רש"י (שמות פר' וארא) ו' ט' לְכָךְ אֲנִי אוֹמֵר יִתְיַשֵּׁב הַמִּקְרָא עַל פְּשׁוּטוֹ, דָּבָר דָּבוּר עַל אָפְנָיו, וְהַדְּרָשָׁה תִּדָּרֵשׁ, שֶׁנֶּאֱמַר (ירמיהו כג,כט): "הֲלֹא כֹה דְבָרִי כָּאֵשׁ נְאֻם ה' וּכְפַטִּישׁ יְפוֹצֵץ סָלַע" – מִתְחַלֵּק לְכַמָּה נִצּוֹצוֹת.
רש"י (בראשית פר' וישלח) לג' כ' ודברי תורה (ירמיה כג כט) כפטיש יפוצץ סלע, מתחלקים לכמה טעמים, ואני ליישב פשוטו ושמועו של מקרא באתי:
שני האיזכורים לענין זה קשורים אחד לשני המפרש במקום הראשון שהקב" ה קרא ליעקב - אל הוא מפרש שהקב"ה לא גילה שמו לאבות, המפרש שעקב קרא להקב"ה סימן שידע את שמו וכן משה בנה מזבח וקרא שמו ה' ניסי.
ישנם הרבה דקדוקים נוספים בענין זה ובשינויי הלשון בין המקומות וכן פירושי רש"י ותוס' בגמרות על כפטיש יפוצץ סלע וברצות ה' ארחיב בענין