שבענו מטובך כתב:תיכף?
כן הוא בספר סור מרע ועשה טוב. אבל בכמה דפוסים נשמט 'תיכף'.
הוד_והדר כתב:מי שיכול לעזור בפיענוח הדברים
1. גם כל דבר שלא יבין יבכה עליו כל מה שיוכל לבכות. גם יבכה על עונותיו בלילה קודם
2. השינה כדי שתעלה נשמתו למעלה ולא תשוט בהבלי העולם. גם צריך להתרחק ממדת
דרך אמת כתב:הוד_והדר כתב:מי שיכול לעזור בפיענוח הדברים
1. גם כל דבר שלא יבין יבכה עליו כל מה שיוכל לבכות. גם יבכה על עונותיו בלילה קודם
2. השינה כדי שתעלה נשמתו למעלה ולא תשוט בהבלי העולם. גם צריך להתרחק ממדת
הוד_והדר כתב:מנע הטבילה בכל עת. ... שזהיר עצמו בתנאים אלו ... חכמה זו ויגלה לו רזי התורה ויבינהו על מכונו
תוכן כתב:בראש כתב יד אחד נמצא שיר שאני מתקשה להעתיקה לנכון. אני מצרף לכאן שני צילומים (אחד בהיר ואחד כהה), ואת ההעתקה שלי. הדברים שבסוגריים <כאלה> הם קריאה מסופקת.
מה יתרון לאסוף גם לכסוף כסף הרבות באוצרותיו מסחר זהב חרוץ
הן יחזירנו עודו בתוך כפו יעשה <צ>פים יתר וגם יקוץ
רוצה יליד חכם תמיד היות סוכן אל גנזי עליון לא במקום פרוץ
הן הן פעליך טובים ונחמדים נצח לבל תירא מכליון חרוץ
זאת היא ואחרת היא מקנת בינה שנס חלציך גם תקשור חרוץ
כי כל ימי נדיב תרבו<ת עצה> תעמוד בנר גדול <תק>פיא <בוא> חרוץ
גם אחרי מותו היא תזכירהו אל דברי נדיב והדבר חרוץ
דרוש וחקור יליד משכיל תבונה ואלף בין ושכל טוב ושא חן
ראה מה נכבד מרוץ גלגלים ותשכיל בו בכלי המבחן
רציני כתב:אולי 'רצפים'.
עיניו כיונים כתב:הוד_והדר כתב:מנע הטבילה בכל עת. ... שזהיר עצמו בתנאים אלו ... חכמה זו ויגלה לו רזי התורה ויבינהו על מכונו
מונע הטבילה בכל עת. ומי שיזהיר עצמו בתנאים אלו ישיג חכמה זו ויגלה לו רזי התורה ויבינהו על מכונו
תוכן כתב:רציני כתב:אולי 'רצפים'.
לא מבין איך זה נכנס לשם.
רציני כתב:אם אתה שואל מצד שלא נראה בכת"י, איני יודע איך להוכיח את ספקי.
אם אתה שואל מצד העניין. אולי מלשון עוגת רצפים. ומשתמש במילת רצפים מלשון עוגות.
איך אתה מפרש 'צפים'?
צופה_ומביט כתב:אולי "כנפים", ונמחק תחתית הכ'.
מודה אני מר' ברנדא אלמנת כמ"ר מרדכי פה מעמניאטו איך מכרתי זה הספר לר' יצחק מפמכאק[?] יצ"ו וקבלתי את דמי שויו [???] ואין לי עליו שום ערעור כלל, וזה נעשה בפני פרץ ב"ר אליה צרפתי יצ"ו ביום ו' ב' לחדש אייר שנת ר"ן לפ"ק.
קאצ'קלה כתב:האם פענוח זה נכון? ומה כתוב אחרי "דמי שויו"?
קאצ'קלה כתב:מודה אני מר' ברנדא אלמנת כמ"ר מרדכי פה מעמניאטו איך מכרתי זה הספר לר' יצחק מפמכאק[?] יצ"ו וקבלתי את דמי שויו [???] ואין לי עליו שום ערעור כלל, וזה נעשה בפני פרץ ב"ר אליה צרפתי יצ"ו ביום ו' ב' לחדש אייר שנת ר"ן לפ"ק.
האם פענוח זה נכון? ומה כתוב אחרי "דמי שויו"?
עיניו כיונים כתב:וקבלתי את דמי שויו ממנו
כעין לשון זה נכתב בעותק סמ"ג מדפוס שונצינו רמ"ט (הובא כאן): מודה אני ח"מ הודאה גמורה שרירא וקיימא דלא למיהדר מינה לעלם, איך מרצון נפשי בלי אונס כלל אך בלב שלם מכרתי ספר זה להר"ר משה בהר"ר שמואל דינא ז"ל, וקבלתי ממנו דמי שוויו
ארי שבחבורה כתב:אודה מאוד למי שיוכל לעזור לי בפענוח התיבה האחרונה בכתב היד המצורף:
שבענו מטובך כתב:אני קורא כאן:
...שפירש בחכמתו הרב ר' משה בר נחמני זצ"ל הנ"ז[? הנזכר?] כדי שיהיה מענה לשון לישראל להשיב לכופרים ולאפיקורוסים...
התיבה האחרונה נראית כאותיות ליאן [השווה אותיות 'לי' שבתיבת לישראל, והשווה אות 'א' שבתיבת ולאפיקורסים]. אבל אין לזה הבנה. יבואו המומחים ויחוו דעתם.
צופה_ומביט כתב:אולי קללה לאפיקורסים בר"ת. על יסוד פסוק או תפילה.
ליא"ן יכול להיות: לא יראו אור נצח.
על יסוד פסוק בתהלים מט, כ.
ארי שבחבורה כתב:ובסוף כתב היד מופיעה שוב אותה תיבה מסתורית:
צופה_ומביט כתב:ארי שבחבורה כתב:ובסוף כתב היד מופיעה שוב אותה תיבה מסתורית:
בצילום זה, בהשוואה לתיבת "לאפיקורוסים" שבשורה לפניה, יתכן שבמילה דידן האות האחרונה היא ם' סופית, שכך הוא נוהג לכתוב אותה בסוף שורה.
[בשני הצילומים היא בסוף שורה].
וא"כ הוא "ליאם".
אולי יעזור.
עמק חברון כתב:ייתכן שאינו קשור כלל לתיבות אפיקורוסים וכופרים שלפניו, ומדובר בחתימת המעתיק
לי - אן, "אן" הוא קיצור שם המעתיק - אהרן. וכן נמצאה חתימה זו בכמה מקומות במקור זה.
עמק חברון כתב:ייתכן שאינו קשור כלל לתיבות אפיקורוסים וכופרים שלפניו, ומדובר בחתימת המעתיק
לי - אן, "אן" הוא קיצור שם המעתיק - אהרן. וכן נמצאה חתימה זו בכמה מקומות במקור זה.
עמק חברון כתב:ייתכן שאינו קשור כלל לתיבות אפיקורוסים וכופרים שלפניו, ומדובר בחתימת המעתיק
לי - אן, "אן" הוא קיצור שם המעתיק - אהרן. וכן נמצאה חתימה זו בכמה מקומות במקור זה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים