מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשר בדברו מעריב ערבים

דעת תפילה ופירושה, חקר ועיון בנוסחאות ומנהגי התפילה, לשונם ומקורם של פייטנים
שייף נפיק
הודעות: 2762
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

אשר בדברו מעריב ערבים

הודעהעל ידי שייף נפיק » ש' ספטמבר 23, 2017 10:25 pm

מדוע לא נאמר כמו כן בהמשך 'בחכמתו פותח שערים' 'בתבונתו משנה עיתים' כמו שפתח 'בדברו מעריב ערבים'?

דרומי
הודעות: 9076
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: אשר בדברו מעריב ערבים

הודעהעל ידי דרומי » ש' ספטמבר 23, 2017 11:11 pm

לפום ריהטא: "אין חקר לתבונתו" כתיב, ולא מתאים לייחס לחכמתו ותבונתו עצמם ענינים 'פעוטים' כמו סידור הזמנים וכו'. שהרי הוא עצמו, וכן חכמתו ותבונתו, למעלה מהזמן לגמרי. ורק לגבי דיבור מתאים לומר כן, שהרי הדיבור הוא ענין חיצוני ואינו חלק מן המדבר בעצמו, והמשכיל יבין (בלשון הקבלה, החכמה שבה מנהיג הקב"ה את העולם היא חכמה תתאה, והחכמה המיוחסת אליו בעצמו כביכול היא חכמה עילאה).

כתבתי בחפזי בלי עיון כלל כנקודה למחשבה בלבד


חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 82 אורחים

cron