מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
תוכן
הודעות: 4822
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי תוכן » ד' ינואר 25, 2017 9:34 pm

כבר הרבה זמן שרעיונותי לא נותנים לי מנוחה על זה שאף פעם לא נפתח אשכול הכרת הטוב להקב"ה על כל הטוב שיש במדינת ישראל. כל הזמן יש ביקורת, והביקורת נראה שהיא צודקת מאד, אבל זה רק צד אחד של המטבע. למעשה במדינת ישראל יש הרבה מאד טוב, ועל הטוב הזה ראוי להודות לה'. ברור הוא שכל מה שהציונים עושים אינם עושים אלא לעצמם, אבל אין זה משנה את המציאות שלמעשה הקב"ה בחר לעשות הרבה טובה לעם ישראל דרך מדינת ישראל. האשכול הזה יוקדש לטוב שהקב"ה עושה, וכל הדיונים יסובבו סביב הטוב. אבקש לשמור את הביקורת לאשכולות המוקדשים לביקורת.

אתחיל עם שני דברים נפלאים שהקב"ה עושה במדינת ישראל, אחד כמעט ולא ידוע, והשני ידוע יותר.

א. ארץ ישראל היא עיר מקלט להמון נשמות יהודיות אבודות ותועות, שפה בארץ מוצאים את עצמם ונולדים מחדש. אני מדבר פה על נהירה כמעט המונית של הרבה מאד אנשים שסובלים, בין אם זה בעיות אישיות, בין אם זה בעיות נפשיות, בין אם זה בעיות דתיות, מכל הקהילות מן המודרניות ביותר עד החסידיות ביותר כגון סטמר וכדומה. מדינת ישראל מקבלת את כולם ללא סינון, ויש כאן מוסדות רבים, חלקם ממומנים על ידי המדינה, חלקם ממומנים מתרומות מחו"ל, שעוזרים לאנשים אלו להשתקם. אי אפשר לתאר את גודל הטובה שמדינת ישראל עושה עם נשמות אבודות אלו. הרבה מאד אנשים שניתקו כל קשר עם משפחתם מגיעים לארץ, ואחרי כמה שנים הקשר משתקם. אם לא היה מדינת ישראל, אנשים אלו היו מסתובבים במדבר שממה, ואם היו מתחתנים בכלל היו מתחתנים עם גוים, או סתם מתים באיזה שהוא חור.

ב. אי אפשר להגזים בחשיבות הספריה הלאומית בהוצאת הספרות התורנית החרדית. אין ספור ספרים יצאו הודות למשאבים שהספריה הלאומית העמיד לרשות המחברים. בין אם זה ספרים מקוריים, בין אם זה ההדרה מחדש של ספרים עתיקים, בין אם זה הוצאה לאור של כתבי יד, לא משנה איזה ספר ולא משנה איזה שפה ולא משנה איזה תחום, הספריה הלאומית במקרים רבים תרמה תרומה מכרעת. אלפי אברכים מתפרנסים כיום הודות לספריה הלאומית. לייסד ולנהל מקום כזה עולה מאות מיליוני דולרים, והכל הוקם על ידי מדינת ישראל. בנוסף, צוות העובדים שבספריה הלאומית, עוזרים באדיבות לכל חוקר ולכל לומד, לא משנה מי הוא.

בינתיים אעצור פה.

משה נטע
הודעות: 417
הצטרף: ד' ינואר 11, 2017 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי משה נטע » ד' ינואר 25, 2017 9:54 pm

הספריה הלאומית הוקמה הרבה לפני קום המדינה והמדינה לא ייסדה אותה.
גם השימוש במילה 'לאומית' הוא לא בדיוק מגיע ממקור ציוני.
אמנם כיום יש לה כמובן קשר למדינה כמו כל מוסד חשוב.

שומע ומשמיע
הודעות: 1925
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ד' ינואר 25, 2017 9:56 pm

יש פורום חדש 'אספקלריא' שנועד בידוק לדיונים האלו.
[הספריה הלאומית, הגן הבוטני וכו' יעויי"ש].בהומור ללא כווונות מלחמה

אפשר
הודעות: 1000
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אפשר » ד' ינואר 25, 2017 10:45 pm

מצבינו כאן בארץ ישראל מלווה בהרבה הרבה טוב.

בכל אופן בבחינת ראה מעשה ונזכר עובדא.
סיפר לי אדם אחד סיפור מיוחד של הכרת הטוב.
פעם ראה ספר תורה עולה בלהבות, ונתערר בו הרגשה פתאומית ועזה לשאוף שאיפה ארוכה ומלאה מסיגריה, באין אש, פנה לספר תורה, הדליק ושאף מלא ריאותיו, וע"ז הוא הכיר טובה שנים רבות, לאש ולמדליק את הבעירה.

בינוני
הודעות: 692
הצטרף: ג' ספטמבר 13, 2016 11:50 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי בינוני » ד' ינואר 25, 2017 11:46 pm

(מחכה לנו אשכול ארוך של שני צדדים שמתחרים ביניהם מי יהיה יותר קיצוני.
הללו יטענו: המצב האידיאלי ביותר מאז בריאת העולם, והללו יטענו: המצב הקטסטרופלי ביותר מאז מתן תורה.
אקווה שיהיה משעשע לעקוב.)

איש גלילי
הודעות: 2409
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי איש גלילי » ה' ינואר 26, 2017 12:15 am

בינוני כתב:(מחכה לנו אשכול ארוך של שני צדדים שמתחרים ביניהם מי יהיה יותר קיצוני.
הללו יטענו: המצב האידיאלי ביותר מאז בריאת העולם, והללו יטענו: המצב הקטסטרופלי ביותר מאז מתן תורה.
אקווה שיהיה משעשע לעקוב.)

יש לך מספיק באשכולות השכנים...

מעט דבש
הודעות: 3161
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי מעט דבש » ה' ינואר 26, 2017 1:21 am

תוכן כתב:כבר הרבה זמן שרעיונותי לא נותנים לי מנוחה על זה שאף פעם לא נפתח אשכול הכרת הטוב להקב"ה על כל הטוב שיש במדינת ישראל.

יש כבר אשכול מיוחד בפורום, לחפש האם נכתב על נושא מסויים בפורום או לא.

דוקא בנושא שציינת, כבר כתבו הרבה, אם כי לא בתור אשכול מיוחד, אלא בתוך אשכולות קיימים [את הספריה הלאומית אמנם לא הזכירו שם... אך האשכולות עדיין לא ננעלו].

באשכול 'מדינת ישראל באספקלריא תורנית'
forums/viewtopic.php?p=302304#p302304
forums/viewtopic.php?p=38693#p38693
forums/viewtopic.php?p=172037#p172037
forums/viewtopic.php?p=175251#p175251
forums/viewtopic.php?p=302204#p302204
forums/viewtopic.php?p=175330#p175330
forums/viewtopic.php?p=38860#p38860
forums/viewtopic.php?p=318374#p318374
forums/viewtopic.php?p=38865#p38865
forums/viewtopic.php?p=38658#p38658
forums/viewtopic.php?p=175992#p175992
forums/viewtopic.php?p=38280#p38280
forums/viewtopic.php?p=38842#p38842
forums/viewtopic.php?p=171989#p171989
forums/viewtopic.php?p=38638#p38638
forums/viewtopic.php?p=301910#p301910

באשכול על מבצע סיני:
forums/viewtopic.php?p=320083#p320083
forums/viewtopic.php?p=320148#p320148
forums/viewtopic.php?p=320541#p320541
forums/viewtopic.php?p=321281#p321281

באשכול על 'קדושת ציון' [מלבד עלוני 'קדושת ציון' עצמם, המלאים וגדושים ממה שאתה מבקש]
forums/viewtopic.php?p=325456#p325456

באשכול על יום ירושלים [ובכלל, כל נושא האשכול שייך לכאן]:
forums/viewtopic.php?p=218022#p218022

ועוד:
forums/viewtopic.php?p=198231#p198231
viewtopic.php?p=360117#p360117
viewtopic.php?p=415873#p415873
viewtopic.php?p=542855#p542855
נערך לאחרונה על ידי מעט דבש ב ה' מאי 09, 2019 9:52 am, נערך 4 פעמים בסך הכל.

בן פרצי
הודעות: 112
הצטרף: ב' ספטמבר 05, 2016 4:10 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי בן פרצי » ה' ינואר 26, 2017 4:08 am

אפשר כתב:מצבינו כאן בארץ ישראל מלווה בהרבה הרבה טוב.

בכל אופן בבחינת ראה מעשה ונזכר עובדא.
סיפר לי אדם אחד סיפור מיוחד של הכרת הטוב.
פעם ראה ספר תורה עולה בלהבות, ונתערר בו הרגשה פתאומית ועזה לשאוף שאיפה ארוכה ומלאה מסיגריה, באין אש, פנה לספר תורה, הדליק ושאף מלא ריאותיו, וע"ז הוא הכיר טובה שנים רבות, לאש ולמדליק את הבעירה.

לי זה הזכיר סיפור אחר.
היה צדיק אחד שהיה לו דפנות סוכה שהיו יקרים לו מכל חמודות תבל, הוא בעצמו צייר עליהם ציורים נפלאים ביגיעה רבה ובכוונות נשגבות. כשעלה ארצה סחב עמו מכל אוצרותיו את הדפנות היקרות לו כשערי ניקנור.

אירע פעם שבמשפחה עניה עם ילד חולה נצרכו להסיק אש לחמם גופם בקור ולבשל מים לילדם החולה, ועצים אין. הגיע הדבר לאוזני הצדיק, לקח את דפנותיו היקרות לו כל כך, ומיהר להצית בהם אש כדי להציל נפשות מישראל.

עבר בחוץ אדם שרצה לעשן וחפש אש, ובראותו המעשה הגדול שמח בלבו ואמר: האח חמותי ראיתי אור! לקח את הסיגריה והדליקה, והילל לה' על החסד שהטיב עמו.

אפשר
הודעות: 1000
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אפשר » ה' ינואר 26, 2017 6:56 am

בן פרצי כתב:
אפשר כתב:מצבינו כאן בארץ ישראל מלווה בהרבה הרבה טוב.

בכל אופן בבחינת ראה מעשה ונזכר עובדא.
סיפר לי אדם אחד סיפור מיוחד של הכרת הטוב.
פעם ראה ספר תורה עולה בלהבות, ונתערר בו הרגשה פתאומית ועזה לשאוף שאיפה ארוכה ומלאה מסיגריה, באין אש, פנה לספר תורה, הדליק ושאף מלא ריאותיו, וע"ז הוא הכיר טובה שנים רבות, לאש ולמדליק את הבעירה.

לי זה הזכיר סיפור אחר.
היה צדיק אחד שהיה לו דפנות סוכה שהיו יקרים לו מכל חמודות תבל, הוא בעצמו צייר עליהם ציורים נפלאים ביגיעה רבה ובכוונות נשגבות. כשעלה ארצה סחב עמו מכל אוצרותיו את הדפנות היקרות לו כשערי ניקנור.

אירע פעם שבמשפחה עניה עם ילד חולה נצרכו להסיק אש לחמם גופם בקור ולבשל מים לילדם החולה, ועצים אין. הגיע הדבר לאוזני הצדיק, לקח את דפנותיו היקרות לו כל כך, ומיהר להצית בהם אש כדי להציל נפשות מישראל.

עבר בחוץ אדם שרצה לעשן וחפש אש, ובראותו המעשה הגדול שמח בלבו ואמר: האח חמותי ראיתי אור! לקח את הסיגריה והדליקה, והילל לה' על החסד שהטיב עמו.

זה מותר בכלל?
לכאו' לשרוף עצי סוכה לחום זה תשמיש מגונה ודומה לפוסע עליה, וגם לקחת אש מהעצים לסיגריה ודאי מסתבר דהוי כתשמיש מגונה בעצי סוכה.
אבל המעשה בכללות מסתדר יותר אם יש בו שני איסורים. כי זה ממש דומה למעשה הקודם.

ואמנם, והיה אם מה שדנתי לכף זכות לא עלתה כהוגן, ואינו אמיתת כוונתך, אז בא אבאר לך מה שכתבת
הנמשל למשל שנשאת הוא, שמדינת ישראל שרפה את התורה, אבל למצוה רבה תיחשב, שהרי בזה חיממו לנו את הבית, והוציאו אותנו מעניותינו, ומה שווה יותר מכל רווח והון לאלו דברים החשובים שלא נשרוף עליהם את התורה.

[אם כה כוונתך, כלך לך אצל בן גוריון, ושאר עוקרי התורה, ומה לך פה ומי לך פה, ולכן אני מעדיף לדון לזכות].

תוכן
הודעות: 4822
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי תוכן » ה' ינואר 26, 2017 10:40 am

האם באמת מישהו חושב שאין להודות לה' על הטוב שהקב"ה מעניק לנו, אפילו אם זה על ידי מדינת ישראל?

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17500
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' ינואר 26, 2017 10:43 am

לכאו' לשרוף עצי סוכה לחום זה תשמיש מגונה ודומה לפוסע עליה


לא נראה לי. יש לך ראייה על זה?

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17500
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' ינואר 26, 2017 10:56 am

יש לי אוצר החכמה. אז מצאתי בספר גנזי הקדש שהביא מהבן איש חי שמותר לשרפם ראה הערה יא.
קבצים מצורפים
עצי סוכה.pdf
(146.65 KiB) הורד 95 פעמים

מה שנכון נכון
הודעות: 9210
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ה' ינואר 26, 2017 11:04 am

אוצר החכמה כתב:יש לי אוצר החכמה. אז מצאתי בספר גנזי הקדש שהביא מהבן איש חי שמותר לשרפם ראה הערה יא.

ראה שבת מה ע"א ביצה ל ע"ב.

ע. התשבי
הודעות: 338
הצטרף: ג' אוקטובר 13, 2015 1:41 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי ע. התשבי » ה' ינואר 26, 2017 2:19 pm

אפשר כתב:מצבינו כאן בארץ ישראל מלווה בהרבה הרבה טוב.

בכל אופן בבחינת ראה מעשה ונזכר עובדא.
סיפר לי אדם אחד סיפור מיוחד של הכרת הטוב.
פעם ראה ספר תורה עולה בלהבות, ונתערר בו הרגשה פתאומית ועזה לשאוף שאיפה ארוכה ומלאה מסיגריה, באין אש, פנה לספר תורה, הדליק ושאף מלא ריאותיו, וע"ז הוא הכיר טובה שנים רבות, לאש ולמדליק את הבעירה.

אמור מעתה: אין איסור להדליק סיגריה מס"ת בוער (לגור בארץ וליהנות מטובות השלטון), רק לא לתת תודה לה' ע"ז.

אפשר
הודעות: 1000
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אפשר » ה' ינואר 26, 2017 3:00 pm

מה שנכון נכון כתב:
אוצר החכמה כתב:יש לי אוצר החכמה. אז מצאתי בספר גנזי הקדש שהביא מהבן איש חי שמותר לשרפם ראה הערה יא.

ראה שבת מה ע"א ביצה ל ע"ב.

מה כוונת הציון, שם מבואר עיקר האיסור ושאפשר להתנות, האם יש שם יותר?
בכל אופן בנוגע לגוף השאלה לפני שכתבתי היה נוטה לי להיתר, ולא כתבתי רק לתפארת הנושא כאן, ולצורך התגובה.
אך בגוף הדבר יש מקום לדון בזה, ותליא בכל מיני דברים שתלו הפוסקים האחרונים מה נקרא בזיון.

לפסוע ודאי אסור, כ"ה במשנ"ב סי' כא סק"ו, וסו"ס תרלח.
אני מניח שלהשתמש בבגד ציצית [לא טלית, ולא חוטי ציצית, אלא בגד ציצית] לנקות המשקפים מותר [אף שיש בזה מעשה עם האדר"ת וכו'].
באמצע יש שטח אפור, ניקח לדוגמא לקנח זיעה, ידוע מעשה עם אמו של החזו"א שאמרה לבנה למחות בא' המתפללים שהיה מנגב זיעת בני ברק עם טלית קטן דידיה, ואמר החזו"א שא"א למחות. אך מאידך דעת המקו"ח לאיסור.

שריפת עצי סוכה יש בו שני ענינים, מצד השריפה עצמה הייתי דנו כבזיון, למה לשרוף. אבל מצד התוצאה, היינו אם עשאו כדי להמציא חום או בישול הייתי אומר שמותר, כי זה ודאי לא תשמיש בזוי, וא"כ הוא קצת ספק בעיני, בתר מאי אזלינן. אם היה תלוי בי הייתי מכריע דלצורך תוצאה שאינה מגונה מותר, וא"כ בנידון הנ"ל מותר, ואילו סתם שריפה יש להחמיר.
אולם דעת הבא"ח שהבאת נראה להתיר אפילו כשאינו ממציא תוצאה שאינה מגונה, משמע שמתיר בכל אופן.

מה שנכון נכון
הודעות: 9210
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ה' ינואר 26, 2017 3:04 pm

אפשר כתב:
מה שנכון נכון כתב:
אוצר החכמה כתב:יש לי אוצר החכמה. אז מצאתי בספר גנזי הקדש שהביא מהבן איש חי שמותר לשרפם ראה הערה יא.

ראה שבת מה ע"א ביצה ל ע"ב.

מה כוונת הציון, שם מבואר עיקר האיסור ושאפשר להתנות, האם יש שם יותר?וא"כ בנידון הנ"ל מותר, ואילו סתם שריפה יש להחמיר.

הצורך בתנאי הוא רק מצד מוקצה (למצותו או סותר), ומוכח משם שאין בזה משום ביזוי תשמישי מצוה.

אפשר
הודעות: 1000
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אפשר » ה' ינואר 26, 2017 3:19 pm

מה שנכון נכון כתב:הצורך בתנאי הוא רק מצד מוקצה (למצותו או סותר), ומוכח משם שאין בזה משום ביזוי תשמישי מצוה.

בקיצור אתה מפרש אין נוטלין דקאי על נטילה לשם שריפה, לזה לא מספיק גמ', צריך איזה ראשון שמפרש כן להדיא, דאפשר ליטול עצים להרבה צרכים אחרים שאין בהם גנאי.

מה שנכון נכון
הודעות: 9210
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ה' ינואר 26, 2017 3:41 pm

אפשר כתב:
מה שנכון נכון כתב:הצורך בתנאי הוא רק מצד מוקצה (למצותו או סותר), ומוכח משם שאין בזה משום ביזוי תשמישי מצוה.

בקיצור אתה מפרש אין נוטלין דקאי על נטילה לשם שריפה, לזה לא מספיק גמ', צריך איזה ראשון שמפרש כן להדיא, דאפשר ליטול עצים להרבה צרכים אחרים שאין בהם גנאי.

אי"צ לזה ראיות ופשוט שזו משמעות הלשון נטילת עצים בכל הענין, וכ"ה במשנה לעיל. וראה רמב"ם על מן הסמוך לה - ומסיקין בהם.
[לענין שאר תשמישים אם לא היו העצים עומדים להסקה היו אסורים משום מוקצה מחמת גופו, גם בלי הוקצה למצותו וכו'].

אפשר
הודעות: 1000
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אפשר » ה' ינואר 26, 2017 3:47 pm

מה שנכון נכון כתב:
אפשר כתב:
מה שנכון נכון כתב:הצורך בתנאי הוא רק מצד מוקצה (למצותו או סותר), ומוכח משם שאין בזה משום ביזוי תשמישי מצוה.

בקיצור אתה מפרש אין נוטלין דקאי על נטילה לשם שריפה, לזה לא מספיק גמ', צריך איזה ראשון שמפרש כן להדיא, דאפשר ליטול עצים להרבה צרכים אחרים שאין בהם גנאי.

אי"צ לזה ראיות ופשוט שזו משמעות הלשון נטילת עצים בכל הענין, וכ"ה במשנה לעיל. וראה רמב"ם על מן הסמוך לה - ומסיקין בהם.

חלש, המשנה והגמ' כן, אבל סוכת החג בחג, י"ל דהכוונה למה שראויה לה. הרי אין הסוגיא דנה כאן באיסור תשמישי מצוה, וא"כ הסוגיא דחיק ואוקים נפשה במה שמותר. וכן מצאנו לרבבות בש"ס ופוסקים, ועכ"פ בגדר 'משם מוכח', ודאי אינו.

יושב ירושלים
הודעות: 823
הצטרף: ד' ינואר 18, 2017 6:33 pm
שם מלא: פסח הלפרין

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב ירושלים » ה' ינואר 26, 2017 4:11 pm

תוכן כתב: האשכול הזה יוקדש לטוב שהקב"ה עושה, וכל הדיונים יסובבו סביב הטוב. אבקש לשמור את הביקורת לאשכולות המוקדשים לביקורת.

לצערנו הרב נתקיים בפורום זה "מתוך שבחו בא לידי גנותו", עצוב מאוד.

הרוצה להחכים
הודעות: 359
הצטרף: א' מרץ 01, 2015 4:54 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי הרוצה להחכים » ה' ינואר 26, 2017 4:20 pm

מספרים על הרה"ק ר' אהרן מבעלא ששאלו אותו מה דעתו על המדינה, וענה שהקב"ה הזמין לישראל מקום טוב היכן להניח את הראש עד ביאת משיח צדקנו.
אולי אין זה אתחלתא דגאולה, אולם ברור כשמש שהמדינה איחדה תחת קורת גגה אלפי יהודים שהגיעו מכל מיני מדינות עויינות וזוכים כאן ללגיטימציה (למרות שלא אוהבים תמיד את רמת דתיותם).

כמו כן יש להודות לה' שבזכות המדינה ישנם אלפי יהודים נידחים שאוכלים כשר, מתבוללים באחוזים פחותים בהרבה, יודעים מיהדותם ונזכרים בכל שני וחמישי מיהדותם (אם לחיוב ואם לשלילה), צמים ביום הכיפורים ואוכלים (גם) מצות בפסח. תופעות שכמעט אינן מצויות בארצות הגולה.

בן פרצי
הודעות: 112
הצטרף: ב' ספטמבר 05, 2016 4:10 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי בן פרצי » ה' ינואר 26, 2017 4:26 pm

אפשר כתב:
בן פרצי כתב:
אפשר כתב:מצבינו כאן בארץ ישראל מלווה בהרבה הרבה טוב.

בכל אופן בבחינת ראה מעשה ונזכר עובדא.
סיפר לי אדם אחד סיפור מיוחד של הכרת הטוב.
פעם ראה ספר תורה עולה בלהבות, ונתערר בו הרגשה פתאומית ועזה לשאוף שאיפה ארוכה ומלאה מסיגריה, באין אש, פנה לספר תורה, הדליק ושאף מלא ריאותיו, וע"ז הוא הכיר טובה שנים רבות, לאש ולמדליק את הבעירה.

לי זה הזכיר סיפור אחר.
היה צדיק אחד שהיה לו דפנות סוכה שהיו יקרים לו מכל חמודות תבל, הוא בעצמו צייר עליהם ציורים נפלאים ביגיעה רבה ובכוונות נשגבות. כשעלה ארצה סחב עמו מכל אוצרותיו את הדפנות היקרות לו כשערי ניקנור.

אירע פעם שבמשפחה עניה עם ילד חולה נצרכו להסיק אש לחמם גופם בקור ולבשל מים לילדם החולה, ועצים אין. הגיע הדבר לאוזני הצדיק, לקח את דפנותיו היקרות לו כל כך, ומיהר להצית בהם אש כדי להציל נפשות מישראל.

עבר בחוץ אדם שרצה לעשן וחפש אש, ובראותו המעשה הגדול שמח בלבו ואמר: האח חמותי ראיתי אור! לקח את הסיגריה והדליקה, והילל לה' על החסד שהטיב עמו.

זה מותר בכלל?
לכאו' לשרוף עצי סוכה לחום זה תשמיש מגונה ודומה לפוסע עליה, וגם לקחת אש מהעצים לסיגריה ודאי מסתבר דהוי כתשמיש מגונה בעצי סוכה.
אבל המעשה בכללות מסתדר יותר אם יש בו שני איסורים. כי זה ממש דומה למעשה הקודם.

ואמנם, והיה אם מה שדנתי לכף זכות לא עלתה כהוגן, ואינו אמיתת כוונתך, אז בא אבאר לך מה שכתבת
הנמשל למשל שנשאת הוא, שמדינת ישראל שרפה את התורה, אבל למצוה רבה תיחשב, שהרי בזה חיממו לנו את הבית, והוציאו אותנו מעניותינו, ומה שווה יותר מכל רווח והון לאלו דברים החשובים שלא נשרוף עליהם את התורה.

[אם כה כוונתך, כלך לך אצל בן גוריון, ושאר עוקרי התורה, ומה לך פה ומי לך פה, ולכן אני מעדיף לדון לזכות].[/quot]

א. למה אתה חושב שזה משל? סיפור שהיה.

ב. לעצם הדין כבר הביאו כאן שזו גמרא מפורשת שזה מותר לאחר החג (ולהמתעקש, עיין ר"ן סוכה לז: ד"ה הדס של מצוה, שעצי סוכה מהבערה בלחוד אקצייה). אבל מה צריך לדון בזה, כשהדיון עצמו הוא דוגמה טובה יותר לאוטם הלב מהסיפור עם מדליק הסיגריה.

ג. כוונתי בסיפור פשוטה, באתי להסכים עם מה שהמשלת את טובת בית הספרים להדלקת סיגריה, מול כל הטובה שנעשה בהמצאת מקום מנוחה להאומה שנרדפה ונטרפה במשך אלפי שנים. להודות אחרי כל זאת על ספריה, אי"ז כלל הכרת הטוב אלא אטימת לב נוראה.

ד. לא ידוע לי על מעמד שריפת התורה שהתקיים מאז קום המדינה, אבל זה נכון שעד קימומה זה קרה לנו רבות.

אגב, כישוריך בלימוד זכות משתלבים להפליא עם קו מחשבתך הישר:
מקום מקלט לעם בזוז ושסוי = שריפת התורה.
החיאת נפשות שפלות במחיר הקרבת היקר מכל = תשמיש מגונה.
וגם עם הלשונות המרהיבים: "מי לך פה, כלך לך אצל בן גוריון".

אבא יודן
הודעות: 1055
הצטרף: ב' אוגוסט 10, 2015 2:34 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אבא יודן » ה' ינואר 26, 2017 4:30 pm

עוד שני משלים נאים
ויואל 1.jpg
ויואל 1.jpg (432.62 KiB) נצפה 4166 פעמים

ויואל 2.jpg
ויואל 2.jpg (602.34 KiB) נצפה 4166 פעמים

על ה.jpg
על ה.jpg (841.53 KiB) נצפה 4166 פעמים

על ה1.jpg
על ה1.jpg (462.31 KiB) נצפה 4166 פעמים

אפשר
הודעות: 1000
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אפשר » ה' ינואר 26, 2017 4:41 pm

בן פרצי כתב:א. למה אתה חושב שזה משל? סיפור שהיה.

ב. לעצם הדין כבר הביאו כאן שזו גמרא מפורשת שזה מותר לאחר החג (ולהמתעקש, עיין ר"ן סוכה לז: ד"ה הדס של מצוה, שעצי סוכה מהבערה בלחוד אקצייה). אבל מה צריך לדון בזה, כשהדיון עצמו הוא דוגמה טובה יותר לאוטם הלב מהסיפור עם מדליק הסיגריה.

ג. כוונתי בסיפור פשוטה, באתי להסכים עם מה שהמשלת את טובת בית הספרים להדלקת סיגריה, מול כל הטובה שנעשה בהמצאת מקום מנוחה להאומה שנרדפה ונטרפה במשך אלפי שנים. להודות אחרי כל זאת על ספריה, אי"ז כלל הכרת הטוב אלא אטימת לב נוראה.

ד. לא ידוע לי על מעמד שריפת התורה שהתקיים מאז קום המדינה, אבל זה נכון שעד קימומה זה קרה לנו רבות.

אגב, כישוריך בלימוד זכות משתלבים להפליא עם קו מחשבתך הישר:
מקום מקלט לעם בזוז ושסוי = שריפת התורה.
החיאת נפשות שפלות במחיר הקרבת היקר מכל = תשמיש מגונה.
וגם עם הלשונות המרהיבים: "מי לך פה, כלך לך אצל בן גוריון".


אין כזה ר"ן, הראשונים שם דנים על נוי סוכה, וסילפת כאן לשון הר"ן.

בנוגע לעצם הדיון איני מבין מה אתה רוצה, הקדמתי שבאמת יש טובות רבות, אבל קשה לדבר בשבח רשעים אלו שעקרו את התורה כולה, וטוב לי מה שייסרני ה' תחת סבלות כל העמים והתורה נשמרה כצורתה, [עד שקם ההשכלה הרבה בזכות הרווחה בצרפת], יותר ממה שנתן לי הרשעים הרווחה כאן בא"י, והסירו את אמירת שמע ישראל מרוב ילדי ישראל, אתה יכול לכתוב כל המעלות של היום וכל החסרונות של אתמול, אבל סוף סוף השלטון כאן בא לעקור את התורה, והיא מצליחה בזה, הרבה יותר מכל רשעי אירופה ובבל בכל השנים.

ועכשיו עתה חוזר על הטענה שלך של אתמול, שאתה מעדיף שריפת התורה ועקירתה ולפחות לא יהיו יסורים שיסוי וביזוי של אירופה.

אפשר
הודעות: 1000
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אפשר » ה' ינואר 26, 2017 4:44 pm

יש להוסיף שגם מדברי הרמ"א בשו"ע סי' תרסד ששורפים הערבות באפיית מצה אין ראיה.
א' מדובר שם בערבה של שביעי
ב' מדובר שם שמשתמש למצוה
ג' אף שיש משמעות דגם בלא המצוה אינו אסור, מכ"מ הרי שם הוא מפיק אפייה מהמצוה, וזה לכאו' מותר כנ"ל.

אחד ממקורות הרמ"א הוא מהמהרי"ל, ובאמצע דבריו (חג הסוכות אות ט) כתב וז"ל, אמר ואמר אף על גב דנזרקי' ערבות של ההושענות אסור לזלזל בהן כגון לדרוס עליהם, אך שומרים אותם לעשות בהן עוד מצוה.
אם כי אין הכרח, אבל קצת משמעות יש, דמפני שאין לזלזל בהם שומרים אותם לעשות מצוה אחרת, לשרוף במצות, משמע דסתם לשרוף אסור, [ולפ"ז אפילו לצורך חול, אבל זה יהיה מחודש וכנ"ל].
נערך לאחרונה על ידי אפשר ב ה' ינואר 26, 2017 4:55 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

בן פרצי
הודעות: 112
הצטרף: ב' ספטמבר 05, 2016 4:10 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי בן פרצי » ה' ינואר 26, 2017 4:53 pm

נתתי מ"מ מדויק לר"ן וכל הרוצה יכול להיוכח, חוץ מזה שאין הבדל למעשה בין נוי סוכה לעצי סוכה. ועיין ט"ז תרל"ח סק"ג הובא במ"ב.

יושב ירושלים
הודעות: 823
הצטרף: ד' ינואר 18, 2017 6:33 pm
שם מלא: פסח הלפרין

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב ירושלים » ה' ינואר 26, 2017 5:02 pm

אבא יודן כתב:עוד שני משלים נאים
jpg[/attachment]

יש כאן טעות יסודית בכל העניין. שם האשכול הוא 'הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל', אין המדובר כאן על הכרת הטוב ל'ציונים הארורים', אשר עליהם אולי ניתן להמשיל את משלי הויוא"מ, האם יש מאן דהו הסובר שאין להודות להקב"ה על כל הטובה שיש בשהותינו כאן בא"י, בגלל שהוא זה אשר גרם ח"ו למצבנו הרוחני הירוד???!!!

אפשר
הודעות: 1000
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אפשר » ה' ינואר 26, 2017 5:04 pm

בן פרצי כתב:נתתי מ"מ מדויק לר"ן וכל הרוצה יכול להיוכח, חוץ מזה שאין הבדל למעשה בין נוי סוכה לעצי סוכה. ועיין ט"ז תרל"ח סק"ג הובא במ"ב.

גם הר"ן וגם הט"ז זה אותו דבר, ושניהם מדברים על הדס שבסוכה, והדס שבסוכה זה נוי סוכה. ולא שמענו שיהא איסור בזיון גם בנוי סוכה, כמדומני שמנהג כל ישראל לזרוק נוי סוכה לאשפה במקום מגונה. חוץ מזה אף אי יהיבנא שיש כזה ר"ן, הרי כל האיסור לבזות תשמישי מצוה מקורו בכל בו ובמהרי"ל והובא ברמ"א ולא במחבר, וא"כ יתכן שהר"ן חולק, אבל אנן קיי"ל כהרמ"א, וממילא ליכא ראיה. אבל כבר הקדמנו דבנוי סוכה לא שמענו להקפיד משום בזיון תשמישי מצוה. [אמנם החסידים מקפידים אפילו בבשמים להבדלה, וכדומה].
ז"ל הר"ן למי שרוצה
ומסתברא דהוא הדין להדס שנותנין בסוכה דמריחא אקצייה אבל יש חולקין ואומרים שלא אמרו כן אלא בהדס שבלולב שכיון שהוא צריך למצותו ואי אפשר אלא בו לריחיה שהוא עומד אקצייה אבל הדס של סוכה כיון דאפשר ליה בעצים בעלמא מעשה עץ בלבד משמש ומהבערה בלחוד אקצייה שלא יפחות מסוכה אבל מריחא לא אקצייה.
וכן הוא בריטב"א שם, וכ"ה בט"ז שם.

כדי להבהיר לך אוסיף, האיסור של ביזוי תשמיש מצוה, הוא בדבר שעשית עמו מצוה, לא בדבר שהיה בו קדושה, ולכן דפנות הסוכה הם בכלל האיסור של גנאי ובזיון, וכמש"כ המשנ"ב שם ושם, ואילו נוי סוכה מעולם לא נתקיים על ידו מצות סוכה, רק הם היו לנוי בלבד.

אפשר
הודעות: 1000
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אפשר » ה' ינואר 26, 2017 5:30 pm

יושב ירושלים כתב:
אבא יודן כתב:עוד שני משלים נאים
jpg[/attachment]

יש כאן טעות יסודית בכל העניין. שם האשכול הוא 'הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל', אין המדובר כאן על הכרת הטוב ל'ציונים הארורים', אשר עליהם אולי ניתן להמשיל את משלי הויוא"מ, האם יש מאן דהו הסובר שאין להודות להקב"ה על כל הטובה שיש בשהותינו כאן בא"י, בגלל שהוא זה אשר גרם ח"ו למצבנו הרוחני הירוד???!!!

אף אחד לא טעה, אא"כ כבודו טעה בתחילה.
על משקל כותרת האשכול, הייתי מבקש שתעשו אשכול נוסף, הכרת הטוב להקב"ה על השואה האיומה שהביא עלינו. עכשיו ברור שבכל דבר ודבר יש חסד עצום מהקב"ה, שהקב"ה הוא מקור כל הטוב, וכבר אמרו במדרשים לדרוש מפי עליון לא תצא הרעות, פסיק. [וידוע ע"פ פנימיות הענין שכל רע שבא ח"ו לעולם מקורו הפנימי הוא שפע וטוב אין סופי, ורק שמתקלקל בקילקול הכלים שבראו המקבלים]. וגם בשואה היו חסדים נפלאים, הרי לכמה מהחברים כאן הטובות שבשואה הן שלבסוף באנו למדינת ישראל. אבל מכ"מ מי שהיה כותב כזה כותרת, זה לא היה עובר בשתיקה.
ובכן בעיני, וזכותי להביע דעתי הענייה, האשכול על הכרת הטוב למדינת ישראל גרוע פי כמה מכותרת הכרת הטוב להקב"ה שהביא את היטלר ימ"ש עלינו.

כלומר, טוב היה אם כל אחד היה מגדיר בראשו [המבולבל] מה טוב ומה רע, ומדינת ישראל בשורה התחתונה היא רע, וא"כ היא עונש/נסיון/התמודדות וכו', ולא מקור לשאוב ממנו חסדים וטובות.

איש גלילי
הודעות: 2409
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי איש גלילי » ה' ינואר 26, 2017 5:31 pm

השואה (דריש מסורת ומקרא) נפלאה, השואה והקמת המדינה!
אני מקוה שאתה לא מתכון למה שאתה אומר...

אפשר
הודעות: 1000
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אפשר » ה' ינואר 26, 2017 5:37 pm

איש גלילי כתב:השואה (דריש מסורת ומקרא) נפלאה, השואה והקמת המדינה!
אני מקוה שאתה לא מתכון למה שאתה אומר...

מה לא טוב?
השואה רעה? כן.
המדינה רעה? כן.

מה גרוע, לענ"ד רש"י בחוקת גדול המחטיאו מההורגו מכריע ספק זה.

איש גלילי
הודעות: 2409
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי איש גלילי » ה' ינואר 26, 2017 5:39 pm

כבר הרבה טרחו פה להסביר את רעת מקימי המדינה. אני רוצה להבין את רעת קיום המדינה.

אפשר
הודעות: 1000
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אפשר » ה' ינואר 26, 2017 5:47 pm

איש גלילי כתב:כבר הרבה טרחו פה להסביר את רעת מקימי המדינה. אני רוצה להבין את רעת קיום המדינה.

נכון לבוקר זה,
א. מדינת ישראל מתכננת לתת לגיטמציה לריפורמים.
ב. מדינת ישראל מגבה ישירות ובעקיפין חילול שבת בהמון מקומות וצורות.
ג. מדינת ישראל מממנת אלפי סוגי תועבות תחת סעיפי בידור ותרבות וכדומה.
ד. מדינת ישראל שם בפי אלפי תינוקות המתחנכים בבתי ספר שלהם דברי בלע וכפירה, ומקיימם בלי לדעת מה זה שמע ישראל.
ה. מדינת ישראל רוצה וחותרת לעקור תורה מישראל ע"י שישאירו רק ד' מאות עילויים בישיבות.

ועוד ועוד, כל מי שרוצה להוסיף יוסיף.

מה שנכון נכון
הודעות: 9210
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ה' ינואר 26, 2017 5:48 pm

הט"ז סימן כא ס"ק ב כתב שכשם שאין לזרוק ציצית במקום מגונה ה"ה בסכך סוכה טוב שלא לעשות בו דבר שאינו כבוד למצוה שעברה. וכתב במש"ז דיל"ע איך הדין בדפנות הסוכה, ומסיק דמ"מ נכון שלא לעשות תשמיש מגונה מהם. ע"כ.
ולפי"ז אין ראיה מהתלמוד. אך לענ"ד פשוט מסברא ששריפה (הן לצורך שמוש והן ע"מ לבערו מהעולם) אין דינה כזריקה לאשפה, ומותרת.
[כמדומני שיש התייחסות לעיקר הענין בדברי האחרונים על שריפת דפי ההגהה של הספרים, והבאת תפילין לחולה במחלה מדבקת, (כמובן חמור מנד"ד), ולא בדקתי כעת].
----
שוב נזכרתי שזה אינו, והמדובר בסוגיא הוא על הסכך, (בדפנות נחלקו הרמב"ם והרא"ש), והדרא הראיה לדוכתא.
נערך לאחרונה על ידי מה שנכון נכון ב ה' ינואר 26, 2017 10:04 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

משה נטע
הודעות: 417
הצטרף: ד' ינואר 11, 2017 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי משה נטע » ה' ינואר 26, 2017 5:49 pm

אפשר כתב:
איש גלילי כתב:כבר הרבה טרחו פה להסביר את רעת מקימי המדינה. אני רוצה להבין את רעת קיום המדינה.

נכון לבוקר זה,
א. מדינת ישראל מתכננת לתת לגיטמציה לריפורמים.
ב. מדינת ישראל מגבה ישירות ובעקיפין חילול שבת בהמון מקומות וצורות.
ג. מדינת ישראל מממנת אלפי סוגי תועבות תחת סעיפי בידור ותרבות וכדומה.
ד. מדינת ישראל שם בפי אלפי תינוקות המתחנכים בבתי ספר שלהם דברי בלע וכפירה, ומקיימם בלי לדעת מה זה שמע ישראל.
ה. מדינת ישראל רוצה וחותרת לעקור תורה מישראל ע"י שישאירו רק ד' מאות עילויים בישיבות.

ועוד ועוד, כל מי שרוצה להוסיף יוסיף.

כל הדברים האלו קיימים גם במדינות אחרות, ולפעמים אף ביתר שאת, כמו בעניין הרפורמים והבידור למשל.
הפלוס בארץ ישראל שלציבור החרדי יש יותר גישה לציבור הכללי הלא שומר תומ"צ לעת עתה.
חוץ מהעניין עם הצבא והישיבות, בנימה אישית זה הדבר שהכי מפריע לי כאן, אבל נסיונות...
נערך לאחרונה על ידי משה נטע ב ה' ינואר 26, 2017 5:53 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

אפשר
הודעות: 1000
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אפשר » ה' ינואר 26, 2017 5:52 pm

משה נטע כתב:
אפשר כתב:
איש גלילי כתב:כבר הרבה טרחו פה להסביר את רעת מקימי המדינה. אני רוצה להבין את רעת קיום המדינה.

נכון לבוקר זה,
א. מדינת ישראל מתכננת לתת לגיטמציה לריפורמים.
ב. מדינת ישראל מגבה ישירות ובעקיפין חילול שבת בהמון מקומות וצורות.
ג. מדינת ישראל מממנת אלפי סוגי תועבות תחת סעיפי בידור ותרבות וכדומה.
ד. מדינת ישראל שם בפי אלפי תינוקות המתחנכים בבתי ספר שלהם דברי בלע וכפירה, ומקיימם בלי לדעת מה זה שמע ישראל.
ה. מדינת ישראל רוצה וחותרת לעקור תורה מישראל ע"י שישאירו רק ד' מאות עילויים בישיבות.

ועוד ועוד, כל מי שרוצה להוסיף יוסיף.

כל הדברים האלו קיימים גם במדינות אחרות, ולפעמים אף ביתר שאת, כמו בעניין הרפורמים והבידור למשל.
חוץ מהעניין עם הצבא והישיבות, בנימה אישית זה הדבר שהכי מפריע לי כאן, אבל נסיונות...

מה רע אם אמריקה נותנת הכרה לריפורמים, אבל כן יש בעיה אם עם ישראל ומדינת ישראל נותנת.
כנ"ל לגבי בידור ותרבות, הן אמנם יש לדון מצד ז' מצוות בני נח, [אם התירם ואם יענשו עליהם], אבל בגדול לא איכפת לי אם גוי נהנה בכל צורה שהיא, אבל כן איכפת לי אם קם לה מדינה שמייצגת את היהדות והיהודים והא נותנת לגטימציה לכל עבירה וכל עקירת הדת. מעודדת וחותרת לכך, שככל העמים בית ישראל.

משה נטע
הודעות: 417
הצטרף: ד' ינואר 11, 2017 7:01 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי משה נטע » ה' ינואר 26, 2017 5:57 pm

אפשר כתב: מה רע אם אמריקה נותנת הכרה לריפורמים, אבל כן יש בעיה אם עם ישראל ומדינת ישראל נותנת.
כנ"ל לגבי בידור ותרבות, הן אמנם יש לדון מצד ז' מצוות בני נח, [אם התירם ואם יענשו עליהם], אבל בגדול לא איכפת לי אם גוי נהנה בכל צורה שהיא, אבל כן איכפת לי אם קם לה מדינה שמייצגת את היהדות והיהודים והא נותנת לגטימציה לכל עבירה וכל עקירת הדת. מעודדת וחותרת לכך, שככל העמים בית ישראל.

רע שזה מועדד את ההתבוללות וכיוצא בזה.
לגבי הבידור, הוא לא תמיד אסור מדינא אבל זה נושא אחר כמובן.
באופן עקרוני אתה צודק, זה זיוף וזה לא עם ישראל.
אבל בעצם זה שאנחנו חרדים ואנחנו מובדלים מהם ולא קשורים אליהם אנחנו מכריזים בזה (אפילו בלי לצעוק) שהם זייפנים.
ולעניין מעשה (כמו שהוספתי בעריכה בהודעה הקודמת, רק כבודו ענה מהר...) בארץ ישראל יש יותר גישה לציבור הכללי ויותר אפשרות להשפיע על אותם יהודים שלא שומרים תומ"צ לעת עתה, מה שבחו"ל הרבה יותר קשה.

אפשר
הודעות: 1000
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אפשר » ה' ינואר 26, 2017 5:58 pm

מה שנכון נכון כתב:הט"ז סימן כא ס"ק ב כתב שכשם שאין לזרוק ציצית במקום מגונה ה"ה בסכך סוכה טוב שלא לעשות בו דבר שאינו כבוד למצוה שעברה. וכתב במש"ז דיל"ע איך הדין בדפנות הסוכה, ומסיק דמ"מ נכון שלא לעשות תשמיש מגונה מהם. ע"כ.
ולפי"ז אין ראיה מהתלמוד. אך לענ"ד פשוט מסברא ששריפה (הן לצורך שמוש והן ע"מ לבערו מהעולם) אין דינה כזריקה לאשפה, ומותרת.
[כמדומני שיש התייחסות לעיקר הענין בדברי האחרונים על שריפת דפי ההגהה של הספרים, והבאת תפילין לחולה במחלה מדבקת, (כמובן חמור מנד"ד), ולא בדקתי כעת].

חוץ מזה הגמ' לענ"ד אפשר להעמיד בנוטל לבישול ולחימום, שזה לכאו' מותר, או לצורך מצוה שזה בודאי מותר כמו הרמ"א לגבי השענות.
לגבי עיקר הכרעתך, אני שומע צד גדול כדבריכם, וכן הוא דעת הבן איש חי, אבל מכ"מ עדיין לא מוחלט אצלי שאם אחד בא ומבער ושורף דפנות הסוכה סתם מפני שאינו רוצה בקיומם שאי"ז גנאי מסויים.

אפשר
הודעות: 1000
הצטרף: א' דצמבר 04, 2016 9:08 pm

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי אפשר » ה' ינואר 26, 2017 6:02 pm

משה נטע כתב:
אפשר כתב: מה רע אם אמריקה נותנת הכרה לריפורמים, אבל כן יש בעיה אם עם ישראל ומדינת ישראל נותנת.
כנ"ל לגבי בידור ותרבות, הן אמנם יש לדון מצד ז' מצוות בני נח, [אם התירם ואם יענשו עליהם], אבל בגדול לא איכפת לי אם גוי נהנה בכל צורה שהיא, אבל כן איכפת לי אם קם לה מדינה שמייצגת את היהדות והיהודים והא נותנת לגטימציה לכל עבירה וכל עקירת הדת. מעודדת וחותרת לכך, שככל העמים בית ישראל.

רע שזה מועדד את ההתבוללות וכיוצא בזה.
לגבי הבידור, הוא לא תמיד אסור מדינא אבל זה נושא אחר כמובן.
באופן עקרוני אתה צודק, זה זיוף וזה לא עם ישראל.
אבל בעצם זה שאנחנו חרדים ואנחנו מובדלים מהם ולא קשורים אליהם אנחנו מכריזים בזה (אפילו בלי לצעוק) שהם זייפנים.
ולעניין מעשה (כמו שהוספתי בעריכה בהודעה הקודמת, רק כבודו ענה מהר...) בארץ ישראל יש יותר גישה לציבור הכללי ויותר אפשרות להשפיע על אותם יהודים שלא שומרים תומ"צ לעת עתה, מה שבחו"ל הרבה יותר קשה.

בחו"ל יש קירוב עצום ג"כ. והעיקר שחילוני חו"ל אין להם שום אנטי.
תזכור שכמו שכאן אני נגישים לחילונים, החילונים עצמם עשו כל טצדקי להפסיק גישה זו, ע"י השמצות השכם והערב בתקשורת, אז מסתמא בחו"ל קל יותר לקרב, וכן שמענו ממקרבים.
לגבי הכרה של גוים בריפורמים, איני מבין דבריך, אין הם מכירים בריפורמים כזרם ביהדות לעומת חרדים, מה גוי מבין באידישקייט, הוא בסה"כ אומר שהבן אדם מולו הוא jew, זה גורם למשהו? אין הכרת הגוי גורמת לכלום בין יהודים עצמם. אבל כאן אם הממסד מכיר בריפורמים הוא גורם בעקיפין למליוני חילונים להתקרב ליהדות כזו.
נערך לאחרונה על ידי אפשר ב ה' ינואר 26, 2017 6:03 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

יושב ירושלים
הודעות: 823
הצטרף: ד' ינואר 18, 2017 6:33 pm
שם מלא: פסח הלפרין

Re: הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל

הודעהעל ידי יושב ירושלים » ה' ינואר 26, 2017 6:03 pm

אפשר כתב:
יושב ירושלים כתב:
אבא יודן כתב:עוד שני משלים נאים
jpg[/attachment]

יש כאן טעות יסודית בכל העניין. שם האשכול הוא 'הכרת הטוב להקב"ה על מדינת ישראל', אין המדובר כאן על הכרת הטוב ל'ציונים הארורים', אשר עליהם אולי ניתן להמשיל את משלי הויוא"מ, האם יש מאן דהו הסובר שאין להודות להקב"ה על כל הטובה שיש בשהותינו כאן בא"י, בגלל שהוא זה אשר גרם ח"ו למצבנו הרוחני הירוד???!!!

אף אחד לא טעה, אא"כ כבודו טעה בתחילה.
על משקל כותרת האשכול, הייתי מבקש שתעשו אשכול נוסף, הכרת הטוב להקב"ה על השואה האיומה שהביא עלינו. עכשיו ברור שבכל דבר ודבר יש חסד עצום מהקב"ה, שהקב"ה הוא מקור כל הטוב, וכבר אמרו במדרשים לדרוש מפי עליון לא תצא הרעות, פסיק. [וידוע ע"פ פנימיות הענין שכל רע שבא ח"ו לעולם מקורו הפנימי הוא שפע וטוב אין סופי, ורק שמתקלקל בקילקול הכלים שבראו המקבלים]. וגם בשואה היו חסדים נפלאים, הרי לכמה מהחברים כאן הטובות שבשואה הן שלבסוף באנו למדינת ישראל. אבל מכ"מ מי שהיה כותב כזה כותרת, זה לא היה עובר בשתיקה.
ובכן בעיני, וזכותי להביע דעתי הענייה, האשכול על הכרת הטוב למדינת ישראל גרוע פי כמה מכותרת הכרת הטוב להקב"ה שהביא את היטלר ימ"ש עלינו.

כלומר, טוב היה אם כל אחד היה מגדיר בראשו [המבולבל] מה טוב ומה רע, ומדינת ישראל בשורה התחתונה היא רע, וא"כ היא עונש/נסיון/התמודדות וכו', ולא מקור לשאוב ממנו חסדים וטובות.

מתברר שהטעות [אולי רק של כבודו] היא גדולה בהרבה ממה שסברתי לתומי, המצב הנתון של 'מדינת ישראל' על כל הכרוך בכך, הוא מוטב לאין ערוך מכל הבחינות - הן מבחינה גשמית והן מבחינה רוחנית - מכל שנותינו בגלות, ואם נדבר על נתונים יבשים, המספר המועט ביותר של רדיפות יהודים מכל הסוגים, הכמות הגדולה ביותר של לומדי תורה ובני עלייה, זה שלצערנו רובו של העם חילוני לא שייך כהוא זה למציאות שעם ישראל התקבץ לארצו, ההיפך הוא הנכון, ההשכלה וגרורותיה גרמו לאחוזי חילון גבוהים מאוד באירופה, ובהמשך גם בארצות המזרח, רוב אלו שנשארו בחו"ל התבוללו וממשיכים להתבולל עד עצם היום הזה, ורוב היושבים בארץ אינם מתבוללים, וצורכים אוכל כשר, ועוד ועוד. כל זה מבלי להזכיר ח"ו את ענייין קיבוץ הגלויות לארץ ישראל [כן, יש כזה דבר...]. לכן כשמדברים על הודאה לה' על המדינה כל המשלים לא נוגעים ולא פוגעים, אם נדון האם יש לגשת למר ב.ג. שר"י ולהודות לו על מסירות נפשו למען הקמת המדינה, אזי אולי ניתן להמשיל את משליו, שכן ניתן לומר שב.ג. וראשי המדינה קלקלו יותר משתיקנו, אבל גם אם לא וודאי שאין להודות להם כלל וכלל, שכן כוונתם בוודאי היתה לקלקלה.


חזור אל “אספקלריא”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: קמצן_קדוש ו־ 14 אורחים