שמתי לב שבמקומות שישנם פסוקים מקבילים בתהילים ובדברי הימים, הסידורים מעדיפים את הפסוקים מדבה"י.
לדוגמא, הודו שאומרים בתחילת פסוד"ז. או הפסוק "ומי כעמך ישראל" במנחה של שב"ק. ועוד..
האם מישהו מתייחס לזה?
משולש כתב:נ"ל שהודו מדברי הימים הוא השיר המקורי המלא ששרו על פרשת התמיד, ובתהילים זה קיצור ומחולק לשני מקומות רחוקים זה מזה.
כדכד כתב:הפסוק "ומי כעמך ישראל" אינו מורה על עדיפות על תהלים כי אין פסוק מקביל בתהלים
כדכד כתב:משולש כתב:נ"ל שהודו מדברי הימים הוא השיר המקורי המלא ששרו על פרשת התמיד, ובתהילים זה קיצור ומחולק לשני מקומות רחוקים זה מזה.
מה זה שרו על פרשת התמיד?
נדמה לי ששרו אותו לפני ארון ה'
אשר177 כתב:כדכד כתב:הפסוק "ומי כעמך ישראל" אינו מורה על עדיפות על תהלים כי אין פסוק מקביל בתהלים
הפסוק המקביל הוא בשמואל. בשינוי קל "ומי כעמך כישראל.."
משולש כתב:כדכד כתב:משולש כתב:נ"ל שהודו מדברי הימים הוא השיר המקורי המלא ששרו על פרשת התמיד, ובתהילים זה קיצור ומחולק לשני מקומות רחוקים זה מזה.
מה זה שרו על פרשת התמיד?
נדמה לי ששרו אותו לפני ארון ה'
ספר המנהיג דיני תפילה עמוד לח
והודו ליי' קראו בשמו הכתו' בדברי הימים, ואמ' דוד ע"ה בהביאו את ארון ברית האלהים מקרית יערים עיר דוד, והיו אומ' אותו על הקרבן דבר יום ביומו בזמן הבית. [אך בסדר עולם רבא אומ' כי היו חולקין אותו לשנים מחציתו בבקר ומחציתו בערב, מתחלתו עד שירו ליי' כל הארץ היו אומ' על תמיד של שחר, ומכאן ואילך על תמיד של בין הערבים].
כדכד כתב:אשר177 כתב:כדכד כתב:הפסוק "ומי כעמך ישראל" אינו מורה על עדיפות על תהלים כי אין פסוק מקביל בתהלים
הפסוק המקביל הוא בשמואל. בשינוי קל "ומי כעמך כישראל.."
ומכאן שאין זו ראיה לעדיפות דברי הימים על תהלים
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 18 אורחים