מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

לְבִלְתִּי הָפְכִּי, למה הכף דגושה?

ביאורים ועיונים, חדושים ובירורים, בתורה בנביאים בכתובים ובתרגומים, ובמפרשיהם, ראשונים ואחרונים, ויבינו במקרא.
מענה איש
הודעות: 1023
הצטרף: ה' יולי 06, 2017 12:14 pm

לְבִלְתִּי הָפְכִּי, למה הכף דגושה?

הודעהעל ידי מענה איש » א' נובמבר 08, 2020 9:09 am

???

יהושע100
הודעות: 306
הצטרף: ג' אוקטובר 02, 2018 1:21 pm

Re: לְבִלְתִּי הָפְכִּי, למה הכף דגושה?

הודעהעל ידי יהושע100 » א' נובמבר 08, 2020 9:19 am

מכיון שבג"ד כפ"ת לאחר שווא נח דגושות בדגש קל. משום כך התימנים הוגים למשל 'הִלְכּוֹת תפילה' ולא 'הִלְכוֹת תפילה'

סגי נהור
הודעות: 5653
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: לְבִלְתִּי הָפְכִּי, למה הכף דגושה?

הודעהעל ידי סגי נהור » א' נובמבר 08, 2020 10:09 am

אעפ"כ בדרך כלל אין דגש במשקל זה, וכמו: בעמדו, בשכבו, ודומה שהוא היוצא מן הכלל (ודומה לו: ובשכבך ובקומך).

עזריאל ברגר
הודעות: 12990
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: לְבִלְתִּי הָפְכִּי, למה הכף דגושה?

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' נובמבר 08, 2020 10:17 am

מענה איש כתב:???

במשקל שִׁבְתִּי.
ה בתנועה קטנה, אחריה שוא נח, ואחריה דגש קל - כדין בג"ד כפ"ת אחרי שוא נח.

עזריאל ברגר
הודעות: 12990
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: לְבִלְתִּי הָפְכִּי, למה הכף דגושה?

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' נובמבר 08, 2020 10:19 am

אגב, אכן יש גורסים שהכ"ף רפויה.

מענה איש
הודעות: 1023
הצטרף: ה' יולי 06, 2017 12:14 pm

Re: לְבִלְתִּי הָפְכִּי, למה הכף דגושה?

הודעהעל ידי מענה איש » א' נובמבר 08, 2020 1:44 pm

יש''כ

לבי במערב
הודעות: 9233
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm
מיקום: עקב צמצום שהותי כאן בע"ה, לענינים נחוצים - נא לפנות בהודעה פרטית. תודה מראש.

Re: לְבִלְתִּי הָפְכִּי, למה הכף דגושה?

הודעהעל ידי לבי במערב » א' נובמבר 08, 2020 3:41 pm

עזריאל ברגר כתב:אגב, אכן יש גורסים שהכ"ף רפויה.
ראה סקירה נפלאה בקובץ המצורף כאן.

בן ראובן
הודעות: 954
הצטרף: ב' אוקטובר 15, 2012 10:29 pm

Re: לְבִלְתִּי הָפְכִּי, למה הכף דגושה?

הודעהעל ידי בן ראובן » א' נובמבר 08, 2020 6:23 pm

עזריאל ברגר כתב:
מענה איש כתב:???

במשקל שִׁבְתִּי.
ה בתנועה קטנה, אחריה שוא נח, ואחריה דגש קל - כדין בג"ד כפ"ת אחרי שוא נח.


"שבתי" אינו דומה כלל כמובן, כי הצורה היסודית שם היא "שבת" ולא "הפוך".


חזור אל “מקרא ותרגום”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 125 אורחים