הודעהעל ידי הרואה » ה' נובמבר 23, 2017 12:34 am
מה ששמעתי מרבותי (זה לא סיכום של השיטות, אבל בכל זאת) על רגל אחת (את הטעויות נא לתלות בכותב):
מאז שחטא אדה"ר חטאו הוצרך לתיקון, ובמקום שתהיה רק עבודה אחת - עץ החיים, נוספה עבודת עץ הדעת טוב ורע, שהיא לעבוד בתוך העולם הזה שהתקלקל בחטא אדה"ר ולפעול לטהרו ולתקנו.
יעקב ועשו קיבלו את שני החלקים האלו, עשו שהיה בכור קיבל את חלק התיקון העיקרי אחרי חטא אדה"ר לעבוד בתוך העולם הזה, ולכן אפיו היה יודע ציד איש שדה, ויעקב שקיבל את חלק עץ החיים, היה איש תם יושב אהלים, במקצת תם כמו אדה"ר קודם החטא שלא ידע שהוא ערום.
לאה שהיו עיניה יפות (כתרגומו) היתה מתאימה לעשו (גדולה לגדול וקטנה לקטן), ועל דרך מה שביאר הגר"א בשיר השירים שבתחילה אומרת כנסת ישראל שחורה אני במראה ונאוה בחיתוך איברים אבל שהשחירה מעבירות, והקב"ה עונה הנך יפה רעיתי הנך יפה עיניך יונים, שכלה שעיניה יפות אין גופה צריך בדיקה, שעם ישראל מייחל לקב"ה. וכך לאה לא היתה מושלמת וקיבלה את נסיונות העולם הזה טוב ורע (וכמו שדוד בשתים ועלתה לו שאול באחת ולא, שדוד יפה עינים מלאה נולד עם מידות רעות ותיקן ועל כן הקב"ה יותר סלח לו, ושאול מרחל שנולד משכמו ומעלה גבוה מכל העם, ברגע שקלקל לא התכפר לו כי היה פחות בנסיון).
הברכות היו מיועדות לעשו שהלכו על משמני הארץ.
ברגע שעשו קלקל את מעשיו, זכה צדיק בחלקו וחלק חבירו בג"ע, וקיבל גם את חלק עשו לתיקון, התחיל בקניית הבכורה, אח"כ בגניבת הברכות, אח"כ בלהתחכם עם לבן שהיה נגד טבעו התם, ואז אחרי שרב עם המלאך ויכל לו, נקרא ישראל, שזכה גם למידת התם שזה להשען על הקב"ה ולעשות רצונות בנאמנות והקב"ה יכוון אותך לאן שצריך, וגם למידת היושר שהיא בשיקול עמל ויגיעה על כל חלקי העבודה, ולכן נשא גם את רחל וגם את לאה.