אחד שאלני מה הכוונה, למה נקראת ירושלים בית המקדש. ותירץ על פי המבואר שעתיד ביהמ''ק להתפשט על כל ירושלים. ולפי''ז הכל מדובר לעת''ל.
וכעת מצאתי בערל''נ סוכה מא על רד''ה במדינה, ובביכורי יעקב תרנ''ח א באריכות, לדעת הר''מ שירושלים יש לה דין מקדש לגבי נטילת לולב ע''ש. ומביא שם ממשנת י' ניסים שנעשו בבית המקדש ויש ניסים שמיירי בירושלים. וע''ש עוד. ולפי''ז מובן שלא רק לעת''ל שייך הלשון בית מקדשך.
ונוסח ע''מ ''ולירושלים עיר מקדשך''.