ישעיהו ט
ה. כִּי-יֶלֶד יֻלַּד-לָנוּ, בֵּן נִתַּן-לָנוּ, וַתְּהִי הַמִּשְׂרָה, עַל-שִׁכְמוֹ; וַיִּקְרָא שְׁמוֹ פֶּלֶא יוֹעֵץ, אֵל גִּבּוֹר, אֲבִי-עַד, שַׂר-שָׁלוֹם. ו לם רבה (לְמַרְבֵּה) הַמִּשְׂרָה וּלְשָׁלוֹם אֵין-קֵץ, עַל-כִּסֵּא דָוִד וְעַל-מַמְלַכְתּוֹ,...
זהו. אלה שתי הפעמים היחידות בהם מילה זו מוזכרת בתנך !
ועם המשמעות החדשה זכתה להיכנס לרשימת המילים המבוקשות [המילה והתפקיד] ביותר.
וזה לא:
שירה -שורש: ש,י,ר. וגם לא משרד, שורש: ש,ר,ד.
ואפילו לא שור =ראה, משורש ש,ו,ר.
ואינו במובן ניצחון..שָׂרָה אֶת-אֱלֹקים“ (הושע יב,). או.. וְכָל-מִשְׁרַת עֲנָבִים במדבר). וכן איננו ..כדי שתשרה עליו רוח .. ואיננו מתיר ..דאסר להו ולא שרי להו.. שכל אלו - משורש : ש,ר,י.
ואיננו [u]משרת[/u]\ שירות , שהוא משורש ש,ר,ת. [שהוא הפכו של שר ושררה].
ולא - שְׁרִיר\ שָׁרִיר וקיים,שורש: ש,ר,ר.
לא ולא ולא ..אז מה כן ?
אלא מלשון שררה \ שַׂר שורש: ש,ר,ר.
תפקיד חשוב. מינוי למעמד שלטוני. וברשי "משרה לשון שררה ". וכך גם בתפילת אדון עולם :"וְהוּא אֶחָד, וְאֵין שֵׁנִי לְהַמְשִׁילוֹ וּלְהַחְבִּירָה / בְּלִי רֵאשִׁית, בְּלִי תַכְלִית, וְלוֹ הָעוֹז וְהַמִּשְׂרָה". משורש ש,ר,ר.