באתי לציין שיש מחלוקת לגבי אמירת המלה "ושלוה" בשבת מנחה:
לפי סדר רב עמרם גאון אלו שאומרים נוסח "הנח" (כפי שכתוב בסידור ארץ ישראל שהוא הנוסח ארצישראלי) אומרים "מנוחת (רצון) ושלום השקט ובטח" ולא אומרים את המלה "ושלוה". אבל בסדר רע"ג מביא שלאלו שאומרים נוסח "אתה אחד" אומרים "מנוחת שלום ושלוה והשקט ובטח".
אמנם בסידור רס"ג (מהדו' דודזון ואסף) מביא נוסח "מנוחת שלום ושלוה והשקט ובטח" בתוך נוסח "הנח", וכשהוא מביא את נוסח "אתה אחד" אינו מביא כלל את המשפט הזה.
בסידור ר' שלמה בן שמשון מגרמייזא ובסידור הרוקח (שלכאורה הוא מתלמידיו או מבאי בית מדרשו) הביא נוסח "אתה אחד" ככה: "מנוחת שלום השקט ובטח" והשמיטו את המלה "ושלוה".
בסידור הראב"ן כתוב "מנוחת שלום ושלוה והשקט ובטח" כפי שאנחנו רגילים לומר (וכן מצאתי נוסח זה בדרך חיים למהר"ל פרק א').
ומעתה, באתי לשאול מה סיבת המחלוקת אם מכניסים את המלה "ושלוה" לתוך נוסח "הנח" או לנוסח "אתה אחד" או לא מכניסים את אותה מילה. וגם רציתי לדעת מי החליט שבני אשכנז כן יגידו "ושלוה" אם לכאורה זה אינו כנוסח הרוקח שאליו התייחסו נוסח אשכנז?