לפי הציטוט השני אני מבין שגם הראשון הוא מהרב ווינברג.המתקיף כתב:ברזילי כתב:אגב (ואגב הדיון על ש"פ) האם קצף הקוצף גם על הדברים הבאים (מי כתב?):
"לדעתי, כשרה השעה לשים מאחורינו את השנאה הבין-דתית. יותר משהנצרות שונאת היהדות, שונאת האחרונה את הראשונה. נחלקו אם גזל הגוי אסור מן התורה, ולכו"ע הפקעת הלואתו מותרת. אין משיבין לו אבדתו, ולדעת ר"ת ביאתם כביאת בהמה. הרמב"ם מחדש מדעתו, מה שלא נמצא לא בבלי ולא בירושלמי, שישראל הבא על הגויה, הגויה נהרגת מדין תקלה, כבהמה. שומה עלינו להכריז בכובד ראש, באופן ברור ומחייב, שבימינו דינים אלה אינם נוהגים. המאירי כתב כך, אבל ראשי הישיבות והרמי"ם לוחשים באזני תלמידיהם שכתב כן אך מחמת הצנזורה"
באותה הזדמנות אני מציע לחפש את הכותב של דברים אלו:והנה כבר רמזתי לכת"ר שבענינים כאלו יש לסמוך יותר על רבני אונגארן הקרובה לאשכנז ויודעים מצב הדברים באשכנז יותר מרבני פולין וליטא. ובכלל נוטה אני מדעת חברי ורבותי רבני פולין וליטא שאינם משגיחים הרבה ברבני אונגארן. גם אני הייתי סבור כן קודם בואי לכאן, אבל אח"כ ראיתי כי בעניני הוראה עולים הם על רבני פולין וליטא, כי יש להם חוש מיוחד להוראה מעשית וכמעט כולם נתחנכו בבית מדרשו של רבינו שבגולה החת"ס ז"ל שהוא הי׳ עמוד ההוראה כידוע ומפורסם.
ודאי שרבני ליטא ופולין ילעגו על דברים אלה. ואולם המחבר הנ"ל היה גאון וצדיק מפורסם וחלילה לבטל דבריו בתנופת יד גרידא. כתבתי כל הנ"ל כדי להוכיחו שצריך הוא להיות זהיר ומתון, ולא להמשך אחרי הקולות של רבני ליטא ופולין שהם גדולים וחכמים בהלכה אבל בהוראה למעשה עולים עליהם רבני אונגארן וגאליציען ומובחרי השו"ת בהוראה למעשה שיצאו בזמן האחרון נתחברו על ידם.
נדלג על הקטע המקומם, אם אני מבין נכון כתוב כאן שההלכות של חז"ל/ר"ת/רמב"ם, כולן נובעות משנאה. זו מקורן.
בקיצור, הרב הנ"ל לא מאמין בקדושת דברי חז"ל. טוב לדעת.