רש"י: מַה תַּלְמוּד לוֹמַר 'שֵׁנִי'? לוֹמַר לָךְ: מָה עוֹלָה לֹא נֶאֱכֶלֶת, אַף חַטָּאת לֹא נֶאֱכֶלֶת (מדברי רבי משה הדרשן). וּבָזוֹ יֵשׁ סֶמֶךְ לִדְבָרָיו בְּתוֹרַת כֹּהֲנִים (דבורא דחובה פרק ג).
ברם בפרשת שמיני אצל חטאת אהרן כתב: 'לֹא מָצִינוּ חַטָּאת חִיצוֹנָה נִשְׂרֶפֶת אֶלָּא זוֹ וְשֶׁל מִלּוּאִים'. ושמא סובר הרב כי חטאת הלוים חטאת פנימית היתה, כשיטת 'תוספות אחרות' על תו"כ (שם):
אַף חַטָּאת לֹא נֶאֱכֶלֶת. וְהוֹרָאַת שָׁעָה הַוְיָא שֶׁהִכְנִיסוּ מִדָּמָהּ לִפְנִים בַּהֵיכָל וּלְכָךְ לֹא נֶאֶכְלָה, וְדִין שְׁאָר פָּרִים הַנִּשְׂרָפִים נָהֲגוּ בָּהּ, שֶׁדָּמָן טָעוּן הַזָּאָה עַל הַפָּרֹכֶת וְעַל מִזְבַּח הַזָּהָב.
אך באמת פלוגתא דתנאי היא בתורת כהנים שם:
וסוגיא דשמעתא כרבי, דפליג אר"ש ולית ליה דחטאת שאינה נאכלת היתה. דבריש כל התדיר מייתינן להא דרבי אמתניתין ד'כל המקודש מחבירו קודם את חבירו' למילף מינה דדם החטאת קודם לדם העולה, והדר שקלינן וטרינן עלה:רַבִּי אוֹמֵר: מַה תַּלְמוּד לוֹמַר 'וּפַר שֵׁנִי בֶן בָּקָר תִּקַּח לְחַטָּאת'? אֶלָּא לְפִי שֶׁנֶּאֱמַר: 'וַעֲשֵׂה אֶת הָאֶחָד חַטָּאת וְאֶת הָאֶחָד עֹלָה לַייָ', יָכוֹל תַּקְדִּים חַטָּאת לְעוֹלָה בְּכָל מַעֲשֶׂיהָ, תַּלְמוּד לוֹמַר: 'וּפַר שֵׁנִי בֶן בָּקָר תִּקַּח לְחַטָּאת'. אִי 'וּפַר שֵׁנִי בֶן בָּקָר תִּקַּח לְחַטָּאת', יָכוֹל תַּקְדִּים עוֹלָה לְחַטָּאת בְּכָל מַעֲשֶׂיהָ, תַּלְמוּד לוֹמַר: 'וַעֲשֵׂה אֶת הָאֶחָד חַטָּאת וְאֶת הָאֶחָד עֹלָה לַייָ'. הָא כֵּיצַד? דַּם חַטָּאת קוֹדֵם לְדַם עוֹלָה, מִפְּנֵי שֶׁהוּא מְרַצֶּה; אֶבְרֵי עוֹלָה קוֹדְמִין לְאֵמוּרֵי חַטָּאת, מִפְּנֵי שֶׁהֵן כָּלִיל לָאִשִּׁים.
רַבִּי שִׁמְעוֹן אוֹמֵר: מַה תַּלְמוּד לוֹמַר 'וּפַר שֵׁנִי בֶן בָּקָר תִּקַּח לְחַטָּאת'? שֶׁיָּכוֹל נֶאֶכְלָה חַטַּאת לְוִיִּם, תַּלְמוּד לוֹמַר: 'וּפַר שֵׁנִי' – שֵׁנִי לָעוֹלָה: מָה עוֹלָה לֹא נֶאֶכְלָה אַף חַטָּאת לֹא נֶאֶכְלָה.
ומעתה מיושבים היטב דברי רש"י, דבפרשת שמיני פירש כסוגיא דתלמודין, וכאן הביא סמך למדרשו של רבי משה הדרשן מדברי רבי שמעון בתורת כהנים.וְאֵימָא: הַךְ מַתַּנְתָּא קַמָּיְתָא דִּמְכַפְּרָא תִּקְדֹּם, הָנָךְ לָא. אֲמַר רָבִינָא: בִּלְוִיִּם עָסְקִינַן, דְּאַף עַל גַּב דְּכִי עוֹלָה הִיא (שֶׁלֹּא הֱבִיאוּהָ עַל חֵטְא), אֲמַר רַחֲמָנָא תִּקְדֹּם.