בראנסוויל כתב:עיין לוח ארש
בראנסוויל כתב:עיין לוח ארש
כדכד כתב:לא הבנתי הקושיא המקורית.
מתחלה שבחים ואז מוסיפים "וחננו" כמו שאתה חונן לאם דעת גם אותנו תחון. למה ו' לא נראית שייכת?
יוסף חיים אוהב ציון כתב:מרן הגרע"י זצ"ל
יש אומרים שצריך לומר "וחננו מאיתך חכמה בינה ודעת", ויש אומרים שאין להתחיל בו"א החיבור, אלא לומר "חננו מאיתך". וטעם האומרים שאין לומר "וחננו", משום שאין זה המשך למה שנאמר קודם לכן "אתה חונן לאדם דעת" וכו', אלא התחלה בבקשה. ומכל מקום מנהגינו לומר "וחננו", שהוא המשך לשבח שנאמר קודם לכן.
מגדל כתב:כדכד כתב:לא הבנתי הקושיא המקורית.
מתחלה שבחים ואז מוסיפים "וחננו" כמו שאתה חונן לאם דעת גם אותנו תחון. למה ו' לא נראית שייכת?
כדכד כתב:מכיוון שו' מחברת בין שני חלקים זהים במידת מה. היא יכולה לחבר בין שבחים שונים, בין בקשות שונות. היא יכולה לחבר בין 1 ו2, ובין א' וב'. אך אינה יכולה לחבר בין 1 וב'.
למה לא?
אני לא יכול לכתוב משפט כגון "אתה חכם ותכתוב לענין"?
לבי במערב כתב:יש הנוהגים לומר 'וחננו' רק במוצאי שויו"ט (שאז הוא כהמשך וסיום ל'אתה חוננתנו').
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 75 אורחים