מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ותשחת הארץ

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
צורב מתחיל
הודעות: 805
הצטרף: ד' יוני 24, 2015 1:46 pm

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי צורב מתחיל » ה' נובמבר 01, 2018 1:36 am

אינני בקי בסוגי', אם נניח היה שם גוי והמחבל היה חושב שהוא יהודי והורג אותו, זה גם נחשב למות על קידוש ה'?

חיים שיש בהם
הודעות: 197
הצטרף: ד' אוגוסט 07, 2013 5:54 pm

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי חיים שיש בהם » ה' נובמבר 01, 2018 2:50 am

צורב מתחיל כתב:אינני בקי בסוגי', אם נניח היה שם גוי והמחבל היה חושב שהוא יהודי והורג אותו, זה גם נחשב למות על קידוש ה'?

אצל גוי אין שום מציאות שימות על קידוש ה', אבל הציור שהכי קרוב לדבריך הוא מה שכתבתי, שיהודי נהרג ע"י יהודי שחשב שהוא גוי שבא להורגו כיון שהוא יהודי

יקים
הודעות: 484
הצטרף: ה' יולי 02, 2015 9:55 pm

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי יקים » ו' נובמבר 02, 2018 2:30 am

זאב ערבות כתב:הנה תוך כמה ימים ארעו שני טרגדיות כאשר יהודים איבדו את חייהם, אך הארוע בו מדובר באשכול זה מהווה בעיה מוסרית, ואכן הדרשנים המקומיים נכנסו להילוך גבוה, חלקם מצדדים שהקב"ה לא יכול לסלוח על הרמת יד שכזו וחלקם אומרים שיהודי הוא יהודי באשר הוא שם וזו טרגדיה. אז אשתף אתכם את ההודעה המוסמכת שקבלתי זה עתה ואתרגם ואח"כ תחשבו מה שתחשבו:
הקהילה שבו אירע הטבח היא אחת היותר פרוגרסיביות וליברליות בארה"ב. היא הראשונה לזוגות חד מיניים לערוך ברית מילה לילדים מאומצים, הם חלק מתנועה חזקה של הליברלים שאם היה באפשרותם היו אוסרים שחיטה כיוון שזה לא הומאני, והיו דורשים בבתי הספר חינוך מתירני וסובלנות לזוגות בני אותו מין שיקבלו לגיטימציה. הם כולם דמוקרטים (ולכן קבלו את טראמפ בקריאות בוז) הם חלק מהקבוצה הדורשת מקום לנשים בכותל שיניחו תפילין. הם נגד כל מה שה' רוצה וכל מה שהיהדות הנאמנה מאמינה בו. ע"כ.
לקהילה הזו קוראים tree of life וניתן לברר.

אוי לעיניים שכך רואות ואוי לאזניים שכך שומעות.

)ואגב הענין, בא"י נהרגו רח"ל בפיגועים יהודים רבים החשודים להדיא על ג"ע כולל איסור א"א ומידת סדום וכו', ולא שמענו מעולם שיעוררו הענין אחר שנהרגו לחשוב אם לומר עליהם קדיש ותהילים וכו'. אך י"ל דהכא שאני, שהרי כאן זה קהילה שייסדה דרכה על חטאים ופשעים.
מעניין מאוד שהם נהרגו באותו שבת שקראו על פורענות סדום ההפוכה, ומידתם באיסור ג"ע נתפרשה להדיא בפסוק (הוציאם אלינו...).
שאלה: האם הדברים שנכתבו כאן, הם מוסמכים ומבוררים?

זאב ערבות
הודעות: 8640
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' נובמבר 02, 2018 3:53 am

הנה ההודעה באנגלית שתרגמתי:
A friend of mine who is heavily involved in US politics informed me that the Tree of Life synagogue is one of the most progressively liberal synagogues in the US. They were of the first to allow homosexuals to perform a bris for their adopted children. They are part of a large and powerful movement in the US of Jewish liberals who would ban shchita in the US and require religious schools to teach about homosexuality in the same way England is trying to force their religious schools. They are part of the democratic party that fights trump at every step. They are pushing for the egalitarian section in the kotel which will have women putting tfilin on with men and reading from the torah. They are part of the same movement that is anti everything Hashem wants and we believe in.

בוויקיפדיה מופיע בין השאר שבשנות העשרים למאה הקודמת הם הנהיגו נגינה באורגן, ביטלו יו"ט שני, מונים נשים למנין ומעלים אותם לתורה. זה היה כבר לפני מאה, כך שלא קשה לראות איך הם התקדמו ברפורמות הדת שלהם במשך השנים.
נערך לאחרונה על ידי זאב ערבות ב ו' נובמבר 02, 2018 4:09 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

זאב ערבות
הודעות: 8640
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' נובמבר 02, 2018 4:07 am

הנה תגובה מרגשת על הארוע השבוע מהרב יצחק יעקב יעקובסון ממונסי שהוא רב בבית כנסת ודרשן בחסד. איני יודע מי הוא הרה"ג שליט"א אליו מכוון המכתב.

ב"ה. כא חשון תשע"ט.

כבוד ידידי הרה"ג וכו' וכו' שליט"א
אחרי דרישת רום מעלתו בכל הכבוד הראוי, ובמענה על מכתבו, והמחאה נגדי על שדיברתי על היהודים שנרצחו רח"ל בפיטסבורג ברגישות ובכבוד וכו', הנה:

א. למרות הענינים אצלם שצריכים תיקון גדול וכו' הרי פשוט שנרצחו בגלל סיבה אחת ויחידה: בגלל היותם יהודים! והיינו שמתו על קידוש השם ממש, וכל העולם כולו מסתכל ע"ז כך. וכבר כתבו כמה מהפוסקים שיהודי כזה שנהרג בגלל היותו יהודי הוא קדוש, וכתשובת החת"ס הידועה. ראה שו"ת חת"ס יורה דיעה סימן שלג. אבן העזר ח"ב סימן קלב. ועוד.

ועיין סנהדרין מז, ב: "תדע דכתיב (תהלים עט, א) מזמור לאסף אלהים באו גוים בנחלתך טמאו את היכל קדשך וגו' נתנו את נבלת עבדיך מאכל לעוף השמים בשר חסידיך לחיתו ארץ, מאי עבדיך ומאי חסידיך... הנך דמחייבי דינא דמעיקרא וכיון דאיקטול קרי להו עבדיך". והגע עצמך: המדובר על יהודים שעברו על שלשת העונות החמורות, כמבואר ביומא ד"ט, וקרי להו עבדיך וחסידיך! (וכבר ידועה השקו"ט בשיטות הפוסקים ביו"ד סימן שמ, ושם המדובר בנוגע למומר, אשר בכלל אינו שייך לעניננו, כדלקמן).

והגע עצמך: בעת השואה נרצחו הרבה יהודים שהיו קומניסטים, כופרים, חילוניים וכו', וכולם נקראים בפי כל ישראל קדושים, ואומרים עליהם השם ינקום דמם, דם עבדיו השפוך, וכל כך למה? כי נרצחו בגלל היותם יהודים, ובגלל שנאת הנאצים ימ"ש לעם השם, בני ישראל. וכן בנדו"ד: הרוצח הי' שונא ישראל נתעב ומשוקץ, כמפורסם עתה, ואך ורק בגלל זה רצחם רח"ל, וכפי שהכריז בקול גדול אשר בעצם צריכים לרצוח כל היהודים, רח"ל, היינו שהם הם המייצגים של עם הנבחר, עם ה', "עם זו יצרתי לי תהלתי יספרו".

וכל חשבון אחר אינו נוגע לכל זה.

וכל מי שיש לו לב יהודי, תמיד הרגיש כך ביחס לכל קרבנות השואה, שלמרות שכמה וכמה מהם עברו על הדת, הרי ברגע שנרצחו ונטבחו באכזריות נוראה ע"י הגרמנים ימ"ש אך ורק בגלל שדם יהודי נזל בעורקיהם, הרי הם בסוג וגדר אחר לגמרי. וכן נהוג אצל כל בנ"י שמכנים כל הששה מיליון בשם קדושים וטהורים, למרות שהרבה מהם כו', ואומרים על כולם "יוודע בגוים לעינינו נקמת דם עבדיך השפוך", היינו שהקב"ה מעיד עליהם שהם עבדיו, שמציאותו של העבד היא מציאות האדון (ועי' דברי הרשב"א הנפלאים בקידושין כג, ב), והקב"ה מבטיח שינקום נקמת דם עבדיו השפוך, כיון ששפיכת דמם הוא היפך חפצו של הקב"ה (ואדרבה הקב"ה אומר ע"ז "אוי לי", עי' פתיחתא דאיכ"ר כד, מיוסד על ירמי' י, יט).

ועד כדי כך גדלה מעלתם, מצד הריגתם על קדוש השם, ע"ד מה דאיתא בפסחים נ, א בכיוצא בזה, שאין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתן!

ב. בנוגע להסביר למה נרצחו, בגלל עבירות אלו ואלו וכו', הרי מי יודע חשבונות הבורא עולם?! וכבר פסק הרמב"ם בהלכות מכירה פי"ד (מבבא מציעא דף נח), היו חלאים וייסורים באין עליו, או שהיה מקבר את בניו, לא יאמר לו כדרך שאמרו חבריו של איוב, "הלא יראתך, כסלתך גוק זכור נא מי הוא נקי אבד" (איוב ד, ו-ז). והוא ממש בגדר איסור אונאת דברים, להגיד לבני המשפחה שהטרגדיה קרתה בגלל עבירה זו וזו. וכשנהרגו יהודים קדושים בביהכ"נ בהר נוף, יר"ש ובני תורה, למה הם נרצחו? ולמה נרצחו השלוחים ועוד יהודים במומביי? ולמה נרצחו הבחורים בישיבת מרכז הרב? ולמה נרצחו כל היהודים החרדים על האוטובוסים רח"ל ונשרפו למות? ולמה נרצחו מיליוני ילדים בכבשונות הגז של היטלר ימ"ש, השם ינקום דמם? מה היה חטאם ופשעם? על כל זה נאמר שתוק כך עלה במחשבה. אין אתנו יודע עד מה למה זה קרה. ואיך יכול כת"ר שי' להגיד שהמאורע בפיטסבורג קרה בגלל חטא זה וחטא זה, כאשר בשנים האחרונות ובתקופה האחרונה, נרצחו גם חרדים לדבר ה' שנזהרו בקלה כבחמורה, ולמה הם נרצחו?! ולמה נרצח לייבי קלעצקי רח"ל? ולמה נרצח הרה"ג הרב קרישעבסקי הי"ד מטשעבין? והאברך מתולדות אהרן הי"ד? ולדאבון לבנו עוד עוד ועוד, השם ינקום דם עבדיו הטהורים. ולמה בשבוע זה פ' חיי שרה תשע"ט נספו בשריפה של מכונית משפחה שלימה עם ששה ילדים, שומרי תומ"צ, רחמנא ליצלן? ולמה נרצח הבחור החבד"י בשיקגו בשמח"ת השתא? האם אנחנו יודעים כל החשבונות האלה? ומוטב השתיקה, וידום אהרן.

אולי קשה לכת"ר שליט"א לחשוב שבאמת אינו מבין למה זה קרה. אבל זוהי האמת: אתה יודע רזי עולם, והנסתרות לה' אלקינו. האומנם חושב כת"ר שכל טרגדי' באה בגלל עונות? ואנחנו יודעים מה הם העונות? הרי זו היתה הטענה של הקב"ה על כל חברי איוב שהאשימו אותו בכל היסורים בכלל חטאיו. והקב"ה כעס עליהם במאד כמסופר באיוב באריכות, ועי' מלבי"ם שם. וכאשר המלאכים טענו להקב"ה במס' מנחות כט, ב על הריגת ר"ע זו תורה וזו שכרה, למה ענה השם "שתוק כך עלה במחשבה", הרי היה יכול להגיד שצדיק נתפס בעון הדור, ולכן נהרג בגלל עונות?! (וכבר ידוע ביאור בשם הגר"א על הפיוט אלה אזכרה). ולמה כשהוציאו ר"ע להריגה במס' ברכות דף סא ע"ב, אמר לתלמידיו במענה לשאלתם "עד כאן", "כל ימי הייתי מצטער מתי יבוא לידי ואקיימנו ועכשיו שבא לידי", ולכאורה הרי הי' צריך לומר בפשטות שהוא שמח כי זוהי כפרת עונות?! והביאור בזה הוא, שר"ע הבין שלא כל אירוע טראגי ולא כל רציחה רח"ל הוא עונש על עונות, ולפעמים יש דברים שהם נסתרים לגמרי מבינותינו ומדעתינו (אף שמצדנו מוכרח להתעורר בתשובה ולהוסיף אור התורה בעולם, כדברי הרמב"ם בהלכות תענית), דלית מחשבה תפיסא בי' כלל, ואיהו סתימו דכל סתימין וטמירא דכל טמירין כדאיתא בזוהר, וכפי שביאר זאת בעל התניא בפרק כו ובאגרת הקודש סימן יא.

ג. פשוט שאי"ז משנה כלל וכלל זה שיש חילוקי דיעות מהותים בינינו והשמרנים והרפורמים, וכל היסוד של בתי כנסיות הקונסרבטיבים הוא היפך התורה, עי' רמב"ם הלכות תשובה פ"ג, וההנהגה של כו"כ מהליברלים הכופרים בשו"ע ובהלכה הוא היפך התורה. וצריך לעשות כל מה שאפשר לקרב ישראל לאביהם שבשמים ולחזור בתשובה שלימה, כולל אני וכת"ר.

ד. פסק הרמב"ם בהלכות ממרים פ"ג, שתינוקות שנשבו צריכים למשכם בדרכי שלום לתורה. והרי רובא דרובא של כל יהודים אלה לא נתחנכו בדרך התורה, וכל השקפתם באה מהעולם של אוה"ע ומהעולם החילוני, כי לא קיבלו שום חינוך יהודי אמיתי, ולדעתם עושים הדבר הנכון, "תיקון עולם", ואהבה לכל אחד וכו' וכו', והם אנוסים גמורים. ובלשון הרמב"ם שם, "ואע"פ ששמע אח"כ הרי הוא כאנוס, לפיכך ראוי להחזירם בתשובה ולמשכם בדברי שלום עד שיחזרו לאיתן התורה". ומי יכול לדון אותם?! ואונס רחמנא פטרי', כדאיתא בב"ק דף כח. הרמב"ם קורא לתינוקות שנשבו אנוסים. וכן הוא המצב היום אצל רובא דרובא מאחינו בנ"י. אני מכיר כמה וכמה מסוג אלה והם ממש חושבים שזהו דרך האמת, ואינם מורדים כלל, אלא מוטעים לגמרי. וכבר ידועים דברי אוהבן של ישראל בעל החפץ חיים בנוגע לתוכחה בזמן הזה, והם הם הדברים. ועיין דבריו הנוקבים של החזון איש ביורה דיעה סימן ב, ע"ש באורך.

והרי ראינו דוקא בדורנו שמאות אלפי תינוקות שנשבו נתקרבו לתורה ע"י אהבה וקירוב וחיבה. והולך ומוסיף בכל יום על ידי כל אלה שאיכפת להם באמת אהבת ישראל ואהבת התורה.

ולאידך כאשר תינוקות שנשבו מקיימים אפילו מצוה אחת בלבד, הרי זה יקר מאד בעיני הקב"ה, כי הם תינוקות שנשבו. וראה אגרת השמד להרמב"ם. ואולי יתבונן כת"ר שליט"א לרגע וישתדל ללמד זכות על בנ"י, שלמרות שהם תינוקות שנשבו ממש, הנה סו"ס רוצים לבוא לביהכ"נ בשבת (אפילו אם אינם יודעים הלכות שבת ואינם יודעים שיש כמה איסורים בזה וכו'), ורוצים לאחוז קצת במסורת התורה, ורוצים ליתן ברית מילה לילד יהודי אפילו אם זה קשור עם איסורים חמורים שהתינוקות שנשבו עוברים עליהם?

ועוד זאת, עי' רמב"ם הלכות תשובה פרק ג, שחשבון עונות אינו לפי מנין העונות אלא לפי גודלם, "ואין שוקלין אלא בדעתו של א-ל דיעות והוא היודע איך עורכין כו'". והנני שואל לרום מעלת כת"ר: האם יש לכת"ר דעת הקב"ה? האם יש למישהו היום דעתו של א-ל דיעות ה'? ומי הוא זה בשר ודם אשר ימלאנו לבו לשקול בדעתו חשבון עונות, ולפסוק למה עשה הקב"ה כך וכך לפלוני בן פלוני. אתמהה!

התורה פוסקת שהם אנוסים, וכת"ר טוען שהם ראויים למיתה. וה"ז חוצפה ממש, במחילת כת"ר שליט"א.

ה. על פי כל הנ"ל, מה כת"ר חושב, איך נקרב יותר תינוקות שנשבו ליהדות, ע"י אהבה וקירוב הדעת, או שנאה? דיברתי עם כמה וכמה משלוחי חב"ד בהקמפוסים של ארצה"ב, ואמרו לי שכתוצאה מהטרגדיה הזו הנה מאות ומאות סטודנטים הניחו תפילין, באו להתפלל, למדו תורה, החליטו לבוא לשבת, קבעו מזוזה בחדרם, החליטו ליתן צדקה, ובכלל להתקרב ליהדות, כי הרציחה הזו נגעה עד עמקי נשמותיהם, בהתחשב בעובדא שזוהי המכה הכי גדולה נגד עם ישראל בארצה"ב. האומנם חושב שזה נעשה ע"י זה שמקללים את הקרבנות או להיפך? יחליט כת"ר: מה הקב"ה רוצה באמת? לדבר סרה עליהם, או להשתמש בהאירוע הנורא והמחריד כדי לחזק את היהדות ואת הגאון יעקב אצל מיליוני בנ"י בארצה"ב ובכל העולם? וואס וויל דער אויבערשטער?

ו. חס ושלום וחס ושלום להצדיק מה שעשו הנאצים ימ"ש והשונאי ישראל האלה בתואנה שבנ"י הם חוטאים וכו'. וה"ז חילול השם הכי גדול לכל העולם כולו: יהודים חרדים לדבר ה' מצדיקים, כאילו, שונאי ישראל הרוצחים ימ"ש, וה"ז נותן כח ועוצמה להשונאים. הס מלהזכיר. לבי לבי על כת"ר שחושב באופן כזה, ה"י. הנה, אומרים האנטישמיים, יהודים דתיים אומרים שזה טוב מאד לרצוח יהודים, כי הם כמו דור המבול. אוי ואבוי. כיצד יכול לב כת"ר לא להקרע לרסיסים מהדם היהודי הזה? איפה האנושיות? איפה הלב היהודי?

ולפענ"ד הנה חסרה כאן ההבנה בכל עצם היסוד של אהבת ישראל, וכמה נפלא הדבר שדוקא בזוהר פרשת וירא, הפרשה שבה נרצחו, נאמרו בזה דברים נפלאים, עיין זוהר חלק א דף קו: "אמר רבי אלעזר, אוף אברהם לא עבד שלימו כדקא יאות, נח לא עביד מידי לא האי ולא האי, אברהם תבע דינא כדקא יאות, דלא ימות זכאה עם חייבא, ושארי מחמשים עד עשרה, עבד ולא אשלים, דלא בעא רחמי בין כך ובין כך, דאמר אברהם לא בעינא למתבע אגר עובדי, אבל מאן עבד שלימו כדקא יאות, דא משה, דכיון דאמר קב"ה (שמות לב ח) סרו מהר מן הדרך וגו', עשו להם עגל מסכה וישתחוו לו, מיד מה כתיב ויחל משה את פני יהו"ה אלקיו וגו', עד דאמר ועתה אם תשא חטאתם, ואם אין מחני נא מספרך אשר כתבת, ואע"ג דכלהו חטו, לא זז מתמן עד דאמר ליה סלחתי כדברך, אבל אברהם לא אשגח אלא אי אשתכח בהו זכאי, ואם לאו לא, ועל דא לא הוה בעלמא בר נש דיגין על דריה כמשה, דאיהו רעיא מהימנא".

ונפלא הדבר: אפילו אברהם אבינו לא עשה כדבעי כי התפלל רק על סדום בגלל הצדיקים, אבל אם אין צדיקים אז חשב ראוי סדום להחרב. אבל מיהו הרועה הנאמן של כלל ישראל? אך ורק משה רבינו שהתפלל על אלה שעשו את עגל הזהב רח"ל, ואמר להקב"ה "מחני נא מספרך אשר כתבת", שיהיה מה שיהיה הוא לא יפריד עצמו מכנסת ישראל, אפילו רשעים גמורים, עובדי ע"ז, רח"ל.

והדברים אמורים בהנוגע לעושי העגל, אשר ידוע סיפור רז"ל על הכתוב ויקומו לצחק שהיו אז כל שלש עבירות ג"ע ע"ז ש"ד, וידוע מרז"ל שהי' זה כשהמלך במסבו, ובכ"ז אם לא הי' אומר ח"ו משה רע"מ ואם אין מחני נא וכו' אזי היו נכלים. ומשה מסר נפשו עליהם ללמד עליהם זכות ולהצילם.

[והביאור בזה כמבואר בספרי מוסר ומחשבה ובתורת הנסתר, שאברהם היה קודם מ"ת, אבל לאחרי מ"ת נתחדשה המציאות שכל ישראל הם קומה אחת שלימה ממש, ואתה בחרתנו מכל העמים, וישראל אע"פ שחטא ישראל הוא נאמר בסנהדרין דמ"ד אפילו על עכן, שחטא בנערה המאורסה ועשה עבירות חמורות כמבואר בגמ' סנהדרין שם. ונפלא הדבר ממש. וכמבואר ג"כ בענין מתן תורה, שאילו היו הששים רבוא חסר אחד (ובמילא גם מיכה שהעמיד פסל - בכלל זה) לא היתה ח"ו התורה ניתנת. וכדאיתא בדברים רבה פ' ז, ח. ובמכילתא דרשב"י. ובמילא לא היה מקום למשה רבינו להפריד עצמו אפילו מיהודי שחטא בחטא העגל. ועל כל יהודי נאמר שנפשו היא חלק אלוקה ממעל ממש, ואפילו על אלה שנאמר ונכרתה הנפש גו', כמבואר בלקו"ת ד"ה שיר המעלות, וידועים דברי הירושלמי אפילו על ירבעם בן נבט, וידוע מ"ש בכתבי האריז"ל ובשל"ה בפירוש, שכל נשמה ונשמה תהי' לה תיקון אפילו אלה מהסוג בר"ה דף יז, גיהינום כלה והם אינם כלים, כי סו"ס ישראל וקוב"ה כולא חד ממש, ועצם כל נשמת ישראל היא אלקות ממש, כביאור הגר"ח מוולוזשין בכ"מ, ובכל ספרי הנסתר והחסידות. ועי' תניא פי"ח ויט דברים נפלאים בזה. ואבוהון דכולהו רמב"ם הלכות גירושין ספ"ב שכל יהודי בעצם מציאותו, אפילו זה שצועק נגד ההלכה רח"ל, הרי כיון שהוא מישראל רוצה הוא לעשות כל המצות ולהתרחק מן העבירות, אלא שיצרו הוא שתקפו, ולא חילק שם כלל בין יהודי ויהודי, אלא זה נאמר על כל ישראל, בנים אתם לה' אלקיכם, והבן הוא עצם אחד ממש עם האב, כביאור הצפע"נ הידוע בגדר ירושה במס' ב"ב. וכל ספרי המהר"ל וספרי רבי צדוק הכהן וספרי חסידות חב"ד מלאים בדבר זה, ויעויין דברי המהר"ל בנצח ישראל פי"א, ושם נתבאר באריכות נפלאה. ובכל ספרי תלמידי הבעש"ט, לפעמים אין ספור].

הרי ברור דברי הזוהר הק', שסימנו של רועה נאמן ומנהיג ישראל הוא זה שאוהב כל ישראל ורוצה בטובתם של ישראל ועוסק בלימוד זכות על בנ"י, ומרומם את בנ"י. וכידוע סיפור רז"ל בנוגע לישעי' הנביא כשרצה לנגוע בכבוד בני ישראל, אף שהמלך אחז ודורו כמה עוע"ז היו ביניהם וגם בהיכל כו'. כי מנהיג ישראל צריך תמיד להדגיש טובתן של ישראל ולהוכיחם מתוך אהבה בלתי מוגבלת ובמסירות נפש ודביקות לכל אחד ואחת מישראל. ובלשון חז"ל "יוכיחן משה שאוהבן"!

איך יודעים שמישהו הוא מנהיג ישראל? כשרואים אצלו אהבת ישראל בלהט אש. ואני שואל כת"ר: וואו איז די ברענענדיקע אהבת ישראל? למה לא נרגש במכתבו האהבה האין סופית לבניו של הקב"ה, אפילו כשמוכיחן? שמעתי הקלטות של השיחות מוסר של מרן הגר"ח שמואלביץ, איך שדיבר על הגמ' בשבת דף פט, אמר לו ליצחק בניך חטאו לי אמר לפניו רבש"ע בני ולא בניך בשעה שהקדימו לפניך נעשה לנשמע קראת להם (שמות ד, כב) בני בכורי עכשיו בני ולא בניך?! איך שנתמוגג בדמעות שליש כשדיבר על היהודים שנפלו בהמלחמות באה"ק תובב"א. כשמדברים על יהודי, אפילו חוטא, צריך להרגיש הכאב, האהבה, המסירות, הדביקות, כמו שכת"ר מדבר על בן יחיד שלו!

ז. פשוט שכל האמור אינו נוגע לדברי הרמב"ם בהלכות תעניות פרק א, "אבל אם לא יזעקו ולא יריעו אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו וצרה זו נקרה נקרית, הרי זו דרך אכזריות וגורמת להם להדבק במעשיהם הרעים וכו'", אשר כפשוט, מאורעות אלו צריכים לעורר כל בנ"י לתשובה. והיינו שגם אני וכת"ר צריכים לחזור בתשובה.

אבל מה לזה ולילך ולדבר סרה על בניו של הקב"ה שהם תינוקות שנשבו? ואבקש מאת כת"ר לחזור היטב בעין על אגרת השמד להרמב"ם, והוא בנין אב לכל השקפת התורה בסוגיות רגישות אלו. ונא לזכור שהרמב"ם מדבר שם על יהודים שנשתמדו באונס לדת האיסלם, וכותב שם דברים נוראים ומבהילים ממש נגד הרב שטען שהם פושעים וגרועים והשם שונא אותם. יעויין שם באורך. ומביא שם הרמב"ם באריכות הסיפור שכשעי' הנביא אמר "ובתוך עם טמא שפתיים אנכי יושב", נענש בחומרה, כי אין הקב"ה רוצה בזה שמדבר בדילטורין של ישראל. וז"ל הנשר הגדול: "ואם כך נענשו עמודי עולם כו' כל שכן קל מקלי עולם יתיר לשונות על קהלות ישראל... לקרוא אותם פושעים ורשעים". אדרבה, אם רוצים באמת שלא יהיו חוטאים, צריך לקרב אותם.

ועי' דברים נפלאים על זה בקדושת לוי פ' בראשית ופ' חוקת, כיצד יש לדבר לבנ"י שעזבו את התורה, וינעם לך במאד. יקרא נא דבריו של אוהבן של ישראל הרב מברדיטשוב ויראה כת"ר ווי מ'רעדט וועגן אידישע קינדער!

ח. אתפלא על כת"ר וכל הנלוים עליו שאינם תופסים כל המהלך הזה, ורוקדים על דם יהודי. הנה נרצחו י"א יהודים בדם קר, בגלל היותם יהודים, ובאים יהודים חרדים ואומרים שזה לא טרגדיה. מה נורא הדבר! אפילו לב האבן צריך לבכות ע"ז דמעות שליש. אפילו על רשעי ישראל, מזידים ממש, שנתחייבו מיתה בב"ד, כי עברו על התורה בשאט נפש במזיד לאחרי עדים והתראה, הנה גם עליהם אומרת המשנה במס' סנהדרין פרק ששי: אמר רבי מאיר, בזמן שאדם מצטער, שכינה מה הלשון אומרת, קלני מראשי, קלני מזרועי, אם כן המקום מצטער על דמם של רשעים שנשפך כו'. (ועי' בן יהוידע שם ביאור נפלא). ועי' גם חגיגה טו, ב: הקב"ה מצטער על דמן של רשעים שנשפך. וכ"ש בתינוקות שנשבו ממש, שהם היום ממש קדושים, שנהרגו על קידוש השם ונתפרסם בכל העולם כולו, היינו קידוש השם בפרהסיא הכי גדולה, אך ורק בגלל שהם יהודים.

ח. לפענ"ד, הטעויות בכל זה באות מזה שחסרים אצל כת"ר שליט"א יסודות היהדות, ובפרט ע"פ מה שלימדנו הבעש"ט ז"ל ותלמידיו. וחבל וחבל. הגע עצמך: תלמידי רבינו ז"ל שהולכים בדרכו, דרך הבעש"ט ותלמידיו, קירבו בעשרות שנים האחרונות מאות אלפים ליהדות, וגרמו נח"ר להקב"ה בדור זה באופן נפלא. מה נפעל על ידי כל אלה שצועקים שטוב שיהודים אלה נהרגו כי הם כמו דור המבול? האם על ידם נתקרב יהודי אחד לשבת, תפילין, כשרות, אמונה, לימוד התורה, ההתנתקות מגלוי עריות רח"ל וכל שאר האיסורים? אולי אדרבה, עי"ז מרחקים יהודים יום יום. כאשר יהודי חילוני שומע דיבורים אלה הוא מתנתק לגמרי מכל היהדות ומכל הרבנים וכו' וכו'. למי יש כתפיים רחבות ליקח האחריות על כל זה? איך לא מבין כת"ר שכתוצאה מדיבורים אלה מרחקים מתורת ישראל המון יהודים רח"ל.

וכפי שציינתי, החזון איש גם הי' קנאי לדבר ה' זו הלכה! ועי' חזו"א ביו"ד סימן ב איך צריכים לטפל בכופרים בזמננו זה, וכל הגישה שצ"ל אליהם. והדברים ידועים ונפלאים. ובזמן החזון איש הרי הרבה מהחוטאים עוד הלכו לחדר וישיבה בליטה וברוסיה ובפולין וכו', ואעפ"כ פסק החזון איש את דבריו, יעו"ש באורך. ומה נאמר כהיום הזה, שבעים שנה אח"כ, שרובם ככולם אין להם שיג ושיח ביסודי התורה והמצוות?

ופוק חזי, כל העסקנים מכל החוגים העוסקים בקירוב בנ"י, ווהשלוחים היקרים תלמידיו של רבינו ז"ל שמוסרים נפשם לקרב עוד יהודי ועוד יהודי ועוד יהודי, וכן כל העסקנים מכל החוגים, לב לאחים, אש התורה, אור שמח, עולמי, ערכים, חסידי ברסלוב, הספרדים, הכוללים של לייקוואוד העוסקים בהרבצת התורה, וכו' וכו', כן ירבו עוד ועוד, הנה ההצלחה הכי גדולה היא בגלל דבר אחד, כי כל הגישה היא על פי דברי הרמב"ם באגרת השמד ובהלכות ממרים, מיוסדת על אהבה ואחוה ושלום וריעות, ולא לדון אותם, אלא להבין לרוחם, ולהגבי' אותם לאביהם שבשמים. והלואי שתמורת המחאות נגדי, היה כת"ר יוצא לקרב לבבות בנ"י להקב"ה, אשר כתוצאה מהמאורע הנורא הזה הנה לב ישראל ער הוא, אני ישנה ולבי ער, והוא שעת הכושר ממש לקרבם לתורה ולמסורת ישראל. וזו היתה כוונתי בכל הדרשה שלי. ואיני מתחרט כלל וכלל, אדרבה, דיברתי שם בפני כמה וכמה מבנ"י שלע"ע אינם שומרים תורה ומצות, וראיתי במוחש שכתוצאה מזו נדלקה בלבם ניצוץ היהודי. וכי כת"ר חושב שהקב"ה רצה שאני אקלל את הקונסרבטיבים באותו מעמד? לדעתי אפילו כת"ר, בהתבוננות קלה, יסכים לדבריי, וקבל את האמת ממי שאמרו.

הנני מודה להקב"ה כל יום ויום, וכל שעה ושעה, שזכיתי להתאבק בעפר רגליו של רבינו, שר התורה והיראה והאהבה, שלא זזה ידו מהשו"ע, ומסר נפשו על דקדוק קל של ד"ס ושל מנהג ישראל באופן נורא (כפי שראיתי בעיניי משך ט"ו שנה) שלימדני מהי יהדות, מהי תורה, מהו יהודי, מהו הקב"ה, מהי הלכה, מהי מצוות, איך מסתכלים על יהדות, תורה ומצותי', איך מסתכלים על העולם, ווי מען קוקט אויף א אידישע נשמה, איך מדברים ליהודי, ואיך חושבים לא על עצמנו ועל הקנאות שלנו, אלא מה רוצה הקב"ה מאתנו, ואיך נוכל לתקן כל העולם במלכות שד"י ולהביא את השכינה למטה ולהאיר את העולם כולו באור התורה והמצוה, וכפי ששמעתי ממנו ז"ל כמה וכמה פעמים רמז נפלא בדברי חז"ל בבא מציעא "אנן פועלא דיממא אנן", "אונזער עבודה איז צו מאכן ליכטיק"! להאיר לבבות בנ"י באהבת התורה, אהבת השם ואהבת ישראל, דכולא חד. ופעם אמר כך: עבודתינו היא בדוגמת עבודת אברהם העברי ויקרא שם בשם ה' אל עולם, ואמרו במסכת סוטה אל תיקרי ויקרא אלא ויקריא שהקרה להקב"ה בפי כל עובר ושב. וידוע משל"ה שאל תיקרי אינו שולל הפי' הפשוט. ופירש רבינו: מתי יכול להיות ה"ויקרא", רק כשישנו ה"ויקריא". אם אתה רוצה שיורגש אצלך קדושת השם וקדושת התורה, הרי זה דוקא על ידי "ויקריא", על ידי זה שאתה יוצא ומביא קדושת התורה והמצוה ליהודי אחר. ושמענו מפיו הק' שזהו הרמז בהמצוה שלא יסורו הבדים ממנו, וכי מה איכפת אם מסירים בדי הארון? והוא ז"ל ענה: הקב"ה רצה להראותנו וללמדנו לקח, שבכל רגע ורגע צריכים להיות מוכן להוציא את הארון, את התורה הקדושה, מקודש הקדשים, ולהביאו לכל יהודי ויהודי בכל קצוי תבל, לקרבו לאור ואש התורה.

וחבל חבל שכת"ר שליט"א אינו תופס שהוא חי ממש במצרים בתוך מצרים, בבועה סגורה ומסוגרת, ולא חלי ולא מרגיש ההעלם והסתר הנורא, שיכול לדבר ככה על י"א יהודים שנרצחו על קידוש השם, וידוע מה שאמרו בגמ' כנ"ל על הרוגי לוד. והלואי הי' הוא וכל חביריו עושים חשבון הנפש נוקב ואמיתי, והיו מתחילים להתקרב להמאור שבתורה, לתורת הבעש"ט ותלמידיו, עד לרבינו הגדול ז"ל, ואז היתה הנשמה שלו נפתחת, והי' יוצא להמונה של רומי ומקרב אלפי מאחבנ"י שליט"א לחיק התורה והמצוה, והי' מצליח בזה, שהרי חננו ה' בכשרונות גדולים.

ט. כל זה אינה משנה כלל ההבהלה הנוראה והחטא הגדול של משכב זכור, ושל כפירה באמונה, וכפירה בתורה, וכפירה אפילו באות אחת שבתורה של מי שאומר שאינו מן השמים וכפסק הרמב"ם בהלכות תשובה, וכו' וכו'. חס ושלום וחס ושלום להקל בחומר הענין, כנ"ל. וכל מי שבידו למחות ולא מיחה כו'. וכל ישראל ערבים זב"ז. ונודע לכולם מה שאמרו רז"ל על עונות אלה וכל המסתעף. ולכן, הנה אדרבה ואדרבה, מי שבאמת איכפת לו מכל זה, ומי שבאמת גייט עם אן תורה והקב"ה, הנה על ידי שיסתכל בעין טובה ועין ימנית על בניו של הקב"ה, יוכל להציל המון המון יהודים מרדת שחת. וכפי שעושים כמה וכמה מהחרדים לדבר ה', וכמעט כל חסידי ותלמידי רבינו ז"ל בכל יום ויום בכל קצוי תבל. וגם אני הק' זכיתי להשתתף בעבודה קדושה זו בדורנו דור יתום, ולא יאומן כי יסופר ההצלחה הנפלאה לכל אלה שעוסקים בקירוב בני"י מתוך אהבה. יש מהעסקנים והשלוחים שעשו בעצמם מאות בעלי תשובה! וה"ז נפלא ונורא.

ולאחרי בקשת מחילה וסליחה וכפרה, אשאל לכת"ר שליט"א: הרי יש ט"ו מיליון יהודים כ"י, ורובם ככולם ממש אין להם שיג ושיח ביהדות, והיתכן שכת"ר שליט"א לא חשב במשך חמשים שנה להתעסק בקירוב יהודי אחד לתורה, כפי שכותב במכתבו אלי?! והרי כל יהודי הוא בנו יחידו של הקב"ה, האם ח"ו וח"ו אם בנו שי' הי' סר מדרך התורה, האומנם כת"ר לא היה חושב כל השנים איך להחזירו לחיק היהדות? והיתכן שכל זה אינו עולה במחשבתו כלל כשמדובר על י"ג מיליון בניו של הקב"ה, ואהבתי אתכם אמר ה', בני בכורי ישראל, וכפי שציינתי לעיל, עי' דברי המהר"ל בנצח ישראל פי"א, בביאור שיטת רבי מאיר בקידושין לו, בין כך ובין כך, ותשובות הרשב"א הידועה בזה דאנן פסקינן כר"מ. והמדובר במס' קידושין שם על עובדי ע"ז רח"ל, בנים משחיתים, זרע מרעים, ועליהם אומר הקב"ה שהם בני א-ל חי! ועי' מהר"ל שם באריכות נפלאה. והבן. ואם כל אחד מהחרדים בא"י ובאמריקה היו מקרבים יהודי אחד לתורה ולמצוות, וכ"ש שנים ושלשה יהודים, הרי היו נוספים לכרם התורה והמצוה מיליוני יהודים ממש, והיו מצילים אותם וכל ב"ב עד סוף כל הדורות מכליון רוחני וגשמי רח"ל. והבטיחה תורה שישראל עושין תשובה ומיד הן נגאלין כדברי הנשר הגדול בהלכות תשובה פ"ז.

והלואי וכת"ר שליט"א הי' הולך לשבוע אחד להתאבק בעפר רגליהם של שלוחי רבינו ז"ל, והי' רואה אהבת ישראל מהי, מסירת נפש מהי, יראת שמים מהי, דביקות בה' מהי, דביקות בתורה מהי, דביקות במצות מהי, והעיקר, היה רואה דרך סלולה וישרה לרומם מיליוני אחבנ"י שליט"א לדבר ה' זו הלכה, ולהביא קץ לגלותנו המר, ונעלה לציון ברנה, ואתם תלוקטו לאחד אחד בני ישראל.

ובזה אקצר ואסיים בכבוד ובברכה, ועם כת"ר רב הסליחה, ואת והב בסופה, ובמהרה בימיו ובימינו תושע יהודה וירושלים וכעב תעופינה גו' בב"א, והרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו, וכפר אדמתו עמו, שמחנו כימות עיניתנו שנות ראינו רעה, אכי"ר.

יוסף יצחק יעקבסאהן
פה מאנסי, נ"י

הפצת המעיינות
הודעות: 1238
הצטרף: ב' יוני 11, 2018 11:23 pm
שם מלא: ג'ינג'י

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי הפצת המעיינות » ו' נובמבר 02, 2018 10:01 am

ערבב בין קירוב רחוקים בסתמא לבין שנאה למשנאי ה'

משנה ברורה.PNG
משנה ברורה.PNG (28.45 KiB) נצפה 3518 פעמים

זאב ערבות
הודעות: 8640
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' נובמבר 02, 2018 11:58 am

הפצת המעיינות כתב:ערבב בין קירוב רחוקים בסתמא לבין שנאה למשנאי ה'

משנה ברורה.PNG

לכאורה כולם מסכימים שאין להם דין של אפיקורסים אלא תינוקות שנשבו. היהודים האלו לא יודעים מאומה מיהדות וחושבים שזו היהדות. עד כדי כך המצב גרוע. לכן כאשר אחד מהם מתוודע ליהדות אמיתית, הרבה מהם נעשים בעלי תשובה.

זאב ערבות
הודעות: 8640
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי זאב ערבות » ב' נובמבר 05, 2018 6:00 pm

זאב ערבות כתב:נושא בחדשות: 11 יהודים בבית כנסת קונסרבטיבי נהרגו בשבת בדם קר ע"י רוצח שקרא קריאות אנטישמיות נגד יהודים. בין השאר נערכה בבית הכנסת ברית מילה. ע"כ
אמש נתן רב חשוב תשובה לבני קהלתו שרצו להשתתף בערב אמירת תהלים לנשמת המתפללים שנהרגו, וענה שבמקרה הזה הדבר אסור, ולאו דווקא בגלל חילול השבת של הקונסרבטיבים, אלא בגלל שהברית לא נערכה לילד של זוג הורים אב ואם, אלא ילד מאומץ לאב ואב, וזה היה אחד הדברים עבורם הביא הקב"ה מבול על הארץ כפי שנאמר (ברא' ו יא) ותשחת הארץ... (וראו שם פסוקים יב-יג ברש"י).
רב אחר לעומתו אמר שישתקעו הדברים ולא יאמרו והביא מקור מסנה' מז ע"ב בסוף העמוד:
אמר ליה אביי: מי סברת מת מתוך רשעו הויא ליה כפרה? מת מתוך רשעו - לא הויא ליה כפרה. דתני רב שמעיה: יכול אפילו פירשו אבותיו מדרכי ציבור יטמא - תלמוד לומר: בעמיו - בעושה מעשה עמיו. - אמר ליה רבא: מי קא מדמית נהרג מתוך רשעו למת מתוך רשעו? מת מתוך רשעו, כיון דכי אורחיה קמיית - לא הויא ליה כפרה, נהרג מתוך רשעו כיון דלאו כי אורחיה מיית - הויא ליה כפרה. תדע, דכתיב מזמור לאסף אלהים באו גוים בנחלתך טמאו את היכל קדשך [וגו'] נתנו את נבלת עבדיך מאכל לעוף השמים בשר חסידיך לחיתו ארץ, מאי עבדיך ומאי חסידיך? לאו חסידיך - חסידיך ממש, עבדיך - הנך דמחייבי דינא דמעיקרא, וכיון דאיקטול - קרי להו עבדיך! אמר ליה אביי: מי קא מדמית הרוגי מלכות להרוגי בית דין? הרוגי מלכות, כיון דשלא בדין קא מיקטלי - הויא להו כפרה, הרוגי בית דין כיון דבדין קא מיקטלי - לא הוי להו כפרה. ע"כ
והוסיף שמכאן למדים שכאשר יהודי באשר הוא שם נהרג בגלל שהוא יהודי, אפילו הוא מחלל שבת ואף יותר גרוע כבמקרה הנ"ל, יש לו כפרה וכנ"ל לכל הקדושים שנהרגו בשואה בגלל יהדותם.

כעת מישהוא שלח לי את ההודעה הבאה שהתפרסמה בחדרי חרדים (ושם לא מזכיר מאין נלקחו הדברים רק שזה מפורום ידוע! כמובן הדברים נכתבו באשכול בדידי הוי עובדא)

נשלח ב-5/11/2018 10:42
זה לא תהילים, זה לירוק בפנים של אלוקים!!

אמירה מעוררת סערה: זה לא תהילים, זה לירוק בפנים של אלוקים

רב חרדי המפורסם כדרשן בניו יורק, התייחס בדרשה שנשא להירצחם של 11 היהודים בבית הכנסת בפיטסבורג ואמר "אני לא מצטער על האסון הזה" וכן, "אתם תוהים למה היה טבח? זה בית כנסת קונסרבטיבי. הם מונעים את ביאת משיח" • דבריו עוררו סערה ופורסמו באתרים רבים בחו"ל

יענקי פרבר, כ"ז חשון תשע"ט 05/11/2018 09:32על רקע הטבח בבית הכנסתהרב אדרת על רקע בית הכנסת בפיטסבורג צילום: רויטרס

רב חרדי עורר סערה, לאחר שהתבטא במילים קשות נגד אותם יהודים שנרצחו בבית הכנסת הקונסברטיבי 'עץ חיים - אור לשמחה' בפיטסבורג לפני כשבוע. לדבריו, הם נענשו בגלל שהם התפללו בבית כנסת כזה.

מדובר ברב מרדכי אדרת, המנהיג קהילה ובית כנסת בניו יורק, שסיפר לאחר הטבח, "מישהו ניגש אלי וסיפר לי, שהוא קיבל אימייל, בו מבקשים מאנשים להגיע לאיזה מקום בעיר, כדי לקרוא קריאת שמע ישראל, לזכר אותם 11 אנשים שנרצחו", הרב אדרת אמר את הדברים במהלך דרשה שנשא ביום ראשון, "שמעתי שזה בית כנסת קונסרבטיבי, שמעתי שאנשים נוסעים שם בשבת, ואני לא חושב שאנשים צריכים להצטרף לדברים האלה".

הרב תקף את ברית המילה שנערכה בבית כנסת ואמר, "זה טקס ברית מילה בבית כנסת קונסרבטיבי והשניים אימצו את הילד שלא לפי ההלכה ועשו ברית מילה ואתם תוהים למה היה טבח?", שאל הרב אדרת ואמר, "אני לא מצטער על האסון הזה".

הוא גם התנגד לאנשים שאומרים תהילים לעילוי נשמת הנרצחים, "זה לא תהילים, זה לירוק בפנים של אלוקים, אתה יכול לאוהב את זה ואתה יכול לא לאהוב את זה, אבל זו האמת", אמר הרב בפני שומעי ליקחו.

"האנשים האלה מונעים את ביאת משיח. אם אתה לא הולך ישר, אלוקים לא יביא את המשיח", כך הרב.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים', כי הרב אדרת מוכר כדרשן שלא עושה חשבון ולא חושש לומר את מה שהוא חושב בגלוי. הם נזכרים ומספרים כי בשנת 2010 הוא הוזמן להשתתף במסיבת יום הולדת בארה"ב, כשהגיע הוא גילה כי חלק מהמשתתפים לבושים שלא על פי גדרי הצניעות, הוא פתח במשא קללות נמרצות בפניהם.

אתר Ynet מפרסם כי ב-2008 הגיע הרב אדרת לביקור בשדרות וחילק שטרות של 200 שקלים לעוברים ושבים, כדי לחזק את התושבים שסבלו אז משיגורי רקטות קסאם בתדירות גבוהה. עם זאת כשהרב נתקל בנשים ונערות שלא התלבשו בצניעות, הוא העיר להן על כך ומחה בתוקף.

יצוין כי רבנים מתונים תקפו את הרב אדרת על ההתבטאויות הללו, בו בזמן שעם ישראל כולו התאחד באבלו על הירצחם של יהודים בשל יהדותם, על ידי נאצי מתועב שונא יהודים, שלא הבחין ולא דקדק בזרם היהודי לו הם משתייכים.

theonlyone

נשלח ב-5/11/2018 11:45
כדי להכיר לעצמינו מי זה הרב אדרת, אצטט סיפור שמישהו כתב לפני כמה חודשים בפורום ידוע:
הסיפור ארע לפני 15 שנה והדמויות המשתתפות בו חוץ ממני הם ד"ר יזרעאל, רופא חרדי לרפואה כללית שיש לו סייעתא דשמיא באבחון ממש לא יאומן (יש לו שני בנים בבני ברק, האחד בישיבת קרית מלך, השני איני יודע). הרב מרדכי אדרת אצלו הייתי מתפלל בשבתות, רעייתו של הד"ר ורעייתי.

ובכן ד"ר יזרעאל ואני מתפללים באותו בית כנסת של הרב אדרת בשבת. לאחר התפילה של ליל שבת נגשתי אליו ואמרתי לו שאני חושב שיש לי אפנדיצייטיס (אפנדיקס). הוא בא יחד אתי לביתנו שמאחרי בית הכנסת ובדק וקבע שאכן זה נכון וצריך לנתח מיד. אז הוא אומר לנו בואו אלי לביתי שם יש לי גוי והוא יזמין מונית ובינתיים אני אסדר שולחן ניתוחים. לפני שעוזבים את הבית אני נותן תדרוך לבנינו יעקב שהיה כבן 15 איך להסתדר והולכים מרחק של כמאתיים מטר לביתו של ד"ר יזרעאל. אשתו פותחת את הדלת ונראתה קצת מודאגת מדוע חזר באיחור והלא היא מחכה שיעשה קידוש והוא אומר לה במה מדובר. בינתיים הגוי קורא למונית, הד"ר מארגן שלחן ניתוחים וליתר בטחון בודק אותי שוב ע"י קפיצות וכדומה. והוא קובע שנית שזה אפנדיקס.

איך שהמונית בדרכה לביתו נשמעת דפיקה חזקה בדלת וזה הרב אדרת והוא שואל מה קורה פה? ד"ר יזרעאל מסביר לו שיש לי אפנדיקס ועומדים לנתח אותי. אז ד"ר יזרעאל שואל את רב אדרת: כבוד הרב, מאין לך שזאב ערבות כאן? אז הוא עונה שבני יעקב לא ידע בדיוק כיצד להוציא בקידוש ובא לשאול אותו, ואז הוא שאל והיכן אביך? הלא היה בתפילה לפני חצי שעה, וענה לו: איני יודע, אך ד"ר יזרעאל בא לביתינו ואבי ואמי והוא יצאו שלשתם לביתו ולא אמרו לנו דבר. רב אדרת היה באמצע המרק קם מכסאו ורץ לביתו של ד"ר יזרעאל (זה היה בחורף ובחוץ קור מקפיא).


אז רב אדרת אומר לכול הנוכחים (ראו לעיל): זה שום דבר! (דרך אגב כל הזמן יש לי כאבים נוראיים) הוא פוקד עלי לשבת על כורסא, עומד מולי ומבקש מד"ר יזראל לעמוד לידו, והוא (דר יזרעאל) יצעק בקול 3 פעמים "רפואה שלימה" וכל הנוכחים יענו אמן בכל כוחם! ד"ר יזרעאל שואל אותו והלא בשבת לא אומרים רפואה שלימה? ורב אדרת עונה: כעת אין זמן לשאלות תעשו כפי שאמרתי. אז הוא אומר בקול: רפואה שלימה! וכולנו אומרים אמן כמו חסידי סטולין בשעת התפילה. והוא אומר שוב: רפואה שלמה! וארבעתינו צועקים אמן, והנה הוא בשלישית ואומר: רפואה שלמה! ואנו צועקים אמן.
באותו רגע כל הנוכחים כולל אני התחלנו לצחוק, הרב אדרת תוך כדי דיבור מהאמן האחרונה פקד עלי לקום ושאל אותי: יש לך כאבים? כולם מסתכלים עלי ואני אומר: לא! והוא שואל שוב: שום כאב? ואני אומר ממש כלום. אז הוא מברך אותנו בשבת שלום ויוצא מהבית בעוד נהג המונית מצלצל בדלת.
ד"ר יזרעאל שואל אותי תגיד אתה רציני, אין לך שום כאב? ועניתי שוב: כלום. הוא לא השתכנע לקח אותי לחדר צדדי לחץ פה לחץ שם, אמר לי לקפוץ כשתי דקות ושאל שוב: יש כאבים? ועניתי שוב בשלילה: ממש שום דבר.
בקיצור הוא מברך אותנו בברכת שבת שלום ואת המונית שולח בחזרה לדרכה (יש לו הסכם עם חברת המוניות לשבת ויו"ט), ביטל את הניתוח וכבר 15 שנה מאז ואפנדיקס ב"ה אין.
נערך לאחרונה על ידי זאב ערבות ב ה' אוגוסט 13, 2020 5:04 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

זאב ערבות
הודעות: 8640
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי זאב ערבות » ד' נובמבר 07, 2018 2:07 am

מהספר פותח את ידך מר' א"י פסין. דרשה לאחר הטבח בהר נוף.
קבצים מצורפים
פותח את ידך.pdf
(2.19 MiB) הורד 184 פעמים

דעת_האברך
הודעות: 620
הצטרף: ו' ינואר 29, 2016 9:44 am

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי דעת_האברך » ו' נובמבר 09, 2018 12:40 am

נהניתי מאד מדבריו של הרב יעקבסון. גם זוגתי תחי' שאלה אותי על דברי הרב אדרת שליט"א שהוא קרוב משפחה שלנו, ואמרתי לה בקצרה את רוב הנימוקים שכתב הרב יעקבסון.

עם זאת לדעתי העניה צריך לעשות חילוק ברור מאד בין שני מישורים:
במישור האישי, אותם יהודים קדושים שנהרגו על קידוש ה' הי"ד כבר נתכפרו כמבואר בסנהדרין הנ"ל, וגם מעיקרא הם ודומיהם בגדר תינוקות שנשבו, ויקבלו שכר טוב על כך שבאו לעשות מצוות כפי הבנתם, וחייבים לאהוב אותם גם כשהם חוטאים ולנסות להשיבם לאבינו שבשמים וכו' וכו', וככל דברי הרב יעקובסון שליט"א, ושפתיים יישק משיב דברים נכוחים.

אך במישור הציבורי אין להתעלם מהחטאים הנוראים שקבוצה זו דוגלת בהם ומכניסה לכרם ישראל, ובהחלט אפשר שאין זה טעות לתלות את האסון הנורא שקרה דווקא באותו מרכז קונסרבטיבי בחטאיהם, וכל מקום שיש בו שחיתות אנדרלמוסיה באה לעולם.
ואדרבה, לומר תמיד 'אין אנו מחשבנים חשבונות שמים', הרי זה ח"ו בגדר 'ואם תלכו עמי קרי', וחיוב גמור לקחת מוסר מהצרות הבאות על ישראל ולהתעורר על מה ולמה עשה ה' לנו כזאת, להתרחק מהחטא והזוהמה ולחזור בתשובה כמבואר ברמב"ם בהלכות תעניות, ובזה כלול לא רק להכות על החטא של השני, אלא על החטאים שלנו של כל אחד ואחד, ולב יודע מרת נפשו.

אי לכך כאשר באים לדון באמירת תהלים עבור אותם קדושים הי"ד, ודאי וודאי שצריך וראוי לומר, אולם יש להיזהר שבשום אופן לא תהיה נתינת לגיטימציה לדרכם המוטעית. ואשרי משכיל היודע להלך בין הטיפות ולהגיב בצורה הנכונה במקום הנכון.

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' נובמבר 09, 2018 12:32 pm

מה שהכי כואב לי בסיפור הזה, הוא ההתנצלות של רבנים על השתמטותם מלכנות מבמה זה בתואר "בית כנסת".
אדרבא: מצווה לכנות מקום כזה בתארי גנאי!!!

זאב ערבות
הודעות: 8640
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי זאב ערבות » ו' נובמבר 09, 2018 1:51 pm

עזריאל ברגר כתב:מה שהכי כואב לי בסיפור הזה, הוא ההתנצלות של רבנים על השתמטותם מלכנות מבמה זה בתואר "בית כנסת".
אדרבא: מצווה לכנות מקום כזה בתארי גנאי!!!

זו פשוט שגרת לשון. איני סבור שרב חשוב נותן להם לגיטימציה כלשהיא, פה קוראים לזה סינגוג או טמפל שמשמעו מקום תפלה של יהודים. הגוי או החילוני הממוצע לא יודע מה ההבדל.
הגרמ"פ נשאל אם מותר לכנות את הרב שלהם ראביי וענה שכן שהתואר ראביי אין לו שום משמעות אלא מלה אנגלית שמשמעה מנהיג ציבור של יהודים בניגוד לרב שמשמעו אדם דתי השומר תורה ומצוות כדין.

הכתב והמכתב
הודעות: 383
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 1:15 am

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי הכתב והמכתב » ו' נובמבר 09, 2018 3:24 pm

זה כואב שיהודי נהרג. קלני מראשי וכו'
זה כואב שיהודי מעוות את היהדות עד כדי כך שהוא מכניס את הדברים הכי רחוקים מהתורה כחלק מהיהדות
זה כואב כשהוא נלחם באלה שרוצים לשמור על התורה כמו שהיא
הכל כואב.
א"א להשתמש במושג 'אהבת ישראל' כדי להקהות את הכאב האחר. וכן ההיפך

זאב ערבות
הודעות: 8640
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי זאב ערבות » א' נובמבר 11, 2018 3:33 am

בברכה המשולשת כתב:לגוף דברי הרב זאב בהודעה הפותחת נכב"ב (שם יש קישור לעוד אשכולות ארוכים בנושא):

http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f= ... 7%92%D7%A8

viewtopic.php?f=17&t=24159

יוסף משה
הודעות: 301
הצטרף: ו' יוני 19, 2015 12:48 pm

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי יוסף משה » א' נובמבר 11, 2018 7:37 am

בסוף התברר שכל הסיפור עם הזוג החד מיני מצוץ מן האצבע:

https://www.vosizneias.com/309232/2018/ ... g09bBaUvLU

זאב ערבות
הודעות: 8640
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי זאב ערבות » א' נובמבר 11, 2018 8:14 am

יוסף משה כתב:בסוף התברר שכל הסיפור עם הזוג החד מיני מצוץ מן האצבע:

https://www.vosizneias.com/309232/2018/ ... g09bBaUvLU

אכן הכתבה הזו בvin (אתר נייעס בארה"ב) קבלה פרסום רב ולכאורה היא מדויקת, אך יש לציין כמה דברים, המקור לידיעה הוא הראביי של הקהילה הקונסרבטיבית רפורמית - ממתי מקבלים עדות של אדם כזה המנהיג קהילה בדרך של כפירה בהקב"ה? בצילום הוא נראה כרב חשוב עם זקן ומחזיק ספר תורה אך למעשה הוא אדם המרשה לבני קהלתו להתחתן עם גויים, ונותן לגיטימציה לחד מיניים וכו'.
אך באמת לא היה צריך לקפוץ למסקנות על סמך שמועות ראשונות, ואחד הקוראים כתב שנניח היה שם ברית לתינוק שאימצו חד מיניים ולא היה שום ירי וקורבנות - האין זה דבר איום ונורא והרמת יד בה'? ולמעשה דברים כאלה אכן נעשים שם (כלומר איני יודע אם נעשו במציאות, אך הראביי שלהם לא יתנגד שיעשו ברית לילד מאומץ שכזה.

יקים
הודעות: 484
הצטרף: ה' יולי 02, 2015 9:55 pm

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי יקים » ב' נובמבר 12, 2018 12:58 am

איך זה באמת שראביי מחזיק ס"ת שבו נאסר נישואין חד מיניים (עכ"פ 2 גברים כתוב במפורש), ובו בזמן הוא עצמו מתיר זאת. הוא נורמלי?

לענין
הודעות: 3471
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי לענין » ב' נובמבר 12, 2018 1:05 am

שלא תדע מצרות - כמה אפשר לעקם את התורה. איקלע לידי פעם חד מן הספרים דידהו, היות ולא שיערתי אפי' במה המדובר הצצתי במבוא, והשלכתיו בתיעוב. מהפכים דא"ח [ובנושא זה בפרט] באופן מבהיל ממש [והוא פלא, היות ומרשים לעצמם כל דבר אסור, מה להם אצל התוה"ק? ילבשו שחורים ויעשו כל מה שלבם חפץ, אך מה להם אצל המקרא, והוא רחום וגו'].

דרומי
הודעות: 9071
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: ותשחת הארץ

הודעהעל ידי דרומי » ג' נובמבר 13, 2018 4:02 pm

ראיתי בקובץ זה - עמוד 60 -מה שהאריך הרב אברלענדר שליט"א מבודאפשט בנידון, אם כי לא עיינתי די הצורך בדבריו
קבצים מצורפים
1154.pdf
(1.85 MiB) הורד 201 פעמים


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 163 אורחים

cron