שייף נפיק כתב:
לכוארה מהו 'א-ל נאמן ורחמן אתה' בשלמא נאמן מובן, אך מה שייך כאן הרחמן לנאמנות הדברים?
אלא, כמבואר, שנבואה לרעה הקב''ה חוזר בו ומה שאין כן לטובה, וזה שאומרים כאן 'רחמן' שמרחמיו שקבע בסדר ההנהגה שלטובה לא חוזר בו ולרעה כן, וזהו נאמן ורחמן. ודוק.
ובאמת היה קשה לי מהו 'דבר אחד מדבריך לא ישוב ריקם' הא לרעה חוזר בו? וצ''ל שהכוונה לפי דברי ה' שמה שאמר שלא חוזר בו - כמו לטובה אינו חוזר בו. ועיין
מורד במלכות כתב:שייף נפיק כתב:
לכוארה מהו 'א-ל נאמן ורחמן אתה' בשלמא נאמן מובן, אך מה שייך כאן הרחמן לנאמנות הדברים?
אלא, כמבואר, שנבואה לרעה הקב''ה חוזר בו ומה שאין כן לטובה, וזה שאומרים כאן 'רחמן' שמרחמיו שקבע בסדר ההנהגה שלטובה לא חוזר בו ולרעה כן, וזהו נאמן ורחמן. ודוק.
ובאמת היה קשה לי מהו 'דבר אחד מדבריך לא ישוב ריקם' הא לרעה חוזר בו? וצ''ל שהכוונה לפי דברי ה' שמה שאמר שלא חוזר בו - כמו לטובה אינו חוזר בו. ועיין
בבריסק נהגו עפ"י הרב ז"ל לא להזכיר "רחמן" אלא רק כי אל מלך נאמן אתה, משום סמוך לחתימה מעין לחתימה (אינני יודע מקור נוסף לזה)
נחלי אפרסמון כתב:כביאור שלך ביאר המשמר הלוי בב' מקומות.
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... width=1601
איש_ספר כתב:מורד במלכות כתב:בבריסק נהגו עפ"י הרב ז"ל לא להזכיר "רחמן" אלא רק כי אל מלך נאמן אתה, משום סמוך לחתימה מעין לחתימה (אינני יודע מקור נוסף לזה)
מטעם זה נהג סבי זצ"ל לומר: כי א'ל מלך רחמן ונאמן אתה וכו'.
איש_ספר כתב:איש_ספר כתב:מורד במלכות כתב:בבריסק נהגו עפ"י הרב ז"ל לא להזכיר "רחמן" אלא רק כי אל מלך נאמן אתה, משום סמוך לחתימה מעין לחתימה (אינני יודע מקור נוסף לזה)
מטעם זה נהג סבי זצ"ל לומר: כי א'ל מלך רחמן ונאמן אתה וכו'.
ובאיזה מקום ציין לדברי הרב נתיבי עם אלו:
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 22 אורחים