ברש"י כדאי הוא לגיון של מלך להיות נמנה לבדו.
שאלה שהרבה שנים מציקה לי ולא מצאתי דבר ברור בזה.
הנה דבר פשוט שיש חילוק בין קדושת הלוים לכהנים. הן בעניני עבודת המשכן הן בעניני תרומה ושאר קדשים.
מצד אחד מעשר ראשון אינו קדוש, מצד שני גם הלוים לא נטלו חלק בארץ,וגם לא פודים את בכוריהם.
ממתי התחיל החילוק בינהם?
הרי לכו"ע מודו שאת קדושתם קיבלו מהבכורות אחר חטא העגל וכמו שכ' רש"י פ' במדבר, ולפני פנחס משמע שרק אהרן ובניו היו משמשים כהנים וזה הוא קיבל כבר מזמן הסנה שאמר הקב"ה למשה משום שסירב לקחת את השליחות העביר את הכהונה לאהרן.
א"כ מתי התחילה החלוקה בין הכהנים והלוים?
האם מתחילה ניתנה הכהונה רק לאהרן ובניו? וא"כ מה ניתן ללוים במקום הבכורה? הרי הבכורות עשו מה שכהנים עושים.
לא מצאתי דברים ברורים בזה אשמח לכל מר"מ תודה מראש.