הרמב"ם פט"ז הל' טומאת צרעת ה"י כ' ועל עניין זה מזהיר בתורה ואומר השמר בנגע הצרעת זכור את אשר עשה י"י אלהיך למרים בדרך הרי הוא אומר התבוננו מה אירע למרים הנביאה שדיברה באחיה שהיתה גדולה ממנו בשנים וגידלתו על ברכיה וסכנה בעצמה להצילו מן הים והיא לא דברה בגנותו אלא טעתה שהשותו לשאר נביאים והוא לא הקפיד על כל הדברים האלו שנאמר והאיש משה ענו מאד ואע"פ כן מיד נענשה בצרעת קל וחומר לבני אדם הרשעים הטפשים שמרבים לדבר גדולות ונפלאות.
והק' רבי אלחנן וסרמן זצוק"ל (בדוגמאות לחידושי אגדות על דרך הפשט שנדפסו בסוף קובץ הערות למסכת יבמות) שבעיקרי הדת שמנה הרמב"ם בפירוש המשניות מנה שם עיקר אחד שכל דברי נביאים אמת, ועוד עיקר אחר שנבואת מרע"ה היתה למעלה מנבואת כל הנביאים ולפי"ז האומר כי נבואת מרע"ה שווה לנבואת כל הנביאים הרי זה כופר באחד בעיקרי הדת ודינו כמומר לכל התורה כולה ואין לו חלק לעולם הבא וקשה איך אפשר ללמוד בק"ו ממרים לענין איסור לשון הרע שהמספרו לא יצא מכלל ישראל ועוד איך אפשר לומר על מרים הנביאה שיצתה מכלל ישראל.
ותי' ר' אלחנן שהעיקר הזה למדנו מפרשת מרים שאמר להן הקב"ה "לא כן עבדי משה פה אל פה אדבר בו במראה ולא בחידות וגו'", אבל בשעה שדיברה מרים עדיין לא נאמרה הפרשה ההיא ולא נודע עדיין העיקר הזה, ודיבורה אז לא היה בו כפירה בעיקרי הדת, אלא לשון הרע שמיעטה מדרגת משה מכפי מה שהיה באמת, אבל עכשיו אם יאמר אדם כמו שאמרה מרים שנבואת מרע"ה איננה גדולה מנבואת שאר הנביאים הרי זה כופר באחד מעיקרי הדת.