עמוד 16 מתוך 22

Re: החזו"א לא הצביע. ומצוות ועשית ככל וכו' לא תסור וכו' מה תהא עליה???

פורסם: ב' ספטמבר 16, 2019 4:37 pm
על ידי זאב ערבות
איתן כתב:
היא שיחתי כתב:כידוע החזו"א לא הצביע, אך הורה לאחרים להצביע.
והנה, דעת החזו"א בקובץ אגרות ח"ב אגרת מא שדבר שהסכימו עליו חכמי ישראל הרי הוא כסנהדרין בלשכת הגזית, ולכאורה מכללא דאיכא עליה לא תסור וכדעת הדברי סופרים בסימן ב', ומן הסתם כן נקט החזו"א דהעובר על דברי התלמודים הרי הוא בלא תסור.
אשר מעתה, הרי נודעת דעת החזו"א דדעת הבני תורה היא הקובעת, ולא חייש למנהג בני יפן בנושא הנודע של קונטרס ח"י שעות, וכן נוהגים תלמידיו ותלמידיהם עד היום הזה שאינם מחשבים לבני חוגים חרדיים אחרים או לבני המזרחי כמנהגים ברי תוקף וחשיבות.
ואם כן צ"ע, דמן הסתם לא חייש החזו"א אף לדעת החוגים הקנאיים בירושלים, ונמצא שיש כאן הסכמת כלל חכמי ישראל להצביע בבחירות, ואמאי לא חייש החזון איש ללא תסור במה שלא הצביע.

פעם שאלו פרופסור למתמטיקה למי הוא מצביע.
הוא ענה שהוא בן אדם חכם ולמד סטטיסטיקה, והוא יודע קול שלו כיחיד אינו קובע מאומה.
אז שאלו אותו שנית: מה יקרה אם כולם יהיו חכמים כמוך?
אז הפרופסור ענה: לפי הסטטיסטיקה כולם לא יהיו כאלו חכמים.

נ.ב. אנשים כאן דנים כאילו זה מצוות עשה גמורה, או לחילופין יהרג ואל יעבור.
האם נשים פטורות מבחירות כשאר מצוות עשה שהזמן גרמן?
נ.ב.ב. אני מצביע, וחושב שזה חשוב מאד. אך מכאן ולהפוך את זה...

ומה סוברים חכמי בול המדופלמים?

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ב' ספטמבר 16, 2019 6:15 pm
על ידי אליעזר בלוי
ברור שלפי מרן החזוא זה היה מע גמורה

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ב' ספטמבר 16, 2019 6:38 pm
על ידי זאב ערבות
אליעזר בלוי כתב:ברור שלפי מרן החזוא זה היה מע גמורה

האם זו היתה הוראה לדורות או אולי רק לזמנו לפי המציאות שהיתה אז?

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 12:14 am
על ידי ישיבה בחור
למה מרן החזון איש לא הוציא קול קורא בחתימת ידו לקרוא לציבור ללכת לבחור ולא פעל והפעיל בפעילות פומבית לטובת העניין?

Re: החזו"א לא הצביע. ומצוות ועשית ככל וכו' לא תסור וכו' מה תהא עליה???

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 12:16 am
על ידי לעשות רצונך
איתן כתב:
נ.ב. אנשים כאן דנים כאילו זה מצוות עשה גמורה, או לחילופין יהרג ואל יעבור.
האם נשים פטורות מבחירות כשאר מצוות עשה שהזמן גרמן?
נ.ב.ב. אני מצביע, וחושב שזה חשוב מאד. אך מכאן ולהפוך את זה...


לעניות דעתי הדיון הוא לא כל כך מה החזון איש אמר או לא אמר,
אלא בירור סילופים שאומרים משמו או שרוצים להלביש עליו.

אם הביאו את צילום יתד היום, חשוב להביא גם את מכתבו של רבי חיים שכתב כך ג"כ.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 12:28 am
על ידי לעשות רצונך
זאב ערבות כתב:
אליעזר בלוי כתב:ברור שלפי מרן החזוא זה היה מע גמורה

האם זו היתה הוראה לדורות או אולי רק לזמנו לפי המציאות שהיתה אז?


הרב זאב, שאלה זו שאלת כבר לפני כמה דפים וענו עליה במקומה.

הדבר היחיד שיש בהוראה לדורות לעניות דעתי (וכולכם יודעים שאני מן המתירים, בעלי מצוה, בעלי חוב קדוש),
שלא יוכל להיות בעולם שיש בזה צד איסור!!! אחרת החזון איש, וכמובן שאר הגדולים לא היו מתירים זאת.

בהחלט מותר לגדולים שבכל דור ודור להחליט אם כדאי או לא כדאי, אם רצוי, ואם זה חוב או מצוה,
אך אין זכות לאף אחד (כמעט), אלא אם כן גדול ממנו בחכמה ובמנין וכו'
לבוא ולומר שיש בזה ח''ו איסור.

וכפי שראיתי כתוב בהרבה מתעמולת הבחירות
"תורתינו הקדושה היא נצחית, ואין כוח ביד אף אחד לבטלה
וזאת התורה לא תהא מוחלפת".

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 12:48 am
על ידי זאב ערבות
לעשות רצונך כתב:
זאב ערבות כתב:
אליעזר בלוי כתב:ברור שלפי מרן החזוא זה היה מע גמורה

האם זו היתה הוראה לדורות או אולי רק לזמנו לפי המציאות שהיתה אז?


הרב זאב, שאלה זו שאלת כבר לפני כמה דפים וענו עליה במקומה.

מה לעשות, הגיל עושה את שלו, שברי לוחות בארון...

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 1:41 am
על ידי חיים שאול
ישיבה בחור כתב:למה מרן החזון איש לא הוציא קול קורא בחתימת ידו לקרוא לציבור ללכת לבחור ולא פעל והפעיל בפעילות פומבית לטובת העניין?

אתה לא שואל ברצינות, נכון?
החזו"א גם לא הוציא מכתב נגד ישיבת ׳הישוב החדש׳ ולא על איסור טלטול ברה"ר וחליבה בשבת והיתר מכירה...
הוא מעולם לא חתם על שום קו"ק ושום מכתב פומבי, גם לא גיוס בנות ושירות לאומי.
ומה הכוונה ׳פעילות פומבית׳?
החזו"א שלח את מקורביו וב"ב ומתפללי בית מדרשו להצביע (וגם את הת.ז. שלו...), מה הוא הי׳ אמור לעשות עוד?

מגוחך עד כמה אפשר להכחיש את בני משפחתו ותלמידיו ששמעו ממנו מפורשות את דעתו

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 3:54 am
על ידי אראל
לעשות רצונך כתב:
זאב ערבות כתב:
אליעזר בלוי כתב:ברור שלפי מרן החזוא זה היה מע גמורה

האם זו היתה הוראה לדורות או אולי רק לזמנו לפי המציאות שהיתה אז?


שלא יוכל להיות בעולם שיש בזה צד איסור!!! אחרת החזון איש, וכמובן שאר הגדולים לא היו מתירים זאת.

בהחלט מותר לגדולים שבכל דור ודור להחליט אם כדאי או לא כדאי, אם רצוי, ואם זה חוב או מצוה,
אך אין זכות לאף אחד (כמעט), אלא אם כן גדול ממנו בחכמה ובמנין וכו'
לבוא ולומר שיש בזה ח''ו איסור.

וכפי שראיתי כתוב בהרבה מתעמולת הבחירות
"תורתינו הקדושה היא נצחית, ואין כוח ביד אף אחד לבטלה
וזאת התורה לא תהא מוחלפת".

אך אין זכות?? ממש שלא?!
גם לא לסאטמאר רב?

איך אמר ב"ג ימ"ש להגרא"ז זצ"ל
"רבי, קצת ענוה".....

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 10:25 am
על ידי חיים שאול
בחוברת קנאות של אמת 2 הובא צילום פירסום מכתבו של הגר"ד שפרבר מבראשוב (כה תמוז תשיא) ששאל את החזו"א וענה לו - פון דרויסען בלייבין האלט איך גאר נישט-להשאר ולעמוד מבחוץ אין נראה לי כלל
ומהגר"ש דבילצקי ששמע ממנו - ניין מען מוס יא גייען

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 11:34 am
על ידי פילווישוק
חיים שאול כתב:
ישיבה בחור כתב:למה מרן החזון איש לא הוציא קול קורא בחתימת ידו לקרוא לציבור ללכת לבחור ולא פעל והפעיל בפעילות פומבית לטובת העניין?

אתה לא שואל ברצינות, נכון?
החזו"א גם לא הוציא מכתב נגד ישיבת ׳הישוב החדש׳ ולא על איסור טלטול ברה"ר וחליבה בשבת והיתר מכירה...
הוא מעולם לא חתם על שום קו"ק ושום מכתב פומבי, גם לא גיוס בנות ושירות לאומי.


בעניין קול קורא של החזון איש, סיפר לי הגרמ"מ מנדלזון זצ"ל גאב"ד קוממיות. אביו מהר"ב מקוממיות זצ"ל נסע אל מרן החזו"א זיע"א, והפציר בו להוציא קול קורא בעניין כיסוי הראש שהיה פרוץ לגמרי בשעתו גם בחלק מן הקהילות החרדיות בארה"ק, בהמשך למצב הגרוע ששרר בחלק מארצות אירופה בנושא [סבתא שלי ע"ה סיפרה לי שהיתה היחידה בעיירה בשכבת גילה שהלכה עם כיסוי ראש]. נענה לו מרן: אני אין כוחי בקול קורא. לכל אחד [יתכן שהגרמ"מ אמר 'כל גדול', אלא שאיני בטוח שאני זוכר במדוייק, ונשמע לי מוזר שהחזו"א יתבטא כך] יש את הכוח שלו. לחפץ חיים היה כוח להוציא קול קורא, ודבריו היו מתקבלים בציבור. כוחי אינו בכך, פעם הוצאתי קול קורא [האם יש היודע למה הכוונה?] ולא היה לזה השפעה. כוחי שלי הוא ללמוד את הסוגיא ביגיעה עד לבירור וכתיבת ההלכות העולות, ועם השנים הדברים מתקבלים בעולם. הינך צודק, כעת אלמד את סוגיית שער באישה...
הסיפור כשלעצמו מופלא עד מאוד. יש כאן תשובה ברורה למה אין קול קורא של החזו"א על הבחירות.

מעבר לזה, ניתן להתווכח על כך, אבל להבנתי לא היתה כוונת החזו"א שפסקיו מתקבלים בעולם, ובדרך הטבע אין הסבר שכתיבת מסקנותיו בהלכה מפורסמת ככיסוי ראש ישפיעו על ציבור שלא נהגו כהלכה עד כה. החזו"א הכיר בכוחה השמימית של תורתו ויגיעתו הנוראה, ובהשפעתה על העולם כולו. ברור שבעניין כיסוי ראש היה שינוי עצום לטובה, וכמדומני שאין הסבר אחר מאשר סיפור זה.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 1:04 pm
על ידי לעשות רצונך
אראל כתב:
לעשות רצונך כתב:
זאב ערבות כתב:
אליעזר בלוי כתב:ברור שלפי מרן החזוא זה היה מע גמורה

האם זו היתה הוראה לדורות או אולי רק לזמנו לפי המציאות שהיתה אז?


שלא יוכל להיות בעולם שיש בזה צד איסור!!! אחרת החזון איש, וכמובן שאר הגדולים לא היו מתירים זאת.

בהחלט מותר לגדולים שבכל דור ודור להחליט אם כדאי או לא כדאי, אם רצוי, ואם זה חוב או מצוה,
אך אין זכות לאף אחד (כמעט), אלא אם כן גדול ממנו בחכמה ובמנין וכו'
לבוא ולומר שיש בזה ח''ו איסור.

וכפי שראיתי כתוב בהרבה מתעמולת הבחירות
"תורתינו הקדושה היא נצחית, ואין כוח ביד אף אחד לבטלה
וזאת התורה לא תהא מוחלפת".

אך אין זכות?? ממש שלא?!
גם לא לסאטמאר רב?

איך אמר ב"ג ימ"ש להגרא"ז זצ"ל
"רבי, קצת ענוה".....


לא יודע מה ב''ג אמר,
יודע מה שהבד''ץ היחיד בעולם כתב על מה שהוא עצמו החליט,
זאת התורה - ורק זאת התורה - לא תהא מוחלפת.
אז אם להם מותר להגיד את זה, מותר לי לצטט אותם.

התורה של החזון איש, של הרבי מבעלזא, של רבי איסר זלמן, של הרבי מגור, של הרב מטשעבין, של הרבי מויזניץ, של רבי משה פיינשטיין, של רבי שלמה זלמן וכו'
לא תהא מוחלפת!!!!

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 1:33 pm
על ידי קו ירוק
להרב מסטאמער זצ"ל היה מותר לחלוק, והוא לא היה היחיד, היו גם המונקאטשער זצ"ל ועוד.
אבל ברור שדבריהם נדחו ע"י רוב גדולי הדור ובראשם החזו"א והגרי"ז שלא חשו ליה,
ולא סתם כהלכה של יחיד ורבים, שלא כל כך משמעתית, אלא משום שהנימוקים שלו נדחו.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 2:04 pm
על ידי חבר פורום אוצר החכמה
מה שייך הרב ממנוקאטש לבחירות?

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 2:32 pm
על ידי נוצר תאנה
פילווישוק כתב:
בעניין קול קורא של החזון איש, סיפר לי הגרמ"מ מנדלזון זצ"ל גאב"ד קוממיות. אביו מהר"ב מקוממיות זצ"ל נסע אל מרן החזו"א זיע"א, והפציר בו להוציא קול קורא בעניין כיסוי הראש שהיה פרוץ לגמרי בשעתו גם בחלק מן הקהילות החרדיות בארה"ק, בהמשך למצב הגרוע ששרר בחלק מארצות אירופה בנושא [סבתא שלי ע"ה סיפרה לי שהיתה היחידה בעיירה בשכבת גילה שהלכה עם כיסוי ראש]. נענה לו מרן: אני אין כוחי בקול קורא. לכל אחד [יתכן שהגרמ"מ אמר 'כל גדול', אלא שאיני בטוח שאני זוכר במדוייק, ונשמע לי מוזר שהחזו"א יתבטא כך] יש את הכוח שלו. לחפץ חיים היה כוח להוציא קול קורא, ודבריו היו מתקבלים בציבור. כוחי אינו בכך, פעם הוצאתי קול קורא [האם יש היודע למה הכוונה?] ולא היה לזה השפעה. כוחי שלי הוא ללמוד את הסוגיא ביגיעה עד לבירור וכתיבת ההלכות העולות, ועם השנים הדברים מתקבלים בעולם. הינך צודק, כעת אלמד את סוגיית שער באישה...
הסיפור כשלעצמו מופלא עד מאוד. יש כאן תשובה ברורה למה אין קול קורא של החזו"א על הבחירות.

מעבר לזה, ניתן להתווכח על כך, אבל להבנתי לא היתה כוונת החזו"א שפסקיו מתקבלים בעולם, ובדרך הטבע אין הסבר שכתיבת מסקנותיו בהלכה מפורסמת ככיסוי ראש ישפיעו על ציבור שלא נהגו כהלכה עד כה. החזו"א הכיר בכוחה השמימית של תורתו ויגיעתו הנוראה, ובהשפעתה על העולם כולו. ברור שבעניין כיסוי ראש היה שינוי עצום לטובה, וכמדומני שאין הסבר אחר מאשר סיפור זה.

הקול קורא שחזו"א כתב אולי היה בענין חליבה בשבת שהיה איזה פירצה בזה בב"ב [כך קראתי פעם]

חוץ מזה קראתי פעם שכשביקשו לחזו"א שיחתום על איזה קול קורא, נענה ואמר, כוחי הוא בזה שאיני ממהר להוציא קול קורא, לכן כשאני כבר כן מדבר דבריי נשמעים, אך אילו אומר את דעתי בכל דבר שוב לא ישמעו לי.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 2:51 pm
על ידי חבר פורום אוצר החכמה
נוצר תאנה כתב:חוץ מזה קראתי פעם שכשביקשו לחזו"א שיחתום על איזה קול קורא, נענה ואמר, כוחי הוא בזה שאיני ממהר להוציא קול קורא, לכן כשאני כבר כן מדבר דבריי נשמעים, אך אילו אומר את דעתי בכל דבר שוב לא ישמעו לי.

הנ"ל אמר לגבי מחאות, עי' מעשה איש ח"ה עמ' פב-ג.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 3:56 pm
על ידי אראל
קו ירוק כתב:להרב מסטאמער זצ"ל היה מותר לחלוק, והוא לא היה היחיד, היו גם המונקאטשער זצ"ל ועוד.
אבל ברור שדבריהם נדחו ע"י רוב גדולי הדור ובראשם החזו"א והגרי"ז שלא חשו ליה,
ולא סתם כהלכה של יחיד ורבים, שלא כל כך משמעתית, אלא משום שהנימוקים שלו נדחו.

איפה נדחו נימוקיו 'על ידי גדולי הדור'???, [מקונטרסים וחיבורים בעלי בלי שם אני יודע, אבל דחיית נימוקיו 'על ידי גדולי הדור' אולי תציין על כמה מחיבורים כאלו אתה יודע??
(אל תפנה אותי למי שכתב בסתם 'איני מבין דעת הרבי מסטאמר, זה לא 'דחיית נימוקים' אלא סתם לא חש ליה]

המונקאטשער??, אולי כיוונת על מרן בעל בינת נבונים זצ"ל, כי חותנו המנחת אלעזר לא זכה לראות המדינה...

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 4:03 pm
על ידי אראל
[list=][/list]
לעשות רצונך כתב:
אראל כתב:
לעשות רצונך כתב:
זאב ערבות כתב:
אליעזר בלוי כתב:ברור שלפי מרן החזוא זה היה מע גמורה

האם זו היתה הוראה לדורות או אולי רק לזמנו לפי המציאות שהיתה אז?


שלא יוכל להיות בעולם שיש בזה צד איסור!!! אחרת החזון איש, וכמובן שאר הגדולים לא היו מתירים זאת.

בהחלט מותר לגדולים שבכל דור ודור להחליט אם כדאי או לא כדאי, אם רצוי, ואם זה חוב או מצוה,
אך אין זכות לאף אחד (כמעט), אלא אם כן גדול ממנו בחכמה ובמנין וכו'
לבוא ולומר שיש בזה ח''ו איסור.

וכפי שראיתי כתוב בהרבה מתעמולת הבחירות
"תורתינו הקדושה היא נצחית, ואין כוח ביד אף אחד לבטלה
וזאת התורה לא תהא מוחלפת".

אך אין זכות?? ממש שלא?!
גם לא לסאטמאר רב?

איך אמר ב"ג ימ"ש להגרא"ז זצ"ל
"רבי, קצת ענוה".....


לא יודע מה ב''ג אמר,
יודע מה שהבד''ץ היחיד בעולם כתב על מה שהוא עצמו החליט,
זאת התורה - ורק זאת התורה - לא תהא מוחלפת.
אז אם להם מותר להגיד את זה, מותר לי לצטט אותם.

התורה של החזון איש, של הרבי מבעלזא, של רבי איסר זלמן, של הרבי מגור, של הרב מטשעבין, של הרבי מויזניץ, של רבי משה פיינשטיין, של רבי שלמה זלמן וכו'
לא תהא מוחלפת!!!!


חבל להתלהט.., התורה שאתה כ"כ מתלהב עליה שלא תהא מוחלפת [מסתמא ציטטת הנוסח מן הסידור], תדע לך, שבעוה"ר ישנם בעולם עשרות אלפים מכלל ישראל, האוחזים ב'תורה אחרת' ממה שאתה אוחז...., מה לעשות??? חבל חבל שאינם מכירים את האמת כמותך...
אתה מותר לצטט את מי שתרצה, ומותר לך להתנהג כפי אשר הורוך רבותיך

אבל אל תתיימר לשלול את הזכותים מן אותם גדולי הדור שנטו לאיסור, ולא 'סתם הוא עצמו החליט' אלא בירר כן להלכה, והסביר היטב את כל נימוקיו לאיסור,
וגם הגאב"ד וחברי הבד"ץ בימים ההם שאסרו את הבחירות של אז, לא היו קטלי קניא באגמא

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 4:21 pm
על ידי אראל
לעשות רצונך כתב:
אראל כתב:
איך אמר ב"ג ימ"ש להגרא"ז זצ"ל
"רבי, קצת ענוה".....

לא יודע מה ב''ג אמר,



הסיפור על בן גוריון עם הגרא"ז זצ"ל, מובא בספר 'הרב מבריסק ח"ג עמ' 89

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 6:10 pm
על ידי חיימשה
אראל כתב:
קו ירוק כתב:להרב מסטאמער זצ"ל היה מותר לחלוק, והוא לא היה היחיד, היו גם המונקאטשער זצ"ל ועוד.
אבל ברור שדבריהם נדחו ע"י רוב גדולי הדור ובראשם החזו"א והגרי"ז שלא חשו ליה,
ולא סתם כהלכה של יחיד ורבים, שלא כל כך משמעתית, אלא משום שהנימוקים שלו נדחו.

איפה נדחו נימוקיו 'על ידי גדולי הדור'???, [מקונטרסים וחיבורים בעלי בלי שם אני יודע, אבל דחיית נימוקיו 'על ידי גדולי הדור' אולי תציין על כמה מחיבורים כאלו אתה יודע??
(אל תפנה אותי למי שכתב בסתם 'איני מבין דעת הרבי מסטאמר, זה לא 'דחיית נימוקים' אלא סתם לא חש ליה]

המונקאטשער??, אולי כיוונת על מרן בעל בינת נבונים זצ"ל, כי חותנו המנחת אלעזר לא זכה לראות המדינה...

הרבי מסאטמאר לא רק 'סבר' שזה איסור, אלא עשה ככל אשר לאל ידו כדי לשכנע בזה את כל גדולי ישראל, כמעט עד הכאה... ואם בכל זאת לא מצאו לנכון להייחס לדבריו, והורו להיפך, אין לך דחייה גדולה מזו.
לגבי הטעם שלא מצאו לנכון להעלות את הדברים בכתב, כבר רמז ע''כ הרב''י זילבר במכתבו מתשכ''ט מי שגר בירושלים יודע שהקושיות אינם קושיות וד''ל

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 9:13 pm
על ידי אליעזר בלוי
אראל כתב:
קו ירוק כתב:להרב מסטאמער זצ"ל היה מותר לחלוק, והוא לא היה היחיד, היו גם המונקאטשער זצ"ל ועוד.
אבל ברור שדבריהם נדחו ע"י רוב גדולי הדור ובראשם החזו"א והגרי"ז שלא חשו ליה,
ולא סתם כהלכה של יחיד ורבים, שלא כל כך משמעתית, אלא משום שהנימוקים שלו נדחו.

איפה נדחו נימוקיו 'על ידי גדולי הדור'???, [מקונטרסים וחיבורים בעלי בלי שם אני יודע, אבל דחיית נימוקיו 'על ידי גדולי הדור' אולי תציין על כמה מחיבורים כאלו אתה יודע??
(אל תפנה אותי למי שכתב בסתם 'איני מבין דעת הרבי מסטאמר, זה לא 'דחיית נימוקים' אלא סתם לא חש ליה]

המונקאטשער??, אולי כיוונת על מרן בעל בינת נבונים זצ"ל, כי חותנו המנחת אלעזר לא זכה לראות המדינה...



בעצם יצא תשובה
כל ה'קול קורא'ס !
שיצאו מקום המדינה להצביע
ואפילו אחרי הדפסת על הגאולה וכו

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 9:45 pm
על ידי כדרכה של תורה

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 9:55 pm
על ידי קו ירוק
..

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 11:36 pm
על ידי יוֹסֵפֶר
אראל כתב:ישנם בעולם עשרות אלפים מכלל ישראל, האוחזים ב'תורה אחרת' ממה שאתה אוחז.. מותר לך להתנהג כפי אשר הורוך רבותיך, אבל אל תתיימר לשלול את הזכותים מן אותם גדולי הדור שנטו לאיסור, ולא 'סתם הוא עצמו החליט' אלא בירר כן להלכה, והסביר היטב את כל נימוקיו לאיסור,
וגם הגאב"ד וחברי הבד"ץ בימים ההם שאסרו את הבחירות של אז, לא היו קטלי קניא באגמא

אני מוסיף על דבריך- מקום יש בראש להניח עליו שתי תפילין, יש מה להאריך בענין, אבל בגדול המושג 'להבין שיתכן שיש עוד דעה' הוא מושג נפלא ומיוחד ונדיר.. ואפילו בנושא הנידון כאן, ובל נשכח שהרבי מסאטמער גדול שבגדולים היה, ודבריו הלא מנומקים עלי ספר.
ראה למשל ביקר סהדותא של מנהל בית המדרש דהכא, באשכול על מרן הגר"ש דבליצקי זצ"ל:
איש_ספר כתב:ואילו לכשעצמו לא הצביע כלל, כמנהגו ברוב מערכות הבחירות שלא להצביע (בשל חשש שיש ממש בדברי האוסרים)

אני הצבעתי הבוקר אם יש למישהו חוסר נוחות
נ.ב. בינתיים כל עוד לא נבנה ביהמ"ק לא שייכים דיני זקן ממרא כלל ועיקר.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 11:40 pm
על ידי אליעזר בלוי
הבנתי מאראל שאכן יש כאן דין רוב ומיעוט וכל הטעם שהמיעוט צודק זה בגלל שהוציאבדפוס נימוקיו משאכ המחייבים ואז שאלתי לשיטתו

ולגופו של ענין
זכורני שיש מכתב של הקהלות יעקב שמגדיר כך את אוסרי הבחירות

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 11:45 pm
על ידי אראל
האדמו"ר מסאטמאר כותב כך בספרו ויואל משה, נגד המתירים, שאין כאן דין הלך אחר הרוב, שלא היה דיון יחד האוסרים והמתירים

לא העליתי כאן הדיון 'מי צודק', אני משאיר זאת להכרעת מוחו של כל אחד ואחד, כפי אשר שכלו [או שכלו של רבו] יטנו...

כל מה שכתבתי לא כתבתי אלא 'להשאיר איזה זכות קיום' גם להאוסרים, ולא לשלול מהם את זכיותיהם בגזירת 'ככל אשר יורוך'....

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ג' ספטמבר 17, 2019 11:49 pm
על ידי קו ירוק
הדברים פשוטים. גם הרב שך אמר לשאלת בחור ירושלמי מהישוב הישן בתשמ"ט, תעשה מה שאבא שלך!

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ד' ספטמבר 18, 2019 12:04 am
על ידי אראל
הרשימה ארוכה, רבנים אדמו"רים וגדולי ישראל, שהיו בעד הצבעה לבחירות, והם עצמם לא יצאו להצביע
זאת אומרת ומעידה על איזה הגזמה בתעמולת 'ככל אשר יורוך', 'זאת התורה לא תהא מוחלפת' וכו' וכו'...

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ד' ספטמבר 18, 2019 12:31 am
על ידי אליעזר בלוי
אראל כתב:הרשימה ארוכה, רבנים אדמו"רים וגדולי ישראל, שהיו בעד הצבעה לבחירות, והם עצמם לא יצאו להצביע
זאת אומרת ומעידה על איזה הגזמה בתעמולת 'ככל אשר יורוך', 'זאת התורה לא תהא מוחלפת' וכו' וכו'...

זא שכשחתמו שזה חוב קדוש לא התכוונו וכדומה
יש לי עצה בשבילך
ידוע חביבותו של מרן מסאטמר עם רא"ק זצ"ל
ואיך זה מתאים עם שיטתו שהוא מסית לבחירות שהם ג חמורות
כנראה שיש איזה הגזמה בספרים שכתבו בשמו

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ד' ספטמבר 18, 2019 12:43 am
על ידי אראל
מסכים, [אגב, זה לא 'כתוב בשמו' אלא 'כתב בעצמו'...]
אבל יש עובדה ידועה שאמר פעם הרבי מסאטמאר בשיחה עם הרבי מסקווירא זצ"ל, 'לא אמרתי חלילה שאתה בגדר 'מין ואפיקורוס', אלא הדיבורים מה שאתה מדבר זה מינות ואפיקורסות'...
ועי' יבמות יג ע"ב

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ד' ספטמבר 18, 2019 4:07 am
על ידי חיימשה
קו ירוק כתב:הדברים פשוטים. גם הרב שך אמר לשאלת בחור ירושלמי מהישוב הישן בתשמ"ט, תעשה מה שאבא שלך!

אינני יכול לומר שזה שקר גס, כי לא ראינו אינו ראיה, אבל יש מאות עדויות להיפך.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ד' ספטמבר 18, 2019 10:41 am
על ידי קו ירוק
אם יש לך מאות עדויות הפוכות כשמנין תלמידי הישיבה אז היה משהו כמו 700-800 בחורים כמדומה, אז אני באמת שותק..
אלא שמה לעשות ואת הסיפור הזה אני זוכר. וסיפורים כשלך - לא! (הגם שהיה לכאורה פשוט לנו שהוא יגיד לו בטח תלך להצביע).

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ד' ספטמבר 18, 2019 3:40 pm
על ידי אנא עבדא
אף אחד לא רצה לענות לו, ולא רק כי לא ראו בעין יפה את הדבר שאיזה רבי - גדול ככל שיהיה - מארץ העמים יתערב בבעיות מאה"ק, אלא כי רובם ככולם ראו בדבריו ליקוט יפה מדברי אגדה, שאין מכריעין מהם בהלכה, כידוע.
חוץ מזה, דבריהם וה"קול קורא" של כל גדולי צדיקי וגאוני הדורות זי"ע - הם התשובה על שיטתו. מה צריך יותר מזה?
וראה מכתבו של הגה"צ הרב מקומממיות זצוק"ל בנוגע לשיטת הרבי מסאטמאר זצ"ל, שגם הוא מזכירו וכותב שבירר להלכה, ואינו נכנס עמו כלל לויכוח בענין, כפי שעשו כל גדולי הדור זי"ע.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ד' ספטמבר 18, 2019 11:10 pm
על ידי אשר ברא
אנא עבדא כתב:אף אחד לא רצה לענות לו, ולא רק כי לא ראו בעין יפה את הדבר שאיזה רבי - גדול ככל שיהיה - מארץ העמים יתערב בבעיות מאה"ק, אלא כי רובם ככולם ראו בדבריו ליקוט יפה מדברי אגדה, שאין מכריעין מהם בהלכה, כידוע.

יש בהיסטורי' כדבר הזה?

יותר נראה לומר שהבינו שזה כמוציא זמנו לבטלה

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ד' ספטמבר 18, 2019 11:13 pm
על ידי חיים שאול
כמדו׳ שיש מכתב מהגר"ש מסלנט שאל להם לרבני חו"ל להתערב בנעשה בארץ

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' ספטמבר 19, 2019 12:37 am
על ידי אראל
אשר ברא כתב:
יותר נראה לומר שהבינו שזה כמוציא זמנו לבטלה

אהא, מה שאתה עושה עתה פה?, או פחות מזה?

החוצפה והעזות כאן נגד הרבי מסאטמאר כבר שובר כל השיאים,
היחצנים הללו משווים אותו כעפרא דארעא, וכאילו לא היה שווה שום התיחסות...., עפ"ל
הזהרו בגחלתן

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' ספטמבר 19, 2019 2:24 am
על ידי לעשות רצונך
אראל כתב:מסכים, [אגב, זה לא 'כתוב בשמו' אלא 'כתב בעצמו'...]
אבל יש עובדה ידועה שאמר פעם הרבי מסאטמאר בשיחה עם הרבי מסקווירא זצ"ל, 'לא אמרתי חלילה שאתה בגדר 'מין ואפיקורוס', אלא הדיבורים מה שאתה מדבר זה מינות ואפיקורסות'...
ועי' יבמות יג ע"ב


1. מה הפירוש שמי שהולך לבחירות הרי הוא מודה בעבודה זרה, האם פירושו שהמעשים שלו בגדר מין ואפיקורוס או שהוא עצמו מין ואפיקורוס?
הלשון על רבותינו הקדושים.JPG
הלשון על רבותינו הקדושים.JPG (55.96 KiB) נצפה 8960 פעמים

ואולי מי שמודה בעבודה זרה, עדיין אינו בבחינת מין ואפיקורוס.

אגב, לא איכפת לי שתגיד (בשמך או בשם כל גדול אחר) שמי שהולך לבחירות הוא מין ואפיקורוס. אבל אי אפשר לתפוס את החבל בשתי ראשים.
אי אפשר לצעוק עליי שאני כופר, ואחר כך להגיד "לא התכוונתי כך (מין ואפיקורס) אלא רק כך (מינות ואפיקורסות)". ואם לא התכוונת, אז שום דבר לא התכוונת.

בדקתי ביבמות יג ע"ב, ואם התכוונת לדברי המשנה למעלה שעדיין לא היו נמנעין לישא אישה אף על פי שאלו מתירין וכו', זה עדיין לא קשור.
לא כתוב שם שקראו כאלו משפטים אחד על השני.

ומוכרחני לומר שכיוונת למובא שם בסוף העמוד, לא תתגודדו, לא תעשו אגודות....

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' ספטמבר 19, 2019 3:58 am
על ידי אראל
נו נו, הוא כותב שהליכה לבחירות יש בה משום הודאה לעבודה זרה, מתאים עם המילים 'מינות ואפיקורסות'
מה קשה לך???

לאורך כל האשכול כבר הוכח גודל האימון שנותנים כאן לעובדות:
והלא העובדא ידוע ומפורסם, ומאות עובדות מעידים על ככה, שהרבי מסאטמאר בעצמו נתן מממונו אלפים ורבבות דולרים אף ליהודים הולכי בחירות!!

להבנתך, אם החזיק את ההולך לבחירות כעובד עבודה זרה ממש, האיך החזיק בממונו לעובר עבירה ועובד עבודה זרה מומר מנסך יין....

כלום יש הוכחה יותר גדול מן מעשה רב???

הלוואי והלוואי, שיהיה לך אהבת ישראל לכל סאטמארער או עדה'ניק, כמדת האהבת ישראל שהראה הרבי מסאטמאר ליהודי הולך לבחירות!!!

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' ספטמבר 19, 2019 9:50 pm
על ידי חיימשה
קו ירוק כתב:אם יש לך מאות עדויות הפוכות כשמנין תלמידי הישיבה אז היה משהו כמו 700-800 בחורים כמדומה, אז אני באמת שותק..
אלא שמה לעשות ואת הסיפור הזה אני זוכר. וסיפורים כשלך - לא! (הגם שהיה לכאורה פשוט לנו שהוא יגיד לו בטח תלך להצביע).

בישיבה היו אז כ1000 בחורים, אבל השאלות הופנו ממאות תלמידים, כולל נשואים, ספרדים, חסידם וכדומה. לא זוכר ששמעתי ממישהו אחד שהותר לו החיוב הנורא. פעם ראשונה שאני שומע שענה תשובה כזו.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' ספטמבר 19, 2019 9:58 pm
על ידי חיימשה
אראל כתב:נו נו, הוא כותב שהליכה לבחירות יש בה משום הודאה לעבודה זרה, מתאים עם המילים 'מינות ואפיקורסות'
מה קשה לך???

לאורך כל האשכול כבר הוכח גודל האימון שנותנים כאן לעובדות:
והלא העובדא ידוע ומפורסם, ומאות עובדות מעידים על ככה, שהרבי מסאטמאר בעצמו נתן מממונו אלפים ורבבות דולרים אף ליהודים הולכי בחירות!!

להבנתך, אם החזיק את ההולך לבחירות כעובד עבודה זרה ממש, האיך החזיק בממונו לעובר עבירה ועובד עבודה זרה מומר מנסך יין....

כלום יש הוכחה יותר גדול מן מעשה רב???

הלוואי והלוואי, שיהיה לך אהבת ישראל לכל סאטמארער או עדה'ניק, כמדת האהבת ישראל שהראה הרבי מסאטמאר ליהודי הולך לבחירות!!!

העובדות ידועות
והא גופא קשיא!
ומוכח שא''א להתייחס ברצינות לכל הלשונות החריפים שבספר, כי זה לא כפשוטו. ענין של 'שפראך' גרידא.