מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
ביני עמודי גרסי
הודעות: 271
הצטרף: ב' ספטמבר 09, 2013 11:51 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי ביני עמודי גרסי » א' דצמבר 08, 2013 3:48 am

משולש כתב:ראיתי שיש פקפוקים על האשכול הזה.
אני רוצה להוסיף הערה בקיצור: הניסיון הראה שעם עבודה נכונה ניתן להגיע לתוצאות טובות גם בלי שום בסיס. ועם עבודה לא נכונה כל הבסיס לא יעזור.

לשם הבנה:
למה כוונתך "עבודה נכונה" - לפני או אחרי?
ומה כוונתך "ניתן להגיע לתוצאות טובות" - שחיים בשלום ללא מריבה אך שאין בינהם את דברי חז"ל אוהבה כגופו ומכבדה יותר מגופו, או שכן יש בינהם את מאמרי חז"ל הידועים הללו.

אמסטרדם
הודעות: 1498
הצטרף: א' אוקטובר 20, 2013 8:13 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי אמסטרדם » א' דצמבר 08, 2013 5:00 am

ביני עמודי גרסי כתב:וכבר על זה אמר דוד המלך עליו השלום (בדרך רמז) עַל זֹאת יִתְפַּלֵּל כָּל חָסִיד אֵלֶיךָ לְעֵת מְצֹא רַק לְשֵׁטֶף מַיִם רַבִּים אֵלָיו לֹא יַגִּיעוּ: מים הם ראשי תיבות של = ממון, יופי, משפחה, = שדברים הללו יכולים לגרום טעות ובלבול לאדם בבחירת אשתו לעתיד על אף שנגזר משמים מי יהיה זיווגו! מפני שהאדם הוא בעל בחירה והרשות בידו לבחור את מי שירצה! וממון יופי ומשפחה הרמוזים בפסוק יש בכוחם לבלבל ולהטעות את האדם בבחירת זיווגו לעתיד! לכן אומר דוד המלך ע"ה שיתפלל האדם על זיווגו באופן שלא יהיו דברים המטעים אותו - לקחת את מי שאינו שלו. (מספר נעימת החיים).

דבר כזה צריך מקור.

בן החבורה
הודעות: 414
הצטרף: ב' אוקטובר 21, 2013 6:36 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תובב"א

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי בן החבורה » א' דצמבר 08, 2013 9:27 am

בדרך רמז מותר לכל יהודי לומר

אוהב אוצר
הודעות: 2975
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי אוהב אוצר » א' דצמבר 08, 2013 10:51 am

ביני עמודי גרסי כתב: מדבריך אלו מובן שלאותם שהתגרשו הייתה להם איזושהי דחיה רק בחרו להתעלם ממנה בגלל סיבה כזאת או אחרת (צידקות / צניעות / לחץ / ממון / משפחה וכו').
וכבר על זה אמר דוד המלך עליו השלום (בדרך רמז) עַל זֹאת יִתְפַּלֵּל כָּל חָסִיד אֵלֶיךָ לְעֵת מְצֹא רַק לְשֵׁטֶף מַיִם רַבִּים אֵלָיו לֹא יַגִּיעוּ: מים הם ראשי תיבות של = ממון, יופי, משפחה, = שדברים הללו יכולים לגרום טעות ובלבול לאדם בבחירת אשתו לעתיד על אף שנגזר משמים מי יהיה זיווגו! מפני שהאדם הוא בעל בחירה והרשות בידו לבחור את מי שירצה! וממון יופי ומשפחה הרמוזים בפסוק יש בכוחם לבלבל ולהטעות את האדם בבחירת זיווגו לעתיד! לכן אומר דוד המלך ע"ה שיתפלל האדם על זיווגו באופן שלא יהיו דברים המטעים אותו - לקחת את מי שאינו שלו. (מספר נעימת החיים).


ממש לא, אני מדבר על בחורים שאמרו במפורש למשגיחיהם שאין להם משיכה והמשודכת לא נראית להם ולא מוצאת חן וכד' ורק רצו איזה 'גב' להישען עליו בכדי להגיד את ה'לא'

סגי נהור
הודעות: 5653
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי סגי נהור » ב' דצמבר 09, 2013 1:00 am

לענ"ד הכלל היסודי בזה ובכל כה"ג הוא פשוט וברור, ואין להסתבך בו כלל:
על הבחור לבדוק עד כמה הדבר חשוב לו.

השידוך צריך להתאים למצבו הרוחני של הבחור בהווה, כי המטרה היא שהבחור ישמח בשידוך ובנישואין, וזהו תנאי חשוב להצלחתם. רבים תמימים וישרים מתחתנים ללא משיכה כמעט או בכלל, וחייהם מאושרים ושלווים, כי הדבר מלכתחילה לא היה חשוב להם כ"כ. אבל מי שהדבר חשוב לו בלי ספק ירגיש צער והחמצה בהעדרו, ומכאן הדרך לכשלון הנישואין קצרה.

ביני עמודי גרסי
הודעות: 271
הצטרף: ב' ספטמבר 09, 2013 11:51 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי ביני עמודי גרסי » ב' דצמבר 09, 2013 8:59 am

אמסטרדם כתב:
ביני עמודי גרסי כתב:וכבר על זה אמר דוד המלך עליו השלום (בדרך רמז) עַל זֹאת יִתְפַּלֵּל כָּל חָסִיד אֵלֶיךָ לְעֵת מְצֹא רַק לְשֵׁטֶף מַיִם רַבִּים אֵלָיו לֹא יַגִּיעוּ: מים הם ראשי תיבות של = ממון, יופי, משפחה, = שדברים הללו יכולים לגרום טעות ובלבול לאדם בבחירת אשתו לעתיד על אף שנגזר משמים מי יהיה זיווגו! מפני שהאדם הוא בעל בחירה והרשות בידו לבחור את מי שירצה! וממון יופי ומשפחה הרמוזים בפסוק יש בכוחם לבלבל ולהטעות את האדם בבחירת זיווגו לעתיד! לכן אומר דוד המלך ע"ה שיתפלל האדם על זיווגו באופן שלא יהיו דברים המטעים אותו - לקחת את מי שאינו שלו. (מספר נעימת החיים).

דבר כזה צריך מקור.

מספר נעימת החיים. אך לא זוכר כעת את המקור שהובא שם. ובכל אופן כמו שכבר אמר כהוגן 'בן החבורה': "בדרך רמז מותר לכל יהודי לומר". שניתן ללמוד מזה מוסר השכל על איפה צריכים להיות העינים של האנשים - יותר על תוכן ופחות על חצוניות וכדומה.

ביני עמודי גרסי
הודעות: 271
הצטרף: ב' ספטמבר 09, 2013 11:51 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי ביני עמודי גרסי » ב' דצמבר 09, 2013 9:04 am

אוהב אוצר כתב:
ביני עמודי גרסי כתב: מדבריך אלו מובן שלאותם שהתגרשו הייתה להם איזושהי דחיה רק בחרו להתעלם ממנה בגלל סיבה כזאת או אחרת (צידקות / צניעות / לחץ / ממון / משפחה וכו').
וכבר על זה אמר דוד המלך עליו השלום (בדרך רמז) עַל זֹאת יִתְפַּלֵּל כָּל חָסִיד אֵלֶיךָ לְעֵת מְצֹא רַק לְשֵׁטֶף מַיִם רַבִּים אֵלָיו לֹא יַגִּיעוּ: מים הם ראשי תיבות של = ממון, יופי, משפחה, = שדברים הללו יכולים לגרום טעות ובלבול לאדם בבחירת אשתו לעתיד על אף שנגזר משמים מי יהיה זיווגו! מפני שהאדם הוא בעל בחירה והרשות בידו לבחור את מי שירצה! וממון יופי ומשפחה הרמוזים בפסוק יש בכוחם לבלבל ולהטעות את האדם בבחירת זיווגו לעתיד! לכן אומר דוד המלך ע"ה שיתפלל האדם על זיווגו באופן שלא יהיו דברים המטעים אותו - לקחת את מי שאינו שלו. (מספר נעימת החיים).


ממש לא, אני מדבר על בחורים שאמרו במפורש למשגיחיהם שאין להם משיכה והמשודכת לא נראית להם ולא מוצאת חן וכד' ורק רצו איזה 'גב' להישען עליו בכדי להגיד את ה'לא'

אם כך, נכון ביותר!! וגם אני מכיר מקרים מהסוג הזה שאתה מספר.

אוהב אוצר
הודעות: 2975
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ב' דצמבר 09, 2013 9:22 am

סגי נהור כתב:רבים תמימים וישרים מתחתנים ללא משיכה כמעט או בכלל, וחייהם מאושרים ושלווים, כי הדבר מלכתחילה לא היה חשוב להם כ"כ. אבל מי שהדבר חשוב לו בלי ספק ירגיש צער והחמצה בהעדרו, ומכאן הדרך לכשלון הנישואין קצרה.


צודק ביותר.
בודאי שקיימים כאלו, עליהם הנידון כאן לא שייך.

צדק צדק תרדוף
הודעות: 99
הצטרף: ד' ינואר 02, 2013 10:33 am

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי צדק צדק תרדוף » ו' ינואר 03, 2014 2:37 am

סגי נהור כתב: אבל מי שהדבר חשוב לו בלי ספק ירגיש צער והחמצה בהעדרו, ומכאן הדרך לכשלון הנישואין קצרה.

המצב כיום בזה גרוע! הדבר נהפך לכולם (בנים ובנות כאחד) כדבר 'חשוב' אחר שנחשפים יותר ויותר לעולם המודרני ברחובות ובשווקים ומביא לבלבול וחוסר איזון והתאמה.

אוהב אוצר
הודעות: 2975
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ו' ינואר 03, 2014 11:01 am

גרוע או לא, לא תוכל פה להטיף מוסר לדור הצעיר ולהחזיר אותו 30 שנה אחורה [וגם אז לא לקחו בעצימת עיניים כמו שנראה מדבריך..]
זו מציאות עובדתית שחייבים להתחשב בה, מי יותר או מי פחות.
אני נראה די 'חם' בנושא זה כי יש לי נסיון עם כמה כאלו לצערנו.
שוב, אני לא מדבר על מי שאין לו קשר מסוים לעולם התורה וכל כולו הנאות העוה"ז.

צדק צדק תרדוף
הודעות: 99
הצטרף: ד' ינואר 02, 2013 10:33 am

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי צדק צדק תרדוף » ו' ינואר 03, 2014 11:25 am

כוונתי שכיום ישנה הגזמה ומושגים חדשים מה שלא היה ולא מוזכר בספרים. [כי זה נובע מהעידן שאנו נמצאים בו כיום].

כותב בדמע
הודעות: 105
הצטרף: ג' מרץ 26, 2013 9:39 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי כותב בדמע » ו' ינואר 03, 2014 3:26 pm

ביני עמודי גרסי כתב:
אוהב אוצר כתב:בקצרה:
כאחד שמתעסק בתחום, אני מכיר אישית זוג שהתגרש והזוג השני 'בדרך' בגלל הנושא המדובר כאן.
הבחור טען שהוא לא מעונין ואין לו 'משיכה' [אני בכוונה משתמש עם המילה הזאת שהועלתה כאן] והמשגיחים אמרו להם שלא 'ישגיחו' בזה.
אברך אחד מהם סיפר לי שהמשגיח שמע ממנו לאיזה צרות הוא הגיע היום, הוא לא עונה לו לטלפונים ומתחמק ממנו! אחת מהישיבות המפורסמות ביותר.
אותם שמורים שלא להתיייחס לזה [משיגיחים וכד'] עתידים לתת את הדין.
אסור, פשוט אסור שלא להתייחס להרגשות אלו.
כבר קודמי הגדירו זאת בשפה המקצועית והמכובדת.
ענקי רוח כמו מרן הרב שך זצ"ל, בכח גדלותם וראייתם למרחוק את האדם הספציפי העומד מולו, יכלו לומר מילים כאלו לשואל הספציפי ולא להוראה גורפת.

מדבריך אלו מובן שלאותם שהתגרשו הייתה להם איזושהי דחיה רק בחרו להתעלם ממנה בגלל סיבה כזאת או אחרת (צידקות / צניעות / לחץ / ממון / משפחה וכו').
וכבר על זה אמר דוד המלך עליו השלום (בדרך רמז) עַל זֹאת יִתְפַּלֵּל כָּל חָסִיד אֵלֶיךָ לְעֵת מְצֹא רַק לְשֵׁטֶף מַיִם רַבִּים אֵלָיו לֹא יַגִּיעוּ: מים הם ראשי תיבות של = ממון, יופי, משפחה, = שדברים הללו יכולים לגרום טעות ובלבול לאדם בבחירת אשתו לעתיד על אף שנגזר משמים מי יהיה זיווגו! מפני שהאדם הוא בעל בחירה והרשות בידו לבחור את מי שירצה! וממון יופי ומשפחה הרמוזים בפסוק יש בכוחם לבלבל ולהטעות את האדם בבחירת זיווגו לעתיד! לכן אומר דוד המלך ע"ה שיתפלל האדם על זיווגו באופן שלא יהיו דברים המטעים אותו - לקחת את מי שאינו שלו. (מספר נעימת החיים).


דבריך אמיתיים ללא צל של ספק. אף אני עם אשתי הרגשתי כגון דא, לא רק חוסר משיכה אלא אף דחייה מוחלטת. מאידך גיסא, אולי הבעייה בכך שאני דווקא בחרתי לא להתעלם מכך.
מכל מקום בזמנו כמה וכמה משגיחים ואף מדריכי חתנים למיניהם דברו אתי על כך שאין לנושא כל חשיבות. יצאתי אומלל.
אני מתנצל מאד על כל שאני מדבר בכל בעיותי בבמה זו ובפורום זה, שכמובן אין זה מתפקידו כלל לטפל בכל בעיות הנישואים שלי. אלא שאני פשוט נואש ממצב מדריכי החתנים, כל עצה תתקבל בברכה, הסליחה עמכם.

צדק צדק תרדוף
הודעות: 99
הצטרף: ד' ינואר 02, 2013 10:33 am

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי צדק צדק תרדוף » ו' ינואר 03, 2014 3:59 pm

צריך להשקיע בזה! (הדרכה, יעוץ, לימוד והתבוננות). ובסוף ההשקעה תניב פירות! (על הרוב המוחלט).

סגי נהור
הודעות: 5653
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי סגי נהור » ש' ינואר 04, 2014 8:14 pm

כותב בדמע, אתם צריכים עזרה מקצועית ולא עצות אלו או אחרות בפורום. נסה לקבל המלצות מהימנות, מאנשים שאתה סומך על שיקול דעתם, על יועצים מתאימים. בהצלחה!

חיים
הודעות: 1224
הצטרף: ש' מאי 08, 2010 10:58 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי חיים » ב' ינואר 06, 2014 4:02 pm

קולמוס הסופר כתב:
יד לפה כתב:עיינו במלבי"ם פרשת כי תצא (כד,א).

והיה אם לא תמצא חן בעיניו כי מצא בה ערות דבר כבר כ' של' מציאה יורה שנתגלה הדבר לעיני האדם בב"א, לכן יש להתבונן אחר שכבר לקחה לאשה ובא עליה אין ספק שראה אותה מקודם ומצאה חן בעיניו וע"כ לקחה. ואם יכוון הכתוב לומר שאבדה החן היה כותב בלשון המורה ע"ז, לכן מכאן תשובה להמתלוצצים מאבותינו שהיה דרכם בקחתם נשים לבניהם חקרו רק על המשפחה ועל הנהגת אביה ואמה ועל מדות הנערה. ורק קודם הנשואין היה החתן רואה את פני הנערה, אבל נביטה צור מחצבתנו א"א ע"ה כשרצה לקחת אשה לבנו יחידו אשר אהבו העיקר היה אצלו רק משפחת הנערה וארצה, וחפץ שתהיה ממשפחתו ומבית אביו שידע צניעותם, ויותר מזה שסמך בזה על עבדו זקן ביתו ולא שלח את בנו עמו. וכתיב שם ויבאה יצחק האהלה שרה אמו, ואח"כ ויקח את רבקה ותהי לו לאשה, ואח"כ ויאהבה, וכן היה מנהג בנ"י בשבתם על אדמתם. ואהבתם היתה כנטיעת עץ אשר הוא מגרגיר קטן וע"י מים יתדבק בארץ ובכ"י יגדל ויתעבה יותר, כן היתה אהבתם שבתחלה היתה רק זיק האהבה שתול על תלמי לבו, וע"י כשרון המעשה נתוסף בו כ"י אהבה, ונמצא שעקר האהבה היתה נגלית רק אחר הנשואין, וז"ש והיה אם לא תמצא וגו' שע"י שמצא בה ערות דבר שהוא דבר גנאי ומאוס או מומין שבסתר או איזה פריצות לא תמצא חן הנחוץ לה שתמצאנה, וגם השכל יחייב שטוב היה מנהג אבותינו. שאחרי שקודם הנשואין לא ידע האיש בבירור מזג האשה וכן האשה לכן בהכרח היה אצלם ההסכם שנכון גם אם יהיה ע"ד הממוצע, אבל כפי מנהג החדש יתלמדו הבנים מקודם איך לתפוס בלבבם זא"ז שיראו זל"ז אהבה אשר אין על עפר יסודה ורק במשלים ובמחזות על במת ישחק, ולכן כשיתודע להם אח"כ שהטעו זא"ז תתקרר אהבה מעט מעט עד שיתכן שתהיה לאין ואפס, ואשר שאז היה הגרושין מצוי יותר יש טעם אחר בזה כי אז אחרי שראו שלא יחיו באהבה עוד חשו יותר מזה לתכונת הבנים שיולדו שלא יהיו בני שנואה. וד"ל. ומה שלא אמר הכתוב ושנאה כמ"ש באיש האחרון מפני שעיקר בא הכתוב ללמד שלא ישוב לקחתה. ואם היה ביניהם שנאה רחוק הדבר אחר שכבר היתה לאחר שישאנה. אבל אחרי שלא גרשה רק מפני העדר מציאת חן בנקל שישתנה דעתו. זהו ע"ד הפשט.

הקטע הזה אינו שייך למלבי"ם אלא למדפיסים שמילאו דבריו, לאחר שהיה חסר מהכת"י מאמצע פר' כי תצא עד פרשת נצבים. וכמדומה שכבר כתבו בזה:
קבצים מצורפים
ם.PNG
ם.PNG (10.42 KiB) נצפה 8536 פעמים

בן החבורה
הודעות: 414
הצטרף: ב' אוקטובר 21, 2013 6:36 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תובב"א

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי בן החבורה » ד' ינואר 08, 2014 4:53 pm

רבי שמשון רפאל הירש (בראשית כד, סז):

אף זו תכונה אשר ברוך ה' לא ניטשטשה בזרע אברהם ושרה יצחק ורבקה ככל שהוסיפה להיות אשתו כן גדלה אהבתו כדוגמת נישואין אלה של הבן היהודי הראשון כן נוסדים הנישואין רוב הנישואין בישראל לא על יסוד התשוקה אלא על פי שיקול התבונה הורים וקרובים נמלכים בעצמם אם הצעירים מתאימים זה לזו משום כך גוברת האהבה ככל שהם מרבים להתוודע זה לזו אך רוב הנישואין בעולם הלא יהודי נגמרים על פי מה שהם קוראים "אהבה" ואין לו לאדם אלא להציץ בתיאורי הנובלות הלקוחים מהחיים כדי להיווכח מיד מה רבה שם התהום בין האהבה שלפני הנישואין לבין זו שלאחריהם איך הכל טפל וחסר טעם מה שונה הכל מתיאור הדמיון אהבה זו היתה עיוורת ועל כל שעל בעתיד אכזבה לא כן הנישואין בישראל שעליהם הוא אומר "ויקח את רבקה ותהי לו לאשה ויאהבה" שם החתונה איננה שיא הפריחה אלא השורש לאהבה.

אוהב אוצר
הודעות: 2975
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ד' ינואר 08, 2014 9:33 pm

אני מבין שכב' התחתן עב"ג ע"פ החלטת ומציאת חן של הוריו...

אוהב אוצר
הודעות: 2975
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ד' ינואר 08, 2014 9:40 pm

אין לי מלים להגדיר את הטפשות של התגובות כאן והציטוטים מגדולי תורה בלי קשר לבעיה שהועלתה כאן.
מישהו פה מדבר על הצורה שהחילונים חיים? נו באמת! למה להוציא דברים [ואשכולות] מהקשרם???
מדובר על בחור/ים שמקיימים את הוראת חז"ל במלואה שצריך לראות לפני שיקדשנה, ז"א שתמצא חן בעיניו.
בודאי שכותרת האשכול נכתבה בצורה שלא כ"כ מתאימה לבני תורה, אולם הרעיון ברור ומובן.
אף אחד היום לא יתחתן כמו שיצחק אבינו יתחתן, להביא ציטוט כזה ביחס לבעיה שהועלתה פה, זו בדיחה וליצנות בל' המעטה.
הרשר"ה מדבר על סגנון וצורת חיים לא על פגישה 1 2 3 4 שמקובל היום אצל בני תורה בכדי להגיע להחלטה שנעים להיות בסביבתו של זה שעומד מולי.

בן החבורה
הודעות: 414
הצטרף: ב' אוקטובר 21, 2013 6:36 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תובב"א

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי בן החבורה » ד' ינואר 08, 2014 11:01 pm

אוהב אוצר, אני רואה שבאמת לקחת ללב את הטיפשות שלי (מכך שהגבת שנית 7 דקות אחרי שהגבת פעם ראשונה) אך אם קראת את כל האשכול היו כאן כאלה שלקחו את הדברים לקצה השני וד"ל, וכלפיהם התכוונתי, ואין כוונתי לאלה שנפגשים 1 2 3 4 אלא לאלה שנפגשים 1 2 3 4 5 6 7 וכו', ובנוסף נפגשים אחר השידוך הרבה מעבר להוראות הגרא"מ שך זצ"ל וגדולי תורה אחרים (בכמות ובאיכות), אלא וכו' וכו' שאכמ"ל ושאני יודע בבירור ממקורות ראשונים לאיזה דיוטא תחתונה מגיעים הדיבורים, והכל בשם התועלת לנישואין, ודי בזה.

אוהב אוצר
הודעות: 2975
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ד' ינואר 08, 2014 11:10 pm

אתה צודק בכל מילה שכתבת ואני לא חולק עליך, אלא כוונתי ע"ז שמגיבים ממש ללא קשר לנושא [b]המדוייק שהועלה פה[/b]

בן עזאי בשווקי טבריא
הודעות: 1
הצטרף: ש' ינואר 11, 2014 10:47 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי בן עזאי בשווקי טבריא » ש' ינואר 11, 2014 10:50 pm

מובא בגמ' אינני זוכר היכן ואינני זוכר עם איזה תנא היה המאורע הזה (אשמח אם מישהו ימצא את המקור והשם) שבן משפחתו לא רצא להינשא למשיהי מכיוון שהיתה בעיניו כמכוערת ואותו תנא לא הלך לתת מוסר לאותו בחור אלא ליפות אותה ומכאן ראיה שצריך משיכת הלב

חשבונות רבים
הודעות: 797
הצטרף: ד' אפריל 17, 2013 11:10 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי חשבונות רבים » ש' ינואר 11, 2014 11:36 pm

בן עזאי בשווקי טבריא כתב:מובא בגמ' אינני זוכר היכן ואינני זוכר עם איזה תנא היה המאורע הזה (אשמח אם מישהו ימצא את המקור והשם)
כוונתך כנראה לגמרא נדרים ס"ו והמעשה בר' ישמעאל אבל לא כתוב שם שהיה זה בן משפחתו.

קולמוס הסופר
הודעות: 879
הצטרף: א' נובמבר 24, 2013 7:41 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי קולמוס הסופר » ש' ינואר 11, 2014 11:40 pm

בן עזאי בשווקי טבריא כתב:מובא בגמ' אינני זוכר היכן ואינני זוכר עם איזה תנא היה המאורע הזה (אשמח אם מישהו ימצא את המקור והשם) שבן משפחתו לא רצא להינשא למשיהי מכיוון שהיתה בעיניו כמכוערת ואותו תנא לא הלך לתת מוסר לאותו בחור אלא ליפות אותה ומכאן ראיה שצריך משיכת הלב

מבלי להביע דעה בעצם הנושא, אבל משם לכאו' אין ראיה, כי יש הבדל בין משיכת הלב באופן כללי לבין חוסר משיכה ממשי מסיבה אמיתית.

מחשב מסלול
הודעות: 430
הצטרף: ו' מאי 01, 2020 11:24 am
מיקום: ירושלים

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי מחשב מסלול » ד' מאי 19, 2021 12:51 am

בכת"י של חכם אחד שנמצא תחת ידי [נמצא בשלבי עריכה] כתב בתשובה לשאלה כיצד לדעת האם מי שאני נפגש עמה - זה הזיווג האמיתי הוא כך:

כאשר הם רואים זה את זה בפעם ראשונה, מיד היא מוצאת חן בעיניו והוא בעיניה, דהיינו שכל אחד רואה את פני זולתו שהם יפים בעיניו - שזהו היופי שהוא אוהב [כי יש פנים שאדם מודה שהם יפות, אבל לא זהו היופי שהוא אוהב - לפי טעמו ודעתו, ואם זה לא היופי שהוא אוהב, זה מראה על חוסר התאמה. ולפעמים אדם לא אוהב פרטים מסוימים בחיצוניותו או באופיו, הנה, אם בבן זוגו ימצא פרטים אלו, הרי זו התאמה מושלמת, כי יסוד ההתאמה הוא שיהיו דומים זה לזה כמה שיותר], כי גם בענין היופי החיצוני - יש דעות, ומה שיפה לפי דעתו של זה, יתכן מאוד שאינו יפה כל כך לפי דעתו של השני, או שאינו מוצא חן בעיניו. כי כל אחד אוהב יופי שמתאים לאופי שלו.


אשמח לדעת מקור לדבריו בספרי החכמים

גיזונטע קאפ
הודעות: 924
הצטרף: ד' אוקטובר 18, 2017 5:47 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי גיזונטע קאפ » ד' מאי 19, 2021 5:46 pm

אני לא מאמין שיש כאן אחד, שחי עם בת זוג בלי משיכה איליה, והוא לא סובל מזה מרורות, נכון שזה לא הכל בחיי הנישואין, אבל כשאין את זה, זה מתכון בטוח לחיים גרועים, ולחיי נישואין כושלים, זה נכון שמשיכה יכולה להיווצר גם מתוך אהבה פנימית וכיוצ"ב, אבל לפעמים זה פשוט לא בא, לפעמים כשבחור לא מרגיש כלום, זה לא אומר כלום על ההמשך, אבל לפעמים זה אומר שפשוט זה לא הסגנון שלו, זה כמו שאדם בוחר עניבה, יש כאלו שמוצאות חן בעיניו ויש כאלו שפשוט זה לא הסגנון שלו, זה משהו שיושב על התת מודע, במקרים כאלו מאוד קשה להתגבר על זה, אז אני לא מבין איך אדם שמסודר בחיים, יכול לשבת ולתת כאן לבחור להמר על החיים שלו, החזו"א אומר טבע האשה להתענג על מציאת חינה בעיני בעלה, תתארו לעצמכם איך מרגישה אשה שיודעת שהיא לא מוצאת חן בעיני בעלה, זה בסיס רקוב לכל הנישואין, איך מרגיש בעל שאשתו לא מוצאת חן בעיניו, במחילה מכבודכם כל ימיו בהרהורי עבירה.
אמרתי כמה פעמים לבחורים שדברו איתי בשידוכים, על הנושא הלא ברור הזה של מראה חיצוני, הרי תמיד יש יותר וכיוצ"ב אז מה הגבול, אמרתי להם אם היא בסדר לך זה טוב, תוכל להתמודד עם זה שיש יותר טובות, אדם שבע לא רוצה לאכול כל מה שרואה, אם כשאתה דן עליה לבדה ולכשעצמה היא לא מספיקה לך, אז זה לא שלך, כמובן שכ"ז לבחור רגיל, ולא למישהו שהנושא בראש סדר מעייניו.

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי לייטנר » ד' מאי 19, 2021 6:10 pm

הכרתי בחור משכמו ומעלה. אביו היה ראש ישיבה (כיום, הוא עצמו ראש ישיבה). הוא נפגש עם בחורה שהתאימה לו ביותר, אבל כלל לא היתה משיכה. הוא התייעץ עם אביו, שאמר לו שאם הכל מתאים, המשיכה תבוא עם הזמן. התחתנו ולאחר שנולדה בתם היחידה התגרשו. בשיחה עם הבחורים המבוגרים בישיבתו, סיפר אביו בדמעות את הנ"ל, והוסיף: "אל תתחתנו בלי משיכה!".

כדכד
הודעות: 8421
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי כדכד » ד' מאי 19, 2021 6:18 pm

מחשב מסלול כתב:בכת"י של חכם אחד שנמצא תחת ידי [נמצא בשלבי עריכה] כתב בתשובה לשאלה כיצד לדעת האם מי שאני נפגש עמה - זה הזיווג האמיתי הוא כך:

כאשר הם רואים זה את זה בפעם ראשונה, מיד היא מוצאת חן בעיניו והוא בעיניה, דהיינו שכל אחד רואה את פני זולתו שהם יפים בעיניו - שזהו היופי שהוא אוהב [כי יש פנים שאדם מודה שהם יפות, אבל לא זהו היופי שהוא אוהב - לפי טעמו ודעתו, ואם זה לא היופי שהוא אוהב, זה מראה על חוסר התאמה. ולפעמים אדם לא אוהב פרטים מסוימים בחיצוניותו או באופיו, הנה, אם בבן זוגו ימצא פרטים אלו, הרי זו התאמה מושלמת, כי יסוד ההתאמה הוא שיהיו דומים זה לזה כמה שיותר], כי גם בענין היופי החיצוני - יש דעות, ומה שיפה לפי דעתו של זה, יתכן מאוד שאינו יפה כל כך לפי דעתו של השני, או שאינו מוצא חן בעיניו. כי כל אחד אוהב יופי שמתאים לאופי שלו.


אשמח לדעת מקור לדבריו בספרי החכמים

מקור לדבריו בספרי החכמים איני מכיר\
אף במציאות דבריו צריכים עיון גדול כי פעמים רבות בפעם ראשון אין משיכה ואחר כך יש ופעמים הפוך

יושב סתר
הודעות: 642
הצטרף: א' נובמבר 20, 2016 8:17 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי יושב סתר » ד' מאי 19, 2021 11:50 pm

אני יודע על כו"כ שהתייעצו בעניינים אלו עם מרן הגראי"ל זצ"ל ושמעו דברים מפתיעים שלא ציפו לשמוע מקדוש ופרוש כמותו.
אני הק' בעצמי נכנסתי עם בחור שנפגש עם בחורה כלילת המעלות ובת ת"ח שרה"י מאד העריך, אולם המראה שלה לא עשה לו טוב ובא לשאול האם לוותר על שאר המעלות הגדולות שלה.
דיברנו אתו 20 דקות. בתחילה הוא אמר בשחוק "בגיל 90 זה כבר לא מפריע, אני אומר לך מניסיון", אחרי שההוא ענה שלרב זה גם בגיל 18 לא הפריע הוא חשב הרבה זמן, בתוך הדברים אמר - חז"ל אמרו שאדם לא יקדש אשה עד שיראנה, למה על הדעות שלה והמידות אפשר לשאול את המכרים ועל המראה לא? כתוב כאן שאפילו אם יאמרו לו שהיא מאד יפה, אבל עדיין יש לבדוק שזה מתאים לטעם שלו...
בסוף הוא חתך להוריד.
כן כן, הרב שטיינמן הקדוש שלא ראה מימיו צורת אשה. סולם מוצב ארצה למרות שראשו מגיע השמימה.

סמל אישי של המשתמש
מגדל
הודעות: 1042
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2018 12:21 am
מיקום: ירושלים
שם מלא: אלישע מגדל

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי מגדל » ה' מאי 20, 2021 12:20 am

יושב סתר כתב:אני יודע על כו"כ שהתייעצו בעניינים אלו עם מרן הגראי"ל זצ"ל ושמעו דברים מפתיעים שלא ציפו לשמוע מקדוש ופרוש כמותו.
אני הק' בעצמי נכנסתי עם בחור שנפגש עם בחורה כלילת המעלות ובת ת"ח שרה"י מאד העריך, אולם המראה שלה לא עשה לו טוב ובא לשאול האם לוותר על שאר המעלות הגדולות שלה.
דיברנו אתו 20 דקות. בתחילה הוא אמר בשחוק "בגיל 90 זה כבר לא מפריע, אני אומר לך מניסיון", אחרי שההוא ענה שלרב זה גם בגיל 18 לא הפריע הוא חשב הרבה זמן, בתוך הדברים אמר - חז"ל אמרו שאדם לא יקדש אשה עד שיראנה, למה על הדעות שלה והמידות אפשר לשאול את המכרים ועל המראה לא? כתוב כאן שאפילו אם יאמרו לו שהיא מאד יפה, אבל עדיין יש לבדוק שזה מתאים לטעם שלו...
בסוף הוא חתך להוריד.
כן כן, הרב שטיינמן הקדוש שלא ראה מימיו צורת אשה. סולם מוצב ארצה למרות שראשו מגיע השמימה.


הול"ל סולם מוצב השמימה וראשו מגיע ארצה.

משוש דורים
הודעות: 934
הצטרף: ב' נובמבר 14, 2016 12:23 am

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי משוש דורים » ה' מאי 20, 2021 8:32 am

גם אני הקטן נכנסתי אליו עם בחור שהיתה לו בעיה מסויימת, והוא נפגש עם בחורה שלא מצאה חן בעיניו חיצונית, אך בשאר העניינים השידוך היה נראה לו, והוא הסכים להתקדם אם אדם גדול יאמר לו שכך צריך לעשות.
הגראי"ל שמע אותנו, ומיד אמר לו, להוריד מיד את השידוך. שאלתי אותו, וכי אין מושג של לשאת אשה לשם שמים? והוא השיב לי, לא בדור פרוץ כזה.
מאידך, אני יודע על בחור אחר שנכנס אליו באמצע שידוך, ואמר שהוא מסתפק על השידוך כיון שכבר ראה נאות ממנה, והוא 'שטף' אותו כמה דקות, ויעץ לו לגמור את השידוך.

גיזונטע קאפ
הודעות: 924
הצטרף: ד' אוקטובר 18, 2017 5:47 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי גיזונטע קאפ » ה' מאי 20, 2021 9:18 am

משוש דורים כתב:גם אני הקטן נכנסתי אליו עם בחור שהיתה לו בעיה מסויימת, והוא נפגש עם בחורה שלא מצאה חן בעיניו חיצונית, אך בשאר העניינים השידוך היה נראה לו, והוא הסכים להתקדם אם אדם גדול יאמר לו שכך צריך לעשות.
הגראי"ל שמע אותנו, ומיד אמר לו, להוריד מיד את השידוך. שאלתי אותו, וכי אין מושג של לשאת אשה לשם שמים? והוא השיב לי, לא בדור פרוץ כזה.
מאידך, אני יודע על בחור אחר שנכנס אליו באמצע שידוך, ואמר שהוא מסתפק על השידוך כיון שכבר ראה נאות ממנה, והוא 'שטף' אותו כמה דקות, ויעץ לו לגמור את השידוך.

אין סתירה בין הדברים מי שמחפש את הנאה ביותר אין לדבר סוף, אבל צריך שהמראה החיצוני של האשה ימצא חן בעיניו, בלא זה לא שייך לחיות
ואגב מובא בשם ר אלחנן שאשה צריך ג' דברים גוטע פרומע שיינע, גוטע ופרומע אפשר לברר, שיינע צריך לראות בעינים
ואגב אני מכיר בחור שהתלבט על שידוך, ונכנס לקדוש ה' הגראי"ל, ואחר ששמע הצדדים שאל, האם היא שיינע? משאמר הבחור שכן, הורה לגמור את השידוך

גיזונטע קאפ
הודעות: 924
הצטרף: ד' אוקטובר 18, 2017 5:47 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי גיזונטע קאפ » ה' מאי 20, 2021 9:20 am

מגדל כתב:
יושב סתר כתב:כן כן, הרב שטיינמן הקדוש שלא ראה מימיו צורת אשה. סולם מוצב ארצה למרות שראשו מגיע השמימה.


הול"ל סולם מוצב השמימה וראשו מגיע ארצה.

אבי שליט"א סיפר לי שהיה לו מקרה קשה בקהילה של אשה שברחה בגלל שלא קבלה מבעלה מה שצריכה לקבל.. ונכנס לגראי"ל, ואי אפשר לתאר גודל הבנתו בנושא רגיש זה, למרות גודל ועוצם קדושתו,

תא חזי
הודעות: 919
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי תא חזי » ה' מאי 20, 2021 10:09 am

מכל הסיפורים המובאים למעלה, ומעוד סיפורים וקטעי הקלטות ווידאו, עולה תמונה מאוד ברורה של הגראי"ל שטיינמן, שהגם שבוודאי ידע מכל מאמרי חז"ל ואימרות גדולי הדורות לכאן ולכאן (ולא זו בלבד, אלא היו כאלה שגם טרחו "להזכיר לו", כאילו "שכח"...), ובכל זאת לא נתן לאנשים להשלות את עצמם כאילו "אוחזים" באיזה מדרגות, בפרט בעניינים יסודיים כאלה. מי יתן לנו תמורתו.

תורה וחיים
הודעות: 38
הצטרף: ב' מאי 31, 2021 4:03 pm
שם מלא: חיים

'אהבה' לפני או אחרי הנישואין?

הודעהעל ידי תורה וחיים » ה' אוקטובר 28, 2021 3:22 pm

בפרשת חיי שרה מסופר, כי לאחר מות שרה אמנו, שולח אברהם אבינו את אליעזר עבדו לארץ ארם - למצוא לבנו יצחק אבינו אשהה, והלה מוצא את הראויה והצדיקה - רבקה. לאחר שבאה מביתה - נאמר: וַיְבִאֶהָ יִצְחָק הָאֹהֱלָה שָׂרָה אִמּוֹ, וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה, וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה, וַיֶּאֱהָבֶהָ וגו' (בראשית כד, סז).
שימו לב לסדר הפעולות כאן; קודם כתוב שיצחק לוקח את רבקה לאשה, ורק אז שהוא אוהב אותה. אך האם באמת הכוונה היא שיצחק התחתן עם רבקה ללא שום אהבה?

את זה מסביר המלבי"ם במקום אחר: "ואהבתם היתה כנטיעת עץ - אשר הוא מגרגיר קטן ועל ידי מים יתדבק בארץ, ובכל יום יגדל ויתעבה יותר, כן היתה אהבתם, שבתחילה - היתה רק זיק האהבה שתול על תלמי לבו, וע"י כשרון המעשה - נתווסף בו כל יום אהבה, ונמצא שעיקר האהבה - היתה נגלית רק אחר הנשואין".
אם אנחנו מתבוננים היטב בדברי המלבי"ם - לא מדובר כאן על ה'אהבה' הנבראת יש מאַיִן - אחרי הנישואין, אלא על משהו עדין מיוחד ומעניין יותר: אהבה - שקיימת כגרעין, או ניצוץ התחלתיים, ואז על ידי מעשים - נתינה הדדית, התמסרות אחד לשני, השקעה בקשר - הולכת ונבנית לכדי עץ, או להבה גדולים.

יש היום הרבה - אי ודאות בענין של 'אהבה', מהו הסדר הרצוי של הדברים: האם חייבים קודם להתאהב ואז להתחתן, או שמא אפשר גם להפך - להתחתן ורק אז להתאהב? יוצא איפוה - שצריך למצוא משהו, שיש בו גרעין והתחלה שכך יוכל לצמוח ולפרוח לאהבה אמיתית - שאינה תלויה בדבר. אגב, בספר החינוך - מתאר המחבר - דבר דומה באומרו כי "אחרי המעשים - נמשכים הלבבות" (מצוה ט"ז); פעולות - לא רק נובעות מרגשות, אלא ביכולתן גם להעצימם.

הוה אמינא
הודעות: 1456
הצטרף: ג' ינואר 14, 2014 2:08 am

Re: 'אהבה' לפני או אחרי הנישואין?

הודעהעל ידי הוה אמינא » ה' אוקטובר 28, 2021 3:57 pm

תורה וחיים כתב:בפרשת חיי שרה מסופר, כי לאחר מות שרה אמנו, שולח אברהם אבינו את אליעזר עבדו לארץ ארם - למצוא לבנו יצחק אבינו אשהה, והלה מוצא את הראויה והצדיקה - רבקה. לאחר שבאה מביתה - נאמר: וַיְבִאֶהָ יִצְחָק הָאֹהֱלָה שָׂרָה אִמּוֹ, וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה, וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה, וַיֶּאֱהָבֶהָ וגו' (בראשית כד, סז).
שימו לב לסדר הפעולות כאן; קודם כתוב שיצחק לוקח את רבקה לאשה, ורק אז שהוא אוהב אותה. אך האם באמת הכוונה היא שיצחק התחתן עם רבקה ללא שום אהבה?

את זה מסביר המלבי"ם במקום אחר: "ואהבתם היתה כנטיעת עץ - אשר הוא מגרגיר קטן ועל ידי מים יתדבק בארץ, ובכל יום יגדל ויתעבה יותר, כן היתה אהבתם, שבתחילה - היתה רק זיק האהבה שתול על תלמי לבו, וע"י כשרון המעשה - נתווסף בו כל יום אהבה, ונמצא שעיקר האהבה - היתה נגלית רק אחר הנשואין".
אם אנחנו מתבוננים היטב בדברי המלבי"ם - לא מדובר כאן על ה'אהבה' הנבראת יש מאַיִן - אחרי הנישואין, אלא על משהו עדין מיוחד ומעניין יותר: אהבה - שקיימת כגרעין, או ניצוץ התחלתיים, ואז על ידי מעשים - נתינה הדדית, התמסרות אחד לשני, השקעה בקשר - הולכת ונבנית לכדי עץ, או להבה גדולים.

יש היום הרבה - אי ודאות בענין של 'אהבה', מהו הסדר הרצוי של הדברים: האם חייבים קודם להתאהב ואז להתחתן, או שמא אפשר גם להפך - להתחתן ורק אז להתאהב? יוצא איפוה - שצריך למצוא משהו, שיש בו גרעין והתחלה שכך יוכל לצמוח ולפרוח לאהבה אמיתית - שאינה תלויה בדבר. אגב, בספר החינוך - מתאר המחבר - דבר דומה באומרו כי "אחרי המעשים - נמשכים הלבבות" (מצוה ט"ז); פעולות - לא רק נובעות מרגשות, אלא ביכולתן גם להעצימם.



שייך למ"ש לעיל על פסוק זה מהגרשר"ה
viewtopic.php?f=51&t=16177&start=40#p156178


יושב הארץ
הודעות: 769
הצטרף: ג' יולי 16, 2019 11:59 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי יושב הארץ » ו' אוקטובר 29, 2021 12:50 am

גיזונטע קאפ כתב:
משוש דורים כתב:גם אני הקטן נכנסתי אליו עם בחור שהיתה לו בעיה מסויימת, והוא נפגש עם בחורה שלא מצאה חן בעיניו חיצונית, אך בשאר העניינים השידוך היה נראה לו, והוא הסכים להתקדם אם אדם גדול יאמר לו שכך צריך לעשות.
הגראי"ל שמע אותנו, ומיד אמר לו, להוריד מיד את השידוך. שאלתי אותו, וכי אין מושג של לשאת אשה לשם שמים? והוא השיב לי, לא בדור פרוץ כזה.
מאידך, אני יודע על בחור אחר שנכנס אליו באמצע שידוך, ואמר שהוא מסתפק על השידוך כיון שכבר ראה נאות ממנה, והוא 'שטף' אותו כמה דקות, ויעץ לו לגמור את השידוך.

אין סתירה בין הדברים מי שמחפש את הנאה ביותר אין לדבר סוף, אבל צריך שהמראה החיצוני של האשה ימצא חן בעיניו, בלא זה לא שייך לחיות
ואגב מובא בשם ר אלחנן שאשה צריך ג' דברים גוטע פרומע שיינע, גוטע ופרומע אפשר לברר, שיינע צריך לראות בעינים
ואגב אני מכיר בחור שהתלבט על שידוך, ונכנס לקדוש ה' הגראי"ל, ואחר ששמע הצדדים שאל, האם היא שיינע? משאמר הבחור שכן, הורה לגמור את השידוך

אדמו"ר אחד הציע שידוך במשפחתי ואמר ששמע על המדוברת (שהיתה מאוד מלאה) דברים טובים, אמר לו המחותן הרבי שמע, אבל הגבאי ראה..

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4671
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ו' אוקטובר 29, 2021 12:54 am

גיזונטע קאפ כתב:
משוש דורים כתב:גם אני הקטן נכנסתי אליו עם בחור שהיתה לו בעיה מסויימת, והוא נפגש עם בחורה שלא מצאה חן בעיניו חיצונית, אך בשאר העניינים השידוך היה נראה לו, והוא הסכים להתקדם אם אדם גדול יאמר לו שכך צריך לעשות.
הגראי"ל שמע אותנו, ומיד אמר לו, להוריד מיד את השידוך. שאלתי אותו, וכי אין מושג של לשאת אשה לשם שמים? והוא השיב לי, לא בדור פרוץ כזה.
מאידך, אני יודע על בחור אחר שנכנס אליו באמצע שידוך, ואמר שהוא מסתפק על השידוך כיון שכבר ראה נאות ממנה, והוא 'שטף' אותו כמה דקות, ויעץ לו לגמור את השידוך.

אין סתירה בין הדברים מי שמחפש את הנאה ביותר אין לדבר סוף, אבל צריך שהמראה החיצוני של האשה ימצא חן בעיניו, בלא זה לא שייך לחיות
ואגב מובא בשם ר אלחנן שאשה צריך ג' דברים גוטע פרומע שיינע, גוטע ופרומע אפשר לברר, שיינע צריך לראות בעינים
ואגב אני מכיר בחור שהתלבט על שידוך, ונכנס לקדוש ה' הגראי"ל, ואחר ששמע הצדדים שאל, האם היא שיינע? משאמר הבחור שכן, הורה לגמור את השידוך

תרגום אפשר.

דורשי יחודך
הודעות: 1521
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 3:06 pm

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי דורשי יחודך » ו' אוקטובר 29, 2021 7:31 am

שיינע - יפה.
(לכן תמצא הרבה בנות היום עם השם "יפה", שנקראו על שם סבתותיהם שקראו להם "שיינע.")

דרומי
הודעות: 9069
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: שידוך בלי משיכה לבחור ישיבה, ולמי שאינו בחור ישיבה.

הודעהעל ידי דרומי » ו' אוקטובר 29, 2021 10:22 am

ליתר דיוק "שיינא" או "שיינדל".


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 137 אורחים