מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

סנהדרין עכשיו

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
שים-שלום
הודעות: 387
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 10:09 pm

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי שים-שלום » א' אוגוסט 20, 2017 4:20 pm

החושב כתב:
אוצר החכמה כתב:מאד נחמד לשגות באשליות ודמיונות, אולי כיף של בין הזמנים. אבל אלול בפתח וצריך קצת להתיחס לעניינים ברצינות.
לא צריך להיות תלמיד החזון איש בשביל להבין שאין לנו היום לא את מהר"י בירב ולא שום חכם שראוי ויהיה מוכן להיסמך. כל זה מעבר לעובדה שצריך גם ללמוד משהו מהכשלון של הסמיכה ההיא ולהבין שאם אז זה לא הצליח אין שום סיכוי שיצליח גם לו יצוייר שהיה לנו חכמים כדוגמת מהר"י בירב.

זאת היתה הבעייה שבגללה הרעיון של הרב מימון לא צלח, כלומר שזה רעיון הזוי על גבול הליצני, ולא בגלל האופי של הכפה (השחורה) שלבש.

והפתרון היחיד המעשי הוא לצפות לישועה.


אני חושב שזה שהדבר נשמע הזוי ודמיוני בנסיבות של עכשיו, אינו סיבה לזלזל ברעיון ובדיון סביב זה. ידוע כי המדע הבדיוני מקדם את המדע.

יש כאן בעיה ברורה, גדולי התורה מכריעים כיום בצורה כזו או אחרת בכל השאלות המעשיות. אלא שכמעט ואין אפילו נושא אחד שאין בלגן סביבו. גדול פלוני אמר כך, וגדול אלמוני אמר אחרת, ויש אומרים שלא הציגו לפניו את הנתונים במלואם, ואחרים אומרים שהוא כבר מבוגר מדי ואין בכוחו לרדת לפרטי המקרה וכו' וכו'. כמעט ואין הידברות בין מקבלי ההחלטות ההלכתיות, הנתונים מהשטח מובאים אליהם בצורה לפעמים מסודרת ולפעמים בצורה מסודרת פחות (אם לא בצורה משובשת לגמרי). וכן מה שאומרים בשמם, לא תמיד ברור על מה אפשר לסמוך ועל מה לא.

התרגלנו לזה. אבל באמת זה מצב אבסורדי לחלוטין.

אז גם אם לא יקום סנהדרין, יתכן מאוד שיהיה גוף אחר שיפתור ולו בצורה חלקית את הבעיות הנ"ל.


סוף סוף מישהו שחושב ;)

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי אוצר החכמה » א' אוגוסט 20, 2017 5:04 pm

אם אני מבין את מה שנכתב כאן אז עכשיו אמרתם משהו אחר וראוי.

היה טוב מאד אילו הפוסקים והחכמים וגדולי הדור היו מתאספים ודנים זה עם זה מה ראוי להיות על פי תורה ומה הדרך הנכונה ולא מכריעים כל אחד לעצמו בלי לשמוע דעת חבירו.

אע"פ שגם זה הוא דבר שאינו מעשי ואין לו שום סיכוי שיקרה לפי הנראה לעין. אבל זו תקווה לדבר שראוי ע"פ תורה וודאי שאילו לא היו עיכובים מיותרים היה צריך שייעשה. להבדיל מעניין הסנהדרין שבמצבינו היום אין ראוי לטעון שהדבר אפשרי והוא כחוכא וטלולא ממעלת החכמים הראויים לישב שם כדברי החזו"א.

עמקן
הודעות: 1714
הצטרף: ו' יוני 17, 2011 2:48 pm

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי עמקן » א' אוגוסט 20, 2017 5:44 pm

שים-שלום כתב:
קראקובער כתב:יש כבר סנהדרין, הנה טופס הצטרפות...
Candidate.pdf


שמעתי על כך, אך אני מדבר על תהליך יותר רשמי, בהשתתפות גדולי הדור שליט"א, 71 גדולי ישראל ששמם מפורסם בהסכמת רוב רבני א"י והתפוצות, תוך הצהרה רבתי שהמורה הוראה נגד הוראתם - זקן ממרא הוא, ויוחרם או כדו'

בלי לשכת הגזיז א"א להיות זקן ממרא.

בברכה המשולשת
הודעות: 14156
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' אוגוסט 20, 2017 6:08 pm

עמקן כתב:
שים-שלום כתב:
קראקובער כתב:יש כבר סנהדרין, הנה טופס הצטרפות...
Candidate.pdf


שמעתי על כך, אך אני מדבר על תהליך יותר רשמי, בהשתתפות גדולי הדור שליט"א, 71 גדולי ישראל ששמם מפורסם בהסכמת רוב רבני א"י והתפוצות, תוך הצהרה רבתי שהמורה הוראה נגד הוראתם - זקן ממרא הוא, ויוחרם או כדו'

בלי לשכת הגזיז א"א להיות זקן ממרא.


יש ירוש' על ביטול גזירת שמן של גויים ודברי שמואל לרב בזה

עמקן
הודעות: 1714
הצטרף: ו' יוני 17, 2011 2:48 pm

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי עמקן » א' אוגוסט 20, 2017 6:23 pm

בברכה המשולשת כתב:
עמקן כתב:
שים-שלום כתב:שמעתי על כך, אך אני מדבר על תהליך יותר רשמי, בהשתתפות גדולי הדור שליט"א, 71 גדולי ישראל ששמם מפורסם בהסכמת רוב רבני א"י והתפוצות, תוך הצהרה רבתי שהמורה הוראה נגד הוראתם - זקן ממרא הוא, ויוחרם או כדו'

בלי לשכת הגזיז א"א להיות זקן ממרא.


יש ירוש' על ביטול גזירת שמן של גויים ודברי שמואל לרב בזה

רמב"ם ממרים ג הלכה ז
מצאן חוץ למקומן והמרה עליהן פטור, שנאמר וקמת ועלית אל המקום מלמד שהמקום גורם לו מיתה

שים-שלום
הודעות: 387
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 10:09 pm

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי שים-שלום » א' אוגוסט 20, 2017 6:31 pm

אוצר החכמה כתב:אם אני מבין את מה שנכתב כאן אז עכשיו אמרתם משהו אחר וראוי.

היה טוב מאד אילו הפוסקים והחכמים וגדולי הדור היו מתאספים ודנים זה עם זה מה ראוי להיות על פי תורה ומה הדרך הנכונה ולא מכריעים כל אחד לעצמו בלי לשמוע דעת חבירו.

אע"פ שגם זה הוא דבר שאינו מעשי ואין לו שום סיכוי שיקרה לפי הנראה לעין. אבל זו תקווה לדבר שראוי ע"פ תורה וודאי שאילו לא היו עיכובים מיותרים היה צריך שייעשה. להבדיל מעניין הסנהדרין שבמצבינו היום אין ראוי לטעון שהדבר אפשרי והוא כחוכא וטלולא ממעלת החכמים הראויים לישב שם כדברי החזו"א.


גם אם היו יושבים, כשאין לזה תוקף המחייב את כל ישראל הרי שזה חסר משמעות כמעט לחלוטין, ו...חסר סיכוי
אינני בקיא בדיני זקן ממרא אם יכול גם מחוץ ללשכת הגזית, עכ"פ זהו שם מושאל לעונשים שיקבעו על ידם אם נדוי או נזיפה וכדו' כפי שהוזכר לעיל.
אמנם נכון הוא שחכמי הסנהדרין מעלתם הייתה גדולה לאין ערוך ממעלת הת"ח היום, אך כפי שפסק בספר החינוך תצא שכל קהל חייב למנות וכו', פשוט שהוא ע"פ מעלתם כן תהיה הסנהדרין ולכשיבוא משיח צדקנו יערה עלינו רוח ממרום ובעז"ה נזכה לשיבת שופטנו כבראשונה

בברכה המשולשת
הודעות: 14156
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' אוגוסט 20, 2017 6:32 pm

עמקן כתב: רמב"ם ממרים ג הלכה ז
מצאן חוץ למקומן והמרה עליהן פטור, שנאמר וקמת ועלית אל המקום מלמד שהמקום גורם לו מיתה


ברור, זה הרי פשט ההלכה הברורה. אך יש תשובת הרא"ש ע"פ הירוש' הנ"ל שת"ח המורה דלא כהתלמוד הבבלי חייב מיתה מדין זקן ממרא

קו ירוק
הודעות: 5801
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי קו ירוק » א' אוגוסט 20, 2017 7:38 pm

שים-שלום כתב:
קו ירוק כתב:אז אולי באמת תניח על ציונו של המהרלב"ח שגם ספרו הוא "ספורים הקדושים" - את השגותיך על דבריו...


"כל חכם הרוצה להשיג על פסק חכם חבירו שהאריך בכתב להטעים דבריו, אינו יכול להשיג על פסקו רק אם גם כן מברר דבריו בטענות צודקות, אבל בפיטומי מילי בעלמא, לומר שאין הדין כפסקו, אין שומעין לו" (מהריב"ל בתשובות מבי"ט סי' קטז)

כבודו אינו דן כדרכה של תורה, לטענות הנ"ל קוראים פיטומי מילי בעלמא. אנא, במקום לעשות 'מלחמת גדוילים', הצג מקחך בראיות צודקות. באותה הדרך אול לומר למר שילך להניח את השגותיו על תפילין דר"ת על קברו, וכו' וכו'... אנא ממך, פתח את אחד השו"תים של אחרוני זמננו ובדוק אם מי מהם העלה טענה מעין זו לדחות את שיטת החלוק עליו.

ואומר את אשר על ליבי, אם במושב הסנהדרין ידונו בצורה כזו, אני חוזר בי מכל דברי, זו באמת חוכא ואיטלולא.



אומר לך את אשר עם לבבי. בהשקפה פשוטה הנך צודק. בעלמא לא מנהלים מו"מ תורני בלשון של: 'אתה לא צודק וזהו', וגם אני ידעתי זאת.

אלא שלדעתי אסור לנהל באשכול ספציפי זה ויכוח תורני בנושא, ובכוונה תחילה בחרתי דוקא כך, בדיוק כפי שביכיתי 'אנשי אמונה אבדו', ולא לעצם הענין.
משום שאם זה נידון, הרי שזה זה יאמר בכה וזה יאמר בכה. והאמת שאין כאן ויכוח! הצדדים להעלות רעיון משונה כזה לדורינו, זה מתוך משקפים עכורות.

סיפרתי כמ"פ בפורום שכשהרב וואזנר נעשה רב בז"מ, הזדמן לו ליסוע ב'טקסי' עם החזו"א, והוא החל לשוח עמו אודות שיטת ר"ת והחזו"א היסהו וחיוה באצבעו ואמר לו בשמים יהיה לנו הרבה זמן לדבר על כך.. לא אבה לדון אתו. שלא יאמרו החזו"א נכנס לדון בענין.. זה לא הלכה וזהו (לדעתו של החזו"א. וכך נהוג עלמא).
(סיפר לי לפני 22 שנים הגרש"ז אולמן ששמע מהרב וואזנר).

שים-שלום
הודעות: 387
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 10:09 pm

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי שים-שלום » א' אוגוסט 20, 2017 7:47 pm

קו ירוק כתב:
שים-שלום כתב:
קו ירוק כתב:אז אולי באמת תניח על ציונו של המהרלב"ח שגם ספרו הוא "ספורים הקדושים" - את השגותיך על דבריו...


"כל חכם הרוצה להשיג על פסק חכם חבירו שהאריך בכתב להטעים דבריו, אינו יכול להשיג על פסקו רק אם גם כן מברר דבריו בטענות צודקות, אבל בפיטומי מילי בעלמא, לומר שאין הדין כפסקו, אין שומעין לו" (מהריב"ל בתשובות מבי"ט סי' קטז)

כבודו אינו דן כדרכה של תורה, לטענות הנ"ל קוראים פיטומי מילי בעלמא. אנא, במקום לעשות 'מלחמת גדוילים', הצג מקחך בראיות צודקות. באותה הדרך אול לומר למר שילך להניח את השגותיו על תפילין דר"ת על קברו, וכו' וכו'... אנא ממך, פתח את אחד השו"תים של אחרוני זמננו ובדוק אם מי מהם העלה טענה מעין זו לדחות את שיטת החלוק עליו.

ואומר את אשר על ליבי, אם במושב הסנהדרין ידונו בצורה כזו, אני חוזר בי מכל דברי, זו באמת חוכא ואיטלולא.



אומר לך את אשר עם לבבי. בהשקפה פשוטה הנך צודק. בעלמא לא מנהלים מו"מ תורני בלשון של: 'אתה לא צודק וזהו', וגם אני ידעתי זאת.

אלא שלדעתי אסור לנהל באשכול ספציפי זה ויכוח תורני בנושא, ובכוונה תחילה בחרתי דוקא כך, בדיוק כפי שביכיתי 'אנשי אמונה אבדו', ולא לעצם הענין.
משום שאם זה נידון, הרי שזה זה יאמר בכה וזה יאמר בכה. והאמת שאין כאן ויכוח! הצדדים להעלות רעיון משונה כזה לדורינו, זה מתוך משקפים עכורות.

סיפרתי כמ"פ בפורום שכשהרב וואזנר נעשה רב בז"מ, הזדמן לו ליסוע ב'טקסי' עם החזו"א, והוא החל לשוח עמו אודות שיטת ר"ת והחזו"א היסהו וחיוה באצבעו ואמר לו בשמים יהיה לנו הרבה זמן לדבר על כך.. לא אבה לדון אתו. שלא יאמרו החזו"א נכנס לדון בענין.. זה לא הלכה וזהו (לדעתו של החזו"א. וכך נהוג עלמא).
(סיפר לי לפני 22 שנים הגרש"ז אולמן ששמע מהרב וואזנר).


האמנם שיטת מהר"י בירב נדחתה ע"י כל האחרונים וכל ישראל נהגו כשיטת מהרלב"ח? דומני שלא. ויש לציין ששיטת מרן אינה כן, שכתב ליר"ש לחוש לשיטת רבנו תם.

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי לייטנר » א' אוגוסט 20, 2017 7:53 pm

אכן, יהיה טוב מאוד אם כל גדולי הדור ייפגשו וידונו בנושאים העולים על הפרק. למה לא עושים דבר כזה?
מרגלא בפומיה של אחד מגדולי הדור בתשובה לשאלה מסוג הנ"ל: "הרי אפילו על כשרות המים שיגישו שם תהיה מחלוקת..."

קו ירוק
הודעות: 5801
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי קו ירוק » א' אוגוסט 20, 2017 7:59 pm

שים-שלום כתב:האמנם שיטת מהר"י בירב נדחתה ע"י כל האחרונים וכל ישראל נהגו כשיטת מהרלב"ח? דומני שלא. ויש לציין ששיטת מרן אינה כן, שכתב ליר"ש לחוש לשיטת רבנו תם.

נהיה פרקטיים לרגע: האמנם השיטה הזו התקבלה או נגוזה חלפה לה, כשאף אחד שוב לא העלה אותה עד לאדון פישמן-מיימון (מלבד נפוליאון)..

שים-שלום
הודעות: 387
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 10:09 pm

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי שים-שלום » א' אוגוסט 20, 2017 8:02 pm

קו ירוק כתב:
שים-שלום כתב:האמנם שיטת מהר"י בירב נדחתה ע"י כל האחרונים וכל ישראל נהגו כשיטת מהרלב"ח? דומני שלא. ויש לציין ששיטת מרן אינה כן, שכתב ליר"ש לחוש לשיטת רבנו תם.

נהיה פרקטיים לרגע: האמנם השיטה הזו התקבלה או נגוזה חלפה לה, כשאף אחד שוב לא העלה אותה עד לאדון פישמן-מיימון (מלבד נפוליאון)..


נגוזה חלפה לה, ואין זה אומר שלא התקבלה כמו שלא שפשוט היוזמה לא הצליחה.

מה שנכון נכון
הודעות: 11685
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » א' אוגוסט 20, 2017 8:16 pm

קו ירוק כתב:נהיה פרקטיים לרגע: האמנם השיטה הזו התקבלה או נגוזה חלפה לה, כשאף אחד שוב לא העלה אותה עד לאדון פישמן-מיימון (מלבד נפוליאון)..

זה לא נכון. היא הועלתה לפניו ע"י ר' אהרן מנדל הכהן מקהיר מח"ס יד רא"ם (וע"ש), וזכתה לתמיכת כמה רבנים (בהם הרידב"ז), אמנם הרוב התנגדו.

קו ירוק
הודעות: 5801
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי קו ירוק » א' אוגוסט 20, 2017 8:30 pm

מה שנכון נכון כתב:
קו ירוק כתב:נהיה פרקטיים לרגע: האמנם השיטה הזו התקבלה או נגוזה חלפה לה, כשאף אחד שוב לא העלה אותה עד לאדון פישמן-מיימון (מלבד נפוליאון)..

זה לא נכון. היא הועלתה לפניו ע"י ר' אהרן מנדל הכהן מקהיר מח"ס יד רא"ם (וע"ש), וזכתה לתמיכת כמה רבנים (בהם הרידב"ז), אמנם הרוב התנגדו.

מענין לענין. כמדומה, שהרעיון של השנים האחרונות החל ממימון ועד האחרונים (לא כולל האשכול), אינו מאותה סיבה, ההם רצו דעת תורה והכרעה בכל שטח, ומיימון רצה לכונן לאומיות.

עזריאל ברגר
הודעות: 12990
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' אוגוסט 20, 2017 8:58 pm

עמקן כתב:
בברכה המשולשת כתב:
עמקן כתב:בלי לשכת הגזיז א"א להיות זקן ממרא.


יש ירוש' על ביטול גזירת שמן של גויים ודברי שמואל לרב בזה

רמב"ם ממרים ג הלכה ז
מצאן חוץ למקומן והמרה עליהן פטור, שנאמר וקמת ועלית אל המקום מלמד שהמקום גורם לו מיתה

רמב"ם מאכלות אסורות פ"ז הכ"ב:
שמן של עכו"ם מותר. ומי שאוסרו הרי זה עומד בחטא גדול. מפני שממרה על פי בית דין שהתירוהו.

ומסתמא פטור אבל אסור.

שים-שלום
הודעות: 387
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 10:09 pm

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי שים-שלום » א' אוגוסט 20, 2017 9:32 pm

קו ירוק כתב:
מה שנכון נכון כתב:
קו ירוק כתב:נהיה פרקטיים לרגע: האמנם השיטה הזו התקבלה או נגוזה חלפה לה, כשאף אחד שוב לא העלה אותה עד לאדון פישמן-מיימון (מלבד נפוליאון)..

זה לא נכון. היא הועלתה לפניו ע"י ר' אהרן מנדל הכהן מקהיר מח"ס יד רא"ם (וע"ש), וזכתה לתמיכת כמה רבנים (בהם הרידב"ז), אמנם הרוב התנגדו.

מענין לענין. כמדומה, שהרעיון של השנים האחרונות החל ממימון ועד האחרונים (לא כולל האשכול), אינו מאותה סיבה, ההם רצו דעת תורה והכרעה בכל שטח, ומיימון רצה לכונן לאומיות.


ומדוע לא חושב מר שגם כאן המטרה היא דעת תורה והכרעה בכל שטח? אם זו המטרה הרעיון בסדר?

קו ירוק
הודעות: 5801
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי קו ירוק » א' אוגוסט 20, 2017 9:41 pm

כאן מדובר על "ותקרבון אלי כלכם" ראה רש"י שם.
נערך לאחרונה על ידי קו ירוק ב ב' אוגוסט 21, 2017 1:53 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי אוצר החכמה » א' אוגוסט 20, 2017 9:51 pm

שים-שלום כתב:
ומדוע לא חושב מר שגם כאן המטרה היא דעת תורה והכרעה בכל שטח? אם זו המטרה הרעיון בסדר?


א. יש בעייה רצינית ברעיון הזה. כמו שהבאתי למעלה שעושה רושם שחז"ל וגם הרבה דורות קודם לכן (עיין תוספות חגיגה טז א) פשוט לא השתמשו ברעיון הזה. איני יודע להסביר את הטעם אבל לענ"ד אי אפשר להתעלם מזה.
ב. למה בעצם צריך דעת תורה והכרעה בכל שטח?

שים-שלום
הודעות: 387
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 10:09 pm

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי שים-שלום » א' אוגוסט 20, 2017 10:03 pm

אוצר החכמה כתב:
שים-שלום כתב:
ומדוע לא חושב מר שגם כאן המטרה היא דעת תורה והכרעה בכל שטח? אם זו המטרה הרעיון בסדר?


א. יש בעייה רצינית ברעיון הזה. כמו שהבאתי למעלה שעושה רושם שחז"ל וגם הרבה דורות קודם לכן (עיין תוספות חגיגה טז א) פשוט לא השתמשו ברעיון הזה. איני יודע להסביר את הטעם אבל לענ"ד אי אפשר להתעלם מזה.
ב. למה בעצם צריך דעת תורה והכרעה בכל שטח?


א. חז"ל והרבה דורות אינם טענה משום שהיו בגלות, ובאמת ריב"ז ביקש את יבנה וחכמיה. כשהיתה הו"א היו שניסו כדלעיל.
ב. שלא ירבו מחלוקות בישראל. אך זה בונוס. העיקר הוא לעמוד בפרץ, וכפי ששלחתי למישהו בפרטי (עם מעט צענזור)

אין סוף לבעיות הציבוריות והמחלוקות שיכולות להיפטר ע"י כינון סנהדרין:
משיחיות...
לאומיות...
אינטרנט
גיור
כשרות
ועוד כהנה וכהנה בעוה"ר

פלוריש
הודעות: 2416
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm
שם מלא: אריאל דוד

Re: סנהדרין עכשיו

הודעהעל ידי פלוריש » ב' אוגוסט 21, 2017 9:43 pm

שים-שלום כתב:מאמר על הקמת סנהדרין מהר"מ צוריאל
http://www.zomet.org.il/?CategoryID=268&ArticleID=272

מהדורה מורחבת של אותו מאמר נדפסה (תחת שם בדוי) ב'ברוך הגבר', ספר הזיכרון לברוך גולדשטיין.


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 74 אורחים