סורגים כתב:עוד אבקש לשאול - לאחרונה יצא לי לאכול סעודה שלישית אצל אדמו"ר חשוב וראיתי אותם שרים י-ה אכסוף, לטענתם י-ה אכסוף חובר לסעודה שלישית כבקשה לשבוע עלינו לטובה. לדבריהם כך משמע מתוכן הדברים. ולא מצאתי בשום מקום שאמרו כן. אם כי שהם בהחלט צודקים שהתוכן מתאים יותר למוצאי שבת.
א
יננ
י יודע על מה סמכו בחס
ידות ההוא, שהס
יקו מתוכן המ
יל
ים שהוא מ
יוסד על סעודה של
יש
ית. חלק מהזמר מבוסס על דבר
י הזוה"ק ששת
ימ
י המעשה מקבל
ים השפעתם מ
יום השבת הקודם, ולכן
יש בו בקשה על השבוע הבא. וא
יננ
י יודע מדוע
יותר נכון לבקש בס"ש על השבוע הבא מאשר בל
יל שבת. וגם חלק חשוב ממנו [למשל ב
ית בראשון כולו וב
ית הרב
יע
י כולו] מ
יוסד על קדושת השבת, ללא קשר ל
ימ
י מעשה הבא
ים.
ומה ש
כתבת על מוצ"ש, הר
י גם אדמור ההוא שב
יקרת אצלו לא אמר כן, וגם ברור שהזמר ש
ייך לשבת ולא למוצ"ש. ראה"ג שרו בשבת. [לע"ע לא מצאת
י מקור מדו
ייק אם ה
יה זה בלש"ק או בס"ג, אבל עמא דבר שמקומו בל
יל שבת.
עכ"פ א
יננ
י יודע בב
ירור על מה סמכו שהזמר 'קה אכסוף' מ
יוסד על ל
יל שבת, בקרל
ין ש
ירם אותו בל
יל שבת ובסעודה של
יש
ית, וכן ה
יה המנהג בקרל
ין, בודא
י מתקופת הב
ית אהרן וא
ילך. גם נהגו לומר זמר 'קה אכסוף' בנוסח מ
יוחד קודם תפ
ילת שחר
ית [כאו"א ב
ינו לב
ין עצמו].