תהלים פרק קטו: "(ה) פֶּֽה־לָ֭הֶם וְלֹ֣א יְדַבֵּ֑רוּ עֵינַ֥יִם לָ֝הֶ֗ם וְלֹ֣א יִרְאֽוּ: (ו) אָזְנַ֣יִם לָ֭הֶם וְלֹ֣א יִשְׁמָ֑עוּ אַ֥ף לָ֝הֶ֗ם וְלֹ֣א יְרִיחֽוּן: (ז) יְדֵיהֶ֤ם׀ וְלֹ֬א יְמִישׁ֗וּן רַ֭גְלֵיהֶם וְלֹ֣א יְהַלֵּ֑כוּ לֹֽא־יֶ֝הְגּ֗וּ בִּגְרוֹנָֽם:
1. לגבי פה,עינים,אזנים אמר לשון כללית, משא"כ לגבי אף וידיים אמר לשון חיבור למשהו-כלומר כעין "לא ימששו אותם", ושוב חזר ברגליים ללשון הקודמת. מדוע השינוי?
2. בכל הנ"ל הזכיר ראשית את שמות האיברים ורק לאחר מכן את הפעולה אותה הם פועלים. אך לגבי גרון נקט ראשית את פעולת ההגייה בגרון ורק לאחר מכן הזכיר את האבר-גרון, ולכאורה הול"ל "גרון להם ולא יהגו". מדוע?
3. בברכת ההבדלה למדנו שסדר הברכות הוא גפן-פה. ריח-אף. אש-עיניים. לפי סדר עולה. מדוע כאן שינה הסדר. הול"ל פה להם, אף להם, עיניים להם.
4. בפרק קלה' פס' יז מצאנו לשון דומה לגבי אזנים: "אָזְנַ֣יִם לָ֭הֶם וְלֹ֣א יַאֲזִ֑ינוּ". מדוע כאן שונה הלשון? ועוד: השתא דאתית להכי: מדוע לגבי אף שינה שם הלשון ואמר: "אַ֝֗ף אֵין־יֶשׁ־ר֥וּחַ בְּפִיהֶֽם". כלומר שלא שהזכיר את אבר האף וכפי שכותב שם רש"י "גם רוח אין בפיהם".