שייף נפיק כתב:נפלאתי למה את הבית האחרון (תענה לקוראיך והסכת ממעונים תשמע שועת צועקיך שומע אל אביונים תרחם על בניך כרחם אב על בנים כבימי מרדכי ואסתר...) נהגו לא לאומרו רק בתענית אסתר, ומה מקור לזה, ונראה כטעות. וכי את הבית שנוגע לקריעת ים סוף נאמר רק בסליחות של בה"ב שאחרי פסח...
צופר הנעמתי כתב:שייף נפיק כתב:נפלאתי למה את הבית האחרון (תענה לקוראיך והסכת ממעונים תשמע שועת צועקיך שומע אל אביונים תרחם על בניך כרחם אב על בנים כבימי מרדכי ואסתר...) נהגו לא לאומרו רק בתענית אסתר, ומה מקור לזה, ונראה כטעות. וכי את הבית שנוגע לקריעת ים סוף נאמר רק בסליחות של בה"ב שאחרי פסח...
הבית האחרון אינו מקורי ונוסף כדי להשלים את הת' שכביכול חסרה בפיוט. אולם האמת שאין שום חסרון בא"ב, וש'ובנו ת'וקף ליראתך משלים את הא"ב.
שבעת הבתים בסליחה מיוסדים על שבעת הברכות הנוספות בת"צ שבמשנה בפ"ב בתענית, ולבית השמיני ולעננו החדש עננו כשענית למרדכי ואסתר אין חלק עמהן.
ברמן כתב:מה המקור לדבריך?
צופר הנעמתי כתב:ברמן כתב:מה המקור לדבריך?
סברא הוא.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 29 אורחים