עמוד 3 מתוך 3

Re: הופעה בישיבה מעורבת של אברהם פריד

פורסם: ד' יוני 20, 2018 7:53 am
על ידי אפרים זלמן
(מה ההיתר לעשות קונצרט בזמן הזה? אם לא בחוה''מ, ולא עיינתי)

Re: הופעה בישיבה מעורבת של אברהם פריד

פורסם: ה' יוני 21, 2018 3:11 pm
על ידי חול הים
אני רוצה להעלות כאן סיטואציה קצת שונה.
מופע אור קולי במצדה -
האם נאמר את אותם איסורים? או שמע משום שזה לא משמח... ?

Re: הופעה בישיבה מעורבת של אברהם פריד

פורסם: ש' יוני 23, 2018 11:39 pm
על ידי שמש
חול הים כתב:אני רוצה להעלות כאן סיטואציה קצת שונה.
מופע אור קולי במצדה -
האם נאמר את אותם איסורים? או שמע משום שזה לא משמח... ?

פוק חזי מאי עמא דבר (שאין מקפידים בכה"ג וכנראה מטעם הנ"ל שאין שם שירה ושמחה המקרבים לקלות ראש וכד').

Re: הופעה בישיבה מעורבת של אברהם פריד

פורסם: ב' נובמבר 14, 2022 11:33 am
על ידי עובר ושב
חול הים כתב:אני חושב שהוא סיכם את הנושא בצורה יפה!
http://etzion.org.il/he/%D7%99%D7%A9%D7 ... 7%95%D7%AA


כתב שם:

"בהקשר זה, אני רוצה לספר סיפור שהרב רקפת אישר לי שהוא נכון. ר' מאיר שפירא, המהר"ם מלובלין, שאל את ה'חפץ חיים' אם הוא יכול לאכול אצלו בשבת. ה'חפץ חיים' אמר שהוא ישמח מאד, והמהר"ם מלובלין ביקש ממנו שבזמן הארוחה תהיה הפרדה מוחלטת בין נשים לגברים; כלומר, שאשתו של ה'חפץ חיים' תשב בנפרד. ה'חפץ חיים' ענה למהר"ם, שאם כך הדבר - הוא לא יכול להתארח אצלו".

יש מקור לזה?

עוד כתב שם:

"הרב רקפת העיד שהוא ראה תמונה של אגודת הרבנים החרדים בארה"ב משנות החמישים, שם כל הרבנים הגדולים ישבו ב'דינר' עם נשיהם באותו שלחן".

יש למישהו ברשותו את התמונה?

Re: הופעה בישיבה מעורבת של אברהם פריד

פורסם: ב' נובמבר 14, 2022 2:46 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
שמש כתב:
חול הים כתב:אני רוצה להעלות כאן סיטואציה קצת שונה.
מופע אור קולי במצדה -
האם נאמר את אותם איסורים? או שמע משום שזה לא משמח... ?

פוק חזי מאי עמא דבר (שאין מקפידים בכה"ג וכנראה מטעם הנ"ל שאין שם שירה ושמחה המקרבים לקלות ראש וכד').

עובר ושב=שמש. די עם כל הקולות המגעילות בכל פינה בפורום.

Re: הופעה בישיבה מעורבת של אברהם פריד

פורסם: ב' נובמבר 14, 2022 3:40 pm
על ידי עובר ושב
יוסף חיים אוהב ציון כתב:עובר ושב=שמש


כתבת את הבדיחה הזאת כבר מספר פעמים. להבדיל ממך, אני לעולם לא משתמש בשני ניקים בו זמנית, ובעיני זו רמאות ונוכלות.

הרב שמש שליט"א העיר לי כמה פעמים בפרטי על דברים שכתבתי, ובעלעול קל מצאתי כעת בתיבה האישית כמה מכתבים. אקווה שלא יקפיד עלי, ואין שם דברים אישיים. צינזרתי פה ושם.

הבאתי זאת עבורך, כי כל אחד שמוח בקדקדו יכול להבחין שיש הבדלים בסגנון הכתיבה, למרות שאולי הוא דומה, וגם הדעות דומות.

Re: הופעה בישיבה מעורבת של אברהם פריד

פורסם: ב' נובמבר 14, 2022 9:11 pm
על ידי עקביה
עובר ושב כתב:"בהקשר זה, אני רוצה לספר סיפור שהרב רקפת אישר לי שהוא נכון. ר' מאיר שפירא, המהר"ם מלובלין, שאל את ה'חפץ חיים' אם הוא יכול לאכול אצלו בשבת. ה'חפץ חיים' אמר שהוא ישמח מאד, והמהר"ם מלובלין ביקש ממנו שבזמן הארוחה תהיה הפרדה מוחלטת בין נשים לגברים; כלומר, שאשתו של ה'חפץ חיים' תשב בנפרד. ה'חפץ חיים' ענה למהר"ם, שאם כך הדבר - הוא לא יכול להתארח אצלו".

יש מקור לזה?

בספר ''מאיר עיני ישראל', דומני ח"א, מסופר שרמ"ש שבת בראדין והח"ח הזמינו לסעוד אצלו. רמ"ש שאל האם הרבנית יושבת ליד השלחן, ומשנענה בחיוב, סירב לבוא.

Re: הופעה בישיבה מעורבת של אברהם פריד

פורסם: ב' נובמבר 14, 2022 9:26 pm
על ידי עובר ושב
תודה רבה, אשמח למקור מדוייק או צילום.

Re: הופעה בישיבה מעורבת של אברהם פריד

פורסם: ב' נובמבר 14, 2022 11:58 pm
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
עובר ושב כתב:
יוסף חיים אוהב ציון כתב:עובר ושב=שמש


כתבת את הבדיחה הזאת כבר מספר פעמים. להבדיל ממך, אני לעולם לא משתמש בשני ניקים בו זמנית, ובעיני זו רמאות ונוכלות.

הרב שמש שליט"א העיר לי כמה פעמים בפרטי על דברים שכתבתי, ובעלעול קל מצאתי כעת בתיבה האישית כמה מכתבים. אקווה שלא יקפיד עלי, ואין שם דברים אישיים. צינזרתי פה ושם.

הבאתי זאת עבורך, כי כל אחד שמוח בקדקדו יכול להבחין שיש הבדלים בסגנון הכתיבה, למרות שאולי הוא דומה, וגם הדעות דומות.

כל אלו בגללך ואכמ"ל.

Re: הופעה בישיבה מעורבת של אברהם פריד

פורסם: ג' נובמבר 15, 2022 12:51 am
על ידי עובר ושב
לא, זה אך ורק בגללך.

בגלל שבמקום להגיב כדרכה של תורה, אתה פותח בהשמצות חסרי שחר, ואפי' לא חושב להתנצל כשמוכיחים לך שאתה טועה.

התגובה שלך הנ"ל דווחה למנהל הפורום, ולא על ידי. ואם עכשיו לדוגמא יזרקו אותך לעזאזל בגלל התגובות הילדותיות שלך, מסתמא תתלה את זה בי...

אגב, בכל רחבי הפורום מעולם לא פסקתי הלכה מדעתי, אלא רק הבאתי את דברי גדולי הדור כהווייתם. ואם אתה מכנה את דבריהם בלשונך הוולגרית "קולות מגעילות", כנראה באמת אתה לא ראוי לבוא בקהל.

Re: הופעה בישיבה מעורבת של אברהם פריד

פורסם: ה' דצמבר 01, 2022 10:08 pm
על ידי זיז שדי
גיזונטע קאפ כתב:נפסק בשו"ע בסימן תקכ"ט

חייבים ב"ד להעמיד שוטרים ברגלים, שיהיו משוטטים ומחפשים בגנות ובפרדסים ועל הנהרות שלא יתקבצו שם לאכול ולשתות אנשים ונשים, ויבואו לידי עבירה; (כב) וכן יזהירו בדבר זה לכל העם, שלא יתערבו אנשים ונשים בבתיהם בשמחה ולא ימשכו ביין, שמא יבואו לידי עבירה; אלא יהיו כולם קדושים.

והא לך ציטוט מאנציקלופדיה תלמודית, את דברי הראשונים בטעם תענית בה"ב

בטעם המנהג כתבו הראשונים, לפי שבמועדים עלולים לבוא לידי חטא, כמו שאמרו: "סקבא דשתא ריגלא"4, שהריעוע של כל השנה ליחוד* ולעברה הם ימות הרגל, שאז מתקבצים אנשים ונשים לשמוע הדרשה ונותנים עין זה על זה5, ועוד [עמוד שסה טור 2] שהמועדים הם ימי משתה ושמחה ושמא באו מתוך כך לידי עברה6, שברגל אוכלים ושותים שבעת ימים יותר מדאי ומרוב אכילה ושתיה והשמחה פוחזים וחוטאים7, ולפיכך קבעו ימי תענית אחריהם לתשובה ולכפרה, כענין האמור באיוב8: ויהי כי הקיפו ימי המשתה וגו' והעלה עלות מספר כלם כי אמר איוב אולי חטאו בני וגו'

כתב הרב ב"ח (באבן העזר סוף סימן ס"ב) להסביר מנהג קהלת קראקא שלא נהגו לברך "שהשמחה במעונו" בסעודה שעושים בלילה השני וכו' משום שסעודה זאת קטנה היא ומושיבים אנשים ונשים יחד בחדר אחד, וכתב במנהגים שאין מברכים שהשמחה במעונו היכא דאיכא חשש הרהורי עבירה וכו' עכ"ל. וכבר כתב כן בספר חסידים (סימן שצ"ג) שבמקום שנשים יושבות בין האנשים שהרהורים שם לא יתכן לברך שהשמחה במעונו.

ודון מכל זה ואוקי באתרך

אך פליאה עצומה מכל שלא ביטלו את המנהג לישב אנשים ונשים בחדר אחד ורק בטלו את "שהשמחה במעונו"