עמוד 7 מתוך 7

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ה' יוני 11, 2020 12:04 am
על ידי איש גבעות
שש ושמח כתב:
איש גבעות כתב:
שש ושמח כתב:
מחשב מסלול כתב:הרב מוצפי השיב: "... זה לא יהודי לבחור שידוך לפי איך שהיא נראית, וכך יוצאים ילדים חצופים".

שטויות.

אפשר להתבטא קצת יותר בעדינות?
בכל זאת מדובר בתלמיד חכם גדול.

בעניני סגנון אני תלמיד של הרב מוצפי
[בלי להכנס לדיון על הסיפא של דבריך]

לא חושב שהרב מוצפי היה כותב "שטויות" על דברי הגדול ממנו בתורה.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ה' יוני 11, 2020 12:22 am
על ידי שמר
איך הנושא קשור לאשכול?

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ה' יוני 11, 2020 12:24 am
על ידי שמר
שש ושמח כתב:
מחשב מסלול כתב:הרב מוצפי השיב: "... זה לא יהודי לבחור שידוך לפי איך שהיא נראית, וכך יוצאים ילדים חצופים".

שטויות.
[לגבי תמונות, ודאי שלהראות לבחור תמונה אין בעיה ולא גרע מהפגישה עצמה [וכמדומני שבד"כ התמונה היא בעיקר לאמו וכדו'], אבל להשאיר לו תמונה לאוסף... זה כבר לא לענין]

תנו רבנן יפיפיות שבהן מה היו אומרות תנו עיניכם ליופי שאין האשה אלא ליופי - לא יהודי??

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ה' יוני 11, 2020 12:48 am
על ידי איש גבעות
שמר כתב:
שש ושמח כתב:
מחשב מסלול כתב:הרב מוצפי השיב: "... זה לא יהודי לבחור שידוך לפי איך שהיא נראית, וכך יוצאים ילדים חצופים".

שטויות.
[לגבי תמונות, ודאי שלהראות לבחור תמונה אין בעיה ולא גרע מהפגישה עצמה [וכמדומני שבד"כ התמונה היא בעיקר לאמו וכדו'], אבל להשאיר לו תמונה לאוסף... זה כבר לא לענין]

תנו רבנן יפיפיות שבהן מה היו אומרות תנו עיניכם ליופי שאין האשה אלא ליופי - לא יהודי??

לצטט גמרות זו לא חכמה גדולה.
מה תגיד אם יארגנו היום מסיבות כאלו ובנות הסמינרים יפנו אל בחורי הישיבות בקריאה לתת עיניהם בנוי?
זה יראה לך יהודי?

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ה' יוני 11, 2020 1:12 am
על ידי שמר
יש הבדל בין הרצוי למצוי.
אני על עצם העיקרון שבמכלול השיקולים בשידוך להכניס את ענין המראה זהו דבר לא יהודי באתי לחלוק

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ה' יוני 11, 2020 1:53 am
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
שמר כתב:איך הנושא קשור לאשכול?

אכן מה התשובה לשאלה?

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ה' יוני 11, 2020 8:23 am
על ידי גביר
[quote="לענין"]הלכות קטנות סי' עד"ר.
[לא ראיתי הגהה בצד].[/quot
יש להעיר שספר 'הלכות קטנות' מתאפיין בשאלות ייחודיות [כמו האם ניתן להכשיר בשר בסוכר במקום במלח]. איני זוכר היכן קראתי, דומני שבספרו של שמואל גליק, 'אשנב לספרות התשובות', שמקור השאלות שבספר שנמסרו לתלמידי הישיבה לחדדם כפי שהיה מקובל אז ומכאן אופיו הייחודי

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ה' יוני 11, 2020 8:37 am
על ידי לענין
תוכל לקרוא על זה במבוא להלכות קטנות מהדורת זכרון אהרן [שמסביר שלכן לפעמים יש שם שאלות שהתשובה שלהם היא מפורשת ממש].

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ה' יוני 11, 2020 8:36 pm
על ידי בדרך רבותינו
לענין כתב:הלכות קטנות סי' עד"ר.
[לא ראיתי הגהה בצד].

כמובן שלא התכונתי שהאח של הזיידע הוא כתב את הספר אלא שהוא כתב את ההערה בכתב ידו על גליון הספר.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ש' יוני 13, 2020 10:03 pm
על ידי דוק וחלד
שמר כתב:איך הנושא קשור לאשכול?

אולי הקשר הוא מה שהיה נהוג מקדם בישיבה לפני רבות בשנים, שהחתן לאחר אירוסיו היה מגיע עם ארוסתו לראש הישיבה, להראות העמים והשרים את...
וכאן דובר בהיפוך המנהג.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ש' יוני 13, 2020 10:14 pm
על ידי דרומי
אני לא מצליח להבין למה עושים כזה 'ענין' מבקשת התמונה של המיועדת.

מדובר במילתא דעבידא לגילויי באופן הכי קל, ובפרט בדורנו -

אז כל הבקשה היא פשוט לחסוך טירחא וחיפוש וכו', במקום לחפש איזו בת דודה שבדיוק גרה ליד המיועדת וכו' וכו' פשוט מקבלים את התמונה במייל או בנייד ותו לא מידי.

ואדרבה, זו הזדמנות למיועדת לתת תמונה שתיראה טוב, במקום שהמחותנת תקבל בדרך מקרה איזו תמונה לא מוצלחת שצולמה במקרה.

אני יכול להבין את הסלידה הטבעית מהבקשה הזאת, ובפרט אצל הדור המבוגר יותר, ובפרט בקהילות מסויימות. אבל כשמסתכלים במבט כולל על כל השינויים שחלו בכל הנושאים כולם (כולל לדוגמא העובדה שתלמידי חכמים מכל החוגים ממש משתמשים באינטרנט... כמו בפורום דידן) - זה ממש 'כסף קטן', ואם באמת רוצים לשנות את 'פני הדור' יש דברים הרבה יותר דחופים ומועילים.

ההיטפלות לפרט הקטן הזה לענ"ד לא חכמה, ובאמת המתעקשים בזה בסך הכל מזיקים לעצמם כמו ששמעתי משדכנים.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ש' יוני 13, 2020 10:34 pm
על ידי אבני גזית
דרומי כתב:אני לא מצליח להבין למה עושים כזה 'ענין' מבקשת התמונה של המיועדת.

מדובר במילתא דעבידא לגילויי באופן הכי קל, ובפרט בדורנו -

אז כל הבקשה היא פשוט לחסוך טירחא וחיפוש וכו', במקום לחפש איזו בת דודה שבדיוק גרה ליד המיועדת וכו' וכו' פשוט מקבלים את התמונה במייל או בנייד ותו לא מידי.

ואדרבה, זו הזדמנות למיועדת לתת תמונה שתיראה טוב, במקום שהמחותנת תקבל בדרך מקרה איזו תמונה לא מוצלחת שצולמה במקרה.

אני יכול להבין את הסלידה הטבעית מהבקשה הזאת, ובפרט אצל הדור המבוגר יותר, ובפרט בקהילות מסויימות. אבל כשמסתכלים במבט כולל על כל השינויים שחלו בכל הנושאים כולם (כולל לדוגמא העובדה שתלמידי חכמים מכל החוגים ממש משתמשים באינטרנט... כמו בפורום דידן) - זה ממש 'כסף קטן', ואם באמת רוצים לשנות את 'פני הדור' יש דברים הרבה יותר דחופים ומועילים.

ההיטפלות לפרט הקטן הזה לענ"ד לא חכמה, ובאמת המתעקשים בזה בסך הכל מזיקים לעצמם כמו ששמעתי משדכנים.


יש כאן זילות משמעותית. להוציא תמונה רשמית, זה מעבר לאי נוחות ו'סלידה', אלא היפך מצורת בנות ישראל.

זה שתלמידי חכמים מתכתבים כאן בפורום, אין זה אומר שיש להם גם אתרים עם תמונות נשים, חלילה.

הנוהג הזה מבטא לדעתי צורת דרדור מוסרי בחברתנו.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ש' יוני 13, 2020 11:14 pm
על ידי איש גבעות
דרומי כתב:אני לא מצליח להבין למה עושים כזה 'ענין' מבקשת התמונה של המיועדת.

מדובר במילתא דעבידא לגילויי באופן הכי קל, ובפרט בדורנו -

אז כל הבקשה היא פשוט לחסוך טירחא וחיפוש וכו', במקום לחפש איזו בת דודה שבדיוק גרה ליד המיועדת וכו' וכו' פשוט מקבלים את התמונה במייל או בנייד ותו לא מידי.

ואדרבה, זו הזדמנות למיועדת לתת תמונה שתיראה טוב, במקום שהמחותנת תקבל בדרך מקרה איזו תמונה לא מוצלחת שצולמה במקרה.

אני יכול להבין את הסלידה הטבעית מהבקשה הזאת, ובפרט אצל הדור המבוגר יותר, ובפרט בקהילות מסויימות. אבל כשמסתכלים במבט כולל על כל השינויים שחלו בכל הנושאים כולם (כולל לדוגמא העובדה שתלמידי חכמים מכל החוגים ממש משתמשים באינטרנט... כמו בפורום דידן) - זה ממש 'כסף קטן', ואם באמת רוצים לשנות את 'פני הדור' יש דברים הרבה יותר דחופים ומועילים.

ההיטפלות לפרט הקטן הזה לענ"ד לא חכמה, ובאמת המתעקשים בזה בסך הכל מזיקים לעצמם כמו ששמעתי משדכנים.

איפה ראית שעושים מזה "ענין"?
שאלו את הרב מוצפי מה דעתו והוא השיב מה שהשיב.
לא חושב שמישהו ציפה שתשובתו תהיה שונה.
לא חושב גם שאלו שאכן מבקשים תמונה מתחשבים בדעתו של הרב מוצפי.
סביר להניח שגם דעתם של ראשי הישיבה שלהם אינה נוחה מכך.
אפשר בהחלט להסיק מכך שחלו תמורות בעסקי השידוכים בדור האחרון.
אני באופן אישי סבור שבחור צעיר שזה עתה התחיל שידוכים מוטב לו להיפגש ללא בקשת תמונה.
בחור מבוגר, לעומת זאת, שכבר שבע אכזבות של הבטחות שדכנים ושדכניות, ורוצה בסך הכל לחסוך לעצמו את הטירחה ועוגמת הנפש הרי שההכרח בל יגונה.
ענין נוסף: עצם הדיון כאן בפורום בענין זה לוקה בחסר.
ישנם כאלו מחברי הפורום שהמושכל ראשון שלהם הוא להיפגש שעה אחת ואז להתארס.
הם מסוגלים להבין שיש כאלו שנפגשים ארבע וחמש פעמים, אבל לבקש תמונה של מיועדת נראה להם כהדרדרות מוסרית איומה.
לעומת זאת יש כאלו בפורום שעל פחות מעשר פגישות אין מה לדבר.
בשבילם בקשת תמונה זה משהו אלמנטרי שאין בו כל פגם.
לקבץ את כל בעלי הדעות המנוגדות הללו ולדון בשאלת בקשת התמונה עושה עוול לדיון.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' יוני 14, 2020 12:27 am
על ידי דרומי
כמובן שאיני רואה בזה מצוה גדולה ולא מצוה קטנה, אבל במצב של היום שבו כל נערה יוצאת מביתה בכל יום כמה פעמים ויש אפשרות לראות אותה בקלות ואף לצלם אותה בלי ידיעתה בכלל - איני מבין מה ה'סוד' הגדול שרוצים להסתיר על ידי מניעת התמונה.

וברור שיש ירידה מוסרית כללית, אבל אם יפסיקו לבקש תמונות זה לא יועיל כלום לשיפור המצב הכללי, כי מדובר על פסיק קטן וספציפי מאוד. וחבל להאריך בדבר פשוט.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' יוני 14, 2020 1:25 am
על ידי שייף נפיק
בתור אחד שעוסק הרבה שנים בשידוכים אני יכול לומר שבפעמים רבות מאוד ששלחו תמונה זה רק הזיק לשידוך. אני לא נכנס לעניני קדושה וצניעות אלא פרקטי.
וביודעי ובמכירי קאמינא!

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' יוני 14, 2020 1:49 am
על ידי פלגינן
שייף נפיק כתב:בתור אחד שעוסק הרבה שנים בשידוכים אני יכול לומר שבפעמים רבות מאוד ששלחו תמונה זה רק הזיק לשידוך. אני לא נכנס לעניני קדושה וצניעות אלא פרקטי.
וביודעי ובמכירי קאמינא!

הזיק לשידוך, והועיל כמובן לבחור.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' יוני 14, 2020 8:50 am
על ידי גביר
השבת התקשתי בעניין קרוב לזה -
במדבר רבה טז ז - "שְׁלַח לְךָ אֲנָשִׁים" .... ר' יהושע אומר למה היו דומין למלך שזימן לבנו אשה נאה ובת טובים ועשירה א"ל המלך זמנתי לך אשה נאה ובת טובים ועשירה א"ל הבן אלך ואראה אותה שלא היה מאמין לאביו מיד הוקשה הדבר והרע לאביו אמר אביו מה אעשה אם אומר לו איני מראה אותה לך עכשיו הוא אומר כעורה היתה לפיכך לא רצה להראותה לסוף א"ל ראה אותה ותדע אם כזבתי לך ובשביל שלא האמנת בי קונם שאין אתה רואה אותה בביתך אלא לבנך אני נותנה וכך הקדוש ברוך הוא אמר לישראל "טוֹבָה הָאָרֶץ" ולא האמינו אלא אמרו "נִשְׁלְחָה אֲנָשִׁים לְפָנֵינוּ וַיַּחְפְּרוּ לָנוּ" אמר הקב"ה אם מעכב אני עליהם הם אומרים על שאינה טובה לא הראה אותה לנו אלא יראו אותה ובשבועה שאין אחד מהם נכנס לתוכה שנאמר "אִם יִרְאוּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי לַאֲבֹתָם וְכָל מְנַאֲצַי לֹא יִרְאוּהָ" אלא לבניהם אני נותנה:
ולכאורה בן המלך נהג כראוי, שהרי -'אמר רב יהודה אמר רב אסור לאדם שיקדש את האשה עד שיראנה שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה עליו ורחמנא אמר (ויקרא יט, יח) ואהבת לרעך כמוך' וכך נספק בטוש"ע אהע"ז לה א, ואם כן מפני מה כעס המלך, או לעניינו - מפני מה נתבעו ישראל על עצם זה שבקשו לשלוח מרגלים [כמשתמע מהמדרש], והרי היה עליהם לעשות כן מדין אסור לאדם שיקדש את האשה עד שיראנה?
[השאלה התעצמה אצלי עוד יותר אחרי שראיתי באחד העלונים מאמר של הרב יונתן זאקס שהסביר, כנראה בעקבות דברי הרמב"ן שבראש הפרשה, שהמרגלים נשלחו לראות את הארץ ולספר לישראל על טובה ויופיה מדין 'אסור לאדם שיקדש את האשה עד שיראנה' וראייתם של המרגלים כנציגי העם את הארץ היא כראיית האישה המתקדשת קודם שיראנה]

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' יוני 14, 2020 9:06 am
על ידי פלגינן
גביר כתב:השבת התקשתי בעניין קרוב לזה -
במדבר רבה טז ז - "שְׁלַח לְךָ אֲנָשִׁים" .... ר' יהושע אומר למה היו דומין למלך שזימן לבנו אשה נאה ובת טובים ועשירה א"ל המלך זמנתי לך אשה נאה ובת טובים ועשירה א"ל הבן אלך ואראה אותה שלא היה מאמין לאביו מיד הוקשה הדבר והרע לאביו אמר אביו מה אעשה אם אומר לו איני מראה אותה לך עכשיו הוא אומר כעורה היתה לפיכך לא רצה להראותה לסוף א"ל ראה אותה ותדע אם כזבתי לך ובשביל שלא האמנת בי קונם שאין אתה רואה אותה בביתך אלא לבנך אני נותנה וכך הקדוש ברוך הוא אמר לישראל "טוֹבָה הָאָרֶץ" ולא האמינו אלא אמרו "נִשְׁלְחָה אֲנָשִׁים לְפָנֵינוּ וַיַּחְפְּרוּ לָנוּ" אמר הקב"ה אם מעכב אני עליהם הם אומרים על שאינה טובה לא הראה אותה לנו אלא יראו אותה ובשבועה שאין אחד מהם נכנס לתוכה שנאמר "אִם יִרְאוּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי לַאֲבֹתָם וְכָל מְנַאֲצַי לֹא יִרְאוּהָ" אלא לבניהם אני נותנה:
ולכאורה בן המלך נהג כראוי, שהרי -'אמר רב יהודה אמר רב אסור לאדם שיקדש את האשה עד שיראנה שמא יראה בה דבר מגונה ותתגנה עליו ורחמנא אמר (ויקרא יט, יח) ואהבת לרעך כמוך' וכך נספק בטוש"ע אהע"ז לה א, ואם כן מפני מה כעס המלך, או לעניינו - מפני מה נתבעו ישראל על עצם זה שבקשו לשלוח מרגלים [כמשתמע מהמדרש], והרי היה עליהם לעשות כן מדין אסור לאדם שיקדש את האשה עד שיראנה?
[השאלה התעצמה אצלי עוד יותר אחרי שראיתי באחד העלונים מאמר של הרב יונתן זאקס שהסביר, כנראה בעקבות דברי הרמב"ן שבראש הפרשה, שהמרגלים נשלחו לראות את הארץ ולספר לישראל על טובה ויופיה מדין 'אסור לאדם שיקדש את האשה עד שיראנה' וראייתם של המרגלים כנציגי העם את הארץ היא כראיית האישה המתקדשת קודם שיראנה]

הרב סמט בעיונים בפרשות השבוע סדרה שלישית מרחיב בזה.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' יוני 14, 2020 12:49 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
עיין בס' שמחת אבי [ישנו באוצר] עמודים לב -לג מה שביאר בדברי המדרש.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' יוני 14, 2020 1:22 pm
על ידי שייף נפיק
פלגינן כתב:
שייף נפיק כתב:בתור אחד שעוסק הרבה שנים בשידוכים אני יכול לומר שבפעמים רבות מאוד ששלחו תמונה זה רק הזיק לשידוך. אני לא נכנס לעניני קדושה וצניעות אלא פרקטי.
וביודעי ובמכירי קאמינא!

הזיק לשידוך, והועיל כמובן לבחור.

ברוב המקרים זה היה אצל הבחורה דוקא שהורידה, ולמה הועיל לבחור הרי אפשר לפספס את הזיווג כמו שאמר הסטייפלער.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' יוני 14, 2020 2:22 pm
על ידי ישא ברכה
שייף נפיק כתב:
פלגינן כתב:
שייף נפיק כתב:בתור אחד שעוסק הרבה שנים בשידוכים אני יכול לומר שבפעמים רבות מאוד ששלחו תמונה זה רק הזיק לשידוך. אני לא נכנס לעניני קדושה וצניעות אלא פרקטי.
וביודעי ובמכירי קאמינא!

הזיק לשידוך, והועיל כמובן לבחור.

ברוב המקרים זה היה אצל הבחורה דוקא שהורידה, ולמה הועיל לבחור הרי אפשר לפספס את הזיווג כמו שאמר הסטייפלער.


נשמע משונה.
אני גם לא מצליח להבין מה בדיוק הבעיה.
דווקא יש בזה משהו הגיוני, שיכול לחסוך עגמת נפש מהבחורה (לרוב), וגם אכזבה מהבחור.

אם כי במבחן המציאות, כל בר דעת יודע שתמונה לא באמת משקפת את המציאות, לטוב ולרע.
בנוסף לכך אני סבור שצריך להיזהר שלא יהיה מצב לא לראוי ששדכנים או אפילו כל מיני, יחזיקו אלבום תמונות לא להם, והבחירה תהיה מקטלוג.
לצורך כך, דומני שזה צריך לעבור ממשפחה למשפחה, ורק בהסכמתה תמיד.

בסופו של דבר, התועלת היא חלקית מאד, אבל מי שמרגיש שיכול לבוא לו תועלת מהדבר, אז אינני רואה סיבה למנוע אותו.

ובכלל הגישה של הרב מוצפי, כפי שהיא הוצגה, איננה סבירה, לא מבחינה תורנית ולא מבחינה אנושית. ודי בזה.
אולי הוא גם התכוין למקרי קיצון.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' יוני 14, 2020 2:25 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
הרב מוצפי יוצא חוצץ נגד אירגון מסויים וד"ל. [ידועה דרכו שלפעמים מקצין כדי להעמיד הדת על תילה]

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' יוני 14, 2020 3:06 pm
על ידי סגי נהור
ישא ברכה כתב:
שייף נפיק כתב:
פלגינן כתב:
שייף נפיק כתב:בתור אחד שעוסק הרבה שנים בשידוכים אני יכול לומר שבפעמים רבות מאוד ששלחו תמונה זה רק הזיק לשידוך. אני לא נכנס לעניני קדושה וצניעות אלא פרקטי.
וביודעי ובמכירי קאמינא!

הזיק לשידוך, והועיל כמובן לבחור.

ברוב המקרים זה היה אצל הבחורה דוקא שהורידה, ולמה הועיל לבחור הרי אפשר לפספס את הזיווג כמו שאמר הסטייפלער.


נשמע משונה.
אני גם לא מצליח להבין מה בדיוק הבעיה.
דווקא יש בזה משהו הגיוני, שיכול לחסוך עגמת נפש מהבחורה (לרוב), וגם אכזבה מהבחור.

אם כי במבחן המציאות, כל בר דעת יודע שתמונה לא באמת משקפת את המציאות, לטוב ולרע.
בנוסף לכך אני סבור שצריך להיזהר שלא יהיה מצב לא לראוי ששדכנים או אפילו כל מיני, יחזיקו אלבום תמונות לא להם, והבחירה תהיה מקטלוג.
לצורך כך, דומני שזה צריך לעבור ממשפחה למשפחה, ורק בהסכמתה תמיד.

בסופו של דבר, התועלת היא חלקית מאד, אבל מי שמרגיש שיכול לבוא לו תועלת מהדבר, אז אינני רואה סיבה למנוע אותו.

ובכלל הגישה של הרב מוצפי, כפי שהיא הוצגה, איננה סבירה, לא מבחינה תורנית ולא מבחינה אנושית. ודי בזה.
אולי הוא גם התכוין למקרי קיצון.

ואני אינני מבין מה לא מובן. האפשרות שלאחר הבירורים וכו' הבחור יפסול את ההצעה רק על סמך התבוננות בתמונה - נראית לי מגונה ומבטאת חוסר כבוד כלפי בת ישראל (והמרחק מכך לקטלוג אינו גדול).
אם שאר הפרטים מתאימים, יתכבדו המיועד והמיועדת וייפגשו, ותפקיד הפגישה הוא בין השאר לבדוק את עניין נשיאת החן ההדדית, כאדם אל אדם ולא כאדם אל חפץ.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' יוני 14, 2020 3:33 pm
על ידי דורשי יחודך
סגי נהור כתב: ותפקיד הפגישה הוא בין השאר לבדוק את עניין נשיאת החן ההדדית, כאדם אל אדם ולא כאדם אל חפץ.

נראה לי שבמילים אלו טמון כל הענין.
שימד"נ.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' יוני 14, 2020 3:38 pm
על ידי שומע ומשמיע
זה לא רק 'הרגש' יש לזה גם משמעות מעשית, כי כידוע הרבה פעמים ההתרשמות מהאישיות משנה גם את ההתרשמות החיצונית.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' יוני 14, 2020 3:42 pm
על ידי דרומי
לפי הדברים הנכתבים כאן (לענ"ד מתוך היתממות שאינה במקומה), יש להציע שאכן לא יסתפקו בתמונה גרידא אלא ישלחו סרטון של כמה דקות.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' יוני 14, 2020 3:45 pm
על ידי שייף נפיק
נאמרו כאן סברות יפות לגבי התועלת של תמונות. אבל מהמציאות והנסיון שלי זה שונה. רק הזיק.
ואגה להעביר לאשכול נפרד בהצנע לכת כמובן.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' יוני 14, 2020 3:49 pm
על ידי דרומי
אני גם סבור שבמצב רגיל אין טעם לבקש תמונה.

אבל כשיש לבחורים או לאמותיהם ג'וק מסויים בראש, התמונה יכולה להועיל ולחסוך זמן ועגמת נפש לשני הצדדים.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ה' פברואר 23, 2023 8:40 pm
על ידי אליסף
שמעתי שיתכן שבחור בחברון פורש לאוניברסיטה רח"ל, וחוזר לישיבה לשמחת תורה ומתקבל כאלו לא קרה כלום.
בעיני זה חמור.
אם זה נכון.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: א' מרץ 05, 2023 12:21 pm
על ידי ארי שבחבורה
אליסף כתב:שמעתי שיתכן שבחור בחברון פורש לאוניברסיטה רח"ל, וחוזר לישיבה לשמחת תורה ומתקבל כאלו לא קרה כלום.
בעיני זה חמור.
אם זה נכון.

אמת ויציב.
אחד מידידי הטובים, יליד חו"ל, עזב בועד שלישי לאוניברסיטה בחו"ל כדי ללמוד רפואה, ובכל שנה עם תום תקופת הלימודים באוניברסיטה היה חוזר ללמוד בישיבה בזמן קיץ ואלול, וקיבלנו אותו כולנו באהבה ואחוה שלום ורעות.
היום הוא רופא צדיק ות"ח באחת הערים החשובות באירופה.

Re: "דברים הנהוגים בישיבת חברון (מסורת!) הצרכים שינוי"

פורסם: ג' מרץ 14, 2023 4:29 pm
על ידי יעקל
אום אני חומה כתב:על ביזוי ת"ח אי אפשר לשתוק, ואסור לשתוק.
ההתייחסות לגדולי ראשי הישיבות כאל קרייריסטים אגואיסטים מזעזעת כל לב מרגיש. איך כתבו היום באשכול על בני הרע"א - יש לך קושיה? תישאר בצ"ע, אין לך רשות ואף יכולת לחרוץ דין וק"ו שלא להתייחס בזילות לת"ח מופלגים.

ומחאה נוספת על ביזוי כבודו של הגר"ש כץ. למען ה', מה כבר היה קורה אם לא היית מזכיר שמות?? 'פעם ראיתי את אחד מראשי הישיבה', נשמע כזה גרוע??


מסכים איתך שלא היה כדאי להזכיר את שמו של אותו ר"י.

עכשיו בנוגע לביקורת או ביזוי ת"ח, נכון שקיים מושג של כבוד התורה כמ"ש את ה"א תירא - לרבות ת"ח וכו'

מאידך שלמה המלך אמר כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה וגו', ורז"ל חכמי התלמודים ידעו והזכירו את העניין של ת"ח שאין בו דעת.

קיים כזה דבר ורז"ל דיברו בחריפות ע"ז.
וכשהיא לתועלת ונאמרת בכבוד הראוי, הביקורת על הת"ח יכולה לפעמים להביא שינויים. ואם לא במישרין, אז בעקיפין...