הקשו, והלא משם לא למדנו אלא הודאה על הארץ, אבל ברית ותורה לא למדנו משם שיש להודות עליהם?
ונראה, שהלימוד משם שהודאה אינה רק על פרטות הדבר, אלא אף על הדברים הנוספים ששיכים אליו, וכמו שבמזון צריך להודות על הארץ, כן צריך להודות על הברית והתורה, ואף הם סיבות שבשבילם זכינו לארץ.
ואף נשתנינו מכל אומה ולשון באכילתנו מכח התורה והברית, שהתורה מעדנת את האדם, וקבעה לו הלכות דר"א והלכות סעודה,
ואף הברית שייכות יש לה לענין האכילה, שממעטת תאוותו של אדם. (וכבר אמרו הקדמונים שעל כן מל יוסף את המצרים, להחליש תאוותם וימעטו באכילתם)