עמוד 2 מתוך 6

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 11, 2024 6:38 pm
על ידי לבי במערב
זאב ערבות כתב:כעת יבואו נוסחאות שונות של הסיפור...
אין כאן "נוסחאות שונות".
פותח האשכול כתב מזכרונו (ואין לתפוס עליו בזה); הסופר (הדייקן) פרסם את הדברים בכמה מקומות, ומהם תדרשנו.

זאב ערבות כתב:להראות את רוח הקודש של הרבי.

לא מצאתי במעשה את "רוח הקודש של הרבי" (אא"כ הכוונה לכ"ק אדמו"ר מאמשינוב שליט"א), אך בהחלט נמצאות בו דאגתו ומסירותו (הנודעות מאז) של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע לכל נשמה יהודית, לְבִלְתִּ֛י יִדַּ֥ח מִמֶּ֖נּוּ נִדָּֽח.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 11, 2024 6:39 pm
על ידי לבי במערב
זאב ערבות כתב:האם בנש"ק צריך להיות בן דווקא, האם לא יתכן שהוא נכד

זאב ערבות כתב:כעת יבואו נוסחאות שונות של הסיפור...

במחכ"ת, מר מעמיד ו"מקשה".

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 11, 2024 7:13 pm
על ידי זאב ערבות
לבי במערב כתב:
זאב ערבות כתב:כעת יבואו נוסחאות שונות של הסיפור...
אין כאן "נוסחאות שונות".
פותח האשכול כתב מזכרונו (ואין לתפוס עליו בזה); הסופר (הדייקן) פרסם את הדברים בכמה מקומות, ומהם תדרשנו.

זאב ערבות כתב:להראות את רוח הקודש של הרבי.

לא מצאתי במעשה את "רוח הקודש של הרבי" (אא"כ הכוונה לכ"ק אדמו"ר מאמשינוב שליט"א), אך בהחלט נמצאות בו דאגתו ומסירותו (הנודעות מאז) של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע לכל נשמה יהודית, לְבִלְתִּ֛י יִדַּ֥ח מִמֶּ֖נּוּ נִדָּֽח.

בפתיחת הסיפור הוא כותב להראות את רוח הקודש של הרבי... והמשך הסיפור כותב
בפועל שהרבי יצא, הרבי נעמד על ידי, ושאל אותי באידיש: יש לך משהו להביא לי?
וכמובן שהגשתי את המכתב
האם לא מדובר כאן ברוח הקודש?
ובקשר לדיוק הדברים, אתה רוצה לומר שפותח האשכול הרחיק עדותו מפאריז לדרום אפריקה? ניחא מפאריז לאיזו עיר אחרת באירופא... ואולי לפותח האשכול יש נוסח אחר וכדרכם של סיפורים משתנים הפרטים מנוסח לנוסח כטוב יד המספר.
ואפילו אם נאמר שיש איזה גרעין אמת בסיפור, מדוע אותו פרופסור צריך להמתין לאיזו פגישה אקראית עם אדם אלמוני שלא פגשו מעולם. ואם לא היה פוגשו אז המכתב היה נגנז לעולמים ולא היה סיפור לספר, ואם הרבי ידע שיש מכתב, אולי אף ידע מה תוכן המכתב כפי שמובא בסיפורים אחרים.
בקיצור, שערי סיפורים לא ננעלו.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 11, 2024 7:20 pm
על ידי לבי במערב
זאב ערבות כתב:בפתיחת הסיפור הוא כותב להראות את רוח הקודש של הרבי... והמשך הסיפור כותב
בפועל שהרבי יצא, הרבי נעמד על ידי, ושאל אותי באידיש: יש לך משהו להביא לי? וכמובן שהגשתי את המכתב
האם לא מדובר כאן ברוח הקודש?

לא. זו טהרת המחשבה.

זאב ערבות כתב: . . ואולי לפותח האשכול יש נוסח אחר וכדרכם של סיפורים משתנים הפרטים מנוסח לנוסח כטוב יד המספר.

לא כן הוא, שהרי העיד שקראו בדברי הסופר הנ"ל.

זאב ערבות כתב:ואפילו אם נאמר שיש איזה גרעין אמת בסיפור, מדוע אותו פרופסור צריך להמתין לאיזו פגישה אקראית עם אדם אלמוני שלא פגשו מעולם. ואם לא היה פוגשו אז המכתב היה נגנז לעולמים ולא היה סיפור לספר, ואם הרבי ידע שיש מכתב, אולי אף ידע מה תוכן המכתב כפי שמובא בסיפורים אחרים.
בקיצור, שערי סיפורים לא ננעלו.

אינני יודע מה הסיבה שהמתין לפגישה הנ"ל, ועדיין אין בכך כדי פרכא, אך כמובן - בעיני מר כ"ז הוא "אפילו אם נאמר שיש איזה גרעין אמת בסיפור"...
בקיצור, שערי (תירוצים ל)הכחשת סיפורים לא ננעלו.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 11, 2024 7:28 pm
על ידי זאב ערבות
בהודעה קודמת אתה כותב שהסיפור היה בפאריז, ושפותח האשכול לא מדייק ואח"כ כותב שהעתיק את הסיפור... וכנראה לא ניחא לך שאני מוכיח שיש כאן רוח הקודש ואתה קורא לזאת טהרת המחשבה. תעשה לי טובה, אנחנו לא ילדים קטנים בגן שהגננת מספרת סיפור וכל הילדים מנענעים בראשם לאות הסכמה. הסיפור נשמע בדוי והזוי כהרבה סיפורים, וכמובן חסידי חבד יצאו להגן עליו ועל שכמותו בכל כוחם ומאודם ולכן חבל לבזבז עליו יותר זמן.
ולו היה לנו איזה לימוד מהסיפור ניחא, אך אין ללמוד מהסיפור מאומה

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 11, 2024 7:35 pm
על ידי נחומצ'ה
ערב טוב.
מאן דהוא נהג בי טובת עין ושלחני את המעשה מודפס בכפר חבד השבוע.
אכן אני שמעתיו במסיבת מרעים חסידית, ושם נהפך מדרא"פ לפריז.

אצרף את אשר קיבלתי.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 11, 2024 8:06 pm
על ידי א איד
לסיפור מפי ר' לייזער קאין יש שני עדים נאמנים: ר' משה לינק (מוזכר בתחילת הכתבה בכפר חב"ד, שצילומה לא הובא כאן) ור' ארי סמית.
הסיפור פורסם עוד בחייו.
אם יש ערעור על הסיפור, הרי שהיא תלויה ועומדת על אמינותו של ר' לייזער, ללא קשר לחסידי חב"ד.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 11, 2024 8:12 pm
על ידי זאב ערבות
לאחר קריאת הסיפור קשה להבין כיצד ניתן להחליף בין פריז לדרום אפריקה ובין כמה ימים לכמה שעות וכו וכו וכל הסיפור מתחילתו ועד סופו נועד להראות את רוח הקודש, ואם אנו רוצים קצת לדקדק בסיפור המדוקדק אז מספר הסיפור נסע עם אשתו, ובחצות לא יכל להרדם, והנה נשמעת דפיקה בדלת מחנוך בן ארזה שכאילו ידע זאת ומציע לו לטייל בחצות הלילה ברחובות פאריז והם מגיעים לבית קפה קטן שבו לאחר חצות עומד אדם ומרצה לקבוצת אנשים שמקשיבים לדבריו בלהט... ממש לא יאומן כי יסופר ובלילה השני הדבר חוזר על עצמו...
ובדרך אגב מענין לדעת אם חנוך בן ארזה נסע אי פעם למלבורן, הוא היה נוסע לבקר את לקוחותיו ברחבי העולם אך כמובן היה צריך כסוי להוצאות. הנסיעה לאוסטרליה באותם ימים היתה יקרה ביותר ואיני סבור שהיו לו שם מספיק לקוחות שהמכירות היו מכסות את ההוצאות (פעם הוא ביקר בביתנו בברוקלין).
ואם רוצים לעשות עבודת בילוש, יש פרט בסיפור שהאלמוני היה פרופסור ליוונית, אז ניתן להתקשר לסורבון ולברר את שמות הפרופסורים ליוונית ושנת פטירתם, מן הסתם לא היה יותר מאחד או שניים ושנפתרו בתשל"ח או תשל" ט

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 11, 2024 8:12 pm
על ידי לבי במערב
נחומצ'ה כתב:אצרף את אשר קיבלתי.
ייש"כ!

ולגופא דמלתא:
א. לכאורה לא גילה את שמו לשום בו"ד לבד מכ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע (וגם לא לסופר הנ"ל).
ב. לא ביקש ש"לא לפרסם הפרטים עד לאחר שישבוק חיים" (שכן כבר פורסם בעבר בשבועון הנ"ל ובספרו של הסופר הנ"ל), אלא שלא יפרסם את שמו המלא (כדי שלא יטרידוהו בבקשת מידע, כבאשכול זה גופו...).
ג. כיון ששמר אחריו יא"צ - אולי אפשר שרשם באיזהו מקומן שמו ושם אביו (אף שכמובן אינו מוכרח).
[ד. מובן מאליו שמדובר על בן א' הצדיקים "מתקופת טרום המלחמה". זהו תורף המעשה...].

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 11, 2024 8:13 pm
על ידי סגי נהור
א איד כתב:לסיפור מפי ר' לייזער קאין יש שני עדים נאמנים: ר' משה לינק (מוזכר בתחילת הכתבה בכפר חב"ד, שצילומה לא הובא כאן) ור' ארי סמית.
הסיפור פורסם עוד בחייו.
אם יש ערעור על הסיפור, הרי שהיא תלויה ועומדת על אמינותו של ר' לייזער, ללא קשר לחסידי חב"ד.

היכן פרסם הרב משה לינק את הסיפור?

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 11, 2024 8:16 pm
על ידי א איד
סגי נהור כתב:
א איד כתב:לסיפור מפי ר' לייזער קאין יש שני עדים נאמנים: ר' משה לינק (מוזכר בתחילת הכתבה בכפר חב"ד, שצילומה לא הובא כאן) ור' ארי סמית.
הסיפור פורסם עוד בחייו.
אם יש ערעור על הסיפור, הרי שהיא תלויה ועומדת על אמינותו של ר' לייזער, ללא קשר לחסידי חב"ד.

היכן פרסם הרב משה לינק את הסיפור?

תקנתי בפנים, כיוון שהפרסום ע"י רמ"ל עומד גם הוא על עדותו של ר' ארי סמית.
לפי דבריו בפתח הכתבה, רמ"ל סיפר זאת ברבים לתלמידי ישיבת חב"ד בנתניה.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 11, 2024 8:19 pm
על ידי לבי במערב
זאב ערבות כתב:לאחר קריאת הסיפור קשה להבין כיצד ניתן להחליף בין פריז לדרום אפריקה ובין כמה ימים לכמה שעות וכו וכו

מעשה שהי' כך הי'.
ומזה נלמד את ערכן של ה"פרכות" השגורות.

זאב ערבות כתב:[א] בהודעה קודמת אתה כותב שהסיפור היה בפאריז, ושפותח האשכול לא מדייק ואח"כ כותב שהעתיק את הסיפור... [ב] וכנראה לא ניחא לך שאני מוכיח שיש כאן רוח הקודש ואתה קורא לזאת טהרת המחשבה. [ג] תעשה לי טובה, אנחנו לא ילדים קטנים בגן שהגננת מספרת סיפור וכל הילדים מנענעים בראשם לאות הסכמה. הסיפור נשמע בדוי והזוי כהרבה סיפורים, [ד] וכמובן חסידי חבד יצאו להגן עליו ועל שכמותו בכל כוחם ומאודם ולכן חבל לבזבז עליו יותר זמן. [ה] ולו היה לנו איזה לימוד מהסיפור ניחא, אך אין ללמוד מהסיפור מאומה
א. אכן כתבתי שהי' זה בפאריז (ע"פ הכתבה, שצילומה הובא בנתים), ושיערתי כי פותח האשכול כתב מזכרונו, מבלי לדייק כה"צ (ושוב נתברר שלא קראו במקורו, אלא רק שמע מן הקוראים, שהטעות בכה"ג נפוצה למאד).
ב. לא ניחא לי שלא מדייקים בעובדות. ידיעת מחשבות הסובבים אינה רוה"ק.
ג. אינני יודע מהו הפלא הגדול בסיפור שבגללו הוגדר ע"י כת"ר כ"בדוי והזוי" (כמובן, "גם" חסידי חב"ד אינם "ילדים קטנים בגן").
ד. אכן, לפענ"ד ראוי להעמיד העובדות על דיוקן, ואין אומרים למי שלא ראה את החודש - ואינו מכיר את אופיו של ר' "ארי סמית" שי' (ודייקנות סיפוריו) - שיבוא ויעיד.
ה. בודאי שישנו "איזה לימוד מהסיפור", וכבר ציינתיו לעיל:
לבי במערב כתב: לְבִלְתִּ֛י יִדַּ֥ח מִמֶּ֖נּוּ נִדָּֽח.


זאב ערבות כתב:וכל הסיפור מתחילתו ועד סופו נועד להראות את רוח הקודש

כמדומה שכדי לאבחן את כוונת הכותב (ב"כל הסיפור מתחילתו ועד סופו") דרושה רוה"ק לא־פחותה...

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ג' פברואר 13, 2024 8:51 pm
על ידי שמואלייזער
איש_ספר כתב:כל ה'חדר הנסתר' והילת המסתורין, מצוצה מהאצבע בלי ספק.
איזו סיבה יש לאדם מודרני להסתיר את היותו יהודי בדרא"פ בשנים ההם ואת חיבתו ללימוד כתבי הקודש?
הוא היה אפיפיור? ואם המשפחה חושבת שהוא נלב"ע, מה יגרום לו לא להודיע כי עוד יוסף חי והוא מלך בדרא"פ?

כמדומני שהסיפור הולך על פריז, לא על דרום אפריקה.
והקושיא לא הבנתי, לא אמר שזה היה חדר נסתר אלא שהיה לו סלון לגויים וחדר לימוד עם ספרים, שזו היתה אהבתו.
הוא עזב את אורח החיים החרדי, וכנראה לא רצה לבייש את אביו, מה קשה? דווקא הפרטים האלו נשמעים הגיוניים מאוד. אם כבר יש לשדות נרגא במעורבות הניסית של הרבי מלובביץ'. והאמת שגם זה לא קשה כל כך, כי אולי אותו אדם יצר קשר עם הרבי באיזו דרך קודם בואו [הוא עצמו מספר שלאחר מסירת המכתב היה קשר בין הרבי מלובביץ' ובין אותו אייניקל], והרבי המתין לאותו שליח. נשאר רק לדעת כיצד זיהה אותו.
ובאשר להעברתו לקבר ישראל, הרי שלח מעטפה ובה פרטים אודות עצמו, מן הסתם בזה היתה גם הבקשה שידאגו לו לקבר ישראל.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ג' פברואר 13, 2024 8:54 pm
על ידי דרומי
הרב לינק שי' מכחיש כל קשר מיוחד לסיפור זה...

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ד' פברואר 14, 2024 12:17 am
על ידי איש_ספר
דרומי כתב:הרב לינק שי' מכחיש כל קשר מיוחד לסיפור זה...

וכיון שעלה. גם שאר בני משפחת בן ארזה לא שמעו מאביהם מאומה.

אגב אם נמצה 'עומק הדין' (...) יש בסיפור חלק אחד ויחיד מופתי, והוא עדות המספר שהרבי ביקש ממנו את המכתב.
כל השאר סיפור שאם נוריד ממנו את כל הגוזמאות (פרופסור בסורובן, חדר לפנים מן החדר, בן של אדמו"ר מפורסם, נחשב כמת, ספריה עצומה, סודי סודות) אין בו כלום. בנש"ק שסר מן הדרך - כמוהו רבים, העובדה שהיה לו חיבור לגירסה דינקותא - גם היא כמובן לא יוצאת דופן. הרבי היה האישיות הדתית-החסידית הכי מפורסמת ונגישה בשנים ההם, ואם בנש"ק כזה רוצה ליצור קשר עם אישיות דתית חסידית רמת מעלה, טבעי שיפנה אליו. משפנה אל הרבי ושיתף אותו בסיפור חייו, אופייני למסופר על הרבי שישמור איתו על קשר, ואף ישלח את שלוחיו להביאו לקבר ישראל.

כאמור החלק ה'מופתי' הוא 'תפיסת המחשבה' של הרבי. יתכן שהיה, ויתכן שהמספר מגזים. למשל יתכן שהוא עמד שם, במקום שלא היה אמור לעמוד, מחזיק מעטפה ביד, ועיניו נשואות בתחינה ובציפיה, הרבי שהבחין בו ובמבטו ואולי אפילו במה שבידו, פנה אליו ושאל אותו מה בפיו/מה רצונו וכו'.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ד' פברואר 14, 2024 12:54 am
על ידי לעשות רצונך
כמדומני שבסיפור כותב, שהגבאי הרב גרונר סימן לו בידו שאוי ואבוי אם יתקרב אל הרבי,
סביר להניח שהרבי בתפיסתו המהירה והחדה תפס גם את הסימן הזה וניגש אל האיש ואמר לו נו?
שזה יכול להתפרש, כמה יש לך לבקש/לומר/להזכיר/להתברך וכו'.
אין שום כוונה להוריד מקדושת הרבי שגם בלי סיפור זה מופתיו היו לאלפים, וגם ממשפחתי,
אבל מכיון וכל הסיפור כאן מוזר, אז גם נקודה זו אינה כל כך מיוחדת.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ד' פברואר 14, 2024 7:41 am
על ידי זאינץ
ראיתי האשכול עכשיו
והכרתי מעט את לייזר קאיין אך ממנו עצמו לא שמעתי הסיפור אך שמעתי ממישהו ששמע ממנו עוד לפני שהתפרסם הסיפור לאזני כל
(דבר אחד בטוח לקיין הזה לא היה אינטרס כלשהוא לשבח את חבד ואם סיפר זאת משמע הסיפור אמיתי וביודעי את אופיו של האיש קצת).

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ד' פברואר 14, 2024 7:44 am
על ידי זאינץ
איש_ספר כתב:
דרומי כתב:הרב לינק שי' מכחיש כל קשר מיוחד לסיפור זה...

וכיון שעלה. גם שאר בני משפחת בן ארזה לא שמעו מאביהם מאומה.

אגב אם נמצה 'עומק הדין' (...) יש בסיפור חלק אחד ויחיד מופתי, והוא עדות המספר שהרבי ביקש ממנו את המכתב.
כל השאר סיפור שאם נוריד ממנו את כל הגוזמאות (פרופסור בסורובן, חדר לפנים מן החדר, בן של אדמו"ר מפורסם, נחשב כמת, ספריה עצומה, סודי סודות) אין בו כלום. בנש"ק שסר מן הדרך - כמוהו רבים, העובדה שהיה לו חיבור לגירסה דינקותא - גם היא כמובן לא יוצאת דופן. הרבי היה האישיות הדתית-החסידית הכי מפורסמת ונגישה בשנים ההם, ואם בנש"ק כזה רוצה ליצור קשר עם אישיות דתית חסידית רמת מעלה, טבעי שיפנה אליו. משפנה אל הרבי ושיתף אותו בסיפור חייו, אופייני למסופר על הרבי שישמור איתו על קשר, ואף ישלח את שלוחיו להביאו לקבר ישראל.

כאמור החלק ה'מופתי' הוא 'תפיסת המחשבה' של הרבי. יתכן שהיה, ויתכן שהמספר מגזים. למשל יתכן שהוא עמד שם, במקום שלא היה אמור לעמוד, מחזיק מעטפה ביד, ועיניו נשואות בתחינה ובציפיה, הרבי שהבחין בו ובמבטו ואולי אפילו במה שבידו, פנה אליו ושאל אותו מה בפיו/מה רצונו וכו'.



וכי כך כך מופרך שהיה לו רוה"ק יותר ממה שהחזו"א הבין בניתוחים וצייר ציור של המוח?


היינו המסתורין של הסיפור לא גורמת לפקפוקו כ"א רוה"ק של הרבי..

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ד' פברואר 14, 2024 7:45 am
על ידי זאינץ
למען הרבות החסד
המעוניינים אשלח את שמו ששמעתי ממנו ששמע מקיין בפרטי.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ד' פברואר 14, 2024 9:12 am
על ידי בברכה המשולשת
זאינץ כתב:וכי כך כך מופרך שהיה לו רוה"ק יותר ממה שהחזו"א הבין בניתוחים וצייר ציור של המוח?
היינו המסתורין של הסיפור לא גורמת לפקפוקו כ"א רוה"ק של הרבי..

אתמול שאלתי ת"ח שליט"א מעולי צרפת על הסיפור ואמר לי שהסיפור נשמע משונה אבל אפשרי, אבל החלק של הרוה"ק בוודאי הוא בגדר המלח ופלפל שהוסף לסיפור.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ד' פברואר 14, 2024 5:20 pm
על ידי שמואלייזער
זאינץ כתב:
איש_ספר כתב:
דרומי כתב:הרב לינק שי' מכחיש כל קשר מיוחד לסיפור זה...


וכי כך כך מופרך שהיה לו רוה"ק יותר ממה שהחזו"א הבין בניתוחים וצייר ציור של המוח?

אכן...

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ד' פברואר 14, 2024 8:18 pm
על ידי צופה_ומביט
זאינץ כתב:למען הרבות החסד
המעוניינים אשלח את שמו ששמעתי ממנו ששמע מקיין בפרטי.

לא היתה תקיעת כף?

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ה' פברואר 15, 2024 12:20 am
על ידי משוש דורים
בפורום אחר כתב מאן דהו שמדובר בבנו של העקדת יצחק מאלכסנדר הי"ד.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ה' פברואר 15, 2024 1:32 am
על ידי איש_ספר
משוש דורים כתב:בפורום אחר כתב מאן דהו שמדובר בבנו של העקדת יצחק מאלכסנדר הי"ד.

כתב לי ידיד צאצא האדמורי"ם לבית אלכנסדר

מדובר בדמיון פרוע ואם זה לא היה עצוב אולי היה קצת מצחיק.
לעקידת יצחק היו ס"ה שני בנים (ותשע בנות).
בן אחד נפטר על פניו בבחרותו בגיל שמונה עשר בתרח"צ.
בנו השני (ר' ירחמיאל ישראל יוסף) לא זזה ידו מתחת יד אביו, גם בכל המסעות נסע איתו.
בשנת ת"ש השיגו החסידים (בארה"ק וארה"ב) בדמים מרובים שלושה סרטיפיקטים לא"י, עבור הרבי הרבנית ובנו זה. אך הרבי סרב להשתמש בהם, באומרו "מיט די אידן וואס מיר האבן געלעבט צוזאמען, מיט זיי וועלן מיר גיין אויף קידוש השם" !!
גם בשנות המלחמה הסתתר הבן תמיד יחד עם אביו מאימת הקלגסים.
באלול תש"ב גילו את זהות הרבי, והכניסוהו בשורה של המובלים לטרבלינקה. בהתחלה הכניסו את הבן בשורה השניה, של המובלים לעבודה. אך הוא לא רצה לעזוב את אביו לרגע, ורץ אליו מרצונו, וילכו שניהם יחדיו, עולות תמימות על מוקדה, ביום כ"ג אלול תש"ב.
והוא ית' ינקום לעינינו נקמת דם עבדיו השפוך במהרה בימינו
בשורות טובות

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ה' פברואר 15, 2024 3:36 am
על ידי אראל
מי לא זוכר את הבאלאגאן של הנוכל שהתיימר לזייף היוחסין, בכל מספר חדשים זייף את יחוסו מחדש גג על גג..., ונתגלה זיופו מלפני כמה שנים,
זכורני שבראשית דרכו, 'המציא' האיך שהוא נכד לבעל התפארת שמואל מאלכסנדר, ששרד המלחמה, בהיותו בן בתו בשם בוימגאלד, שרק הוא שרד ....., ואולי המעשה הזה היא המשך לבאבקעס הנ"ל
ראה כאן: https://www.ivelt.com/forum/viewtopic.p ... 4&start=25
וכאן:
https://www.ivelt.com/forum/viewtopic.p ... 3&start=50

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ה' פברואר 15, 2024 9:26 am
על ידי משוש דורים
איש_ספר כתב:
משוש דורים כתב:בפורום אחר כתב מאן דהו שמדובר בבנו של העקדת יצחק מאלכסנדר הי"ד.

כתב לי ידיד צאצא האדמורי"ם לבית אלכנסדר

מדובר בדמיון פרוע ואם זה לא היה עצוב אולי היה קצת מצחיק.
לעקידת יצחק היו ס"ה שני בנים (ותשע בנות).
בן אחד נפטר על פניו בבחרותו בגיל שמונה עשר בתרח"צ.
בנו השני (ר' ירחמיאל ישראל יוסף) לא זזה ידו מתחת יד אביו, גם בכל המסעות נסע איתו.
בשנת ת"ש השיגו החסידים (בארה"ק וארה"ב) בדמים מרובים שלושה סרטיפיקטים לא"י, עבור הרבי הרבנית ובנו זה. אך הרבי סרב להשתמש בהם, באומרו "מיט די אידן וואס מיר האבן געלעבט צוזאמען, מיט זיי וועלן מיר גיין אויף קידוש השם" !!
גם בשנות המלחמה הסתתר הבן תמיד יחד עם אביו מאימת הקלגסים.
באלול תש"ב גילו את זהות הרבי, והכניסוהו בשורה של המובלים לטרבלינקה. בהתחלה הכניסו את הבן בשורה השניה, של המובלים לעבודה. אך הוא לא רצה לעזוב את אביו לרגע, ורץ אליו מרצונו, וילכו שניהם יחדיו, עולות תמימות על מוקדה, ביום כ"ג אלול תש"ב.
והוא ית' ינקום לעינינו נקמת דם עבדיו השפוך במהרה בימינו
בשורות טובות

ע"פ ויקיפדיה היו לו חמשה בנים

נישא לחנה בת מיכאל אורבך, נולדו להם חמישה-עשר ילדים. רובה הגדול של המשפחה נספה בשואה, כולל כל נכדיו. כולם נספו כנראה בטרבלינקה. ילדיו הידועים[6]:

רבי אברהם חיים - שימש כאדמו"ר בחיי אביו באלכסנדר והוא האדמו"ר האחרון שהיה בעיר. נמלט מאימת הנאצים ללודז' ולאחר מכן לוורשה, ובה גם כיהן כאדמו"ר. כדי להינצל מגירוש להשמדה הועסק בחנות נעליים, אך בסופו של דבר גורש ונספה לטרבלינקה.
הרב יחיאל - כיהן ברבנות מקוב מזובייצקי שבאזור ורשה, בזמן הכיבוש הנאצי בפולין היה בגטו ורשה. בפורים תש"ג היה אחד הרבנים שהסתתרו בבונקר בבית הרב שלמה אלימלך רבינוביץ מקרימולוב (באזור לודז').
רבי יעקב בונם - כיהן כאדמו"ר בגטו ורשה, והיה מהרבנים שבפורים תש"ג הסתתרו בבונקר עם רבי שלמה אלימלך רבינוביץ מזאווירטשה (בנו של האדמו"ר מקרימילוב).
הרב ירחמיאל ישראל יוסף - נישא לטובה חוה בת רבי נתן דוד רבינוביץ מפארציווא שנפטרה באלכסנדר בתמוז תרצ"ט. ילדיהם: שרה רחל, רוזה אסתר, שמואל נתן דוד.
רבי שמואל - כאחיו רבי אברהם חיים, כיהן גם הוא כאדמו"ר באלכסנדר.
יעקב פנחס שרגא פייבל - בן הזקונים שנפטר כבחור בי"ג באדר תרצ"ח.[7]
מרת רוזה מינדיל - נישאה לרב אלימלך שפירא, ראב"ד גלובנה, ובן הרב פישל שהיה ראב"ד בלוינה. ילדיהם: ירחמיאל יעקב שרגא ומלכה. כולם נספו.
פייגה - נישאה לרב חיים אלתר באומגרטן. ילדיהם: חיה רוזה, מלכה ושמואל צבי. כולם נספו.
מרת הינדה פרל - נישאה לרב יוסף הלוי הורוביץ-שטרנפלד, בן רבי ברוך קלמיש, הרבי מפילץ-חנצ'ין. ילדיהם: יחיאל, שמואל צבי ואסתר ברכה. כולם נספו.
מרת אסתר מלכה - נישאה לרב יעקב יחזקאל הכהן רבינוביץ, בן רבי נתן נחום, הרבי מקרימילוב. ילדיהם: שמואל צבי ושרה יהודית. כולם נספו.
מרת רחל - נישאה לרב מנחם מנדל הלברשטאם, בן הרב נחום, ראב"ד מאשציסק. ילדיהם: שמואל צבי, רוזה פייגה ושרה אסתר. רחל, בעלה וילדיהם נספו.
מרת לאה - נישאה לרבי חיים הלוי הולשטוק, בן רבי יחזקאל, הרבי מאוסטרובצה. בנם: שמואל צבי. כולם נספו.
מרת סימה - נישאה לרבי מסלונים שנספה בשואה, רבי שלמה דוד יהושע וינברג, בן רבי אברהם וינברג השני, ה"בית אברהם", שהיה האדמו"ר מסלונים לפניו. בתם: שרה אסתר. כולם נספו.
מרת בריינדיל - נישאה לרב נפתלי צבי בורנשטיין, בן רבי שמואל בורנשטיין, הרבי מסוכטשוב. בנה: שמואל.
דבורה הדסה.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ה' פברואר 15, 2024 1:17 pm
על ידי איש_ספר
משוש דורים כתב:
איש_ספר כתב:
משוש דורים כתב:בפורום אחר כתב מאן דהו שמדובר בבנו של העקדת יצחק מאלכסנדר הי"ד.

כתב לי ידיד צאצא האדמורי"ם לבית אלכנסדר

מדובר בדמיון פרוע ואם זה לא היה עצוב אולי היה קצת מצחיק.
לעקידת יצחק היו ס"ה שני בנים (ותשע בנות).
בן אחד נפטר על פניו בבחרותו בגיל שמונה עשר בתרח"צ.
בנו השני (ר' ירחמיאל ישראל יוסף) לא זזה ידו מתחת יד אביו, גם בכל המסעות נסע איתו.
בשנת ת"ש השיגו החסידים (בארה"ק וארה"ב) בדמים מרובים שלושה סרטיפיקטים לא"י, עבור הרבי הרבנית ובנו זה. אך הרבי סרב להשתמש בהם, באומרו "מיט די אידן וואס מיר האבן געלעבט צוזאמען, מיט זיי וועלן מיר גיין אויף קידוש השם" !!
גם בשנות המלחמה הסתתר הבן תמיד יחד עם אביו מאימת הקלגסים.
באלול תש"ב גילו את זהות הרבי, והכניסוהו בשורה של המובלים לטרבלינקה. בהתחלה הכניסו את הבן בשורה השניה, של המובלים לעבודה. אך הוא לא רצה לעזוב את אביו לרגע, ורץ אליו מרצונו, וילכו שניהם יחדיו, עולות תמימות על מוקדה, ביום כ"ג אלול תש"ב.
והוא ית' ינקום לעינינו נקמת דם עבדיו השפוך במהרה בימינו
בשורות טובות

ע"פ ויקיפדיה היו לו חמשה בנים

נישא לחנה בת מיכאל אורבך, נולדו להם חמישה-עשר ילדים. רובה הגדול של המשפחה נספה בשואה, כולל כל נכדיו. כולם נספו כנראה בטרבלינקה. ילדיו הידועים[6]:

רבי אברהם חיים - שימש כאדמו"ר בחיי אביו באלכסנדר והוא האדמו"ר האחרון שהיה בעיר. נמלט מאימת הנאצים ללודז' ולאחר מכן לוורשה, ובה גם כיהן כאדמו"ר. כדי להינצל מגירוש להשמדה הועסק בחנות נעליים, אך בסופו של דבר גורש ונספה לטרבלינקה.
הרב יחיאל - כיהן ברבנות מקוב מזובייצקי שבאזור ורשה, בזמן הכיבוש הנאצי בפולין היה בגטו ורשה. בפורים תש"ג היה אחד הרבנים שהסתתרו בבונקר בבית הרב שלמה אלימלך רבינוביץ מקרימולוב (באזור לודז').
רבי יעקב בונם - כיהן כאדמו"ר בגטו ורשה, והיה מהרבנים שבפורים תש"ג הסתתרו בבונקר עם רבי שלמה אלימלך רבינוביץ מזאווירטשה (בנו של האדמו"ר מקרימילוב).
הרב ירחמיאל ישראל יוסף - נישא לטובה חוה בת רבי נתן דוד רבינוביץ מפארציווא שנפטרה באלכסנדר בתמוז תרצ"ט. ילדיהם: שרה רחל, רוזה אסתר, שמואל נתן דוד.
רבי שמואל - כאחיו רבי אברהם חיים, כיהן גם הוא כאדמו"ר באלכסנדר.
יעקב פנחס שרגא פייבל - בן הזקונים שנפטר כבחור בי"ג באדר תרצ"ח.[7]
מרת רוזה מינדיל - נישאה לרב אלימלך שפירא, ראב"ד גלובנה, ובן הרב פישל שהיה ראב"ד בלוינה. ילדיהם: ירחמיאל יעקב שרגא ומלכה. כולם נספו.
פייגה - נישאה לרב חיים אלתר באומגרטן. ילדיהם: חיה רוזה, מלכה ושמואל צבי. כולם נספו.
מרת הינדה פרל - נישאה לרב יוסף הלוי הורוביץ-שטרנפלד, בן רבי ברוך קלמיש, הרבי מפילץ-חנצ'ין. ילדיהם: יחיאל, שמואל צבי ואסתר ברכה. כולם נספו.
מרת אסתר מלכה - נישאה לרב יעקב יחזקאל הכהן רבינוביץ, בן רבי נתן נחום, הרבי מקרימילוב. ילדיהם: שמואל צבי ושרה יהודית. כולם נספו.
מרת רחל - נישאה לרב מנחם מנדל הלברשטאם, בן הרב נחום, ראב"ד מאשציסק. ילדיהם: שמואל צבי, רוזה פייגה ושרה אסתר. רחל, בעלה וילדיהם נספו.
מרת לאה - נישאה לרבי חיים הלוי הולשטוק, בן רבי יחזקאל, הרבי מאוסטרובצה. בנם: שמואל צבי. כולם נספו.
מרת סימה - נישאה לרבי מסלונים שנספה בשואה, רבי שלמה דוד יהושע וינברג, בן רבי אברהם וינברג השני, ה"בית אברהם", שהיה האדמו"ר מסלונים לפניו. בתם: שרה אסתר. כולם נספו.
מרת בריינדיל - נישאה לרב נפתלי צבי בורנשטיין, בן רבי שמואל בורנשטיין, הרבי מסוכטשוב. בנה: שמואל.
דבורה הדסה.


הנה תגובת הידיד, מבני המשפחה

אם כך כתוב בויקפידה, הרי לך כמה אפשר לסמוך על הנאמר שם. שים לב כמה טעויות בקטע אחד...

ר' אברהם חיים ור' יעקב בונים היו אחיו של העקידת יצחק.
ר' שמואל צבי (התפארת שמואל) היה אביו של העקידת יצחק.
ר' יחיאל היה בנו של ר' אברהם חיים.


Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ה' פברואר 15, 2024 10:26 pm
על ידי ונתנו ידידים
נראה לי שרבי יחיאל הוא בנו של רבי בצלאל יאיר הסבא של האדמו"ר הנוכחי מאלכסנדר, או שמדובר ברבי יצחק חיים דוד ממקובא שהיה חתנו של רבי בצלאל יאיר.
ולגופו של עניין יתכן שהמדובר היה א משניהם כי גם השני היה בן של אדמור משושלת אלכסנדר.
וזה גם לא סותר שזה יהיה רבי אברהם חיים או רבי יעקב בונים בני התפארת שמואל.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ו' פברואר 16, 2024 2:06 am
על ידי מתעמק
די, די!
יש לנו סיפור שלא אומת כלל אך כדי ליישבו מוכנים להוציא לעז על בני צדיקים ובקריאת שמות! והכל כדי לקיים מוטיב אחד ויחיד, שהאדמו"ר מלובוויץ' היה יחיד במיוחד להחזיר נשמות תועים מכל קצווי תבל. מטיפים בשביל כך להאמין בארי סמית, בלייזר קאיין, אך העיקר הסיפור ישתמר.
אם כבר נשאל מספר שאלות שעולות מאליהן בעת הקריאה:
א) הכותב מציין שהסיפור כבר פורסם מלפני זמן, עוד בחיי המספר רא"ק. לדבריו אחר הראיון עם המספר (לאור ערעורים) התברר שכל הסיפור כמו שהתפרסם לראשונה היה נכון אלא שנתוספו לו עוד פרטים עסיסיים. ובכן, האם אפשר לציין לגליון בו התפרסם הסיפור לראשונה ולהעלותו כדי שניווכח אם אכן כדבריו?
ב) דחיית טיסה מפריז לניו יורק כשזו בעצם רק תחנת ביניים לא נראה כל כך קל בזמן ההוא. הרי סוכן הנסיעה היה כמובן מארה"ק, ולא היה פלאפון להתקשר תיכף לסוכן, וזה מסובך יותר בשביל שזה בעצם תחנת ביניים. אחר כל זאת, אשתו צריכה להסכים לשהות עוד שלשה ימים מחופשה מתוכננת בשביל איזה פרופסור עלום שם שהיא אף לא פגשה. שלשה ימים נוספים במלון בפריז היא גם סכום לא מבוטל. דברים כאלו הם בדרך כלל כבידי משקל על אנשים במצבים כאלו, וההתעלמות מהם לגמרי בעת הסיפור מתמיה.
ג) ר' חנוך בן ארזה ממש לא סלח לעצמו שהוא פספס את זה, וכל אימת שנפגש עם רא"ק היה מחזיר אותו לאירוע זו. אך לא סיפר זה לשום אדם נוסף כולל בניו ובנותיו?
ד) ציטוט מהכתבה: היה תמיד חוזר אומר. "אילו רק היה המפגש נופל במשמרת שלי.. איזה נפלא היה הדבר להביא סיפור עסיסי שכזה לחותני..". הבעיה בכל זה, חותנו ר"א כי-טוב כבר נפטר בשנת תשל"ו, שנתיים לפני זה.
ה) ואחרי כל אלה איך זה שאין אפשרות לברר פרטים על פרופסור העלום. הרי לפי הסיפור בהכרח הועבר לקבר ישראל על ידי חסידי חב"ד. ובכן מי היה שליח חב"ד בפריז ובנותיה בשנת תש"מ? האם מישהו שמע ממנו על משימה מהרבי בשנת תש"מ להעביר פלוני מבית קברות נוצרי לבית הקברות היהודי?
ו) הכותב מציין שלראשונה היו שני מתווכים בינו לבין רל"ק, אחד מהם הוא ר' משה לינק. אך פתאום בא הרב דרומי ושדר בה נרגא שהנ"ל מכחיש כל קשר לסיפור!

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ו' פברואר 16, 2024 3:23 am
על ידי מעיין
שאלתי מי הוא האופה המצויין שיוכל לאפות ולהוציא מידו סיפורים כה נאים ועסיסים, ואם שחסר קצת תבלין ומלח ודבש מ"מ היא עוגה יפהיפיה, ויש להזמין ממנו מיני מאפה תנור גם לשאר חצרות ואדמורי"ם...

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ו' פברואר 16, 2024 5:49 am
על ידי זאינץ
מתעמק כתב:די, די!
יש לנו סיפור שלא אומת כלל אך כדי ליישבו מוכנים להוציא לעז על בני צדיקים ובקריאת שמות! והכל כדי לקיים מוטיב אחד ויחיד, שהאדמו"ר מלובוויץ' היה יחיד במיוחד להחזיר נשמות תועים מכל קצווי תבל. מטיפים בשביל כך להאמין בארי סמית, בלייזר קאיין, אך העיקר הסיפור ישתמר.
אם כבר נשאל מספר שאלות שעולות מאליהן בעת הקריאה:
א) הכותב מציין שהסיפור כבר פורסם מלפני זמן, עוד בחיי המספר רא"ק. לדבריו אחר הראיון עם המספר (לאור ערעורים) התברר שכל הסיפור כמו שהתפרסם לראשונה היה נכון אלא שנתוספו לו עוד פרטים עסיסיים. ובכן, האם אפשר לציין לגליון בו התפרסם הסיפור לראשונה ולהעלותו כדי שניווכח אם אכן כדבריו?
ב) דחיית טיסה מפריז לניו יורק כשזו בעצם רק תחנת ביניים לא נראה כל כך קל בזמן ההוא. הרי סוכן הנסיעה היה כמובן מארה"ק, ולא היה פלאפון להתקשר תיכף לסוכן, וזה מסובך יותר בשביל שזה בעצם תחנת ביניים. אחר כל זאת, אשתו צריכה להסכים לשהות עוד שלשה ימים מחופשה מתוכננת בשביל איזה פרופסור עלום שם שהיא אף לא פגשה. שלשה ימים נוספים במלון בפריז היא גם סכום לא מבוטל. דברים כאלו הם בדרך כלל כבידי משקל על אנשים במצבים כאלו, וההתעלמות מהם לגמרי בעת הסיפור מתמיה.
ג) ר' חנוך בן ארזה ממש לא סלח לעצמו שהוא פספס את זה, וכל אימת שנפגש עם רא"ק היה מחזיר אותו לאירוע זו. אך לא סיפר זה לשום אדם נוסף כולל בניו ובנותיו?
ד) ציטוט מהכתבה: היה תמיד חוזר אומר. "אילו רק היה המפגש נופל במשמרת שלי.. איזה נפלא היה הדבר להביא סיפור עסיסי שכזה לחותני..". הבעיה בכל זה, חותנו ר"א כי-טוב כבר נפטר בשנת תשל"ו, שנתיים לפני זה.
ה) ואחרי כל אלה איך זה שאין אפשרות לברר פרטים על פרופסור העלום. הרי לפי הסיפור בהכרח הועבר לקבר ישראל על ידי חסידי חב"ד. ובכן מי היה שליח חב"ד בפריז ובנותיה בשנת תש"מ? האם מישהו שמע ממנו על משימה מהרבי בשנת תש"מ להעביר פלוני מבית קברות נוצרי לבית הקברות היהודי?
ו) הכותב מציין שלראשונה היו שני מתווכים בינו לבין רל"ק, אחד מהם הוא ר' משה לינק. אך פתאום בא הרב דרומי ושדר בה נרגא שהנ"ל מכחיש כל קשר לסיפור!



זהו שלייזר קאיין סיפר זאת זה בוודאי נכון ובדקתי את הנתונים

השאלה היא עליו אם סיפר במדויק

האפשרות היחידה היא לשאול את האדמו"ר מאמשינוב שליט"א
אם זכור לו עובדה כזו

לגבי רוה"ק מה לכם כי נתפעלתם שבשבילו הכחשתם הסיפור הרי זהו דבר שכיח שהיה ולא בגלל זה הסיפור לא אמיתי.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ו' פברואר 16, 2024 5:59 am
על ידי זאינץ
מתעמק כתב:די, די!
יש לנו סיפור שלא אומת כלל אך כדי ליישבו מוכנים להוציא לעז על בני צדיקים ובקריאת שמות! והכל כדי לקיים מוטיב אחד ויחיד, שהאדמו"ר מלובוויץ' היה יחיד במיוחד להחזיר נשמות תועים מכל קצווי תבל. מטיפים בשביל כך להאמין בארי סמית, בלייזר קאיין, אך העיקר הסיפור ישתמר.
אם כבר נשאל מספר שאלות שעולות מאליהן בעת הקריאה:
א) הכותב מציין שהסיפור כבר פורסם מלפני זמן, עוד בחיי המספר רא"ק. לדבריו אחר הראיון עם המספר (לאור ערעורים) התברר שכל הסיפור כמו שהתפרסם לראשונה היה נכון אלא שנתוספו לו עוד פרטים עסיסיים. ובכן, האם אפשר לציין לגליון בו התפרסם הסיפור לראשונה ולהעלותו כדי שניווכח אם אכן כדבריו?
ב) דחיית טיסה מפריז לניו יורק כשזו בעצם רק תחנת ביניים לא נראה כל כך קל בזמן ההוא. הרי סוכן הנסיעה היה כמובן מארה"ק, ולא היה פלאפון להתקשר תיכף לסוכן, וזה מסובך יותר בשביל שזה בעצם תחנת ביניים. אחר כל זאת, אשתו צריכה להסכים לשהות עוד שלשה ימים מחופשה מתוכננת בשביל איזה פרופסור עלום שם שהיא אף לא פגשה. שלשה ימים נוספים במלון בפריז היא גם סכום לא מבוטל. דברים כאלו הם בדרך כלל כבידי משקל על אנשים במצבים כאלו, וההתעלמות מהם לגמרי בעת הסיפור מתמיה.
ג) ר' חנוך בן ארזה ממש לא סלח לעצמו שהוא פספס את זה, וכל אימת שנפגש עם רא"ק היה מחזיר אותו לאירוע זו. אך לא סיפר זה לשום אדם נוסף כולל בניו ובנותיו?
ד) ציטוט מהכתבה: היה תמיד חוזר אומר. "אילו רק היה המפגש נופל במשמרת שלי.. איזה נפלא היה הדבר להביא סיפור עסיסי שכזה לחותני..". הבעיה בכל זה, חותנו ר"א כי-טוב כבר נפטר בשנת תשל"ו, שנתיים לפני זה.
ה) ואחרי כל אלה איך זה שאין אפשרות לברר פרטים על פרופסור העלום. הרי לפי הסיפור בהכרח הועבר לקבר ישראל על ידי חסידי חב"ד. ובכן מי היה שליח חב"ד בפריז ובנותיה בשנת תש"מ? האם מישהו שמע ממנו על משימה מהרבי בשנת תש"מ להעביר פלוני מבית קברות נוצרי לבית הקברות היהודי?
ו) הכותב מציין שלראשונה היו שני מתווכים בינו לבין רל"ק, אחד מהם הוא ר' משה לינק. אך פתאום בא הרב דרומי ושדר בה נרגא שהנ"ל מכחיש כל קשר לסיפור!


הסיפור פורסם בספר אבא מאת ארי סמית לפני פטירת בעל המעשה ובאחד מגליונות כפ"ח הישנים בלי הרבה פרטים.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ו' פברואר 16, 2024 8:27 am
על ידי מתעמק
סליחה הרב זאינץ, אך טענו לו בחיטים והודה לו בשעורים. אתה מצטט תגובתי, סימן שאתה מתייחס אלי. ובכן, איפה כתבתי אף אות אחת לדון על רוה"ק גלויה או סמויה? דיברתי אך ורק על נאמנות הסיפור והמספר.
אך אם כבר מעלתו נכנס לתמונה, האין אתה בעצמך מהוה נדבך נוסף להכחשת העובדא? הרי ארי סמית מעיד שרל"ק לא גילה זהות הפרופסור לאף אחד ואפילו לא חשב על כך זולת מחשבתו לגלות להאדמור מאמשינוב כשהתייעץ עמו בנושא. והרי אתה העדת לעיל "שמעתי ממישהו ששמע ממנו עוד לפני שהתפרסם הסיפור לאזני כל", והוספת "למען הרבות החסד - המעוניינים אשלח את שמו ששמעתי ממנו ששמע מקיין בפרטי". אז לדבריך ארי סמית משקר, ולדבריו המקור שלך משקר!
כמו כן דבריך שאי אפשר לברר זולת דרך האדמור מאמשינוב, וכל כך למה? הרי ארי סמית העיד ששמע הסיפור מפי שני עדים ששמעו מפי רל"ק, והם ר' משה לינק ור' שלמה הופשטיין. אז נשאלה מקודם את פיהם! וכבר העיד בן הרב דרומי שהראשון הכחיש!
חוץ מזה ציינתי שישנם עוד דרכים לברר, א) האם מישהו מחסידי חבד בפריז התעסק בשנת תש"מ בהעברת קבר לביתה"ח היהודי, וכמובן ידעו הנ"ל לציין למקום קבורתו אשר שמו חקוק עליה. ב) בני ר' חנוך בן ארזה שלפי המסופר בכתבה אין אפשרות שהוא לא היה מספר זה אף פעם. אך דא עקא שום אחד מהם לא שמע.
ואחרי ככלות הכל, כתבת שזה התפרסם בשני מקומות. הרי זה בקשתי, הוציאה נא אתהן אלינו ונשווה בין הסיפורים!
כל החרדה שלי היתה על הרצון לספר אחר מיטתם של צדיקים שמסרו נפשם על קדושת השם, והכל רק כדי ליישב סיפור שיש בה מוטיב של שבח להרבי מחבד.
ועל דבריך וחסדך הגדול לגלות משפחות. הרי על כגון דא מתאימים דברי רבי יהודה בן בתירה (שבת צו-צז) בין כך ובין כך אתה עתיד ליתן את הדין, אם כדבריך התורה כיסתו ואתה מגלה אותו, ואם לאו אתה מוציא לעז על אותו צדיק!

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ו' פברואר 16, 2024 1:32 pm
על ידי לבי במערב
מתעמק כתב:והוספת "למען הרבות החסד - המעוניינים אשלח את שמו ששמעתי ממנו ששמע מקיין בפרטי". אז לדבריך ארי סמית משקר, ולדבריו המקור שלך משקר!

כמדומה שדבריו לא הובנו, ולא היתה כוונתו אלא לשלוח שמו של מי ששמע ממנו בשם [ר' אליעזר] קיין.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ו' פברואר 16, 2024 2:33 pm
על ידי סגי נהור
מתעמק כתב:אך אם כבר מעלתו נכנס לתמונה, האין אתה בעצמך מהוה נדבך נוסף להכחשת העובדא? הרי ארי סמית מעיד שרל"ק לא גילה זהות הפרופסור לאף אחד ואפילו לא חשב על כך זולת מחשבתו לגלות להאדמור מאמשינוב כשהתייעץ עמו בנושא. והרי אתה העדת לעיל "שמעתי ממישהו ששמע ממנו עוד לפני שהתפרסם הסיפור לאזני כל", והוספת "למען הרבות החסד - המעוניינים אשלח את שמו ששמעתי ממנו ששמע מקיין בפרטי". אז לדבריך ארי סמית משקר, ולדבריו המקור שלך משקר!

כמו שהעירו זו טעות ואי הבנה. זאיאנץ כתב ששמע את הסיפור, לא את זהות הבנש"ק.
מתעמק כתב:הכותב מציין שלראשונה היו שני מתווכים בינו לבין רל"ק, אחד מהם הוא ר' משה לינק. אך פתאום בא הרב דרומי ושדר בה נרגא שהנ"ל מכחיש כל קשר לסיפור!

הרב משה לינק לא "הכחיש כל קשר". כפי הנראה רבים שאלו את פיו בימים אלה... למעשה הוא העיד שהתבקש להעביר בזמנו את המעשה ל"ארי סמית" וכן עשה (אך לא פגש את ר' ל.ק. ולא מפיו שמע את הדברים). אלא שלא ניחא ליה משרבוב שמו אל המעשיה.

למעשה רוב הדיון כאן מיותר. הדבר ברור שר' ל.ק. ז"ל מסר את הסיפור בגרסה זו או אחרת. ארי סמית (המוכר אישית לרבים מהכותבים כאן) הוא אמנם, כדרך הסופרים, בעל נטייה לדרמטיזציה יתירה של האירועים, אבל איננו בדאי המוצץ סיפורים מאצבעו ותולה אותם באחרים. ומה עוד, שאיננו עד יחיד לשמיעת הדברים. עם זאת הסיפור אכן מעורר תמיהות רבות (בלשון המעטה), ועל כן הבוחר יבחר איך להתייחס לעדותו של המספר ובאיזו מדה לקבל את דבריו.
ללא קשר לכל זאת, ברור שהנסיון לתור אחר זהותו של הבנש"ק שהיה או לא היה, הריהו גם בלתי ראוי וגם חסר טעם לחלוטין.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: ש' פברואר 17, 2024 8:02 pm
על ידי פייביש אופטובסקי
פגשתי בשבת את ר' שלמה הופשטיין והוא אמר לי שלא שמע את הסיפור מר' לייזער בעצמו, אלא בשמו, והוא סיפר זאת לר' משה לינק. והוסיף שלפני כחצי שנה התקשרו אליו מכפר חב"ד לשמוע שוב את המעשה ושלח אותם לר' לייזער בעצמו, וחזרו והתקשרו אליו ואמרו שאכן כך שמעו מפי ר' לייזער.
בנוסף פגשתי שלשה אברכים מאמשינוב שאמרו לי ששמעו את הסיפור מפי ר' לייזער, א' מהם שמע פעמיים, ועוד אחד אמר שדחק מאוד מאוד בר' לייזער שיספר לו מי הדמות המסופרת וסירב בתוקף.
אם מידע זה מוסיף למי מן החברים - מה טוב.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 18, 2024 3:04 am
על ידי זאינץ
מתעמק כתב:סליחה הרב זאינץ, אך טענו לו בחיטים והודה לו בשעורים. אתה מצטט תגובתי, סימן שאתה מתייחס אלי. ובכן, איפה כתבתי אף אות אחת לדון על רוה"ק גלויה או סמויה? דיברתי אך ורק על נאמנות הסיפור והמספר.
אך אם כבר מעלתו נכנס לתמונה, האין אתה בעצמך מהוה נדבך נוסף להכחשת העובדא? הרי ארי סמית מעיד שרל"ק לא גילה זהות הפרופסור לאף אחד ואפילו לא חשב על כך זולת מחשבתו לגלות להאדמור מאמשינוב כשהתייעץ עמו בנושא. והרי אתה העדת לעיל "שמעתי ממישהו ששמע ממנו עוד לפני שהתפרסם הסיפור לאזני כל", והוספת "למען הרבות החסד - המעוניינים אשלח את שמו ששמעתי ממנו ששמע מקיין בפרטי". אז לדבריך ארי סמית משקר, ולדבריו המקור שלך משקר!
כמו כן דבריך שאי אפשר לברר זולת דרך האדמור מאמשינוב, וכל כך למה? הרי ארי סמית העיד ששמע הסיפור מפי שני עדים ששמעו מפי רל"ק, והם ר' משה לינק ור' שלמה הופשטיין. אז נשאלה מקודם את פיהם! וכבר העיד בן הרב דרומי שהראשון הכחיש!
חוץ מזה ציינתי שישנם עוד דרכים לברר, א) האם מישהו מחסידי חבד בפריז התעסק בשנת תש"מ בהעברת קבר לביתה"ח היהודי, וכמובן ידעו הנ"ל לציין למקום קבורתו אשר שמו חקוק עליה. ב) בני ר' חנוך בן ארזה שלפי המסופר בכתבה אין אפשרות שהוא לא היה מספר זה אף פעם. אך דא עקא שום אחד מהם לא שמע.
ואחרי ככלות הכל, כתבת שזה התפרסם בשני מקומות. הרי זה בקשתי, הוציאה נא אתהן אלינו ונשווה בין הסיפורים!
כל החרדה שלי היתה על הרצון לספר אחר מיטתם של צדיקים שמסרו נפשם על קדושת השם, והכל רק כדי ליישב סיפור שיש בה מוטיב של שבח להרבי מחבד.
ועל דבריך וחסדך הגדול לגלות משפחות. הרי על כגון דא מתאימים דברי רבי יהודה בן בתירה (שבת צו-צז) בין כך ובין כך אתה עתיד ליתן את הדין, אם כדבריך התורה כיסתו ואתה מגלה אותו, ואם לאו אתה מוציא לעז על אותו צדיק!

כמו שהעירו כאן כוונתי הייתה לציין את שמו של זה ששמע מר' לייזר וסיפר לי אך משכתבו לי בפרטי ראיתי שאין טעם לציין להם את שמו היות וזה לא מעניין אותם בעצם אז כתבתי כהשערה(והדגשתי זאת)שהוא בנו של העקידת יצחק היות וכך מאן דהוא כתב בפורום השכן ששמע שלעקידת יצחק היה בן בפריז

אין לי אובססיה לאמת סיפורים גם לא של הרבי אך מכיון שאני עצמי ביררתי הנתונים על כך אין לי בעיא להגיד שכך הווא באמת שלאחד הצדיקים היה בן כזה היות וזה אומת אצלי כאמת

בפורום השכן יש ניק ליטאי למהדרין שעוד לפני שזה נפטר כבר שאלתי אותו אם יכול לברר איתו את הסיפור היות והוא הכיר אותו וגר בבית וגן.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 18, 2024 11:32 am
על ידי מתעמק
משום מה אחר כך המלל לא התקדמנו הרבה בשום פרט.
לא נשמע אף ביטוי קל של חרטה על שירבוב שמו של מי שנהרג עקד"ה להוציא עליו לעז.
לא הובא שום עדות חיה ששמע מפי ר' אליעזר קאין הסיפור, אבל העדים היחידים שפורשו בשמם והם ר"מ לינק ור"ש הופשטיין אדרבה גילו מפורשות שלא שמעו מפי קאין רק לינק מפי הופשטיין והופשטיין קלט בשוק.
לא שמענו שום בירור מי העביר קברו של הפרופסור בשנת תש"מ.
לא זכינו לראות שני פרסומים הקודמים של הסיפור ב"כפר חבד" וב"אבא" ולהשוות ביניהם לבין התוצרת הסופי.
לא נתגלה עדיין תקליט של קאין מספר זאת בעצמו, הגם שלפי המסופר בתגובות האחרונות הרי שהראיון האישי של ארי סמית עמו היתה בחצי שנה האחרונה, ומי בכלל נכנס לראיין מישהו בימינו בלי להצטייד במכשירי קליטה? כל שכן עתונאי ותיק, מה גם בנושא טעון כזה שלדבריו כבר הואשם כבדאי.

אז מה כן
נתוספו עדיות אנונימיים על שם חסידי אמשינוב וליטאיים ועוד. שעל סמך זה צריכים לקבל שאכן ר' אליעזר קאין סיפר את זה. ומאחר שהנ"ל לא היה אוהד חבד (ואדרבה קשור מצד אביו למונקאטש ומצד אשתו לסאטמר) וודאי שזה סיפור אמת כי אחרת לא היה מספר סיפור חיובי על ליובאוויטש.
אך גם אם נקבל כל זה כעדות וודית על המאורע, עדיין לא תורתו כל התמיהות, והצגת מר סמית כבעל נטייה לדרמטיזציה לא מיישבת התמיהות שהעליתי, שהרי לא מדובר בהרגישים המבוטאים, אלא בעובדות יבשות שקשה ליישבן במציאות.

בינתיים קיבלתי שני הערות חדשות בנושא.
א) צילום משיחה מודפסת של הרבי מחבד מי"ז בתמוז תשמ"ג (חמש שנים פחות יום אחד ממסירת האגרת על ידי קאין) בה הרבי מוחה על האומר שדיבר אתו בטלפון מארה"ק, כי זה מילתא דעבידי לאגלויי שזה כמה וכמה שנים שלא דיבר בטלפון אפילו בתוך העיר, ובפרט מחוץ לעיר, ועל אחת כמה וכמה מעבר לים (לא גילה טעמו, אך כנראה היודע טעמו יוכל להסביר איך זה קל וחומר).
ועכשיו, הרי לסיפור הנ"ל העיד ר' אליעזר קאין שהפרופסור אמר לו שהרבי קרא לו בטלפון בתוך חמש שנים לשיחה הנ"ל. ובכל כרחנו הרבי מעיד בנו שהסיפור זה חלקה שקר, ועדות שבטלה מקצתה בטלה עולה. יתכן לומר שקאין לא סיפר את זה, או שהפרופסור לא אמר זאת לקאין, או שהפרופסור שיקר ואז יתכן שגם יחוסו היתה שקר ואינו אלא תמהוני עלום מפריז. אך סוף דבר פרט אחד שקר במילתא דעבידי לאגלויי!
הערה השניה שקיבלתי, אי"ה לתגובה הבאה.

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 18, 2024 2:20 pm
על ידי דרומי
אין לי שום נפק"מ משום כיוון אם הסיפור היה או לא היה ומי זה היה וכו'.

אך יש לציין ששאלותיו של 'מתעמק' אין בהם ממש, ואין לי הזמן להאריך.

וכיון שממשיכים לדון, אציין ששמעתי מאחד שקצת יותר 'מתוקשר' ממני -שבפורומים שונים הובילו את החצים לבית גור.

[לגבי מה שציינתי לעיל על ר' משה לינק שי' - אני שאלתי אותו והשיב שוב שאין לו שום מידע על אמינות הסיפור מעבר למה שכולם יודעים].

Re: תעלומת הבנש"ק

פורסם: א' פברואר 18, 2024 4:23 pm
על ידי לבי במערב
מתעמק כתב:לא הובא שום עדות חיה ששמע מפי ר' אליעזר קאין הסיפור
כמובן שיש לכה"פ "עדות חי’" אחת, הלא הוא ר' ארי סמית שי' (המוּכָּר לרבים בשמו המלא).
כת"ר יכול לטעון שלדעתו אין להסתמך על דבריו, אך לא להכחיש את עצם קיומו...