סתירה בדברי הרוקח בענין כסא רם ונשא
פורסם: א' אפריל 18, 2021 6:59 pm
בנשמת נאמר "המלך יושב על כסא רם ונשא", ונחלקו האם "רם ונשא" הוא הכסא או הקב"ה.
כמדומה לי שבדברי 'פירושי סידור התפילה לרוקח' יש לכאורה סתירה, ואשמח לעזרתכם לפתרונה:
בחלק א, עמ' שי, ד"ה צור ישראל, הוא כתב ש"המלך היושב על כסא רם ונשא" הכוונה שהכסא הוא רם ונשא: "...יושב על כסא רם ונשא... על הכסא אומר רם ונשא".
אך בחלק ב עמ' תקיב בביאור נשמת כל חי כתב שהמלך הוא הרם ונשא: "רם ונשא – אין מוסב על כסא שסמוך לו, אלא להמלך של מעלה...".
אולם מיד בהמשך כתב בד"ה "יושב על כסא רם ונשא" ש"הכסא רם ונשא".
כמדומה לי שבדברי 'פירושי סידור התפילה לרוקח' יש לכאורה סתירה, ואשמח לעזרתכם לפתרונה:
בחלק א, עמ' שי, ד"ה צור ישראל, הוא כתב ש"המלך היושב על כסא רם ונשא" הכוונה שהכסא הוא רם ונשא: "...יושב על כסא רם ונשא... על הכסא אומר רם ונשא".
אך בחלק ב עמ' תקיב בביאור נשמת כל חי כתב שהמלך הוא הרם ונשא: "רם ונשא – אין מוסב על כסא שסמוך לו, אלא להמלך של מעלה...".
אולם מיד בהמשך כתב בד"ה "יושב על כסא רם ונשא" ש"הכסא רם ונשא".