יעקב אבינו ביודעו שעשו בא לקראתו מחלק את משפחתו לקבוצות.
בקבוצה הראשונה הוא שם את השפחות וילדיהן, בשנייה את לאה וילדיהן ואילו באחרונה את רחל ויוסף.
יעקב עושה זאת מתוך מחשבה כי אם יבוא עשו אל המחנה האחת והכהו והיה המחנה הנשאר לפליטה.
ומדוע הוא שם בראשונה את השפחות וילדיהן, ואחריהם את לאה וילדיה ובסוף את רחל ויוסף? מבאר רש"י כי "אחרון אחרון חביב", כלומר יעקב מעדיף שבמקרה בו ייותר מחנה אחד יהיו אלו רחל ויוסף.
השאלה הנשאלת היא כיצד אפשר להבין חלוקה זו? מה היינו סבורים אם היינו רואים בימינו אדם שבהתרגש על משפחתו צרה יפעל בצורה כזו ויבדיל בין אח לאח ובין אשה לרעותה?
ידועים הפירושים כי יעקב שם בראשונה את השפחות וילדיהן מכיון שמבוזים היו ומשום כך יש להם זכויות רבות יותר שיגנו עליהם, אך מ"מ מדברי רש"י לא משמע כן.
והשאלה הנשאלת בכל תוקפה עומדת: כיצד ייתכן שינהג יעקב כן?