מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
שבע
הודעות: 1692
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבע » ג' פברואר 07, 2017 4:22 pm

ברסלב עורכת חשבון-נפש נוקב

בכל תחום ביהדות, ובכל מערכה קדושה, יש שתי חלקים:
סור מרע, ועשה טוב.

גם במערכה הנוכחית כנגד טומאת ברלנד, יש שתי חלקים:
הראשון, הוא "סור מרע" – לגלות לכולם את הטומאה של אותו האיש, ולהוקיע אותו.
והשני, הוא "עֲשֵׂה טוב" – לבנות מחדש את ההריסות שהשאיר אחריו אותו רשע.

כבר דיברו פה הרבה ב"קו", על כך שברלנד, במשך כל השנים, עיוות ועיקם וסילף כמעט את כל המושגים של ברסלב. הוציא מהם את המשמעות הפנימית והאמיתית, והשתיל בתוכם תוכן מזויף ומסולף.

עד כדי כך שיש היום הרבה מושגים, שכשמזכירים אותם בשיחת חברים, מרגישים צורך להבהיר שלא מתכוונים למה שברלנד מתכוון, רק למשהו אמיתי.

למשל: כשמזכירים היום בברסלב את המושג "צדיק הדור", מיד מרגישים צורך להדגיש שלא מתכוונים לַפירוש הברלנדי של מושג זה – שיש בדור שלנו אחד שֶׁחַי, שהוא הצדיק שבדור. אלא מתכוונים לרבינו, כמו שהתכוונו לפני 100 שנה בטפליק...

כמו כן: כשמזכירים היום בברסלב את המושג "להשליך את השכל", מיד מרגישים צורך להדגיש שלא מתכוונים לַפירוש הברלנדי של מושג זה – להיות טיפש מטופש וללכת כמו בהמה אחרי מנהיג מנוול, בלי לעצור לרגע להתבונן. אלא מתכוונים למשהו הרבה יותר אמיתי.

כמו כן: כשמזכירים היום בברסלב את המושג "ענוה ושפלות", מיד מרגישים צורך להדגיש שלא מתכוונים ל"ענווה ושפלות" הברלנדית, שפירושה המעשי הוא: "מכות רצח"... אלא מתכוונים לענווה אמיתית, ול"הצנע לכת", לא לבלוט ולא לעשות רעש וכו'.

וכן הלאה והלאה.

המון המון מושגים פשוטים ויסודיים, התעוותו והתעקמו וסולפו. וצריך לְתַּכְנֵת מחדש את כל המערכת, ולשנן מחדש את הפירוש הפשוט והאמיתי של כל המושגים וה"קודים" הנזכרים בספרי רבינו ותלמידו.

וזהו ה"עשה טוב" של המערכה שלנו!

אם לא נעסוק בזה כראוי, ונתמקד רק ב"סור מרע" – בקטילת וחיסול הָרֶשַׁע – נעשה רק חצי עבודה, והחורבן שהשאיר אחריו ברלנד יישאר חס ושלום.


ולכן, למעשה:

חשוב מאד מאד להקדיש במה קבועה לחלק זה של "עשה טוב", ולעבור נושא-נושא, ולהסביר בטוב טעם ודעת פירושו של כל מושג ומושג, כדי שהיהדות והחסידות תיבנה אצלנו בצורה טהורה ואמיתית, ללא תערובת של דמיונות ושקרים וסילופים.

ואז, יתכן גם, שיתקיים בנו מה שאמר רבינו לאחד: "אתה תעשה טוב, והרע ממילא יפול". כי כשיהיה לנו ברור מהי האמת האמיתית, לא יהיה שום כח לַשֶּׁקֶר לשלוט.

וכמו שכולנו מבינים, שאילו הייתה קליפה ברלנדית זו מגיעה לברסלב של פעם, לפני 40 שנה – היא הייתה נפלטת מברסלב בצורה אוטומטית, כמו כל מאכל מקולקל שהגוף מקיא אותו מיד.

ואם הוא היה בא אז, ומנסה למכור את ה"לוקשים" שלו, על ה"צדיק שבדור" ושאר דמיונותיו – לא היה מי שיקנה ממנו את ה"לוקשים" אפילו במחיר הקרן...

כך גם, בדורנו המסכן – אם אנחנו נהיה חסידי ברסלב אמיתיים, והאמת תהיה ברורה לנו עד תומה, לא יהיה שום כח לַשֶּׁקֶר לשלוט. ולא נצטרך להילחם כמעט איתו, כמו שיהודי פשוט לא צריך להילחם עם הנוצרים ולפתוח כנגדם 'קו' (אלא אם כן הוא יהודי חלשלוש, שהמיסיונרים התלבשו אליו ומבלבלים אותו עם קושיות על הצדיק...)

האמת, שאפשר לראות בחוש, שהמערכה הזאת גרמה מהפכה גדולה בין משפיעי ודרשני אנ"ש: כמעט כולם התחילו בשקט "לרדת מהעץ", וקיבלו פחד מלדבר גבוהה גבוהה...

הם מתחילים לדבר דיבורים פשוטים של רבינו, בלי להוסיף יותר מדאי מלח ופלפל ושאר תבלינים...

הם מתחילים להבין, שכשרבינו הזהיר לברוח מ"פרסום", הוא לא רק התכוון לאיזה 'לוקסוס', אלא זה באמת סכנת נפשות... ומי שמנסה להתיישב על הכיסא של רבינו – אפילו לצורך קירוב כביכול – מקבל בעיטה חזקה מאד. וככל שהוא מתיישב יותר חזק, כך הבעיטה גדולה יותר, רחמנא ליצלן.

ברוך ה' – אנ"ש קולטים את העסק...

אך מכאן והלאה, עלינו להמשיך בשיקום ההריסות, ולשחזר מחדש את "ברסלב העתיקה".

כולנו מוזמנים לפתיחת האגף הארכיאולוגי של ברסלב, שינסה להוריד את כל שכבות החול והבוץ שהשליך ברלנד על ברסלב העתיקה, ולגלות מחדש את הארמונות הנפלאים שמסתתרים מאחורי ההסתרה הגדולה של ה"מפורסמים של שקר" שבתוך אנ"ש.
נערך לאחרונה על ידי שבע ב ג' פברואר 07, 2017 4:24 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מעט דבש
הודעות: 3987
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' פברואר 07, 2017 4:23 pm

כמו כל המחלוקות - מוטה פראנק.GIF
כמו כל המחלוקות - מוטה פראנק.GIF (23.05 KiB) נצפה 8230 פעמים


בכל המחלוקות גדולי ישראל עברו על איסור לשה"ר? ונעלם מעיניהם שאסור אפילו לשמוע לשה"ר?
מעניין.

והח"ח בפרשת המחלוקת בוילנא (ראה כאן), ישב קודם עם הרב רובינשטיין לשמוע מה בפיו? הוא הושיב על זה בית דין?
או שגם הוא שכח מהלכות לשה"ר?


סנהדרין טועים - מוטה פראנק.GIF
סנהדרין טועים - מוטה פראנק.GIF (31.75 KiB) נצפה 8223 פעמים

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ג' פברואר 07, 2017 7:40 pm

מה הפשט בכך שהנהלת הפורום מתירה באופן חריג, להעלות לכאן ללא הגבלה עמודים שלמים של פאשקווילים מהסוג הנחות ביותר, שלא לצורך דיון כלשהו, כאילו היה המקום סניף של קו הנאצות?

מעט דבש
הודעות: 3987
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' פברואר 07, 2017 7:46 pm

כבר ענה על כך אי"ס לעיל.

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ג' פברואר 07, 2017 8:02 pm

"תלמיד חכם חשוב"? האם זה איש ספר בעצמו?

והראיתם מימיכם "תלמיד חכם חשוב" שיושב ועוסק בהעלאת פשקווילים לאינטרנט ואף כותב בעצמו בשפה מטונפת כזו?

שבע
הודעות: 1692
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבע » ג' פברואר 07, 2017 8:30 pm

שיבר
מה לך מתפלא על פשט?

ס'איז הויכע זאכן...
נערך לאחרונה על ידי שבע ב ג' פברואר 07, 2017 8:31 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מעט דבש
הודעות: 3987
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' פברואר 07, 2017 8:30 pm

אוסף קבצים (שהובאו כבר לעיל),הדנים בענין גדרי לשה"ר:

האמת יורה דרכו.pdf
(120.03 KiB) הורד 273 פעמים


החדשות - המותר והאסור.pdf
(171.55 KiB) הורד 360 פעמים



שבע
הודעות: 1692
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבע » ג' פברואר 07, 2017 8:50 pm


לשבט או לחסד

עדים אנו לתופעה מבורכת שכמותה לא התרחשה זה מאות בשנים. כאשר יהודים מסורים מקיימים את חובתם עלי-אדמות כבחירי-הבריאה כיצוריו של יוצר-כל, ומפרסמים ללא חת את דבר ה' ברמה כנגד זייפנים ומדיחים, למרות שהללו בסה"כ אנשים מן השורה אשר לא נושאים בתואר ומשרה כלשהי, ועדת חסידים אף לא עומדת מאחורי גוום. וכן למרות עיסוקים שונים המאפיינים אנשים מן השורה ברוח ובגשם, מניחים הכל בקרן-זווית ועוסקים בחיי-עולם.
זאת ועוד, מתוך מסירות נפש כאשר הם מפקירים מנגד את שמם הטוב הנתון בידי משמיצים קטנים "מחבלים כרמים" העושים בו כטוב בעיניהם, תוך איומים וחרופים, ואף עד כדי סכנת נפשות של ממש הגיעו. ולמרות זאת ממשיכים אותם גיבורי-כח בעוז ותעצומות להניף בגאון את דגל מלחמת הקודש.
כה לחי!

אך, דא עקא, מנגד, ישנם רבים אשר יאמרו: "מה לי הכא ומה לי התם?" יושבים הם בקרן-זוית משל היה זה "ישחקו הנערים לפנינו" ו"נראה כיצד יפול דבר". "מה לנו כי נכניס את ראשינו"?. ואף מגבים את עצמם ב'טענות רוחניות' ממינים שונים, כלשון-הרע ומחלוקת, קללה וברכה, חיים ומוות, וכן ע"ז הדרך.

בשורות הבאות הייתי רוצה לקרוא לאלו שעדיין לא זכו להיטפל לעושי מצווה בצבא האמונה ואינם מצטרפים למערכה, לראות את הדברים מזוית פחות מוכרת ליהודי-חרדי מהשורה, ואולי עי"ז תחלחל האמת הכואבת הזועקת בקול גדול, כי "דמי אחיך צועקים אליך מן האדמה"!

ובכן,
זיכני השי"ת להיות משלוחי מצווה ולהימנות על פעילי "הקירוב" - היינו להצית באותם נשמות תועות, תינוקות שנשבו, את הניצוץ האלוקי הנפלא הלוחש בקרב כל יהודי ויהודי, ואף לזכות לקרבם "לפני הר-סיני" לקבלת עול תורה ומצוות בפועל ממש.

התהליך העובר על אותם אחים תועים אינו פשוט כלל ועיקר, ונדרשת עבודה עדינה ואיכותית ע"מ לזכותם להכיר את מי שאמר והיו הם, 'קשים לקנותם ככלי זהב וקשים לקנותם ככלי זכוכית' עולם התוהו ה'חילוני-חולני' בו הם חיים הינו כידוע ההפך הגמור בתכלית לעדן תורה ומצוות! אי-לכך כאשר באים אנו בדברים עם אחד מהם, מיד בוחן הוא את העניין במשקפיו הוא, במושגים המושרשים אצלו, ואלו הם כלי-המדד לברר את ה'סחורה' אותה אנו מציעים לו.

ומה הם אותם כלים תשאלו?
ובכן, לצערינו לרוב אותם כלים זו לא פחות מאשר התקשורת הארורה! כאשר כל ינוקא בשוקא 'גדל' על ברכיה מימי ינקותו, 'שואב' ממנה את זוהמתה, והיא היא המעצבת את דעותיו והשקפותיו. ממילא כאשר בא לדון עמנו , הכל נמדד 'לפיהם ולפי כזבם'... ומהי אותה 'תקשורת? אותה תקשורת הינה אוסף של 'דרמות' 'חשיפות' 'פרסומות' ושאר מרעין-בישין המשתלטת על מוחו וליבו של הצופה ועושה בו כבתוך שלה!

כידוע אחד מעיקרי קיומה של אותה תקשורת הם 'ספורים חמים' כלשונם, דרמות מטלטלות וחשיפות מביכות על אישים או חברות שככל שתגדל ה'דרמה' ו'החשיפה' כן תגדל קיומה של התקשורת! ממילא גם כלפינו - כפי שהתקשורת מציגה את הציבור החרדי כך ממהר הצופה להסיק את מסקנותיו ועי"ז הוא 'מכיר' כביכול גם את מי שאמר והיה העולם שלדידו אלו הם מייצגיו עלי-אדמות...

עכשיו שערו בנפשכם כאשר התקשורת במשך מספר שנים 'דַשַה' השכם והערב ללא הפסקה בזוועותיו של אותו מרשיע-ברית, היש הסקת מסקנות יותר ברורה מזו?
ובפרט שההבלטה על כך שהוא, עפ"ל, "אחד מגדולי המנהיגים בציבור החרדי"?
מה שמעצים את ה'דרמה' והופך אותה ל'פיקנטית' בהרבה.
[האם ידעתם למשל שהכותרת ביום בו התפוצצה הפרשה הייתה "אדמו"ר חרדי מפורסם נתפס וכו'..."]

וחמור העניין שבעתיים, כאשר אותו אחד מתעטף ב'איצטלה דרבנן' מהודרת על כל המשתמע מכך: בטלית, בגד ירושלמי מסורתי, פאות וכו'. והתקשורת מדגישה שהכל מתרחש ב"מאה שערים" ובביתר - שהם ריכוזים חרדיים מובהקים אשר לא מותירים ספק אצל הצופה, ומחזקים אצלו את התפיסה שלא מדובר באיזו 'כת הזויה ונידחת' אלא חלק אינטגרלי מהציבור החרדי, או אז הסיפור מקבל במוחם משנה תוקף של "חרדי אותנטי" ש"נראה בדיוק כמוכם".

וכאן מגיע החלק הקשה:
כאשר אותם אחים תועים לא מבדילים בדקויות שבתוך עולמינו פנימה, ומה שאצלינו מוגדר וברור לכל זאטוט אצלהם מתקבל כתמונה כוללנית וכקהילה אחת גדולה המיוצגת ע"י מספר גוונים, כאשר כל אחד 'אחראי' למעשי חבירו... (לשם דוגמא: כפי שאנו, לא מבדילים בין מילויני הערבים למיניהם..)
ממילא מתערבלים אנו במו"מ אשר קצהו לא נראה באופק. שוב אנו נאלצים לגמגם לבן-שיחנו ש"הוא לא בדיוק משלנו" ו"אצל החילונים זה קורה הרבה יותר" אבל... הדרמה האנושית, והתמונות הרצות על המרקע חזקות הרבה יותר מכמה משפטים מגומגמים שלנו... והוא בשלו "זה אתם וזה הרבנים שלכם"... ה"י.

אך ישנו דבר אחד שמחלץ אותנו וגורם לאותו תועה למקרב את דעתו אלינו. ברגע שהוא קולט שבאמת הציבור החרדי זה משהו אחד ומיוחד ואותו מנוול הוא מתחזה עלוב שהציבור כולו מוקיע ומקיא אותו! או אז נחה דעתו והוא בעז"ה פותח את ליבו לדברי ההוד והזוהר המשיבים את ישראל לאביהם שבשמיים.

ועוד נקודה,
כידוע לכל, שאותה כת רובה ככולה מורכבת מבעלי-תשובה. ואף יחצ"ני השקר הציגו בתחילת התפוצצות הפרשיה את העניין כלא פחות מאשר "רדיפה של הממסד והתקשורת כנגד עולם התשובה" כאשר כביכול אותו נבל הוא 'גדול המחזירים בתשובה' מה שמציב תמונה מעוותת בתכלית לאותם אחים תועים כביכול כך ייראו חייהם העתידיים כ'חוזרים בתשובה'...

אז אנא יהודי יקר! אל נא תעמוד מנגד! "קול דמי אחיך צועקים אליך מן האדמה"! גם נשמתם כמהה להתקרב לכור-מחצבתה, ואף אם לא זכית לכתת את רגליך בערי השדה בידך הדבר אם לשבט או לחסד!

תזכו למצוות
"אל תיראו ואל תחתו"

תחזקנה ידיכם במלאכת הקודש


שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ג' פברואר 07, 2017 8:55 pm

תודה, מעט דבש.
נראה שאתה משתדל לשמור על איזון. המסמך האמצעי רוצה לפרוך את הראשון באמצעות לשה"ר נוספים, אבל גם להם גופא אסור להאמין, כמבואר בין השאר במסמך השלישי, אלא שאז מתייתר למעשה כל המסר של המכתב הראשון שנכנס לנישה של 'לטעמייכו'.

בכל אופן, כותב המסמך השני ממען אותו לרב מורגנשטרן, משמע הוא הכותב, או ממנו יצאו הדברים של המסמך הראשון. (לזה מותר להאמין...)

שבילי דנהרדעא
הודעות: 479
הצטרף: ג' פברואר 09, 2016 9:02 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תותבב"א

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבילי דנהרדעא » ג' פברואר 07, 2017 9:05 pm

ומה באמת התשובה להטענות של הרב פרנק שהובא לעיל?

מעט דבש
הודעות: 3987
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' פברואר 07, 2017 9:21 pm

על קלא דלא פסיק - מוטה פראנק.GIF
על קלא דלא פסיק - מוטה פראנק.GIF (27.88 KiB) נצפה 8079 פעמים


אכתוב מה שנ"ל מדברי הח"ח (וכמובן שלא באתי להורות הוראה), ואשמח לדיון (זה הנושא היחיד שעליו דנתי כאן באשכול - גדרי לשה"ר):

א. 'קלא דלא פסיק', אין הכונה שפתאום נזרקה נבואה בפי כולם. ברור שיש מקור לקול שיצא (אלא שצריך שיהיה 'פעם אחר פעם', ולא די בפעם אחת, כמ"ש הח"ח בכלל ז, במ"ח י בהג"ה).

ב. אם התברר לנו מי הוציא את הקול, ואינו ידוע כאויב, זה עדיין לא סיבה להאמין לקול. כי כמו שכתבתי, המשמעות של 'קול' אינה שאיננו יודעים מאין הקול יצא.

ג. אם ידוע לנו מי הוציא את הקול, ואינו ידוע לנו כאויב לפני הקול, ועתה נהיה אויב מחמת הסיפור שעליו הוציא את הקול, איני רואה שזו סיבה לא להאמין.

ד. בנידון דנן, הרי ידוע היטב מי הוציא את הקול, והם אינם ידועים כאויבים לפני הוצאת הקול. כל שהם ידועים כאויבים הוא רק מחמת הסיפור שהם מספרים.
הטענה שמוכח ממעשיהם שהיו אויבים קודם - אין לה מקור בפוסקים.

ה. פשוט שמה שכתב הח"ח שכל בני העיר מאמינים, אין הכונה כפשוטו שצריך שכל אחד ואחד יאמין. אם רוצים שכולם יאמינו, צריך שכולם יראו. בלי זה לא כולם יאמינו.
הח"ח כתב שבני העיר מאמינים 'מחמת שמועות הרעות שיוצאות עליו תמיד' - וזה בדיוק המצב כאן.

ו. מה שיש אנשים שמעבירים הקול ממקום למקום - לא ידעתי מה טענה היא זו. זהו בדיוק מהותו של 'קול'.

ז. כל זה לגבי קבלת לשה"ר; אבל לגבי סיפור לשה"ר, יש לשים לב לתנאים שהתנה הח"ח (עיין בכלל ד במ"ח לב; כלל י, במ"ח ל; כלל ח' סקט"ו; ועיין גם כלל ב' סעיף ג),

-------------

ח. כל זה בגדרי לשה"ר;
ועל הטענה האחרת, שצריך להושיב בי"ד - הרי כבר כתב בעצמו שבכל המחלוקות שהיו בכלל ישראל לא נהגו כך (והוא כותב, שבכל המחלוקות גדולי ישראל טעו, ונכשלו באיסור קבלת לשה"ר. ויש למחות על הדברים).

ובמכתב בעל התניא שהביא בעצמו בקובץ אחר (לעיל), מפרט והולך כמה וכמה אופנים שמותר לקבל עדות שלא בפני בעל דין.
נערך לאחרונה על ידי מעט דבש ב ג' פברואר 07, 2017 10:53 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ג' פברואר 07, 2017 9:47 pm

מעט דבש כתב:
ד. בנידון דנן, הרי ידוע היטב מי הוציא את הקול, והם אינם ידועים כאויבים לפני הוצאת הקול. כל שהם ידועים כאויבים הוא רק מחמת הסיפור שהם מספרים.
הטענה שמוכח ממעשיהם שהיו אויבים קודם - אין לה מקור בפוסקים.



אלו לא אויבים שנהיו אויבים בגלל שמספרים איזה סיפור - אלא אנשים שמקיימים מערכת השמצה משומנת, בכל דרך מכוערת שהיא ובכל ענין שרק יכולים לטפול על הרב ברלנד. ואלה היו אויבים גם קודם הקמת המערכת, כפי שטוענים הרב פרנק ועוד. האם מבלעדי פעילות הקו היו שמועות כלשהן בגדר של 'קלא דלא פסיק'? קרוב לודאי שלא, בפרט שאין להוציא מכלל הנחה שאף להן הללו אחראים.

ולעצם הדבר, מה הענין להפריך את זה כדי להתיר קבלת ואמירת לשה"ר? בשלה"ק (שעת האותיות סוף אות כ) ראיתי שמתיר לברר נושא בכגון דא רק אם בדעתו שיוכל לקיים מצוות 'הוכח תוכיח את עמיתך', להוכיחו בנחת למען ישוב מדרכיו, אם אכן נכון הדבר וחטא.
נערך לאחרונה על ידי שיבר ב ג' פברואר 07, 2017 9:53 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מעט דבש
הודעות: 3987
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' פברואר 07, 2017 9:53 pm

הענין עורר כאן נושא הלכתי, שצריך לדון עליו.

נושאים הלכתיים אקטואליים מעניינים אנשים רבים, גם בלי שהם מכריעים בסוף מה הדין. מעניין אותם לדעת את הצדדים.
(צא וראה באשכול על עופות העדה"ח, או האשכול על הדגים).

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ג' פברואר 07, 2017 9:55 pm

הוספתי מקודם על ההודעה הקודמת מהשלה"ק. ראה שם.

זה לא נושא של מה בכך שאפשר להשתעשע בו. זה גובל באיסורים חמורים של הוצאת ש"ר, לשה"ר, ביזוי תלמידי חכמים, הלבנת פנים, מחלוקת ועוד כהנה.

מעט דבש
הודעות: 3987
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' פברואר 07, 2017 9:56 pm

שיבר כתב:אלה היו אויבים גם קודם הקמת המערכת, כפי שטוענים הרב פרנק ועוד.

איזה נאמנות יש לרב פרנק בענין? למה ללשה"ר הזה מותר להאמין?

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ג' פברואר 07, 2017 10:01 pm

אסור להאמין רק למיחש שאין כאן דין של 'קלא' וההשלכות שלו.

עמרם

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי עמרם » ג' פברואר 07, 2017 10:03 pm

מצופה מ"שיבר" לפרוס את משנתו הזכה על כל אותם עדויות ושמועות שיצאו על מורו ורבו הנואף המשוקץ ברלנד ולא להסתפק בעירבובי דברים "בלתא דעישור מלח, וקלא דלא פסיק שע"י קווי ניעס והמסתעף".

מעט דבש
הודעות: 3987
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' פברואר 07, 2017 10:08 pm

שיבר כתב:אסור להאמין רק למיחש שאין כאן דין של 'קלא' וההשלכות שלו.

לשון הרמב"ם (הלכות סנהדרין כד, ה) "ולא יהיו אלו אויבים ידועים שמוציאין עליו שמועה רעה".

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ג' פברואר 07, 2017 10:13 pm

שלש מלים לפני שהעתקת כתוב: "והוא שיהיה קול שאינו פוסק". את 'הקול שאינו פוסק' בוודאי מוציאים אויבים ידועים וע"ז הדבר מוסב.

שומע ומשמיע
הודעות: 2972
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ג' פברואר 07, 2017 10:17 pm

לטעמי השיבוש מתחיל ונגמר בעצם זה שבן אדם שמעורב בפרשיות הזויות שנשמעות היישר מאיזה ספר מתח על עולם תחתון. היינו עשר שנים הוא כלוא// מרצונו או לא מרצונו, על ידי בנו או משהו כזה, ממש לא הבנתי מה קרה שם. בקיצור דברים שרק אנשים מוזרים ולא יציבים יכולים להיות מעורבים בהם.

שבן אדם כזה יכול להיות מנהיג יהודי נערץ, ולראות בכל הטירוף שמסביב איזה התרחשות קדושה [ולא משנה מה הפרשנות העובבדתית], זה רק אצל מי שהיהדות והקדושה לא מזוהות אצלו עם שכל ישר ועם טוב אנושי פשוט.

מי שזו התפיסה שלו, אז כבר לא יעזרו כל הוויכוחים, ופלפולים מהחפץ חיים. הבן אדם כבר נמצא בשיבוש עצמו. והכל אפשרי.

מעט דבש
הודעות: 3987
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' פברואר 07, 2017 10:18 pm

שיבר כתב:בשלה"ק (שעת האותיות סוף אות כ) ראיתי שמתיר לברר נושא בכגון דא רק אם בדעתו שיוכל לקיים מצוות 'הוכח תוכיח את עמיתך', להוכיחו בנחת למען ישוב מדרכיו, אם אכן נכון הדבר וחטא.

השל"ה אינו נוגע לכאן.

השל"ה מדבר על מקרה שצריך לדון לכף זכות - כשעבר עבירה פעם אחת - ועל זה כותב (שער האותיות אות כ"ף - כף זכות):
ומיהו, אף שהחיוב הוא לדון את חבירו לכף זכות, מכל מקום אם יוכל לבוא לידי בירור הענין, והוא רוצה לבוא לידי בירור לשם שמים, כדי שבאם חטא, לקיים מצות 'הוכח תוכיח את עמיתך' (ויקרא יט, יז), ולדבר עמו בנחת ובהשקט ושלום, הן הוא ענין שבין אדם לחבירו, והן הוא ענין שבין אדם למקום, אז מצוה עביד, ובלבד שיכוין לבו לשמים.

אבל כשהוחזק לעבור עבירות הידועות בישראל לאיסור, מבואר בח"ח (כלל ז, במ"ח י) שיצא מכלל עמיתך, ואם כן אין דין לדונו לכף זכות (כמבואר בח"ח כלל ד סעיף ז, ובכלל ו, במ"ח כח, בהג"ה).

וממילא דברי השל"ה אינם נוגעים לענייננו.

[ולעצם דברי השל"ה, עיין בח"ח (כלל ד, במ"ח יח), ולכאורה מדברי השל"ה יש ראיה לדבריו, לגבי לימוד זכות, ש"אין אומרים דין זה כדי להקל מעצמנו ולהפטר על ידי זה ממצות עשה דהוכחה"].
נערך לאחרונה על ידי מעט דבש ב ג' פברואר 07, 2017 10:55 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ג' פברואר 07, 2017 10:23 pm

מדברי השל"ה בוודאי ניתן לקחת דוגמה של מטרה בעבורה יש היתר לברר הענין. בלי מטרה מסוג כזה מה"ת להיכנס לחשש איסורי לשה"ר. והעיקר, בענין שלנו לא הוחזק בכלל חלילה וחס.

המעיין
הודעות: 1219
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 12:06 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי המעיין » ג' פברואר 07, 2017 10:23 pm

במי שעלול לפגוע באחרים אין כל העניין שייך בכלל וזה סברא פשוטה.

בתבונה
הודעות: 1304
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי בתבונה » ג' פברואר 07, 2017 10:26 pm

בלי להיכנס לדברים הניכרים וכו'
"רב" שממעודד פולחן אישיות כזה הוא מופקע מחזקת כשרות

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ג' פברואר 07, 2017 10:30 pm

המעיין כתב:במי שעלול לפגוע באחרים אין כל העניין שייך בכלל וזה סברא פשוטה.


אף לו יהיה כדבריך, אם הבנתים, הרי מכל התכנים של אותה מערכת, עולה בעליל שלא באים רק כדי למנוע תקלה אפשרית כזו.

מעט דבש
הודעות: 3987
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' פברואר 07, 2017 10:35 pm

במחשבה שניה, מחקתי את ההודעה.
נערך לאחרונה על ידי מעט דבש ב ד' פברואר 08, 2017 12:05 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

שומע ומשמיע
הודעות: 2972
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ג' פברואר 07, 2017 10:39 pm

נכנסתי עכשיו לאתר של שובו בנים, להבין במה מדובר.
לא היה שם אפילו שורה אחת נורמלית של בן אדם מן היישוב, רק סיפורי ניסים הזויים מעלילות עליבבא.
ו'איך אפשר לדבר' על בן אדם שמלאכים עפים מסביבו, והמזלג שלו נתקע בחביתה מעצמו [רק שלא ייתפסו אלי, זה לא כתוב, בסדר?].

מה שאני רוצה להבין, זה עד כמה יש פה סכנה לציבור, או שגם החסידים מסביב זה אנשים על סף אשפוז. ואז בשביל מה להתעסק עם זה.

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ג' פברואר 07, 2017 10:41 pm

מי שרוצה 'להבין קצת' מה קרה שם, מוזמן לעיין בכתבה הבאה


האם יש כאן מטרה טובה שיש בה כדי לקדש את האמצעי של קריאת כתבה מעיתון חילוני, אליו אתה מזמין, מעשה שרובנו, אני מניח, מתנזרים ממנו?

והאם בכלל אפשר ומותר להאמין לעיתון חילוני?

אורי אגסי
הודעות: 501
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 11:29 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי אורי אגסי » ג' פברואר 07, 2017 10:58 pm

שיבר כתב:
מי שרוצה 'להבין קצת' מה קרה שם, מוזמן לעיין בכתבה הבאה


והאם יש כאן מטרה טובה שיש בה כדי לקדש את האמצעי של קריאת כתבה מעיתון חילוני, אליו אתה מזמין, מעשה שרובנו, אני מניח, מתנזרים ממנו?

והאם בכלל אפשר ומותר להאמין לעיתון חילוני?


אוי, באמת,
אהרן שוורץ שרואיין שם הכחיש את הדברים? מישהו אחר שם הכחיש?
אם היה הכחשות ממנו, מהרבנית תהילה וכדומה, האם שובו בנים לא היו רצים לפרסם: "הרבנית תהילה: ההקלטה ממני מזוייפת, מעולם לא אמרתי כדברים הללו" הרב נחמן: "מישהו זייף וחיקה את קולי",
ואיפה תביעות הדיבה שהם הבטיחו נגד ערוץ 2 וכו'

ואגב, שמעתי מאנשים (והבנתי שגם פורסם בקונטרס) שההקלטות של ברלנד זה זיופים וחיקויים שנעשו ע"י שונאים וכו',
האם גם קטעי הוידיאו שרואים את ברלנד בקטעי טירוף רבים מזוייפים?

מישהו מתווכח עם העובדה שמדובר באדם מטורף?

מספיק עם טמינת הראש בחול,

השאלות היחידות הם:
האם אפשר לטעון רשע וכו' על אדם שאינו שפוי,
והאם יש תועלת במלחמה הזו,

שומע ומשמיע
הודעות: 2972
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ג' פברואר 07, 2017 11:04 pm

שיבר כתב:
מי שרוצה 'להבין קצת' מה קרה שם, מוזמן לעיין בכתבה הבאה


האם יש כאן מטרה טובה שיש בה כדי לקדש את האמצעי של קריאת כתבה מעיתון חילוני, אליו אתה מזמין, מעשה שרובנו, אני מניח, מתנזרים ממנו?

והאם בכלל אפשר ומותר להאמין לעיתון חילוני?

כן יש פה המטרה הכי חשובה בעולם.
הוקעה של חולה נפש, ומושחת.

הזה יהדות אצלך, הטירוף הזה?

עכשיו לך תתפלפל על דיני קבלת לשה"ר.
לא רוצה דיונים כאלו ביהדות שלי.
איכס!

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ג' פברואר 07, 2017 11:08 pm

אוי, באמת,
אהרן שוורץ שרואיין שם הכחיש את הדברים? מישהו אחר שם הכחיש?
אם היה הכחשות ממנו, מהרבנית תהילה וכדומה, האם שובו בנים לא היו רצים לפרסם: "הרבנית תהילה: ההקלטה ממני מזוייפת, מעולם לא אמרתי כדברים הללו" הרב נחמן: "מישהו זייף וחיקה את קולי",
ואיפה תביעות הדיבה שהם הבטיחו נגד ערוץ 2 וכו'

ואגב, שמעתי מאנשים (והבנתי שגם פורסם בקונטרס) שההקלטות של ברלנד זה זיופים וחיקויים שנעשו ע"י שונאים וכו',
האם גם קטעי הוידיאו שרואים את ברלנד בקטעי טירוף רבים מזוייפים?

מישהו מתווכח עם העובדה שמדובר באדם מטורף?

מספיק עם טמינת הראש בחול,


יש בטיעוניך כדי להתיר לשמוע עליו לשה"ר (ואף מכאן ואילך לבזות ולחרף אותו)?

האם אתה מכחיש שהוא עוסק בתורה תדיר עשרות שנים, עובד ה' מנעוריו קירב המוני אנשים לתורה ועבודת ה' והעמיד דורות של תלמידים, מהם יקרים ומסולאים מפז?

בטיעון של בלתי שפוי את יכול לדחות כל הנ"ל במחי יד ולקבל את כל טענות אויביו המרים או שמועות אחרות? משחקים כאן באיסורי תורה.
נערך לאחרונה על ידי שיבר ב ג' פברואר 07, 2017 11:09 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מעט דבש
הודעות: 3987
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' פברואר 07, 2017 11:08 pm

אורי אגסי כתב:אוי, באמת,
אהרן שוורץ שרואיין שם הכחיש את הדברים? מישהו אחר שם הכחיש?


הנה:
הרב אליעזר ברלנד שיגר מסר מוקלט לחסידיו מבית הכלא, בו הוא אוסר עליהם להתראיין לכלי התקשורת מחשש שהדבר יזיק למערכה המשפטית שהוא מנהל בחודשים האחרונים...
בהקלטה שפורסמה בקו מידע של שובו בנים אינטרנשיונל, אומר הרב ברלנד לחסידים: "מבקשים מכולם לא להתראיין לתקשורת כי זה רק מביא נזקים לרב, והרב יכול להישאר 100 שנה בבית סוהר".

הרב הוסיף, "כל אחד שמתראיין בתקשורת הוא גורם שעוד 10 שנים הרב צריך לשבת בבית סוהר. שאף אחד לא יתראיין לתקשורת, לא איש לא אישה, אף אחד בעולם. אין רשות לעולם ועד"...

יצויין כי ב'שובו בנים' קיימים שני קווי טלפון. האחד בניהול ב', והאחר בניהולו של שורץ. ההקלטה פורסמה אמש מחדש בקו של שורץ, כפי הנראה בעקבות כעס בקהילה...

מ'שובו בנים' נמסר: "בניגוד למה שמנסים להציג מתנגדי הרב שכידוע לא בוחלים בשום צורה ודרך כדי להכפיש את מורינו הרב שליט"א, וגם הפעם חתכו את ההקלטה שלו כדי להטעות את הציבור. מדובר במסר שהרב העביר במוצאי חג שבועות כששהה ביוהנסבורג כפי שניתן לשמוע בהקלטה המלאה בקו המידע-שובו בנים. הרב לא התייחס בהקלטה לשום מקרה ספציפי רק צפה מראש את הרעש התקשורתי שיווצר ברגע שיגיע לארץ ואת העיוותים והשקרים שיופצו ושאנשים ימכרו הזיות ודמיונות לציבור.

לכן הטיל איסור מוחלט להתראיין בשום צורה שהיא. משום מה אנשים שאינם מייצגים אף אחד ואינם מוסמכים עברו על האיסור, דבריהם סולפו, נכתבו בשמם דברים שהם לא אמרו ונגרם נזק מיותר. נקווה שאנשים ילמדו מכך את הלקח ונוכל להוכיח את חפותו הנחרצת של מורינו הרב בקרוב. בהזדמנות זו חשוב להדגיש אחת ולתמיד שהקו היחיד הרשמי של שובו בנים זה אך ורק קו המידע שובו בנים".
נערך לאחרונה על ידי מעט דבש ב ד' פברואר 08, 2017 12:08 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

שומע ומשמיע
הודעות: 2972
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ג' פברואר 07, 2017 11:11 pm

שיבר כתב:
אוי, באמת,
אהרן שוורץ שרואיין שם הכחיש את הדברים? מישהו אחר שם הכחיש?
אם היה הכחשות ממנו, מהרבנית תהילה וכדומה, האם שובו בנים לא היו רצים לפרסם: "הרבנית תהילה: ההקלטה ממני מזוייפת, מעולם לא אמרתי כדברים הללו" הרב נחמן: "מישהו זייף וחיקה את קולי",
ואיפה תביעות הדיבה שהם הבטיחו נגד ערוץ 2 וכו'

ואגב, שמעתי מאנשים (והבנתי שגם פורסם בקונטרס) שההקלטות של ברלנד זה זיופים וחיקויים שנעשו ע"י שונאים וכו',
האם גם קטעי הוידיאו שרואים את ברלנד בקטעי טירוף רבים מזוייפים?

מישהו מתווכח עם העובדה שמדובר באדם מטורף?

מספיק עם טמינת הראש בחול,


יש בטיעוניך כדי להתיר לשמוע עליו לשה"ר (ואף מכאן ואילך לבזות ולחרף אותו)?

האם אתה מכחיש שהוא עוסק בתורה תדיר עשרות שנים, עובד ה' מנעוריו קירב המוני אנשים לתורה ועבודת ה' והעמיד דורות של תלמידים, מהם יקרים ומסולאים מפז?

בטיעון של בלתי שפוי את יכול לדחות כל הנ"ל במחי יד ולקבל את כל טענות אויביו המרים או שמועות אחרות? משחקים כאן באיסורי תורה.

כן! מי שלא שפוי, ומנהל באי שפיות חיים של ציבור, אז אפשר לדבר עליו מרורות. אם זה לא ברור לך אז או שאתה לא שפוי, או שאצלך היהדות לא מוכרחת ללכת עם שפיות.
ומי שמשחק עם התורה הקדושה המחוללת, זה אתה שחושב שלתורה חשוב להגן על פצצות סרחון.

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ג' פברואר 07, 2017 11:12 pm

מעט דבש, מאיפה אתה מצטט?

מכל מקום, 'שובו בנים' בציטוט שלך מכחישים וטוענים לסילוף.

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ג' פברואר 07, 2017 11:31 pm

יורשה לי לשאול שאלת תם, בואו נניח שהוא צדיק וקדוש, הרי לפי כל התיאורים ושמיעת הקלטות שלו מדובר באדם מורכב בלשון מכבדת, ולא שפוי בהגדרה פשוטה. היאך הניחו לאדם כזה במשך כל השנים להנהיג אנשים מבולבלים ונבוכים בתחילת דרכם במסילת היהדות, ולא יצאו חוצץ נגדו. כל יהודי כשר מסוגל להנהיג מטוס??

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ג' פברואר 07, 2017 11:36 pm

כלפי מי השאלה מכוונת?

כלפי גדולי הדור במשך כל השנים החל מלפני ארבעים שנה ויותר?

אורי אגסי
הודעות: 501
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 11:29 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי אורי אגסי » ג' פברואר 07, 2017 11:42 pm

שיבר כתב:
אוי, באמת,
אהרן שוורץ שרואיין שם הכחיש את הדברים? מישהו אחר שם הכחיש?
אם היה הכחשות ממנו, מהרבנית תהילה וכדומה, האם שובו בנים לא היו רצים לפרסם: "הרבנית תהילה: ההקלטה ממני מזוייפת, מעולם לא אמרתי כדברים הללו" הרב נחמן: "מישהו זייף וחיקה את קולי",
ואיפה תביעות הדיבה שהם הבטיחו נגד ערוץ 2 וכו'

ואגב, שמעתי מאנשים (והבנתי שגם פורסם בקונטרס) שההקלטות של ברלנד זה זיופים וחיקויים שנעשו ע"י שונאים וכו',
האם גם קטעי הוידיאו שרואים את ברלנד בקטעי טירוף רבים מזוייפים?

מישהו מתווכח עם העובדה שמדובר באדם מטורף?

מספיק עם טמינת הראש בחול,


יש בטיעוניך כדי להתיר לשמוע עליו לשה"ר (ואף מכאן ואילך לבזות ולחרף אותו)?

האם אתה מכחיש שהוא עוסק בתורה תדיר עשרות שנים, עובד ה' מנעוריו קירב המוני אנשים לתורה ועבודת ה' והעמיד דורות של תלמידים, מהם יקרים ומסולאים מפז?

בטיעון של בלתי שפוי את יכול לדחות כל הנ"ל במחי יד ולקבל את כל טענות אויביו המרים או שמועות אחרות? משחקים כאן באיסורי תורה.



לא,
יש בטיעונים שלי להוכיח שלא צריך כן או לא להאמין ללשון הרע,
זה דבר ברור שאי אפשר להתווכח עליו,
זה כמו שתדון איתי האם מותר מדיני לשון הרע מותר להאמין על המשוגע והשיכור שמסתובב ברחוב שלך
שהוא הרביץ למישהו מכות או שהוא רץ ברחוב לא לבוש.

הבנת?

מבחינתי אחרי ראיה של כמה וידיאו'ס ממנו, ושמיעת כמה "שיעורים" (בקוי המידע שלהם שודאי לא "זייפו" את קולו) ממנו,
לא מופקע אצלי כלל כל מה שאני שומע עליו.

שבע
הודעות: 1692
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבע » ג' פברואר 07, 2017 11:46 pm

כי שיבר דלתות נחושת

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ג' פברואר 07, 2017 11:47 pm

שיבר כתב:כלפי מי השאלה מכוונת?

כלפי גדולי הדור במשך כל השנים החל מלפני ארבעים שנה ויותר?

שוין, אז כבר נהייתי 'מורד' במרנן ורבנן... לא נורא. התרגלנו.

למה להסיט את הנושא בכמין נסיון הסחה משאלה נוקבת בתכלית. אם נקח לדוג' בעלמא, את הנושא של 'פרישות' בחיי הבית פנימה תקופות ארוכות. הרי זה ממש חורבן, הן מבחינה תורנית, הן מבחינה נפשית, והן מבחינה פרקטית. ישנו ספר נפלא שמשום מה לא עלה זכרו בפורום בשם 'לדעת בארץ דרכך' המנתב את דרכם של בעלי התשובה בצעדיהם בעולם התורה ע"פ משנתו והדרכתו של הרב וולבה זצ"ל, מפרי עטו ונסיונו של בע"ת ותיק, הרב גריוולד שמו. כל רוח הספר כ"כ מנוגדת לאוירה האקסטזית והמטורפת בבית מדרשו של הרב ברלנד.

בקיצור, כל המנהיגים והמשפיעים החשובים של 'ברסלב'. איפה הייתם עד היום? רק ש"ר של דבר עבירה ממש מערער סמכות של מנהיג מוזר שכזה. אתמהה.

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ג' פברואר 07, 2017 11:48 pm

אורי אגסי כתב:מבחינתי אחרי ראיה של כמה וידיאו'ס ממנו, ושמיעת כמה "שיעורים" (בקוי המידע שלהם שודאי לא "זייפו" את קולו) ממנו,
לא מופקע אצלי כלל כל מה שאני שומע עליו.


האם בכוונתך לרמוז שיש במעשיך משום 'מעשה רב'?

כי הנושא כאן הוא האם זה מותר על פי ההלכה.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 159 אורחים