בסיום הברכה העשתי עשרה לימי תשובה הללו 'המלך המשפט' - שתי הערות:
א. לכאורה מובן תיבות אלו תמוה. הניחא אילו היו מסיימים 'מלך המשפט', אולם מה משמעות יש ל'המלך המשפט'?
ב. ידוע מהקדמונים שתיבות התפילה ממוספרות. כך למשל בקדיש לימים אלו אומרים 'לעילא ולעילא' ומתוך כך מקצרים אחר כך ואומרים 'מכל ברכתא' תמורת 'מן כל ברכתא' שלא להוסיף במספר התיבות.
אם כן איפוא יש לדעת כיצד מקצרים שתי תיבות בסיום ברכה זו 'המלך המשפט' במקום 'מלך אוהב צדקה ומשפט' [ויש שמקצרים עוד, ובמקום 'וצדקנו בצדק ובמשפט' אומרים 'וצדקנו במשפט']. ומה נעשה למספר התיבות שאמור להיות קיים בכל מצב?
ויותר תמוה, שהרי סיום הברכה של עשי"ת אינו משנה משמעות הסיום, ועל רקע זה קשה יותר להבין ההכרח בשינוי מטבע שמלכתחילה.