עמוד 3 מתוך 6

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ו' יולי 13, 2018 11:59 am
על ידי זאב ערבות
.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ו' יולי 13, 2018 1:13 pm
על ידי גימפעל
זאב ערבות כתב:ובכל אופן, האם לא כדאי כל האשכול המשעמם הזה רק בכדי שיתגלה שמו של הרב בעל הניק אוצר החכמה?

הוא כבר גילה זאת מזמן:
viewtopic.php?p=430972#p430972
viewtopic.php?p=140678#p140678
viewtopic.php?p=434888#p434888

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ו' יולי 13, 2018 4:00 pm
על ידי דרומי
הרב זאב היקר, אני חושב בהחלט שהנושא מוצה, ואבקש את סליחתך וסליחת אחרים באם הבעתי את דעתי באופן קצת חריף וציני. בהחלט ייש"כ לרב אוצר החכמה שהולך בדרכו של אהרן הכהן, בעל ההילולא, ויודע בחכמתו כיצד להרבות שלום באופן שכולם יצאו נשכרים.

(הערת אגב, ובזה אסיים את דבריי באשכול זה בל"נ - אל תיעלב אם העובדה שחשפת את שמך המקורי עדיין לא אומרת לי כלום, ולדוגמא זה שאתה גר במונסי יותר נותן לי מושג מסויים על אישיותך. כך לדוגמא אם כל אחד יציין את גילו או את תחום עיסוקו זה גם יכול לעזור להיכרות יותר מעמיקה (כמובן שיש אחרים שאצלם זה אחרת). היה שלום).

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 10:47 am
על ידי כדכד
זאב ערבות כתב:
כדכד כתב:אתה זה שטוען שלדבריו יש משקל בגלל שיודעים מי הוא
כשטענת שיש משקל כי הוא ידוע כבקיא הסכמתי אתך אך בשביל זה לא צריך לדעת את שמו

ואני חוזר וטוען שאם איני יודע מה שמו, חצי מהמשקל של דבריו חסר! או איזה אחוז אחר שתבחר בו.
אני חוזר ושואל ואיש אינו מתייחס לשאלתי: האם היית מתייחס לשו"ת אגרות משה באותו כובד משקל וחשיבות אם לא היית יודע מי המחבר?

דווקא לאגרות משה כן כי מהספר עצמו אפשר לראות את גדלותו בתורה של מחברו
יתכן שיש ספרים אחרים שמשקלם בעיני נובע גם (או רק) מידיעתי מי כתב אותם

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 7:53 pm
על ידי די לחכימא
שבענו מטובך כתב:
פרנקל תאומים כתב:(ר' זאב ערבות, איזה ערך יש להיחשפות שלך כשאתה יודע שיושבי הארץ כלל לא מכירים אותך? שטר ושוברו בצידו).

מכירו אני לשעבר. אדם יקר ונחמד, טוב לב, ומטיב עם הבריות באוצרו האדיר של ספרים. ביתו בית ועד לחכמים וסופרים.
אבל מכיון שגם אני מסתתר מאחורי ניק, איני יודע האם עדותי מתקבלת...

גא"מ.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 8:13 pm
על ידי זאב ערבות
די לחכימא כתב:
שבענו מטובך כתב:
פרנקל תאומים כתב:(ר' זאב ערבות, איזה ערך יש להיחשפות שלך כשאתה יודע שיושבי הארץ כלל לא מכירים אותך? שטר ושוברו בצידו).

מכירו אני לשעבר. אדם יקר ונחמד, טוב לב, ומטיב עם הבריות באוצרו האדיר של ספרים. ביתו בית ועד לחכמים וסופרים.
אבל מכיון שגם אני מסתתר מאחורי ניק, איני יודע האם עדותי מתקבלת...

גא"מ.

לא ידעתי שיש לי כ"כ הרבה אוהדים, אני מודה מקרב לב למשבחים ולשבחים ומתאר לעצמי שזה רק מקצת שבחו בפניו...
אכן שאלה טובה, מה אם העדים לא מעוניינם להזדהות אלא רק בניק (מאותם סיבות שלא רוצים להזדהות כאן, ואולי בתוספת משקפי שמש כהות), האם מקבלים עדותם?

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 8:51 pm
על ידי פרנקל תאומים
זאב ערבות כתב:
די לחכימא כתב:
שבענו מטובך כתב:מכירו אני לשעבר. אדם יקר ונחמד, טוב לב, ומטיב עם הבריות באוצרו האדיר של ספרים. ביתו בית ועד לחכמים וסופרים.
אבל מכיון שגם אני מסתתר מאחורי ניק, איני יודע האם עדותי מתקבלת...

גא"מ.

לא ידעתי שיש לי כ"כ הרבה אוהדים, אני מודה מקרב לב למשבחים ולשבחים ומתאר לעצמי שזה רק מקצת שבחו בפניו...
אכן שאלה טובה, מה אם העדים לא מעוניינם להזדהות אלא רק בניק (מאותם סיבות שלא רוצים להזדהות כאן, ואולי בתוספת משקפי שמש כהות), האם מקבלים עדותם?

גא"מ...

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 9:02 pm
על ידי חד ברנש
די לחכימא כתב:
שבענו מטובך כתב:
פרנקל תאומים כתב:(ר' זאב ערבות, איזה ערך יש להיחשפות שלך כשאתה יודע שיושבי הארץ כלל לא מכירים אותך? שטר ושוברו בצידו).

מכירו אני לשעבר. אדם יקר ונחמד, טוב לב, ומטיב עם הבריות באוצרו האדיר של ספרים. ביתו בית ועד לחכמים וסופרים.
אבל מכיון שגם אני מסתתר מאחורי ניק, איני יודע האם עדותי מתקבלת...

גא"מ.

גם אני מצטרף (מפי השמועה, שלא הייתי ממש בביתו במונסי, אבל שמוע שמעתי, ומפי עד נאמן וכשר)

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 9:17 pm
על ידי קראקובער
זאב ערבות כתב:לא ידעתי שיש לי כ"כ הרבה אוהדים, אני מודה מקרב לב למשבחים ולשבחים ומתאר לעצמי שזה רק מקצת שבחו בפניו...

וכמו שאומרים וכולו שלא בפניו גאנץ שוואך...

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 9:32 pm
על ידי זאב ערבות
קראקובער כתב:
זאב ערבות כתב:לא ידעתי שיש לי כ"כ הרבה אוהדים, אני מודה מקרב לב למשבחים ולשבחים ומתאר לעצמי שזה רק מקצת שבחו בפניו...

וכמו שאומרים וכולו שלא בפניו גאנץ שוואך...

אכן קלעת למטרה ואני מסכים מכל הלב עם דבריך ופוצצת את הבלון שהתנפח, והנני מוסר מודעה שלא מיניה ולא מקצתיה אלא אם כן אני יודע במי המדובר ואז כבר אומר להם את דברי, ואכן עדיף שישארו ניקים אלמוניים.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 9:43 pm
על ידי זאב ערבות
חד ברנש כתב:גם אני מצטרף (מפי השמועה, שלא הייתי ממש בביתו במונסי, אבל שמוע שמעתי, ומפי עד נאמן וכשר)

מה משמעות שלא הייתי "ממש"... או שהיית או שלא היית.
ודרך אגב שמוע שמעתי מפי עד נאמן וכשר (כמדומני זה אותו עד) שלכבודו נולד במזל טוב בן זכר בשבוע שעבר ולא הודיע לא לי ולא לחברי הפורום, אז אני מברכו ברכת הדיוט שיגדל לתורה לחופה ולמעשים טובים.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 9:45 pm
על ידי חד ברנש
אוי, לוקוס, לוקוס!
מה יהיה אתך?...
אי אפשר להביס אותך בויכוח? הא?

ותודה על הברכות. בשמחות אצלכם. (וסליחה שלא הודעתי. ממש מתנצל).

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 9:52 pm
על ידי זאב ערבות
חד ברנש כתב:אוי, לוקוס, לוקוס!
מה יהיה אתך?...
אי אפשר להביס אותך בויכוח? הא?

ותודה על הברכות. בשמחות אצלכם. (וסליחה שלא הודעתי. ממש מתנצל).


האם לוקוס לוקוס זה שבח או גנאי? כמדומני שמשמעות הלשון בגמרא זה גנאי.
בדרך אגב מעניני דיומא: האם בברית אתה מגיש בשרי או חלבי? נפקא מינה אם כדאי לטרוח ולבוא.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 10:06 pm
על ידי חבר פורום אוצר החכמה
אפשר תיאור (או לפחות תמונה) מ"האוצר האדיר"?

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 10:12 pm
על ידי קראקובער
-

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 10:32 pm
על ידי חד ברנש
'לוקוס' זה זאב (ביוונית). אני התכוונתי לשבח, כמובן, וכבר מצאנו לא מעט ביטויים שנאמרו בתלמוד לגנאי שכיום זה הפך לשבח, כפי שהאריך רב"א במבואו למקור ברוך.
בשרי, אלא מה?!

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 10:45 pm
על ידי קראקובער
חד ברנש כתב:וכבר מצאנו לא מעט ביטויים שנאמרו בתלמוד לגנאי שכיום זה הפך לשבח, כפי שהאריך רב"א במבואו למקור ברוך.

וכמו חד ברנש..

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 10:55 pm
על ידי אוצר החכמה
חד ברנש כתב:'לוקוס' זה זאב (ביוונית). אני התכוונתי לשבח, כמובן, וכבר מצאנו לא מעט ביטויים שנאמרו בתלמוד לגנאי שכיום זה הפך לשבח, כפי שהאריך רב"א במבואו למקור ברוך.
בשרי, אלא מה?!


שם בסוכה זה לגנאי בגלל המשך הדברים שאמרה.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: א' יולי 15, 2018 11:40 pm
על ידי זאב ערבות
חבר פורום אוצר החכמה כתב:אפשר תיאור (או לפחות תמונה) מ"האוצר האדיר"?

מובא שלא להסתכל בקמתו של חבירו שמא יתן לו עין הרע. אז אם אקבל ברכה מאיזה צדיק כגון הגרח"ק אני מוכן לפרסם תמונה. אך מה יצא לך ולחברי הפורום מזה? זה כמו להסתכל בתמונה המופיעה בפתיחת האוצר שרואים חדר גדול מלא ספרים וכפי שידוע לכל ספר באוצר יש שם סימן, אמנם אין כ"כ הרבה כמו שם, אז שוב מה יוצא לכם מזה שאתם רואים תמונה? אולי קנאה ותו לא.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ב' יולי 16, 2018 12:09 am
על ידי פרנקל תאומים
גימפעל כתב:
זאב ערבות כתב:ובכל אופן, האם לא כדאי כל האשכול המשעמם הזה רק בכדי שיתגלה שמו של הרב בעל הניק אוצר החכמה?

הוא כבר גילה זאת מזמן:
viewtopic.php?p=430972#p430972
viewtopic.php?p=140678#p140678
viewtopic.php?p=434888#p434888

הלא כל מי שנרשם לפורום קיבל תשובה עם מייל החתום מעלה בשמו של הרב משה דביר, וכל מי שהתכתב עימו בדוא"ל דרך הפורום קיבל ממנו מייל זה עם "שם המפורש". הוא מעולם לא הסתיר את שמו, אף כי בפורום עצמו הינו משתמש בשם עט.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ב' יולי 16, 2018 12:42 am
על ידי זאב ערבות
פרנקל תאומים כתב:
גימפעל כתב:
זאב ערבות כתב:ובכל אופן, האם לא כדאי כל האשכול המשעמם הזה רק בכדי שיתגלה שמו של הרב בעל הניק אוצר החכמה?

הוא כבר גילה זאת מזמן:
viewtopic.php?p=430972#p430972
viewtopic.php?p=140678#p140678
viewtopic.php?p=434888#p434888

הלא כל מי שנרשם לפורום קיבל תשובה עם מייל החתום מעלה בשמו של הרב משה דביר, וכל מי שהתכתב עימו בדוא"ל דרך הפורום קיבל ממנו מייל זה עם "שם המפורש". הוא מעולם לא הסתיר את שמו, אף כי בפורום עצמו הינו משתמש בשם עט.

אני לא קיבלתי שום מייל ולא התכתבתי עימו אז מאין לי לדעת? אבל זה שהאשכול משעמם אני מתאר לעצמי עדיין תקף.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ב' יולי 16, 2018 12:53 am
על ידי טברייני
ר' זאב,
בחכמתך כי רבה, בודאי תוכל לפתוח לנו אשכול חדש עם נושא מעניין נוסף, בכבוד.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ב' יולי 16, 2018 12:59 am
על ידי אבא יודן
שמעתי לאחרונה, מאשה שנולדה עורת ל"ע, ובעזרת השם יתברך נתרפאה בשנותיה האמצעיים, והעידה על עצמה, שבדבר אחד היא מעדיפה מצבה דאז, והסבירה דמכיון שהיא לא ראתה שום דבר בעיניה הבשריות, היא שפטה כל דבר בקנה מידה אמיתית, ללא כחל ושרק, דבר שלא שייך לבנאדם מן השורה...
וזה כמזכירנו דברי השם לשמואל 'כי האדם יראה לעינים, והשם יראה ללבב'.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ב' יולי 16, 2018 1:19 am
על ידי זאב ערבות
.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ב' יולי 16, 2018 1:48 am
על ידי טברייני
זאב ערבות כתב:
אבא יודן כתב:שמעתי לאחרונה, מאשה שנולדה עורת ל"ע, ובעזרת השם יתברך נתרפאה בשנותיה האמצעיים, והעידה על עצמה, שבדבר אחד היא מעדיפה מצבה דאז, והסבירה דמכיון שהיא לא ראתה שום דבר בעיניה הבשריות, היא שפטה כל דבר בקנה מידה אמיתית, ללא כחל ושרק, דבר שלא שייך לבנאדם מן השורה...
וזה כמזכירנו דברי השם לשמואל 'כי האדם יראה לעינים, והשם יראה ללבב'.



לענ"ד אבא יודן כלל לא התכוין למה שאתם חושבים, אלא כונתו היתה להביע את דעתו בענין הכללי של האשכול האם עדיף ניקים או שמות פרטיים, ולכך הביא את המשל (סיפור) בעיוורת ורצונו לומר שכמו שלעיור יש חושים מפותחים לשפוט ע"פ האמת, כן יש למשתמש שאינו יודע שמות אלא ניקים יכולת נקיה יותר לשפיטה.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ב' יולי 16, 2018 2:39 am
על ידי יאיר
פרנקל תאומים כתב:
גימפעל כתב:
זאב ערבות כתב:ובכל אופן, האם לא כדאי כל האשכול המשעמם הזה רק בכדי שיתגלה שמו של הרב בעל הניק אוצר החכמה?

הוא כבר גילה זאת מזמן:
viewtopic.php?p=430972#p430972
viewtopic.php?p=140678#p140678
viewtopic.php?p=434888#p434888

הלא כל מי שנרשם לפורום קיבל תשובה עם מייל החתום מעלה בשמו של הרב משה דביר, וכל מי שהתכתב עימו בדוא"ל דרך הפורום קיבל ממנו מייל זה עם "שם המפורש". הוא מעולם לא הסתיר את שמו, אף כי בפורום עצמו הינו משתמש בשם עט.

המשתמש והנרשם הראשון בפורום
memberlist.php?mode=viewprofile&u=2

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ב' יולי 16, 2018 6:47 am
על ידי פייביש אופטובסקי
אין לך זיהוי וחשיפה גדולה יותר מהשתתפות והתכתבות בפורום, יש אשר ידבר בסגנון בוטח ויש בהססנות, יש שיבקר בצורה בוטה ויש שיעיר בעדינות ובכבוד, יש שישחיל משפט ציני ויש שיוסיף קצת הומור, יש שיתאמץ לומר קבלו דעתי כי מוכרחת היא ויש שיכבד את דעת זולתו עם שישאר בעמדתו, יש שיתאמץ לכתוב בסגנון רשמי ויש שיכתוב באידיש, יש שיבקש בקשה ויוסיף אליה ד-ח-ו-ף, לאמור עזבו עיסוקיכם ופנו אלי, ויש אשר בתחנונים יבקש, יש שיבקש סליחה לאחר שהתקיף את חבירו. תוכל להצליב רשימת הודעות של ניק אחד ולראות קו משוה ברור באופיו וסגנונו.
יתר על כן, הכינוי (הניק) עצמו יוכיח על אופיו של החבר, יש שיתן לעצמו כינוי לשבח ויש שיתן כינוי לגנאי, יש שיתן כינוי על שם אופי מסוים ויש שיתן איזה שם בדוי ללא כל משמעות.
ניקח לדוגמא את פייביש, שם הניק שלו בדוי ואינו מבטא דבר, הודעותיו בעיקר הם במשפחות סופרים ולא בכל האחרים, בדרך כלל הוא מסתייע ולא מסייע (משום שאינו אוצר ידיעות שיוכלו להועיל לאחרים), את הודעותיו הוא כותב בהססנות משהו, כלומר מקפיד להוסיף 'אולי' 'דומני' וכיו"ב, רוב בקשותיו ותשובותיו נוגעות בעקיפין או במישרין לרש"ש מאמשינוב (חוץ מאלו של הרב אלברט), ומכאן שככל הנראה הוא נמצא באלפון האמשינובי - אבל עם זאת לא הגיב מאומה כאשר היה אשכול על אדמו"ר מאמשינוב.
מה נותר, איזה טעם הוא מעדיף לסיגריה האלקטרונית שלו, או האם יעדיף נעל ספורטיבית לנוחות כף רגלו או נעל מחוררת למניעת פטריות - זה לא באמת חשוב כ"כ....

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ב' יולי 16, 2018 2:17 pm
על ידי טברייני
פייביש אופטובסקי כתב:אין לך זיהוי וחשיפה גדולה יותר מהשתתפות והתכתבות בפורום, יש אשר ידבר בסגנון בוטח ויש בהססנות, יש שיבקר בצורה בוטה ויש שיעיר בעדינות ובכבוד, יש שישחיל משפט ציני ויש שיוסיף קצת הומור, יש שיתאמץ לומר קבלו דעתי כי מוכרחת היא ויש שיכבד את דעת זולתו עם שישאר בעמדתו, יש שיתאמץ לכתוב בסגנון רשמי ויש שיכתוב באידיש, יש שיבקש בקשה ויוסיף אליה ד-ח-ו-ף, לאמור עזבו עיסוקיכם ופנו אלי, ויש אשר בתחנונים יבקש, יש שיבקש סליחה לאחר שהתקיף את חבירו. תוכל להצליב רשימת הודעות של ניק אחד ולראות קו משוה ברור באופיו וסגנונו.
יתר על כן, הכינוי (הניק) עצמו יוכיח על אופיו של החבר, יש שיתן לעצמו כינוי לשבח ויש שיתן כינוי לגנאי, יש שיתן כינוי על שם אופי מסוים ויש שיתן איזה שם בדוי ללא כל משמעות.
ניקח לדוגמא את פייביש, שם הניק שלו בדוי ואינו מבטא דבר, הודעותיו בעיקר הם במשפחות סופרים ולא בכל האחרים, בדרך כלל הוא מסתייע ולא מסייע (משום שאינו אוצר ידיעות שיוכלו להועיל לאחרים), את הודעותיו הוא כותב בהססנות משהו, כלומר מקפיד להוסיף 'אולי' 'דומני' וכיו"ב, רוב בקשותיו ותשובותיו נוגעות בעקיפין או במישרין לרש"ש מאמשינוב (חוץ מאלו של הרב אלברט), ומכאן שככל הנראה הוא נמצא באלפון האמשינובי - אבל עם זאת לא הגיב מאומה כאשר היה אשכול על אדמו"ר מאמשינוב.
מה נותר, איזה טעם הוא מעדיף לסיגריה האלקטרונית שלו, או האם יעדיף נעל ספורטיבית לנוחות כף רגלו או נעל מחוררת למניעת פטריות - זה לא באמת חשוב כ"כ....


מומלץ בחום להתחיל להשקיע ב'אשירה נא לידידי'...

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ב' יולי 16, 2018 5:22 pm
על ידי אבא יודן
טברייני כתב:
זאב ערבות כתב:
אבא יודן כתב:שמעתי לאחרונה, מאשה שנולדה עורת ל"ע, ובעזרת השם יתברך נתרפאה בשנותיה האמצעיים, והעידה על עצמה, שבדבר אחד היא מעדיפה מצבה דאז, והסבירה דמכיון שהיא לא ראתה שום דבר בעיניה הבשריות, היא שפטה כל דבר בקנה מידה אמיתית, ללא כחל ושרק, דבר שלא שייך לבנאדם מן השורה...
וזה כמזכירנו דברי השם לשמואל 'כי האדם יראה לעינים, והשם יראה ללבב'.



לענ"ד אבא יודן כלל לא התכוין למה שאתם חושבים, אלא כונתו היתה להביע את דעתו בענין הכללי של האשכול האם עדיף ניקים או שמות פרטיים, ולכך הביא את המשל (סיפור) בעיוורת ורצונו לומר שכמו שלעיור יש חושים מפותחים לשפוט ע"פ האמת, כן יש למשתמש שאינו יודע שמות אלא ניקים יכולת נקיה יותר לשפיטה.


צדקת בדבריך, ולא וגנר.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ב' יולי 16, 2018 5:49 pm
על ידי זאב ערבות
אבא יודן כתב:
טברייני כתב:


לענ"ד אבא יודן כלל לא התכוין למה שאתם חושבים, אלא כונתו היתה להביע את דעתו בענין הכללי של האשכול האם עדיף ניקים או שמות פרטיים, ולכך הביא את המשל (סיפור) בעיוורת ורצונו לומר שכמו שלעיור יש חושים מפותחים לשפוט ע"פ האמת, כן יש למשתמש שאינו יודע שמות אלא ניקים יכולת נקיה יותר לשפיטה.

צדקת בדבריך, ולא וגנר.

מסכים שלא הבנתי למה מתכוון הרב אבא יודן, אך כפי שהערתי להערתו בעניין עדים, כאשר באים לשפוט דבר כלשהו, בא נניח לענינינו בנושא הניקים כדוגמא, לא ניתן לשפוט בצורה שלימה ואמיתית כאשר חסרה ידיעת מי העומד מאחרי הדברים. ויש לכך הרבה סיבות. הראשונה, אולי בעל הניק לא מציג את עמדתו האמיתית ורק משחק משחקים. שנית, חשוב לדעת האם הוא ליטאי ספרדי או חסידי וכדומה כי זה יכול לשנות את היחס לדבריו מן הקצה אל הקצה. שלישית סתם לשם הדגמה, יש הבדל עצום אפילו אם שני ניקים אומרים את ממש אותו דבר, אם אכן יודעים שמי שעומד מאחרי ניק אחד הוא החזון איש ומי שעומד מאחרי הניק השני הוא אבא יודן! אני רואה מצב שהחזון איש מתפלסף (תחת הניק ללא שיודעים מיהו) בפורום בעניני אמונה ובטחון ומתקיפים אותו מכל צד (אם או בלי שמות גנאי), דבר שנעשה אף שידעו מי הוא, אך כאן כמובן מתיחסים לדבריו כאל גדול הדור ומאחרי הניק מי יודע מה.
יש עוד סיבות אך זה על קצה המזלג. אך לסיום אתיחס שוב לדברי אבא יודן בסיפור שהביא. נניח אותה עיוורת יושבת בחברת נשים ומקשיבה לפטפוטיהם ובמחשבתה מנתחת את דבריהם בצורה בלתי משוחדת כדבריה, נניח שהיא סוברת שאחת הנשים נשמעת מאוד חרדית והנה נפקחות עיניה והיא רואה לחרדתה שאותה אשה לובשת שייטל ארוך ושמלה הדוקה שמגיעה בקושי לברכיים (כפי שלצערינו מצוי הרבה היום), האם אתם סבורים שהיתה מחזיקה בדעתה על אותה אשה?
אז הנה נקח אותי סתם לדוגמא וקבלתי בניק זה כמה שבחים (שאיני יודע מאין המציאו אותם אך אוותר לאנשים המסתוריים) ופתאום תראו תמונה שלי עם שטריימל, אן עם חולצה כחולה וסנדלים, או עם פראק עם שני כפתורים, האם זה לא היה משנה את היחס שלכם לדברי?

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ב' יולי 16, 2018 8:10 pm
על ידי אבא יודן
זאב ערבות כתב:נקח אותי סתם לדוגמא אם תראו תמונה שלי עם שטריימל, או עם חולצה כחולה וסנדלים, או עם פראק עם שני כפתורים, האם זה לא היה משנה את היחס שלכם לדברי?

דברים הללו, חוזרים ונשנים בדבריך חזור ושוב, הבה אתמה עליך אחת ולתמיד.
אם דעתי ישתנה, אז תדע, שאני מוכה בסנור אנושי, והייתי מעדיף לחיות קצת ממעל הלוקשן הזו, אחרי שהאמת לא נשתנה ולא ישתנה, בין אם עתה חבוש כספרדי, או להבדיל אם אתה גוי סיני, ואפילו אם אתה בהמה ובמקרה יש לך גישה לאינטרנט.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ב' יולי 16, 2018 9:29 pm
על ידי זאב ערבות
אבא יודן כתב:
זאב ערבות כתב:נקח אותי סתם לדוגמא אם תראו תמונה שלי עם שטריימל, או עם חולצה כחולה וסנדלים, או עם פראק עם שני כפתורים, האם זה לא היה משנה את היחס שלכם לדברי?

דברים הללו, חוזרים ונשנים בדבריך חזור ושוב, הבה אתמה עליך אחת ולתמיד.
אם דעתי ישתנה, אז תדע, שאני מוכה בסנור אנושי, והייתי מעדיף לחיות קצת ממעל הלוקשן הזו, אחרי שהאמת לא נשתנה ולא ישתנה, בין אם עתה חבוש כספרדי, או להבדיל אם אתה גוי סיני, ואפילו אם אתה בהמה ובמקרה יש לך גישה לאינטרנט.

אני מסכים שאני חוזר על חלק מדברי, אך לא זכור לי שכתבתי משפט דומה לזה שציטטת. לצערי דבריך הזויים. ראשית, איזה מין דוגמאות אתה מביא? גוי סיני ובהמה, אינך יכול לחשוב על דוגמאות יותר הולמות? (או שמא אתה מנסה לרמז משהוא בהבלעה). מה לגוי סיני (נעזוב בהמה שאין לה דעת) ולפורום הזה? האם קראת פעם בחייך איזה ספר שכתב גוי סיני? נניח קונפוציוס, האם מותר לי לצטט את דבריו בפורום זה במסווה של ניק? אולי ישימו את ספרו בעדכון הבא של אוצר החכמה, סך הכל הוא נחשב לאדם חכם ביותר. ומה עם החומש של מנדלסון? הלא קיבל הסכמה מר"ע איגר והרבה שראו את החומש אומרים שיש שם דברים טובים, אז מדוע שלא נקבל אותם? הלא האמת היא זו החשובה לנו. ומה עם ספרי הרב גורן? ספרו הר הבית מתאים מאוד לתקופה זו, מדוע אינו באוצר. ואם נלך הלאה, מדוע שמנהל האוצר לא יסיר את שמות המחברים ונתייחס רק לתוכן הספרים בלי לדעת מי כותב אותם וכך לא נהיה משוחדים.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ב' יולי 16, 2018 9:53 pm
על ידי הפצת המעיינות
relax

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ב' יולי 16, 2018 10:11 pm
על ידי שבענו מטובך
זאב ערבות כתב:אז הנה נקח אותי סתם לדוגמא וקבלתי בניק זה כמה שבחים (שאיני יודע מאין המציאו אותם אך אוותר לאנשים המסתוריים) ...

אם ציערתיך בקומץ השבחים שכתבתי עליך, הנני מבקש את סליחתך :)
אגב, מכתיבותיך כאן מתקבל הרושם באמת שאתה בן-אדם נחמד ומעניין ביותר. ואני מתכוון בחיובי 100%.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ג' יולי 17, 2018 1:20 am
על ידי זאב ערבות
.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ג' יולי 17, 2018 1:58 am
על ידי אבא יודן
זאב ערבות כתב:
אבא יודן כתב:
זאב ערבות כתב:נקח אותי סתם לדוגמא אם תראו תמונה שלי עם שטריימל, או עם חולצה כחולה וסנדלים, או עם פראק עם שני כפתורים, האם זה לא היה משנה את היחס שלכם לדברי?

[size=85]דברים הללו, חוזרים ונשנים בדבריך חזור ושוב, הבה אתמה עליך אחת ולתמיד.
אם דעתי ישתנה, אז תדע, שאני מוכה בסנור אנושי, והייתי מעדיף לחיות קצת ממעל הלוקשן הזו, אחרי שהאמת לא נשתנה ולא ישתנה, בין אם עתה חבוש כספרדי, או להבדיל אם אתה גוי סיני, ואפילו אם אתה בהמה ובמקרה יש לך גישה לאינטרנט.

אני מסכים שאני חוזר על חלק מדברי, אך לא זכור לי שכתבתי משפט דומה לזה שציטטת. לצערי דבריך הזויים. ראשית, איזה מין דוגמאות אתה מביא? גוי סיני ובהמה, אינך יכול לחשוב על דוגמאות יותר הולמות? (או שמא אתה מנסה לרמז משהוא בהבלעה). מה לגוי סיני (נעזוב בהמה שאין לה דעת) ולפורום הזה? האם קראת פעם בחייך איזה ספר שכתב גוי סיני? נניח קונפוציוס, האם מותר לי לצטט את דבריו בפורום זה במסווה של ניק? אולי ישימו את ספרו בעדכון הבא של אוצר החכמה, סך הכל הוא נחשב לאדם חכם ביותר. ומה עם החומש של מנדלסון? הלא קיבל הסכמה מר"ע איגר והרבה שראו את החומש אומרים שיש שם דברים טובים, אז מדוע שלא נקבל אותם? הלא האמת היא זו החשובה לנו. ומה עם ספרי הרב גורן? ספרו הר הבית מתאים מאוד לתקופה זו, מדוע אינו באוצר. ואם נלך הלאה, מדוע שמנהל האוצר לא יסיר את שמות המחברים ונתייחס רק לתוכן הספרים בלי לדעת מי כותב אותם וכך לא נהיה משוחדים.
בהזדמנות זו אספר (וכבר הזכרתי זאת במקום אחר) שלפני זמן קצר עליתי על ספר שלכאורה כולו דברי תורה מלוקט מהראשונים אלא שבדיקה העלתה שמחברו חילוני. בדיקה מהירה העלתה שהספר נמצא באתר ובאותו רגע שנודע זאת למנהל האתר (ולא אני הוא שהתריע על כך) הסיר אותו. לדבריך מדוע? הלא חילוני מתנהג כבהמה בכמה דברים ולדבריך אפילו בהמה עם חיבור לאינטרנט כשרה לכתוב דברי תורה וצריכים להתייחס לדבריה באותה חשיבות שמתייחסים לדברי החזון איש אם הם אמיתיים.
אני מאריך בכל זאת בכדי להראות את האבסורד שבדבריך.
דרך אגב, למרות שהיה ראוי לפתוח אשכול נפרד בנושא, אתפוס טרמפ ואשאל כמה שאלות בנוגע לספרים מסוג הנ"ל:
א. האם יש בעיה בספר הדן לדוגמא על גבולות הארץ התנכיי"ם או על החי והצומח בתורה שנכתב ע"י חילוני ושאין בו דברי כפירה כלשהם.
ב. אם הנ"ל מותר, מה עם כתב אותו גוי וכפי שהיה נפוץ במאה ה18 כאשר מספר חוקרים גויים ביקרו בארץ וכתבו ספרים בנידון (כגון טריסטם וכדומה).
ג. ומה הדין עם ספר שכתב חילוני שכולו מתחילתו ועד סופו ליקוט מספריקודש אחרים בלי אף שינוי אחד מהמקור.
ד. ולבסוף, מה הדין של ספר תורני כלשהו שנכתב ע"י חרדי בהיותו עדיין חרדי, אך לאחר זמן התפקר. האם יש לספר עדיין חזקת כשרות.
בשנות השבעים נכנסתי לחנות סיני המפורסמת ברח' אלנבי בת"א (הוצאת הספרים סיני ידועה לשמצה ממלחמתו של הסטייפלר בהם, שכן היו שטענו שהדפיסו חומשים והחסירו חלק משם ה', והם טענו להגנתם שזה היה בעיה בדפוס, והסטייפלר לעומתם טען שעשו זאת במזיד ועשו זאת מסיונרים שעבדו שם, כך לפחות זכורים לי הפרטים), בכל אופן קניתי שם תנ"ך קטן בכרך אחד. הספר נדפס ע"י חברת מפיצי ספרי הקודש בבריטניה (או משהו כזה, איני זוכר בדיוק). והנה בשנת תשמ"ב נודע לי שהמדפיסים הם חברה מסיונרית באנגליה. באותו זמן פגשתי את רב שמעון שוואב זצ"ל ושאלתי אותו מה עלי לעשות עם התנ"ך וענה לי בצורה חד משמעית: לשרוף אותו! שאלתי אותו היתכן, ממש לשרוף, אולי לשים בשמות? וענה לי: אם אתה אינך מעוניין לשרוף, אני אשרוף אותו עבורך! (בסופו של דבר שרפתי אותו בעצמי).
לדברי אבא יודן, אם לא משנה מי כותב את הדברים, העיקר שיהיו אמת, על אחת כמה וכמה לא משנה מי מדפיס אותם, הלא המכונה היא כבהמה ומה לי תנ"ך שהדפיסו יהודי או שהדפיסו מסיונר כל עוד לא שינה דבר. לידיעתכם, חברת ארטסקרול מדפיסה את גמרות שוטנשטיין בסין. האם עלינו לחשוש שהפועלים בבית הדפוס הם עובדי ע"ז (דבר המצוי אצל סינים) וכמו שיש חשש בפיאות ולאסור את הגמרות?


באמת גמרתי בדעתי שלא להגיב עוד באשכול זה אחרי שהדברים כבר יוצא מן האף, אך כעת הסבת השיחה לדברים אחרים, אמרתי אך הפעם הזה בלי נדר, אם כי מדבריך ניכר שתוכל לחלק בין הדבקים, אעשה זאת בשבילך.
כל מה שכתבתי בגדר 'דבר אמת', לא ישתנה לעולם, וזה פשוט לכל 'בר דעת', [וכאן איני רוצה להסתייע משום מקור] מכיון שאמת ושקר הנם דברים יבשים כמו קר וחם, לא משנה מיהו האומרו!
אך כעת הסבת האשכול לדברי הלכה, אם מותר על פי התורה ללמוד מפי גוי, חילוני או בהמה, או מכתביו, את"ל אסור מה הדין אם אתה מסופק מי הוא, אם מספיקא עכ"פ שרי?
שאלות אלו טובים הם לעצמם, לך שאל מורה הוראה באזור שלך, ואם אתה רוצה יש לי כמה ספרים בנושא זה ובהם מטר מקורות לכאן ולכאן, ואני אוסיף לך עוד שאלה טובה לשאלו, יש ספר שו"ת ויען דוד או נשאל דוד, שהמחבר ס"ל דלא שרי לענות הוראה ע"ג הטלפון, רק פה על פה, לדבריו מן הסתם גם כל שמות פרטיים לא יועיל ולא יציל, עד שתעמוד לפניו פה אל פה, [ואני מתמה מה דעתו בסקייפ?]
אבל אל תערב הנושא, ודבריי עדיין עומדים הכן ויכונו לעולם, 'האמת!' לא משנה מי הוא האומרו.
[ומה ששאלת למה בעלי האוצר הסירו איזה ספר? גם בזה איני יודע הקשר לדבריי, נגיד שאיני יודע להשיב על שום מה עשו זאת, איפוא אם כן איזה דין או ידיעה אתה רוצה להסיק מזה?
אך לא אכחד ממך, אני כן יודע התירוץ, התירוץ הוא כסף, וכסף יענה את הכל!
ואני לעצמי מסיק מזה, שאם אני ימכור שירות מה לאיזה ציבור, אז אמכור כל מה שהם רוצים, ולא מה שהוא אמת.]
עצה טובה, קרא מורה נבוכים, ב לראשון, הקדמת רמב"ם למסכת אבות, וסוף פי"ז מהלכות קדוש החודש.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ג' יולי 17, 2018 4:45 am
על ידי זאב ערבות
.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ג' יולי 17, 2018 6:17 pm
על ידי זאב ערבות
.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ג' יולי 17, 2018 7:17 pm
על ידי פלתי
ר' זאב. האמת שבאותו אשכול גבי רעידת האדמה, קצת צרמו לי דבריך על התזוזות ועל הסיבות הטבעיות, שהיה משמע קצת מדבריך להלעיג על חז"ל שראו בזה אות מן השמים. אני בטוח שלא התכוונת לזה, אבל צריך להיזהר בדברים מפני השומעים.

Re: מה עדיף: פרסום הודעות בניקים או בשם האמיתי?

פורסם: ג' יולי 17, 2018 9:27 pm
על ידי זאב ערבות
פלתי יקר. אני מסכים עם דבריך ועם דברי אחרים שהעירו דברים מסויימים ולכן הסרתי כמה וכמה הודעות שבמבט שני נכתבו בלהט הויכוח בלי תשומת לב.
אך בענין רעידת אדמה ממש לא הבינו את כוונתי וכבר סיכמתי על כך עם הוגה, והנהלת הפורום הורידה את האשכול ונפתח מחדש עם הבהרה בסוגריים "מדוע יש רעידת אדמה (לפי חז"ל)"