יותם כתב:סגי נהור כתב:יותם כתב:סגי נהור כתב:גישות שמנסות להעמיד את מהות עבודת ה' והתורה והמצוות על ההיגיון הפשוט והאינטואיבי ביותר מתעלמות לרוב מהמשמעויות העמוקות והפנימיות של הדברים. אמנם יתכן שמה שהובא כאן הוא רק רובד אחד חיצוני של הדברים ובאמת יש בהם עומק לפנים מעומק. אני מתאר רק את ההתרשמות שלי מקריאת הדברים שהובאו כאן כדוגמא מייצגת (ודברים נוספים בסגנון).
הדברים כאן התייחסו לרובד מסוים, מה גרם לך לטעון שיש בזה שלילה של רבדים נוספים?
הרושם הוא שיש נסיון ליצור זהות בין התפיסה שלנו, ההבנה שלנו והחוויה שלנו להקב"ה ולתורה. לכן על פניו זה לא מותיר מקום לתפיסה (שהדבר פשוט בעיניי שהיא האמיתית) שהקב"ה ותורתו מרוממים ונעלים לאין שיעור מהבנת וחוויית האדם.
הסיום הוא מדילך ועל אחריותך. אכן הקשר שלנו עם הרבש"ע מתחיל מרובד פשוט ובסיסי שנוגע לכל אדם מבקש השם, ומתרומם עוד ועוד. אולי לך נראה שהכול צריך להיות בחדא מחתא, ורובד אחד שולל את רעהו, אבל נראה שהרב פיבלזון נוקט אחרת. (כמובן שזה לא חידוש כלל וזו הדרך המקובלת.)
להבנתי הסדר הוא הפוך. הקשר עם הקב"ה מתחיל באמונה ובהכרה שהוא למעלה מהשגתי, וזהו היסוד לכל, ואחר כך האדם מנסה להמשיך ולחבר אליו את מה שהוא יכול להשיג לפי כוחו. וכך מוכרח להיות.