יש נידון בראשונים ופוסקים, האם ברכות קרי"ש הם כמו ברכת המצוות על קרי"ש.
(ומה"ט פסק הגר"ע יוסף, שאשה לא תברך ברכות אלו! האם כך נוהגים ההולכים לאור פסקיו?)
שיטת הגאונים היא שהברכה שאחרי קרי"ש היא אכן נתקנה כברכה עליה.
כך מובא ברשב"א בברכות, ועוד ראשונים.
תשובת הגאונים מובאת אצל רי"צ גיאות ואצל האשכול ועוד, וראיתי שם כעת דבר שלא היה ידוע לי עד עתה.
זה הלשון;
הרי מברכין לאחריה אמת ויציב וזו וודאי ברכה של ק"ש היא שהרי על כל פרק ופרק אומר אמת ועל חותמה שהוא סוף פרשת ציצית אומר אמת ממצרים.
אני מבין מדבריהם, שבברכת אמת ויציב וכו' אומרים ג"פ "אמת", וזה מכוון כנגד ג' הפרשות שבקרי"ש.
יפה כיונתי?