מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
הרוצה להחכים
הודעות: 362
הצטרף: א' מרץ 01, 2015 4:54 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי הרוצה להחכים » ה' דצמבר 22, 2016 12:32 pm

אורי אגסי כתב:אגב, הקורא את היסטוריית ש"ץ שר"י, ימצא שגם הוא היה ככל הנראה מטורף חולה נפש, ואעפ"כ מכנים אותו רשע ימ"ש וכדו', ולא רק המשוגע.
איני יודע אם ההסבר דלעיל נכון אבל זאת המציאות.

לא ממש נכון. שלום ותשבי וחבר מרעיהם קוראים לו רק "מטורף חולה נפש", ושלומי אמוני ישראל שלא נחשפו לחומרים שגילה שלום קראו אותו בכל הדורות רק "רשע ימ"ש"

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ה' דצמבר 22, 2016 1:36 pm

כבר קדמוני בדברים נכוחים. וכמו שאמר מישהו פיקח "בבית דין לא היו מקבלים תירוץ כזה של "משוגע"

ע. התשבי
הודעות: 342
הצטרף: ג' אוקטובר 13, 2015 1:41 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי ע. התשבי » ה' דצמבר 22, 2016 4:01 pm

מתעמק כתב:המשך דבריו שרמזתי להן לעיל, כפי שדווח, "על מעשיי בימי התנ"ך הייתה מגיעה סקילה ושריפה, אבל היום החוקים הם שונים - יש הקלות", הן לא רק הודעה פרועה הרבה יותר מהמתבקש, אלא הוצאה מכלל מאמיני בתורת משה, רח"ל. (ואגב, למען הדיוק, מה שכתבתי לעיל שדברים אלו אמר לצורך הקלה בעונשו, לא התכוונתי שזה היה חיוני לצורך הסדר הטיעון, אלא שאמר כן כדי למצוא חן בעיני השופטים).

האם כת"ר נמנה על מחדשי ה'סנהדרין'? אפילו הם לא מתיימרים לשבת בלשכת הגזית ולדון דיני נפשות.

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ה' דצמבר 22, 2016 4:08 pm

המובן היה ברור שכוונתו למשפטי עכו"ם הנהוגים.
והיום החוקים לא שונים ח"ו ואין הקלות ח"ו אלא יש בעיה טכנית ליישם הדינים דליכא סמיכה.

ע. התשבי
הודעות: 342
הצטרף: ג' אוקטובר 13, 2015 1:41 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי ע. התשבי » ה' דצמבר 22, 2016 6:11 pm

אין כל קשר לסמיכה. סנהדרין יכולים להרוג רק מלשכת הגזית, וכשרבו הרוצחים - גלו ממקומם. דהיינו אפילו אם היו כיום סנהדרין והיתה להם יכולת לשבת בלשכת הגזית, הם לא היו סוקלים אותו.

ברסלבע'ר
הודעות: 1
הצטרף: ש' דצמבר 24, 2016 8:08 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי ברסלבע'ר » ש' דצמבר 24, 2016 8:13 pm

אני תלמיד של הרב ברלנד

כל הרדיפה היא אך ורק עניין של שליטה וכסף
ומי ינהל את המליוני שקלים שמתגלגל בקופתת הישיבה
כמו שמעיד חמיו של מנהל המאבק

מלכתחילה בקשנו לבוא לבי"ד
והזמנו אותם לדין תורה
שאם יש להם טענות צודקות כמובן שנתקן
אצל הרב נוסבום
ואח"כ אצל הרב ברוומרן
אבל הם אינם מוכנים לבוא

כל הדיינם שהם היו אצלם אמרו שאין להם כלום
שום טענות צודקות
אבל הא אומרים שהם פשוט פחדו

מוציאים לעז על כל גדולי ודייני ישראל

שבילי דנהרדעא
הודעות: 479
הצטרף: ג' פברואר 09, 2016 9:02 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תותבב"א

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבילי דנהרדעא » ש' דצמבר 24, 2016 8:30 pm

אני מאד מאד מקווה ורוצה למען כבוד ה' ולמען כבוד בית ישראל שאתה צודק במאת האחוזים, אבל איך כבודו יפרש כל הטענות המוזרות הגובלים בכפירה גמורה שנשמעות אצלכם, כגון האמונת חכמים כהלכתה? או כגון זה שאמר שאם רואים צדיק שחוטא, הוא סימן שאנו פשוט לא רואים טוב, ובאמת לא עשה כלום? או זה שאמר המאמר דלהלן שהוא עבודה זרה גמורה בלי שום ספק, שהצדיק הוא הקב"ה בכבודו ובעצמו שירד בדמות אדם, עפ"ל, ה"י ר"ל מהאי דעתא? _(ואני מקווה מאד שאכן מאמר זו לא נאמרה, אבל כך הוא עפ"י השמועות וההקלטות.)

תוכן
הודעות: 6238
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי תוכן » ש' דצמבר 24, 2016 9:42 pm

אתה יכול להסביר לי מי בדיוק מרויח מזה שהר' ברלנד בכלא? הרי המוסדות התפרקו, כסף כבר אין... שליטה, לא נשאר יותר מדי על מה לשלוט...



ברסלבע'ר כתב:אני תלמיד של הרב ברלנד

כל הרדיפה היא אך ורק עניין של שליטה וכסף
ומי ינהל את המליוני שקלים שמתגלגל בקופתת הישיבה
כמו שמעיד חמיו של מנהל המאבק
...

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ש' דצמבר 24, 2016 10:42 pm

ברסלבע'ר כתב:שאם יש להם טענות צודקות כמובן שנתקן


הנה כבר ראינו מה פירוש "הסכמה לדין תורה"...

מה שדין תורה יקבע - וזה מה שכל פישר כבר יודע היום - זה שצריך לגלגל את ברלנד מהר עזאזל. כמטאפורה.

ואילו אתם מסכימים "לתקן" כביכול מדובר על איזה דקדוק בהנהגת שובו בנים שיש לדון אם צריך "לתקן"...

מה פירוש שליטה וכסף. הם הולכים להחריב את כל מה שיש לברלנד ולשובו בנים - ב"ה הם מצליחים במידה ידועה - אז איזה כסף הולך לצאת להם מזה.

אגב, למה אף אחד מהדיינים לא הסכים להוציא בכתב ידו את מה שאתם מספרים בשמו, שאין בטענות כלום או שה"מתנגדים" לא הסכימו לדון אצלו בדי"ת.

קו ירוק
הודעות: 5802
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי קו ירוק » ש' דצמבר 24, 2016 11:28 pm

לענ"ד ראוי לשמור על כבוד האשכול, שגם כך, עדין יתר על המידה, ולא להיגרר לויכוחים עם 'נוגעים'

שבע
הודעות: 1692
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבע » א' דצמבר 25, 2016 12:48 am

מן הראוי היה לשנות את הכותרת
ל''דברים שבפרהסיא נהג''

כנודע לכל מי שמברר ולו במעט -
את התנהגותו בארצות הזימ''ה בהן נדד.

אתמהה,
מה יענו כל נוהגי מנהג ''בת היענה'' הטומנים ראשם בחול -
על אותו זד - תלמידו של יהיר - הדר עם אשת איש לץ שמו
בטענת ''פתח פתוח מצאתי''...

צוענים נקבצו עלי... ופרצו חומות... וטמאו כל השמנים...

עמקן
הודעות: 1714
הצטרף: ו' יוני 17, 2011 2:48 pm

Re: על הספר אמונת חכמים כהלכתו

הודעהעל ידי עמקן » א' דצמבר 25, 2016 6:19 pm

חיים ושלו' כתב:
עמקן כתב: א"א להכחיש שספר מה"ש תופס מקום גדול אצל הרבה חסידים וידוע לי שיש לו הרבה לומדים. איני בקי גדול בחסידים וחסידות ויתכן שיש אחרים שלא אחזו מבעל המ"ש [הגם שמסתבר שאצל חלק גדול מהם היה זה מחמת המחל' עם קאצק ולא מחמת פגם בתורתו במשנת החסידות],
.

לידיעה בעלמא, ספרי איזביצא נלמד הרבה יותר אצל האינם חסידים מחסידים, ובעיקר אצל בעלי המחשבה, אצל היריד החסידות מחב"ד ראיתי כמה בחורים ואברכים עם לבוש ליטאי (כמובן לא לגמרי ליטאים, כי אז חלילה לו ליכנס למקום כזה...) שמחפשים את ספרי איזביצא, מאשר חסידים, דרך האיזביצא הוא דרך חדשה לגמרי, ואין אני מכיר שום מקום שלמדו בספריהם, לא בקאצק (כמובן מחמת המחלוקת), ולא אצל נכדי צאנז, (וידוע תגובתו של אחד מבני הרה"ק מצאנז זי"ע כאשר ראה את הקטע הידוע במי השילוח בקשר לזמרי), ולא בשום מקום, כמובן שאלו ואלו דברי א' חיים, אבל לכתוב שיש לו מקום גדול אצל הרבה חסידים זה מנותק מהמציאות.

לא הייתי אצל יריד החסידות, ואולי הושפעתי ממי שהראה לי דבר זה, שהוא היום האדמו"ר מראדזין בבית וגן. אבל היות שכבודו מערער על זה חפשתי "+ספר-מי-השילוח" בספרי חסידות באוצר החכמה גר' 12. זה נמצא 274 פעמים ו175 ספרים. גם אם נוציא כמה מהם, כגון האיזכור להמחבר בנספח לספר זהרי יעבץ, עדיין מובא הרבה לספר שאינו מראשית ימי החסידות ומסתמא לא היה רוב הספרים מחסידים שלו.

חיים ושלו'
הודעות: 538
הצטרף: ו' ינואר 29, 2016 12:56 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי חיים ושלו' » א' דצמבר 25, 2016 7:19 pm

איזה מחברים - לדוגמא, ראית מביאים את המי השילוח?

אורח
הודעות: 627
הצטרף: ה' יולי 21, 2011 8:14 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי אורח » א' דצמבר 25, 2016 8:31 pm

שני קבצים.

תחילה אודות הרב ממאקווא.
מאקאווא.jpg
מאקאווא.jpg (132.06 KiB) נצפה 11086 פעמים

מאקאווא.pdf
(172.74 KiB) הורד 563 פעמים


ושני מו"מ של הלכה.
החדשות, המותר והאסור.pdf
(171.55 KiB) הורד 669 פעמים

סמל אישי של המשתמש
ארזי ביתר
הודעות: 2276
הצטרף: ב' פברואר 04, 2013 2:25 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי ארזי ביתר » א' דצמבר 25, 2016 10:03 pm

רעידת אדמה בברסלב: לראשונה מהתפוצצות פרשיית ברלנד התכנסו ביום שני ו' כסלו תשע"ז באולמי פאראנד ברמת בית שמש למעלה מ-1500 חסידי ברסלב מכל רחבי הארץ לעצרת מחאה והוקעה בראשות משפיעים חשובים בברסלב נגד אליעזר ברלנד שהודה והורשע במעשים חמורים.


פרטים מאחורי הקלעים:

את העצרת יזמו הרב יהושע גרוס, מחבר ספר "מערכת הטהרה" מברכפלד והרב יניב עסיס, מחבר ספר "בגדי תפארתך" על ענייני צניעות, מי שמוכר לאחרונה לציבור כשדרן המרכזי ב"קו ברסלב", הקו שמרכז את כל המאבק ברב ברלנד.

התוכנית הראשונית היתה כינוס פעילים מצומצם בביתו של הרב גרוס בברכפלד, כאשר המידע אודות הכינוס שודר בקו הביעו מאזינים רבים את רצונם להשתתף בכינוס ותוך זמן קצר ביותר, שבוע בלבד, התנפחו מימדי המשתתפים למאות רבים.

כדי שגורמים המזוהים עם שובו בנים לא יפעילו לחץ על בעלי האולם נשמר המיקום בסוד עד ליום שני בשעה שש ולמשתתפים הרבים שהגיעו מכל רחבי הארץ נאמר להגיע לאזור רחוב רבי יהודה הנשיא בעיר ולהמתין לדיווח מפורט יותר בקו, המידע על הכינוס התפרסם גם בקו המידע של חברי העדה החרדית.

רק בשעה שש התפרסם המיקום המדוייק ומאות החלו נוהרים לאולם.

בכניסה לאולם עמדו מאבטחים.


את הכינוס הנחה הרב יהושע גרוס.

נאמו:

הרב אליעזר חשין, מגדולי המשפיעים בברסלב, שהשווה בין הבעיות שמוחדרות לחסידות ברסלב ע"י ברלנד לדעות המשובשות ולטומאות הנוראות שהחדירו היוונים בשעתו בעם ישראל, והביע את התקווה שכפי שבשעתו ניצחו המעטים את הרבים כך במאבק זה תהיה ידם של הנאבקים בברלנד ושיבושיו על העליונה והטהרה והתמימות תחזור לחסידות ברסלב כבראשונה.

הרב נתן שפירא, נכדו של הצדיק הרב שמואל שפירא ומגדולי המשפיעים בישיבת ברסלב בבני ברק, הביע זעזוע ושאט נפש מהאפשרות שבתוך חסידות ברסלב יקום אדם ויפתח שיטה המנוגדת לשולחן ערוך בזמן שקו ההיכר הכי בולט של חסידי ברסלב היה תמיד ההיצמדות המוחלטת להלכה. "אין שום כף זכות בעולם למי שעובר על ההלכה בתור שיטה, וכל המצוות שלו זה כפירה כל עוד הוא לא חוזר בתשובה. יש לצאת כנגדו בחרב ובחנית!".

אחריו הפתיע אחד מגדולי משפיעי ברסלב ומי שנחשב לרבם של המשפיע החשוב הרב ניסן דוד קיוואק והמקובל המפורסם הרב יצחק מאיר מורגנשטרן – הרב אלימלך זילביגר ממאנצ'סטר שבאנגליה, חתנו של גאב"ד העדה החרדית בירושלים הרב טוביה ווייס שליט"א, שנשא דברים בשידור חי ממאנצ'סטר. לדבריו מה שגרם לו לצאת מגדרו ולשאת את דבריו בכינוס הוא שיחת טלפון עם משפיע אחר חשוב בברסלב שאמר לו שלמרות שהוא גר בארץ ישראל הוא לא חושב לבוא לכינוס כי מעשיו החמורים של ברלנד מוטלים עדיין בספק. "עיני זלגו דמעות כששמעתי זאת", אמר המשפיע, "ועיני זולגות כעת דמעות", הוא המשיך כשהוא משתנק בבכי. "הכל ברור" הוא זעק, "יש עדויות וראיות מוכחות שאינן מותירות שום ספק, נעשו ברבים מעשים שחייבים עליהם מיתה בסנהדרין, נשמעים דיבורי כפירה ואפיקורסות בריש גלי, הרב יעקב מאיר שכטר שמעולם לא פגע באדם יצא נגדו במכתב כל כך חריף שלא ראיתי מחיי מכתב כ"כ חריף נגד כת, ועדיין אנשים מסתפקים ולא מוקיעים אדם כזה בכל תוקף ועוז?".

מי שנשא את המשא המרכזי היה הרב אליהו גודלבסקי שליט"א שזעק ששום מעשה טרור לא ימנעו ממנו להביע את דעתו הנחרצת נגד ברלנד והוא אף זעק מפורשות שהוא מוכן להיהרג על קידוש השם. במהלך הרצאתו שארכה כמעט שעה הסביר הרב כי אין שום ניגוד בין העובדה שהוא מקדיש את כל חייו להפצת תורת החיזוק והעידוד של ברסלב לכך שבמקרה של ברלנד הוא יוצא חוצץ. "גם אם אדם נופל חלילה ונכשל בעבירות הכי חמורות אם הוא מכיר בכך שעבירה היא עבירה ועושה על כך תשובה – יש לו תקווה הכי גדולה, אבל כשאדם משבש את עיקרי הדת והופך עבירה למצווה ותיקונים, כשאדם חושב שע"י מעשים חמורים הוא ימנע את האטום של איראן – אין ספק שאין לו שום תקווה עד שיחזור בתשובה שלימה אמיתית ויכיר בתוקף המוחלט של ההלכה". "גם משה רבינו בעצמו" ציטט הרב גודלבסקי את רבו הרב לוי יצחק בנדר ז"ל, "לא יכול לשנות היום קוצו של יוד משולחן ערוך". במהלך השיחה פנה הרב בפנייה ישירה לאנשי שובו בנים: "אני אוהב אתכם" זעק הרב, "מה הטירוף והשגעון הזה לרוץ אחרי אדם כזה? כולנו רק רוצים לקדש שם שמים ולהכריז קבל עם ועדה כי זאת התורה לא תהא מוחלטת ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו?".

אחריו נאם המשפיע הראשי בבית המדרש "אור הצדיק" בירושלים, הרב איתמר לייפר, בנו של האדמו"ר מחוסט בארא-פארק שהתקרב לברסלב וקירב רבים אחרים מהציבור החסידי בארה"ב, בדבריו הוא הזכיר מדברי רבי נחמן מברסלב כי "מצווה לפרסם את הרשעים" והביע תמיהה על כל אותם גורמים מחסידות ברסלב שחושבים שניתן לטייח פרשייה בסדר גודל שכזה ולא שמים לב לחורבן שנגרם מכך לדור הצעיר שכל עיקרי היהדות הופכים להיות אצלהם מטושטשים.

הפתעה גדולה ציפתה למשתתפי הכינוס כאשר השדרן המרכזי של הקו, הרב יניב עסיס, הופיע לראשונה בפני הציבור שעד כה הכיר אותו רק באמצעות השידורים בקו. "הנה, כך אני נראה", פנה הרב לצלם, "אני לא מפחד ואף אחד מאתנו לא יפחד יותר. המסירות נפש הכי גדולה שלי היא השעות היקרות של לימוד תורת ברסלב שאני מחמיץ בגלל ההתעסקות בקו, אבל זהו צו השעה והרחמנות על כל אותם השבויים בכת לא מאפשרת לי להניח לרגע את המערכה".

לאחר מכן נאם הרב אברהם שמעון בורשטיין, חתנו הראשון של הרב משה קרמר מגדולי זקני ברסלב, הרב בורשטיין שמשמש כמשפיע הראשי בבית המדרש אור אברהם בירושלים סיפר שמעשיו החמורים של ברלנד היו ידועים לזקני ברסלב, ובראשם לראש כולל ברסלב בבני ברק הרב נתן צבי קעניג ז"ל, כבר לפני 25 שנה ובמשך השנים הצטברו גם בידו עדויות קשות אותם שמע מכלי ראשון מאברכים שעזבו את הקהילה ובני משפחותיהם נפגעו.

לסיום נאם הרב צבי ליברמנש, בנו של הרב נתן ליברמנש ודיין בעדה החרדית, שזעק על שתיקת הציבור ופחדם של הרבנים לדון לנושא, הוא קרא לבתי הדין בארץ לכנס בית דין וליידע את הציבור אחת ולתמיד בעובדות הקשות.

הכינוס הסתיים בהקראת החלטות העצרת שעניינם העיקרי הוא: להפסיק לגמגם, להפסיק לפחד, אין לנו שום שנאה אישית חלילה לא לברלנד עצמו ובוודאי לא לאנשיו, אנחנו פועלים מתוך רחמנות מלב יהודי כואב ומטרתנו היא לעזור לכם לפקוח את העיניים ולצאת מאפילה לאורה.

לאחר מכן התכבד הרב ישראל דגן מצפת לשאת מדברותיו ולהנעים מזמירותיו. הרב דגן הזכיר את דברי הבעש"ט שהסימן לעבודת ה' אמיתית היא כשהיא לא דוחפת לאלימות ולטרור. "השמחה היא בקיום התורה בפשיטות בלי שום התחכמויות ועלינו לחזור לתמימות של חסידי ברסלב שעבדו את ה' בשמחה בלי שום שיטות חדשות ומעוותות".

בכינוס נכחו משפיעים חשובים נוספים שלא נאמו, הרב הגאון בצלאל גלינסקי, הרב אברהם נתן אנשין, הרב שלמה חשין, בנו של הרב הצדיק בנימין זאב חשין, הרב מאורר פירר, מחשובי המשפיעים בכולל חצות בביתר, ועוד.

"העצרת הזאת היא רק יריית הפתיחה, אנחנו לא ננוח ולא נשתוק עד שנשרש אחרי העבודה זרה הברלנדית עד שלא יישאר ממנה כל זכר" – כך לדברי הרב יניס עסיס.



קישור לצפיה והורדה של הכנס ביום שני ו' כסלו תשע"ז בבית שמש ביוטיוב

קישור להורדת הקלטות של הכנס ו' כסלו תשע"ז בית שמש

קישור להורדת הסרטות של הכנס



התפתחות דרמטית במאבק הרבנים ברב ברלנד: "צריך להוקיע אותו מכלל ישראל!"
כינוס חירום ברמת בית שמש בהשתתפות גדולי הדיינים בעיר ואחד מזקני וחשובי רבני ברסלב הרב משה קרמר, מעלה את מפלס הלהבות במאבק ברב ברלנד לשיאים חדשים
אמש התכנסו כ-40 אברכים ממובילי המאבק ברב אליעזר ברלנד שהודה והורשע במעשים חמורים לכינוס חירום ברמת בית שמש בראשות הגאון הרב נתן קופשיץ, מרבני העיר בית שמש ומגדולי הפוסקים בדור, הגאון הרב יהושע רוזנברגר, חבר בד"ץ העדה החרדית בירושלים, הגאון הרב משה קרמר, מזקני וחשובי רבני ברסלב, ומספר משפיעים ודיינים נוספים ובכירים מהעסקנים החרדים בעיר.
לדברי המארגנים השאלה העיקרית שהעסיקה את משתתפי הכינוס היא כיצד להכין את הקרקע להתערבותו של בד"ץ העדה החרדית בירושלים בפרשייה, דבר שלא קרה עד היום למרות בקשות חוזרות ונשנות מצידם של מובילי המאבק ובראשם הגאון הרב משה קרמר, המשמש גם כחבר הנהלת העדה החרדית, והרבנים שהשתתפו בכינוס, כולם כאלו המזוהים ופועלים בעדה החרדית, הבטיחו לעשות הכל כדי לקדם את העניין. "עד עכשיו הבד"ץ פחדו להיכנס לעניין, אך כעת התמונה הולכת ומשתנה" – כך הביע הרב יהושע רוזנברגר את התקווה.
את הנאום המרכזי נשא הרב יהושע רוזנברגר שהגדיר את ברלנד כ"קליפה וטומאה שמטמאה אלפי יהודים, הוא הכשיל מאות יהודים שמאמינים בו והוא ממשיך לטמאות אותם". "אסור לשתוק על תופעה כזאת. אני לא מבין איך שתקו עד עכשיו? הרי מדובר באיסורים שחייבים עליהם מיתות בית דין! ההוקעה היא חובה המוטלת על כל כלל ישראל אך בראש ובראשונה על חסידי ברסלב". את משאו הוא פתח בקביעה נחרצת כי יש "לנדות ולהחרים אותו, זו היא מצוות "ובערת הרע מקרבך", יש להוציא אותו מכלל ישראל!".
אחריו נאם הגאון הרב משה קרמר שעמד על חוסר-המודעות של הציבור הרחב בנוגע לאישיותו של ברלנד שלדבריו היא זו העומדת בבסיס התמיהות שמקיפות את הפרשייה. "אנשים שואלים איך צדיק מגיע לעבירות כאלה, אך מה שאלה אינם יודעים היא העובדה שאדם זה מעולם לא היה צדיק. הכל הצגה ואחיזת עיניים. אם מישהו מתפלל שעות ארוכות מחד גיסא ומאידך גיסא הוא גזלן וליצן וחוטא בעבירות חמורות – הוא לא צדיק אלא צבוע ומתחזה".
"הסיפורים על המעשים החמורים לא התחילו רק בשנים האחרונות", הפתיע הרב קרמר, שהוא גם בן גילו של ברלנד (נולד בשנת תרצ"ח), כאשר סיפר כי חמיו הגאון הרב גדליה קעניג, מגדולי הרבנים בברסלב בדור העבר, הגדיר את ברלנד כ"טמא ומטומא שאסור לעמוד בארבע אמותיו" ושכבר לפני למעלה מ-40 שנה, בתקופה קצרה שבה היה ברלנד מופיע תכופות לבקר בביתו של חמיו, הזהיר חמיו את חמותו כי "יש להישמר מפניו, הוא לא אדם כשר". עוד סיפר כי הרב נתן צבי קעניג, ראש כולל ברסלב בבני ברק ומחשובי רבני ברסלב בדור העבר, סיפר לו כבר לפני עשרות שנים שברלנד נגוע בבעיות חמורות בענייני צניעות, ואילו בשמו של הצדיק המפורסם הרב שמואל שפירא, שהיה "פה נקי, פה קדוש", כהגדרת הרב קרמר, סיפר הרב כי הוא היה מכנה את ברלנד: "משוגע".
רב אחר שנכח באירוע, הרב צבי ליברמנש, מו"ץ בעדה החרדית ובנו של הגאון הרב נתן ליברמנש, העיד למשתתפי הכנס משמו של הרב אברהם יצחק מרמולשטיין, מגדולי משפיעי ברסלב בארה"ב, כי הרב נתן צבי קעניג התבטא בפניו כבר לפני 40 שנה במילים קשות ביותר על בעיותיו של ברלנד בענייני צניעות.
את הכינוס נעל הגאון הרב נתן קופשיץ שקרא להכריז על יום תפילה וזעקה בעקבות תופעת ברלנד, והביע את דעתו כי התערבותו של בד"ץ העדה החרדית לא תספיק לטיפול בפרשייה כה חמורה ומורכבת ויש לערב עוד ועוד בתי דין גדולים מהארץ ומהעולם.

חוקר ודורש
הודעות: 866
הצטרף: ד' אוגוסט 17, 2016 11:39 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי חוקר ודורש » א' דצמבר 25, 2016 10:14 pm

אפשר לתת הקלטות ותמונות למי שלא נכנס ליוטוב.

אורח
הודעות: 627
הצטרף: ה' יולי 21, 2011 8:14 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי אורח » א' דצמבר 25, 2016 10:43 pm

קונטרס זעקה מרה.
קבצים מצורפים
1111.pdf
(5.56 MiB) הורד 841 פעמים

חיים ושלו'
הודעות: 538
הצטרף: ו' ינואר 29, 2016 12:56 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי חיים ושלו' » ב' דצמבר 26, 2016 12:28 am

מהו דעתו של המקובל הרב מורגנשטרן שליט"א? מדוע המכתב נכתב אליו?

שבע
הודעות: 1692
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבע » ב' דצמבר 26, 2016 1:05 am

מוטה פראנק פירסם בפייסבוק מכתב בשם הרי''ם
שהוכחש נמרצות ע''י הגבאי המסור הר' אוורבך.
ומי יטיל כסות ביניהם.

זה הים גדול ורחב ידים...
''ואלו ואלו''
והדברים עתיקים.
נערך לאחרונה על ידי שבע ב ב' דצמבר 26, 2016 1:55 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

סטפנסקי
הודעות: 189
הצטרף: ב' דצמבר 19, 2016 2:19 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי סטפנסקי » ב' דצמבר 26, 2016 1:55 am

לברסלבר יש פייסבוק?

תוכן
הודעות: 6238
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי תוכן » ב' דצמבר 26, 2016 2:13 am

שבע כתב:מוטה פראנק פירסם בפייסבוק מכתב בשם הרי''ם
שהוכחש נמרצות ע''י הגבאי המסור הר' אוורבך.
ומי יטיל כסות ביניהם.


מכיון שמוטה פראנק הוא רבם ומנהיגם של אלו שעושים מעשה ברלנד, מי פחות ומי יותר, הרי לא פלא שמגן על ברלנד. הרבה מאד יש לדבר על התכשיט הזה, ועל ההרס שהוא זורה באיצטלא של אהבת ישראל וקירוב לבבות.

אורח
הודעות: 627
הצטרף: ה' יולי 21, 2011 8:14 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי אורח » ב' דצמבר 26, 2016 2:28 am

יצא לי לראות בעבר את אחד האנשים הכי קרובים לרי"מ, מחזיק בידו ספר המלא מינות שבתאית. (לא מדובר על ספר עם רמיזות של אמונת הש"ץ כמו חמ"י וכו', אלא ספר מלא יסודות קבליים מסטרא דש"ץ). שאלתי אותו, האם יתכן שלא ידוע לו זהותו של ספר זה, ואמר כמדומה בשם מורו, שהם נוהגים בבחינה של "תוכו אכל" וכדר"מ, (והביא את האגרת הידועה של רמח"ל לרבו על סוד נפ"א מנתן). ומאז אני שומר נפשי. וד"ל. חלילה חלילה שדעתו של רי"מ תהפוך למשהו רלוונטי כשמדובר בדברים כבדי משקל כזה שלפנינו.

שבע
הודעות: 1692
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבע » ב' דצמבר 26, 2016 2:28 am

''הוי מתלמידיו של אהרן...
אוהב את הבריות
ומקרבן לתורה''

כל סגנון אחר
גם אם רוממות אהבה רחמים ושלום - בגרונו
מדיף ריח חריף של נצרות
''דת האהבה והרחמים''
אשר חרב פיפיות בידה...

וסימנך: ו'ימינם י'מין ש'קר.

מי נתן למשיסה ברסלב
ותכניה לבוזזים!!!

שבע
הודעות: 1692
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבע » ב' דצמבר 26, 2016 2:33 am

בידיי עדויות ברורות ממקורבי הרי''מ
כי הוגה הוא בקביעות בכתבי העזתי
ע''מ להעלותו...

ומי יבוא בסוד קדשים.

אורי אגסי
הודעות: 501
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 11:29 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי אורי אגסי » ב' דצמבר 26, 2016 2:57 am

שבע כתב:בידיי עדויות ברורות ממקורבי הרי''מ
כי הוגה הוא בקביעות בכתבי העזתי
ע''מ להעלותו...

ומי יבוא בסוד קדשים.


אם אפשר להימנע מכתיבה בראשי תיבות.
אני פירשתי את הרי"מ כר"ת של הרב ר' יעקב מאיר [שכטר] שליט"א, והזדעזעתי, כעת אני מבין שהכוונה להרב ר' יצחק מאיר [מורגנשטרן] שליט"א, [וזה פחות מזעזע אותי... וד"ל].
אז אנא, להימנע מכך.

שבע
הודעות: 1692
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבע » ב' דצמבר 26, 2016 3:03 am

לא קרב זה אל זה
כל הלילה

כי כרחוק מזרח ממערב
ולא ממדבר הרים

כי אלקים שופט
זה ישפיל וזה ירים

וכשיתגלה עמוד השחר
תיכף יפציע אחריו: ''משיכיר''

ושבתם וראיתם
בין צדיק תמים לערום יערים
ובין צל-צלמון לצוף הרים

במהרה בימינו

שבע
הודעות: 1692
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

אנא... תתיר צרורה!

הודעהעל ידי שבע » ד' דצמבר 28, 2016 11:38 am

פורסם אמש:

''בשנת תרצ"ח נולד בבית משפחת ברלנד בחיפה ילד שמיום עמדו על טירוף-דעתו חלם להיות רב חובל.
בברית קראו לו אליעזר.
הוא עצמאי, הוא מקורי, הוא יצירתי, הוא שובב, הוא נועז. הוא לבד יאסוף קרשים, לבד יאסוף מסמרים, לבד יבנה את הספינה.
היא תהיה ענקית, מרשימה, גרנדיוזית, והוא, רק הוא, ינהיג אותה.

"...ואני הבלעדי, אני ינהיג אתכם".
"...ואני הבלעדי, אני ינהיג אתכם".
"...ואני הבלעדי, אני ינהיג אתכם".
"...ואני הבלעדי, אני ינהיג אתכם".
"...ואני הבלעדי, אני ינהיג אתכם".


באותם ימים עוד הסתובבו בנמל קברניטים אמיתיים. הספינות שלהם היו בנויות לתפארה, לא כל כך ענקיות, לא כל כך בולטות וצרחניות ומנקרות עיניים אבל תקינות ובטיחותיות באופן מושלם, ונוסעיהם היו יוצאים על גביהם להפלגות ארוכות, יוצאים בשלום וחוזרים בשלום.
הספינה של ברלנד נראתה ליד ספינותיהם קריקטורת זוועה.

ברלנד היה עובר אז ליד כל קברניט כזה, לאחד מהם קראו ר' לוי יצחק בנדר למשל, ומשתחווה לפניו מלוא קומתו, לעיתים גם בפישוט ידיים ורגליים. מתבטל, נכנע, אפילו שואל "כיצד מעשרין את התבן ואת המלח" ברצינות תהומית, באותה רצינות והתרגשות שבה הוא סיפר לפקידי הדלפקים ברומניה שרומניה היא הגן-עדן, ולפקידי הדלפקים ביגוסלביה שיגוסלביה זה הרקיע שמעל הרקיע השביעי.

את הנוסעים הפוטנציאליים שלו שאותם אסף מכל מקום היה מושיב בקפידה על המושבים בספינתו של הקרבניט הוותיק. מסתיר לחלוטין את תוכניותיו ואת חלומו. שואף רק לדבר אחד, ללגיטימציה. לאישור. לחותמת כשרות.

לאט לאט החל לרכוש ביטחון. הקרבניט הזקן כבר הפליג לעולם שכולו טוב. "רב החובל" שלנו שמעולם לא הצליח להצדיק את התואר "רב" אבל בהחלט מילא עד אפס מקום את התואר "חובל" - נשם לרווחה. הוא החל למלאות את ספינתו הרעועה בנוסעים תמימים ולהפליג באוקיינוס הפתוח. מידי פעם מישהו מועף החוצה ושוקע במצולות. שודדים ממלאים את הסיפון ודוקרים נוסעים לעין השמש. הנוסעים מורעבים - מולעטים בהבטחות על חופים קסומים במקום במזון מינימלי. בכל זאת זזים איכשהו. סוחבים.

עם הזמן רב החובל השתגע סופית. הוא ניסר כמה לוחות עץ מתאו והספינה החלה בטביעה איטית. סנטימטר אחר סנטימטר הספינה הולכת ושוקעת מטה מטה. עוד מעט קט וכל הספינה כולה צוללת לתהום הנשיה.

כמו מלאך שלוח ממרום נחתו לשם לפתע מאי שם צי אדיר של סירות הצלה, הפעילים הצדיקים, "קו ברסלב" הם קראו לעצמם, החלו להכריז בקול רעש גדול:
נוסעים יקרים הצילו את חייכם!
נוסעים יקרים עיזבו את הספינה הטובעת וקיפצו אל סירות ההצלה! נוסעים יקרים עיזבו את רב החובל המטורף שלכם שממשיך לפטם אתכם עם הבטחות-סרק על בית מקדש של אש ואטום שנהפך לפעקאלאך ולגזול ממכם כל שבועיים מחדש סכומים שאין לכם, עיזבו את המטורף הזה והצילו את חייכם!

אלא שקריאות ההצלה הללו הופרעו בבת אחת על ידי מקהלה חדגונית שהחלה לצרוח בגרונות ניחרים: רחמנות!!! רחמנות!!! רחמנות!!!
איך אתם לא מרחמים על קהילה שלימה של נוסעים שכל כך התאהבו בספינה הנוסטלגית שלהם!!!
תפסיקו לרדוף אותם!!!
תפסיקו להוציא שם רע על הספינה ועל רב החובל!!!
אלה לא רק צעקו, הם עטו על כל נוסע ונוסע, קשרו אותו בעזרת חבל עבה למושב עליו הוא יושב, יצקו גם דבק מגע ודבק משוגע לבטח בכל מאת האחוזים שהוא לעולם לא יוכל להתנתק מהספינה, גייסו את אהרן בוימל שיישבע להם שסב סבו של בן דודו של אביו חורגו של שר התחבורה בימי מתושלח אמר שמימות אלכסנדר מוקדון לא היה רב חובל כל כך בקי באומנותו כמו רב החובל דנן שרשעים מרושעים המציאו עלילה עליו ועל ספינתו.
הספינה הכי חזקה ובטיחותית בעולם!!! - רעמו התופים והחצוצרות של כתבי "שובו בנים אינטרנשיונל".
מעולם לא היו בה שום חורים!!! היא מעולם לא שקעה אפילו מילימטר!!! - צרח חיים רייכר ומשה מנחם קלוגר.
תעצמו את העיניים הכי חזק שאתם יכולים ותראו בעצמכם שהיא בכלל לא שוקעת - צרח יעקב סלמה.
תאמינו היא עוד תגיע רחוק, הכי רחוק בעולם!!! 300 אוטיסטים ו-360 ל"ו צדיקים מעידים כי יש כעס גדול בשמיים על כל מי שיעיז להסתכל החוצה ולראות את המרחק בין הסיפון לקו המים. על כל מי שיעיז לשמוע לצעקות "הצילו"! - צרח מאיר שלמה, צרח כופר ארז, צרח יעקב בן ניסן, צרח רחמים ברכה.
"אין בכלל אוקיינוס" - צעק רב החובל בעצמו, "אין ים בכלל", "אין אפילו רחמים ברכה. חוץ ממני אין כלום!!! מי שיישאר בספינה, הוא הבטיח, יזכה בכל מיליארדית שניה לחיות אין סוף כפול אין סוף שנות אור ויבלע בכל מיליארדית שניה אין סוף כפול אין סוף גלקסיות".

מורי ורבותי, חברים יקרים, בימי חנוכה הקדושים הללו, באותה חצי שעה שבה הנרות דולקים והזמן הוא המסוגל ביותר, קירעו את השמיים בצעקות: "תתיר צרורה" ותכוונו:
ריבונו של עולם, ברחמיך הרבים תתיר את החבלים שבהם קושרים את אנשי שובו בנים למושבים של הספינה הטובעת. תתיר אותם! תשחרר אותם! שיזכו להיחלץ מהתופת לאור החיים האמיתיים.
שיבינו שהחיים הכי יפים ושלמים וטובים וקדושים מחכים להם בעולם העצום שמחוץ לאותה ספינה טובעת. חיים של תורה, חיים של תפילה, חיים של קדושה, חיים של שולחן-ערוך, חיים של התלהבות אמיתית, של דבקות אמיתית, של דעת אמיתית, של אמונה אמיתית, חיים של אמת.
אוי, ריבונו של עולם, תתיר צרורה!!!''

חיים
הודעות: 1224
הצטרף: ש' מאי 08, 2010 10:58 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי חיים » ד' דצמבר 28, 2016 4:02 pm

שבע כתב:'בשנת תרצ"ח נולד בבית משפחת ברלנד בחיפה ילד שמיום עמדו על טירוף-דעתו חלם להיות רב חובל.

עוד מעט תעברו לגלגול הקודם.

ח''ל קאליסק
הודעות: 1094
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 4:15 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי ח''ל קאליסק » ד' דצמבר 28, 2016 7:06 pm

חיים כתב:
שבע כתב:'בשנת תרצ"ח נולד בבית משפחת ברלנד בחיפה ילד שמיום עמדו על טירוף-דעתו חלם להיות רב חובל.

עוד מעט תעברו לגלגול הקודם.


למרות שכמעט כבר אינה ראויה לשימוש בכ''ז כל הזכויות שמורות
IMG_0030.jpg
IMG_0030.jpg (46.99 KiB) נצפה 10363 פעמים

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ד' דצמבר 28, 2016 7:21 pm

למה לא ראוי לשימוש, על ש"צ כתבו ביוגרפיות מאז ועד היום הרבה יותר מצדיקי זמנו. כדאי להתחיל לאסוף חומר. (כמובן אין להשוות את ההשפעה הציבורית, ובכ"ז צדיקים יש הרבה, צדיקים נואפים לא כ"כ)

שמואל בארג
הודעות: 109
הצטרף: ב' פברואר 15, 2016 10:32 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שמואל בארג » ה' דצמבר 29, 2016 12:31 am

דברי הרה"ק מסאטמאר זצ"ל בויואל משה.

זה מה שקרה כהיום ב[חלק מ]ברסלב.
קבצים מצורפים
Capture13.PNG
Capture13.PNG (47.62 KiB) נצפה 10317 פעמים
Capture12.PNG
Capture12.PNG (60.75 KiB) נצפה 10317 פעמים

עוד יהודי
הודעות: 146
הצטרף: א' מאי 01, 2016 11:19 pm

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי עוד יהודי » ה' דצמבר 29, 2016 9:55 pm

אין זה מענייננו מה עשה איש זה או אחר, כל עוד שהדבר נוגע רק לו אישית. ומעשיו של ברלנד שווים לכל מעשה של אדם אחר. אלא מי שמהוה מפגע רוחני כלפי מאמיניו שעיי"ז הם יגיעו לידי קלקול הוא המחייב מחאה. ולכך יש ליקח בחשבון שני דברים.
א. מבין מאמיניו יש שסבורים שהוא עשה זאת ובכ"ז הרי הוא צדיק, כמו למשל בעמח"ס אמונת חכמים כהלכתו, אבל הרבה מאוד ממאמיניו סבורים שהכל הוצש"ר בעלמא, וכמובן שצדיק האמת אמור לסבול מחלוקת מ'המפורסמים של שקר' וכו'. כך שמעתי מרבים מהם. ולכאורה כלפיהם לא יצא רע אם הם ימשיכו להאמין בו. מלבד ההפסד שלא ידבקו בצדיק האמת. [וזו לכאורה הסיבה שרבני ברסלב כמו רי"מ שכטר ועוד לא יצאו כנגדו בגלוי כמו שיצאו נגד הספר הנ"ל].
ב. יש לשקול את הנזק שיגרם למאמיניו אם אכן יפסיקו מלהאמין בו. שהקלקול שיוצא מאמונתם בו יכול להגיע לידי עיוות השקפתי חמור מאוד. אבל כל עוד שלא מדובר בכפירה [ולא נראה לי שמי שאומר שלצדיק מותר לעבור עבירות הוא בכלל כפירה] יתכן מאוד שאצל רבים מהם הנזק שיגרם בהפסקת האמונה בו עלול להיות גדול יותר. שאצל רבים ממאמיניו חוץ ממנו אין כלל יהדות, ואם יפסיקו מלהאמין בו הם עלולים לעזוב לגמרי את היהדות ולהגיע לידי כל העבירות שבתורה [ולא רק כשירדו לקליפות כדי לתקן ...] ולידי כפירה גמורה. אז ודאי שהמחאה בו תועיל לחלק מהעלולים לטעות אחריו אבל עלולה להזיק לרבים אחרים.

שבע
הודעות: 1692
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבע » ה' דצמבר 29, 2016 10:14 pm

רבני ברסלב, כולל הגרי''מ שכטר, יצאו כנגדו בגלוי.
ומחאתם פורסמה באשכול דנן.

דיבורים על הוצאת שם-רע לא רלוונטיים
כשאותו-האיש ובני ביתו ורבים רבים מתלמידיו מודים כי אכן נעשתה התועבה הזאת.

לידיעתך, הספר א''ח כהלכתה - הוא ספר חובה בקהילה ההזויה
ואין בית אשר איננו שם.

לפלא, שלא שמעת את הגיגיו האחרונים של המטורף שפורסמו בקווי הנייעס שלהם
על הטבילה הקולקטיבית של מאמיניו בליל המולד בכנרת,
וכלשונו: ''בנים ובנות... ושכל א' ימצא לו פינה''...

מגינים!
התפתלו נא שוב ושוב בהגדרות מוזרות, שונות ומשונות, לטהר את הרב-הזב בק''ן טעמים
עד ל''יציאה'' הבאה שלו...

צוענים נקבצו... ופרצו חומות... וטמאו כל השמנים!

שברי לוחות
הודעות: 2097
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שברי לוחות » ה' דצמבר 29, 2016 10:47 pm

עוד יהודי כתב:ולא נראה לי שמי שאומר שלצדיק מותר לעבור עבירות הוא בכלל כפירה

?

שבע
הודעות: 1692
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

''איך להקים כת'' - מאמר

הודעהעל ידי שבע » ה' דצמבר 29, 2016 11:30 pm

פורסם בשעתו:

איך להקים כת – לגרוף הון, הערצה וכוח מבלי להיתפס לעולם

אנשים ישרים מתבקשים לא לקרוא את המאמר

למה לעבוד, כשאפשר להניח לאחרים לעשות זאת עבורך? למה לרדוף אחרי פרסום, אם תוכל להביא את המעריצים אליך? ולמה לחשוש אם לעולם לא תיתפס?

מאמר זה ידריך אותך צעד אחר צעד להקמת כת – לחיות חיי מלך, מוערץ, מלא כסף, ולא לשלם על כך את המחיר לעולם.

הרי זה ברור, הכוח נמצא במספרים, הרי פשוט יותר לשעבד כמה אנשים שיעשו עבורך קופה, מאשר לעבוד קשה ולא להגיע לעשירית מההכנסות, אפס מהערצה, וכלום מאיכות החיים.
ציטוט המיוחס לגאון הכתות לפאייט רונאלד האברד, שהחל את דרכו כסופר מדע בדיוני ולבסוף יסד את הסיינטולוגיה: "לכתוב מילה בפרוטה זה בדיחה; אם מישהו רוצה לעשות מיליונים הדרך הטובה ביותר היא לייסד דת חדשה".
לא נלך רחוק, אחרי הכל אין לנו עניין להעשיר את אוצר דתות-השקר והתסביכים, אנחנו רוצים בסך הכל להקים כת קטנה, מוגנת, שתניב לנו הכנסות, רכוש, הערצה, וסיוע צמוד בכל התנהלות החיים.
מאוד פשוט להקים כת, למעשה, ייתכן שאתה כבר בחצי הדרך לשם, רק להשלים עוד כמה חיזוקי ברגים, ואתה מנהיג כת למופת. אין לך ממה לחשוש, לעולם לא תיתפס. למה? כי אי-אפשר להוכיח כת, לא בחקירות מעמיקות של המשטרה, ולא בבית המשפט.
למעשה, הניסיון להוכיח 'כת', סותר את זכויות היסוד של כל אדם. הרי לכל אחד יש זכות להתייעץ עם מישהו, או לתת את כל כספו למישהו, או להתמסר למישהו. הניסיון להגדיר אותך כמנהל כת, נופל למעשה אל כשל לוגי בלתי-אפשרי, שהוא למעשה מגן עליך כמו חומה בצורה.
גם פושעים מורשעים עם כתות איכותיות ומסועפות, יושבים בכלא על עניינים אחרים לחלוטין, ולא על ניהול כת. מבחינת החוק, אתה מוגן לחלוטין. אין לך ממה לחשוש. תתחיל לנהל כת ולקצור את הפירות, חבל לך לעבוד קשה מצאת החמה עד צאת הנשמה, תן לאחרים לעשות זאת עבורך. חבל לך לרדוף אחרי הגשמה עצמית ותהילה, גרור זאת אליך.
בעידן כל-כך מקוון וריקני מתוכן, אנשים משתוקקים להאמין במשהו, להעריץ מישהו, אנשים יבואו אליך ויתנו לך את כל-כולם בלי למצמץ. אתה לא צריך אפילו להתאמץ.
בבקשה, הנה הנוסחה. תעשה בה שימוש מושכל, כפי שעשו בה רבים אחרים לפניך, והפכו למלכים בארמונות, למושלים ורוזנים, רק אל תעשה טעויות. על כך בהמשך.

שלב 1: בחירת מועמדים
עליך לבחור את המועמדים בתבונה, הרי הם הלחם והחמאה שלך, הם מרכיבים את הכת, ועליך לוודא שהם עשויים מהחומר עליו אתה יכול לבנות את הגחמות שלך.
חפש אנשים בעלי אופי תלותי, אנשים שמעצם טבעם נוטים להשליך החלטות שונות על אנשים אחרים. חפש אנשים שלא תמיד נמצאים עם שתי רגליים על הקרקע. אנשים שעוסקים בצורות שונות של אמנות, שקועים בדרך כלל בתוך עולם מעורפל של יצירה והמציאות אינה ממשית במיוחד עבורם. אלה האנשים שלך.
אתה בכל מקרה מציג עצמך כבעל סמכות, כבעל כוח, אתה תרגיש מיד לפי סוג וכמות השאלות שיופנו אליך. קל לזהות אותם. הם טרף קל.
אם יש מישהו שאתה בספק אודותיו, שחרר אותו. תמשיך הלאה, לא חסרים פריירים. העולם מלא מהם, צריך אותך, בוא לקטוף אותם.
אנשים שעברו טלטלות בחייהם הם חומר נהדר, אנשים שזה עתה התגרשו, התחתנו, איבדו יקיר, חזרו בתשובה או בשאלה, אלה רגעים קריטיים עבורך להיכנס ולשנות את מסלול חייהם לטובה. גם צעירים שלא גיבשו עדיין דעה על החיים, או נערים בגיל ההתבגרות שאישיותם טרם התגבשה.

שלב 2: מה אתה מוכר
עליך לקחת לעצמך מטרה נשגבת כלשהי, הזויה ככל שתהיה, אך כזו שהיא בלתי ניתנת להשגה. לא חסרות דוגמאות: להביא את המשיח, להביא שלום עולמי, להקים דמות היסטורית לתחייה, לתקשר עם חוצנים. כולם רוצים משיח, כולם רוצים שלום, כולם רוצים לראות את לאונרדו דה-וינצ'י, וכולם-כולם, גם אם לעולם לא יודו בכך, רוצים לתקשר עם ישויות תבוניות מעולם אחר.
עליך לדבר על המטרות שלך בפתוס רב, בהתלהבות, ולתת את התחושה שיש לך תוכנית ברורה ומעוצבת, שתוביל אותך, ואת הסמוכים על שולחנך, אל הגשמת המטרה. כמובן, שהדרך אל המטרה תארך שנים ארוכות, עד שתצא לפנסיה עם שקים מלאים כסף מתחת לכל המיטות בביתך.
אבל אל תשכח לרגע, אתה מוכר הבטחה. יש לך ביד משהו שאין לאיש מלבדך. ואתה מנופף בהבטחה הזו, ועדיין משאיר את הפרטים בערפל. זה פועל כמו קסם, ומבוסס על כל תהליכי השכנוע והלכידה המוכרים לפסיכולוגיה העדכנית.
כאמור, אנשים רוצים להאמין, יש להם את זה בדי-אן-איי. לא תאמין כמה זה קל.

שלב 3: יסודות ופולחן
הפוך את עצמך לאליל. זה אולי יישמע לך מגוחך, אבל זה הכרחי. תראה איך אתה עצמך רץ אחרי אלילים שונים. מאוד פשוט לספר על עצמך סיפורי גבורה שונים ומשונים, ולהוסיף פרטים, מלח ופלפל כיד הדמיון הטובה עליך.
שים לב: שקרים הם הלחם שלך. דבר בטונים משתנים, תצחק, תבכה, כנס לתוך דמות. הסיפורים שלך הם האוכל והנשימה של הכפופים לך. תעשה את זה טוב ואתה בדרך להצלחה. שקר שנאמר שלוש פעמים הופך לאמת. אתה תראה את זה בחוש.
מתג את עצמך כאיש חכם ונבון, חד כתער, מומחה במגוון רחב של אופני תקשורת אנושית. הם יאמינו לך. קל וכיף להאמין שאתה מחובר למישהו משכמו ומעלה. זה למעשה פועל באופן של חיזוק הדדי. המאמינים רוצים לתת לעצמם אישור, ונוח להם להאמין שאתה גיבור חיל שלא היה כמוך בכל הדור.
מלבד פולחן האישיות של עצמך, עליך גם לתת לכפופים לך תוכן פולחני, המשייך אותך לכוח עליון. למשל לשכב בתוך קבר למשך ארבע שעות בחצות לילה, או טיפוס הרים, או התחברות לדמויות היסטוריות על ידי הקראת כתביהן הלוך ושוב, או נסיעה לנקודות ספציפיות ברחבי הארץ, כמו בתי קברות, יערות, וחורבות נטושות.
תוכל לעשות זאת בתאריכים שונים ומדודים, ולגוון בין שלל היבטים של פולחן המקשר אותך, ולמעשה את הכפופים לך, אל כוח עליון שאין להתנגד לו.
בשיחות, ראיונות והטפות המוסר שאתה מרביץ במאמיניך, דבר נגד היאחזות ריקנית בכסף, שלמעשה אין בו ממש והוא משחית את הנפש, וזה יקל עליהם לתת לך את ההשחתה הזו. דבר על עזרה לזולת, הכוונה עזרה שלהם לך. ודבר על הטוב והמיוחד שייפול בחלקו של כל אחד מהנוכחים, טוב השמור מששת ימי בראשית רק למי שמאמין בך ובכוח העליון שמאחוריך.

שלב 4: אנחנו מיוחדים, אנחנו האמת
שים עצמך, ואת הכפופים לך, על אצבעות כף יד אחת בייחודיות שלכם במרקם האנושי של היקום. אנחנו בודדים, אנחנו מיוחדים, אין עוד כמונו.
שים ללעג וקלס את כל האחרים. את כל הכתות האחרות, החסידויות, החברות, החצרות, הארגונים, הגופים. עליך ללעוג לכל סוגי הדמויות הציבוריות, פוליטיקאים, זמרים, רבנים, ראשי ערים, מנהיגי כתות אחרים. עליך לשים את עצמך, ואת הכוח העליון שאליו אתה מחובר – כעמוד התווך של העולם כולו.
כדור הארץ מסתובב סביבכם. אתם מביאים את המשיח, אתם מביאים שלום עולמי, אתם מקימים את אליהו הנביא לתחייה, אתם מתקשרים עם חוצנים. לא אף אחד אחר. אף אחד לא זוכה בזה. העולם הזה וכל הטוב שבו מגיע לכם ביושר רב.
התחל בהשפלה שיטתית של כל אדם שלא מאמין בכם. תוכל להגדיר עובדות בדוקות, שאיש לא יכול להוכיח, כמו: כל מי שלא מאמין בכם יישלח לכף הקלע, או יחזור בגלגול, או ישוב אליכם כחפץ או כלי לשימושכם. לפי שאתם הרי העילית של הבריאה. אתם שכפולים ישירים של אדם הראשון. אתם הדבש של האנושות.
זה מידבק, לא תאמין כמה מהר כל הסובבים אותך מסתכלים בבוז לכל עבר, כולל על משפחותיהם שלהם, שלא זכו להאמין בך, ולא זכו לתת לך את כל הכסף שלהם, ולא זכו לשטוף לך את הבית ולקחת לך את האוטו למוסך ולטסט.
אם מישהו מחברי הכת הלך לגור בעיר רחוקה, התחל בלעג מתמיד כלפיו באוזני חברי הכת האחרים, הגדר אותו בהגדרה משפילה כלשהי שתהפוך שם נרדף לשמו. עליך גם ללעוג לעיר החדשה שלו, ולעצם הסיבה בעטיה עזב לשם, למשל כדי לגור קרוב למשפחת אשתו החדשה. הלעג הזה ימנע מאחרים לעשות מעשה דומה. אין זה סותר שהוא עדיין שרוף שלך, ועדיין משלם לך עשרת אלפים דולר דמי היטהרות או תשלום חובות ישנים שנוצרו עוד בטרם נולד, והוא עדיין מגיע לקבל את הכוונתך ואת העצמתך מדי פעם בפעם.

שלב 5: אל תעשה טעויות!
ההכנסות שלך: קבץ לעצמך תעודות במקצועות חופשיים שונים כמו משפטן, מגשר, יועץ נישואין, טוען רבני, מוהל… שכנע את הכפופים לך שאתה מרוויח את לחמך ביושר מכל מיני הכנסות חסויות המתנהלות באינטרנט או בפגישות חשאיות, והכסף שהם נותנים לך, נועד רק למטרות הכת. בפועל, אתה לא עובד יום בימי חייך, יוצא למסעדות כמעט מדי יום, לבתי מלון ושעשועים, על חשבון עדת המעריצים שלך. עליך להציג זאת כך – אתה עושה להם טובה בכך שאתה ניאות לקחת את הכסף שלהם למטרה הנעלה כל-כך של תקשור עם חוצנים, אם יכולת, היית רוצה שכל השקעה תצא ממך בלבד, כי זו זכות שאין כדוגמתה.
אל תיגע באיש: אל תידרדר לאלימות פיזית, או פגיעה פיזית כלשהי בשום אופן. כאן אתה נקבר. זה הסוף שלך. אם לא פגיעות פיזיות – היו כל מנהלי הכתות היום חופשיים כציפורי דרור ועשירים כקורח. כך שייתכן ולעולם לא תשלם את המחיר על שיעבוד בני אדם וסחיטתם, אבל תגיע לכלא בשל פגיעה פיזית. היזהר! אל תתפתה לכוח שלך!

שלב 6: ניצול נכון של כספים
אל דאגה, אתה מוגן. מערכות החוק במדינה לא יודעות איך להתחיל להתמודד עם תסבוכות כספיות מהסוג שלך. בדיוק כפי שהחוק לא מסוגל להתמודד איתך כמנהל כת. לכן, אין לך ממה לחשוש.
אם יגיעו אליך, תמיד תוכל לנופף בקלף הירוק שגודע לכל גופי החוק את הרגליים: תרומות – מתנות. הם נתנו לי, מה לעשות? להגיד לא? אני שפוי בדיוק כמוך. כפי שתמיד תוכל לסתור את הרעיון של כת: הם מתייעצים איתי בכל דבר, מה לעשות? לא לייעץ?
בכל מקרה, פתח חשבונות בכל הבנקים בארץ, אתה תתפלא עד כמה מוגן יהיה הכסף שלך, ועד כמה אין שום סנכרון בין גופי הכסף במדינה הזאת.
בינתיים, קנה בית. שפץ אותו מדי תקופה. קנה רהיטים. החלף אותם מדי תקופה. צא למסע שנתי בחו"ל עם כל המשפחה, וקנה בחו"ל דירת נופש. חתן ילדים ותן לכל אחד חצי דירה. קנה רכב, ועוד רכב. תן למשפחתך בגדים חדשים ותכשיטים חדשים על בסיס שבועי.
והכי חשוב: פזר הון לצדקה, אבל אך ורק בסיטואציות שהדבר יתוודע בין אנשי הכת. כמו תרומה לטיפול רפואי, או תרומת מזון לאלמנה, או תרומת פדיון שבויים, וכן האלה. זה ממתג אותך כאיש חסד שאין כדוגמתו, בנוסף על כל החסדים שאתה עושה עם אנשי הכת. תמיד ביתך פתוח לרווחה, תמיד אתה זמין לתת ייעוץ, תמיד אתה נותן כסף לנסיעות ולמזון, תמיד תגן בחירוף נפש על מאמיניך.
בכסף הנותר, פתח כמה עסקים, בתחומים שונים, ממודרים, תעשה קופה יציבה מכל העסקים. כמובן שאתה יכול להעביד בפרך את הכפופים לך באותם עסקים עצמם. אל דאגה, שום חוק לא יצליח להוכיח שאכן העבדת מישהו בפרך, בכפייה, או שלא ברצונו. עובדה. גם בעלי כתות ששעבדו עובדים, יושבים היום בכלא על סעיף 2 משלב 5.

שלב 7: שמור על שליטה
לרשותך עומדות מגוון שיטות שכנוע ומניפולציה. תמיד אתה יכול לומר לאחד מן המאמינים שלך משהו רע בשם מאמין אחר, וכך ליצור חיץ ביניהם. עליך להוסיף ולפתח רעל, טינה ואיבה, או אף אהבה, בין המאמינים לביניהם וכך לשמור את עצמך במרכז.
השתמש חופשי בצעקות, באיומים, במניפולציות רגשיות, בקללות – אף אחד לא העמיד לדין שום אדם על התנהגות כזו. אתה יכול להיות עצבני ולאיים כהוות נפשך, הכל ובלבד לשמור על שליטה במאמינים.
אל תיתן להם להתפתח, אל תאפשר להם לעסוק בעניינים שמסיטים אותך ממרכז התודעה שלהם. אל תאפשר להם מגע חופשי עם העולם החיצון, כדי שלא יטמאו אותם ברעיונות שווא, כמו למשל, שאתה לא יד ימינו של אלוהים, או שאין דבר כזה חוצנים.
כל האמצעים המילוליים כשרים. וגם דרמות, צא בטריקת דלת. דבר בלחישה תוך כדי שאתה מפנה גב. השתמש בסופרלטיבים וביטויי הפלגה. טרוק טלפונים. תן לעצמך סיפורים על חזיונות, חלומות, תקשורים רוחניים, ודברים שאין עליהם עוררין. נווט את צאן מרעיתך לפי החזיונות האלה, או איומים, או ברכות, או קללות, עשה כטוב בעיניך, ובלבד לשמור על שליטה מוחלטת.
דרוש דיווח מדוקדק על כל מעשיהם, ועל כל התקשורת שלהם עם כל אדם שאינו מן הכת. כוונן את המאמינים לעליונות על פי האחרים, וכך העבודה שלך תיעשה מאליה, איש לא רוצה להתחבר אל סנוב שחושב שבעורקיו זורם דם מזהב, הם יישארו מוגנים, רק שלך, לניצול חופשי.

לסיכום
אתה נמצא בגן עדן לכתות, אז למה לא לנצל את זה? אתה עדיין מעדיף לעבוד כל החיים עבור פרוטות? אתה עדיין מעדיף להישאר הדיוט אנונימי שאיש לא מעריץ, ואיש לא חושב אודותיו? חבל. אין לך מה להפסיד. אם משהו משתבש, תמיד תוכל לעבור לעיר אחרת, ולהתחיל הכל מחדש. תמיד יש מעריצים שיבואו אליך, ידבקו בך, זה חוק ההצטברות, תמצא את עצמך עם אינסוף מעריצים. כסף. חומריות. נפש רקובה. ריקנות.
למעשה, אם לא פגעת פיזית במישהו, איש לא יוכל להפליל אותך לעולם בניהול כת. כת זה המצאה. אין בכלל דבר כזה. זה לא מוחשי.

שבילי דנהרדעא
הודעות: 479
הצטרף: ג' פברואר 09, 2016 9:02 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תותבב"א

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבילי דנהרדעא » ה' דצמבר 29, 2016 11:52 pm

עוד יהודי כתב:ולא נראה לי שמי שאומר שלצדיק מותר לעבור עבירות הוא בכלל כפירה


תולדות יעקב יוסף פרשת אחרי כתב:אך שמא ח"ו יש לטעות שיחטא (הצדיק) במזיד כדי להתחבר עם אותן המדרגות להעלותן כאשר פקרו המינים בזה לזה בא הכתוב ואל יבא בכל עת אל הקודש ור"ל וכו'... וז"ש ואל יבא בכל עת הכולל גם עיתים הרעים לעבור עבירה במזיד ח"ו כדי שבזה יתחבר אל אותן המדרגות שם להעלותן אל הקודש כי זה ח"ו כפירה גמורה וכאשר שמעתי בשם מורי טעם הגון כי כשחטא בשוגג בלא דעת אז יש תקנה בעושה תשובה בכונה שנותן בו דעת להעלותו משא"כ כשחוטא בדעת במה יתקנה וכו'

שיבר
הודעות: 849
הצטרף: ב' מאי 17, 2010 12:07 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שיבר » ה' דצמבר 29, 2016 11:53 pm

למיטב ידיעתי, הפשקווילים וכל הסגנון הדוחה של קבוצת הרודפים את הרב ברלנד ומוציאי דיבתו רעה, שטעימות מהם מועלים באשכול ללא הגבלה [מאחר שהמנהל פה נוקט צד], רק מחזקת ומאחדת את עדת מעריציו, ועוד מוסיפה לו אוהדים ממגוון קהילות חסידיות ואף ליטאים, המביעים סולידריות לנוכח הרדיפה אותה הוא חווה - כך שאותם אנשים אינם להצדיק מעשיהם בנימוק של 'לאפרושי מאיסורא' כביכול.

וכיון שהוזכר קו המידע של 'שובו בנים' התקשרתי לוודא, למרות שהייתי בטוח קודם, שאין שם שמץ ממה שנכתב פה לעיל שיש שם - כשאר השקרים שלהם. ואם כבר מתקשרים, נוכחים בהבדל העצום בין הקו של הרודפים (מספרו בסוף אחד המסמכים שהועלו כאן) - שכולו מלא ליצנות וניבול פה מהסוג הנחות, לעומת הקו של 'שובו בנים' השוקק חיים בשיעורי תורה, דיבורי התחזקות, חידונים על הפרשה, לצד הודעות הקהילה.

שבילי דנהרדעא
הודעות: 479
הצטרף: ג' פברואר 09, 2016 9:02 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תותבב"א

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבילי דנהרדעא » ה' דצמבר 29, 2016 11:56 pm

כלעומת ההבדל של מאמרי ש"ץ שר"י העדינים לעומת רודפיו שהשתמשו בסגנון חריף מאד...

וכאמור אינני יודע כלום בנושא, אלא מבאר איך נראה טענותיו של 'שיבר'.

שבילי דנהרדעא
הודעות: 479
הצטרף: ג' פברואר 09, 2016 9:02 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תותבב"א

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבילי דנהרדעא » ו' דצמבר 30, 2016 12:10 am

מה ביאור דברי קדשוקדשו של הקדושת לוי במאמרי חנוכה דלהלן לעומת דברי התולדות שציטטתי לעיל?
קדושת לוי מאמרי חנוכה כתב:המעשה מיהודית בחנוכה הכלל הוא הצדיקים כשרוצים להעלות ניצוצת צריכין לפעמים לעבור על דברי תורה כמו בגדעון כדאמרינן בגמ' ז' דברים הותרה באותו לילה גבי המזבח שעשה גדעון והטעם לפי שבאותו זמן היו ישראל עובדים ע"ז ולכך הצדיקים שרוצים לעלות לה' צריך לעשות איזה עובדא כעובדא שלהם כדי שעל ידי זה יוכל לשבור את הקליפה...

שבע
הודעות: 1692
הצטרף: ג' יוני 14, 2011 10:22 am

Re: היחס הראוי לפרשיית ברלנד <"דברים שבצנעה נוהג"!>

הודעהעל ידי שבע » ו' דצמבר 30, 2016 12:37 am

מצ"ב עלון שפותח קצת את העינים להבין במה ובמי מדובר.
קבצים מצורפים
ובערת הרע מקרבך (1).pdf
(1.21 MiB) הורד 3483 פעמים


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 157 אורחים