היום יצא לי לדבר עם חכ''א, ונומתי לו על גאון א' שליט''א שחידש סדר לעצמו בברכהמ''ז - לא בדבר המעכב. [אותו גאון טוען, שכיון שהוא נוהג עפ''י הגרי''ז שברכת האורח הוא מיד לאחר ברכה הרביעית, א''כ כדאי לומר 'במרום ילמדו' מיד לאחמ''כ, שזהו המכוון של 'עליהם ועלינו'.]
והחכם אליו התחברתי לא נתפעל כלל והתבטא בשצף קצף ובבוז: הלא רבותינו האחרונים והראשונים ולמעלה בקודש תקנו לנו סדר ברכות ותפילות, ואף בדברים שאינם מעכבים כלל, ומי בדורינו יכול להתחכם ולומר דברים מסברתו. אנחנו מתפללים להקב''ה כמו שעשו אבותינו, והלכה כמו שכתוב בסידור. עכת''ד.
ובאמת אני קצת נבוך בזה: האם תם עידן החידושים בתחום? רבותינו קדמונינו דנו הרבה על נוסח זו ואחרת וחדשו דברים מדעתם, גדולי החסידות הוסיפו וגרעו כפי ראות עיניהם, ועד לדורינו אישים כמו האדר''ת הגרש''ד והגריד''ס עשו תיקונים שונים שלא שערום אבותינו ורבותינו. אך לעומת זאת, מי שיתקן לכלל ישראל דברים חדשים - יהיה קל ושפל בעיניהם, וחדש אסור מן התורה.
בבקשה, הביאו את כל מחשבותיכם בזה אל פורום האוצר.