מה שנכון נכון כתב:ואלו בפסוק יד מביא רק את דרשת חז"ל: "שמונה עשר ושלש מאות - רבותינו אמרו אליעזר לבדו". [הדבור הקודם "חניכיו - זה אליעזר" אינו בכתה"י]. ומשמע שנוקט את דחז"ל אלו כפירוש היחיד בפסוק.
יעוי' מ"ש ב'התוועדויות' תשמ"ח ח"א ע' 441־442.הכתב והמכתב כתב:ויחלק עליהם לילה והוא ועבדיו וכו'. איך מתאים עם הדעה שרק אליעזר היה עמו
דעת כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע, שבפרושו לנ"ך צעד יותר בדרך הדרש [ראה ב'כללי רש"י' (קה"ת, תשע"ח) פ"ג כלל 51 (ס"ע 106). וש"נ].איש גלילי כתב:כמדומה שפעמים רבות, כאשר הפשט מובן מאליו, רש"י מביא רק את הדרש, ואין זה אומר שלדעתו זה הפירוש היחיד בפסוק. דוגמא לזה ביהושע טו טו-יט.
איש גלילי כתב:מה שנכון נכון כתב:ואלו בפסוק יד מביא רק את דרשת חז"ל: "שמונה עשר ושלש מאות - רבותינו אמרו אליעזר לבדו". [הדבור הקודם "חניכיו - זה אליעזר" אינו בכתה"י]. ומשמע שנוקט את דחז"ל אלו כפירוש היחיד בפסוק.
כמדומה שפעמים רבות, כאשר הפשט מובן מאליו, רש"י מביא רק את הדרש, ואין זה אומר שלדעתו זה הפירוש היחיד בפסוק. דוגמא לזה ביהושע טו טו-יט.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 136 אורחים