מה בדיוק הכוונה "דביקות הלב", והאם הפירוש שווה לפי ב' נוסחאות, וכן יש לבאר טעם חילופי הנוסחאות
ובורקח כתב
ולפ"ז דביקות הכוונה הזיכרון, ואולי י"ל דדביקות אין עניינה ה=זיכרון אלא היא המביאה לזיכרון, ואולי י"ל דשכחת הלב אין הכוונה לזיכרון גרידא אלא ל"מודעות" וכו' - [יש גם להאריך בכוחות שתלו הקדמונים בלב, (לנידון דידן אין נפקותא האם הלב שימש כמשל וכביטוי לתוכו הפנימי של האדם, או שסברו שהלב אין תפקידו רק להזרים את הדם לגוף]"האר עינינו במצוותיך פניך - האר בעבדיך ולמדיני את חוקיך. ודבק לבינו בתורתך- לעשותה לבל תשכח מלבינו"