מכאן למדו זריזים ומקדימים כו׳
ויש לעיין מדוע לא למדו כן מ״וישכם אברהם בבקר ויקח לחם וחמת״ בפרק כא.
שמר כתב:מי אמר שקם בזריזות לקיים מצווה, שמא היה צריך להרחיק את ישמעאל כמה שיותר מהר מיצחק.
תוספות פסחים דף ד.
שנאמר וישכם אברהם בבקר - ואם תאמר והיכי מוכח מהאי קרא דזריזין מקדימין למצות ואין מקדימין טפי מצפרא והא בפרק גיד הנשה (חולין צא. שם) יליף ר' אבהו מהאי קרא דתלמיד חכם לא יצא יחידי בלילה ויש לומר דהכא מוכח מקרא דעקידה דלא היה נמנע אברהם מלצאת יחידי בלילה דשלוחי מצוה אינן נזוקין ועוד דשני נעריו היו עמו והתם מוכח מוישכם אברהם בבקר דכתיב גבי סדום דלא היה מצוה ויחידי היה שלא רצה שיראו במפלתן של סדום.
שמואל דוד כתב:מכאן למדו זריזין מקדימין למצוה.
ויש לעיין מדוע לא למדו כן מ״וישכם אברהם בבקר ויקח לחם וחמת״ בפרק כא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 135 אורחים