"מודים אנחנו לך... צור חיינו מגן ישענו אתה הוא לדור ודור נודה לך ונספר תהלתך" וכו'
היכן מפסקים?
אית ספרים דגרסי: צור חיינו, מגן ישענו, אתה הוא לדור ודור. נודה לך וכו'.
אית ספרים דגרסי: צור חיינו מגן ישענו אתה הוא לדור ודור. נודה לך וכו'.
ואית ספרים דגרסי: צור חיינו מגן ישענו. אתה הוא לדור ודור נודה לך וכו'.
בראשונה הייתי מורגל כפשוט בגירסה הראשונה, והיינו שמונים שבחיו של מקום, הן על היותו צורינו, והן על היותו מגיננו, והן על היותו נצחי לדור ודור. והדר פותחים בהודאה נפרדת על חיינו המסורים בידיו וכו'.
לימים הבחנתי בגירסה השנייה, ולפיה אנו מודים לו ית' על היותו צורינו ומגיננו לדור ודור. ואח''כ פותחים בהודאה נוספת כנ''ל על חיינו וכו'.
ולאחרונה נוכחתי לדעת כי ישנה גם הגירסה השלישית ולפיה הודאה אחת על היותו ית' צורינו ומגיננו, והדר אמרינן אתה הוא שלדור ודור נודה לך על חיינו וכו'.
איזוהי דרך ישרה שיבור לו אדם?