האם קיים (אפילו) מקום אחד בתנ"ך שבו יש התייחסות ליום במספר בלבד מבלי שקודמת למספר זה המילה "יום"?
לדוגמה ובעשירי כשהכוונה ליום העשירי. (כל מספר כמובן טוב, ונקטתי בדוגמה בלבד כמובן)
סליחות כתב:האם קיים (אפילו) מקום אחד בתנ"ך שבו יש התייחסות ליום במספר בלבד מבלי שקודמת למספר זה המילה "יום"?
לדוגמה ובעשירי כשהכוונה ליום העשירי. (כל מספר כמובן טוב, ונקטתי בדוגמה בלבד כמובן)
במסתרים כתב:סליחות כתב:האם קיים (אפילו) מקום אחד בתנ"ך שבו יש התייחסות ליום במספר בלבד מבלי שקודמת למספר זה המילה "יום"?
לדוגמה ובעשירי כשהכוונה ליום העשירי. (כל מספר כמובן טוב, ונקטתי בדוגמה בלבד כמובן)
ובעשור לחודש השביעי
בעשירי באחד לחדש
בעשירי בחמשה לחדש
בשנים עשר לחדש
ועוד הרבה
לענין כתב:ואימא בשני בשבת, חדא דלא אשכחן שני בשבת דכתיב.
ר"ה ג' א'.
במסתרים כתב:(טוב. מתוך הקיצור לא הבנתיך.)
רד"ק מפרש את "בשני" (דברי הימים ב ג ב) בשני בשבת (דלא כגמרא ר"ה הנ"ל).
זה עוזר לך?
למאי נפק"מ?
ב'סדר היום' בהנהגת ער"ש דקדק בפסוק והיה ביום הששי והכינו דהול"ל והיה בששי
https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?r ... =&pgnum=38
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 129 אורחים