נוטר הכרמים כתב:נמס כל לב.
שמעתי ממו"ר הגר"ש אויערבאך זצוק"ל הכ"מ שאמר על כגון דא, שהנדרש הוא להתחזק, ולב יודע מרת נפשו ונגעי לבבו, כל אחד יודע בדיוק במה הוא לקוי, 'ידע איניש בנפשיה', והעיקר שאף אחד לא ידפוק על לבו של חבירו, עכ"ל בדיוק.
תוכן כתב:בתאונת דרכים היום נהרגו זוג הורים וששת ילדיהם. אין מילים לתאר גודל הטרגדיה. אסור לתת לאסון כזה לקרות, בלי שנעשה חשבון נפש. מעבר להתחזק בתורה ובמצוות ובמעשים טובים, ומעבר לתובנה שנהיגה זה דבר מסוכן ושיש להזהר, מה אפשר ללמוד דוקא מטרגדיה זו, דבר שיקדם אותנו בעבודת ה'?
הפצת המעיינות כתב:תוכן כתב:בתאונת דרכים היום נהרגו זוג הורים וששת ילדיהם. אין מילים לתאר גודל הטרגדיה. אסור לתת לאסון כזה לקרות, בלי שנעשה חשבון נפש. מעבר להתחזק בתורה ובמצוות ובמעשים טובים, ומעבר לתובנה שנהיגה זה דבר מסוכן ושיש להזהר, מה אפשר ללמוד דוקא מטרגדיה זו, דבר שיקדם אותנו בעבודת ה'?
למה עולה על דעתך שצריך לחפש מעבר להנ"ל?
ומה ההבדל בין תורה מצות מע"ט לעבודת ה'?
זנב לאריות כתב:שמעתי ממי שהוא תחושה שהייתה לו במשך הימים הראשונים של השבוע, שהקב"ה שלח לנו מסר להתעורר ע"י הפיגוע באמריקה שנהרגו 11 יהודים, והציבור לא כ"כ דיבר ע"ז ולא התעורר, [כך עכ"פ תחושתי מסביבתי הקרובה] והוא ליבו ניבא לו רעות מי יודע אם הקב"ה לא יצטרך לזעזע אותנו בצורה שיותר קרובה אלינו, ואשר יגור בא.
אח"כ שמעתי שיעור מיהודי בשם הרב אדרת [כמדומני שיקיר הפורום הרב זאב ערבות כתב עליו רבות ונצורות] שדיבר בתקיפות ובחריפות נגד האנשים ששם ופירט את תוכן האירוע שהם חגגו שם בשעת הפיגוע [ברית לילד שאימצו שני גברים "נשואים"] ואמר [בערך] שלא פלא שהקב"ה שלח לשם פיגוע להעניש חוטאים אלו, ואין זה כלל אסון בשבילנו, ואדרבה.
ונתחבטתי בזאת דלכאו' לימדנו רבותינו שכל דבר שקורה בעולם הוא עבור ישראל, ופעמים בשביל לעורר אותנו, כך דיברו גם אחרי הצונמי, ואפי' שמעניש גויים שמסתמא חוטאים הם במה שהם מחויבים, או דלמא ישראל החוטא שאני, אף שרבים מהם הם רחוקים עד מאוד שמסתמא בטוחים שהם עושים את הטוב בעיני ה', אשמח לשמוע את דעת חו"ר הפורום דכאן.
עובדיה חן כתב:גזירה נוראה,אבל אם זה כל המשפחה ללא שנשאר עוד ילדים, יש כאן גם חסד בדין כי ילד שנשאר מכזאת משפחה כל חיו מלא יסורים. אבל בלי ספק לא זכור לי משפחה שלימה שנפטרו .
גיזונטע קאפ כתב:זנב לאריות כתב:שמעתי ממי שהוא תחושה שהייתה לו במשך הימים הראשונים של השבוע, שהקב"ה שלח לנו מסר להתעורר ע"י הפיגוע באמריקה שנהרגו 11 יהודים, והציבור לא כ"כ דיבר ע"ז ולא התעורר, [כך עכ"פ תחושתי מסביבתי הקרובה] והוא ליבו ניבא לו רעות מי יודע אם הקב"ה לא יצטרך לזעזע אותנו בצורה שיותר קרובה אלינו, ואשר יגור בא.
אח"כ שמעתי שיעור מיהודי בשם הרב אדרת [כמדומני שיקיר הפורום הרב זאב ערבות כתב עליו רבות ונצורות] שדיבר בתקיפות ובחריפות נגד האנשים ששם ופירט את תוכן האירוע שהם חגגו שם בשעת הפיגוע [ברית לילד שאימצו שני גברים "נשואים"] ואמר [בערך] שלא פלא שהקב"ה שלח לשם פיגוע להעניש חוטאים אלו, ואין זה כלל אסון בשבילנו, ואדרבה.
ונתחבטתי בזאת דלכאו' לימדנו רבותינו שכל דבר שקורה בעולם הוא עבור ישראל, ופעמים בשביל לעורר אותנו, כך דיברו גם אחרי הצונמי, ואפי' שמעניש גויים שמסתמא חוטאים הם במה שהם מחויבים, או דלמא ישראל החוטא שאני, אף שרבים מהם הם רחוקים עד מאוד שמסתמא בטוחים שהם עושים את הטוב בעיני ה', אשמח לשמוע את דעת חו"ר הפורום דכאן.
טור יורה דעה הלכות אבילות סימן שמה
עליהם כל הפורשים מן הצבור והם שפורקין עול מצות מעל צוארם ואינם בכלל ישראל בעשיית המצוה ובכבוד המועדות וישיבת בתי כנסיות ומדרשות והמומרים לעבודת כוכבים אין מתעסקין עמהם בכל דבר אלא אחיהם וקרוביהם לובשים לבנים ומתעטפים לבנים ואוכלין ושותים
זנב לאריות כתב:שמעתי ממי שהוא תחושה שהייתה לו במשך הימים הראשונים של השבוע, שהקב"ה שלח לנו מסר להתעורר ע"י הפיגוע באמריקה שנהרגו 11 יהודים, והציבור לא כ"כ דיבר ע"ז ולא התעורר, [כך עכ"פ תחושתי מסביבתי הקרובה] והוא ליבו ניבא לו רעות מי יודע אם הקב"ה לא יצטרך לזעזע אותנו בצורה שיותר קרובה אלינו, ואשר יגור בא.
אח"כ שמעתי שיעור מיהודי בשם הרב אדרת [כמדומני שיקיר הפורום הרב זאב ערבות כתב עליו רבות ונצורות] שדיבר בתקיפות ובחריפות נגד האנשים ששם ופירט את תוכן האירוע שהם חגגו שם בשעת הפיגוע [ברית לילד שאימצו שני גברים "נשואים"] ואמר [בערך] שלא פלא שהקב"ה שלח לשם פיגוע להעניש חוטאים אלו, ואין זה כלל אסון בשבילנו, ואדרבה.
עובדיה חן כתב:גזירה נוראה,אבל אם זה כל המשפחה ללא שנשאר עוד ילדים, יש כאן גם חסד בדין כי ילד שנשאר מכזאת משפחה כל חיו מלא יסורים. אבל בלי ספק לא זכור לי משפחה שלימה שנפטרו .
זנב לאריות כתב:שמעתי ממי שהוא תחושה שהייתה לו במשך הימים הראשונים של השבוע, שהקב"ה שלח לנו מסר להתעורר ע"י הפיגוע באמריקה שנהרגו 11 יהודים, והציבור לא כ"כ דיבר ע"ז ולא התעורר, [כך עכ"פ תחושתי מסביבתי הקרובה] והוא ליבו ניבא לו רעות מי יודע אם הקב"ה לא יצטרך לזעזע אותנו בצורה שיותר קרובה אלינו, ואשר יגור בא.
אח"כ שמעתי שיעור מיהודי בשם הרב אדרת [כמדומני שיקיר הפורום הרב זאב ערבות כתב עליו רבות ונצורות] שדיבר בתקיפות ובחריפות נגד האנשים ששם ופירט את תוכן האירוע שהם חגגו שם בשעת הפיגוע [ברית לילד שאימצו שני גברים "נשואים"] ואמר [בערך] שלא פלא שהקב"ה שלח לשם פיגוע להעניש חוטאים אלו, ואין זה כלל אסון בשבילנו, ואדרבה.
ונתחבטתי בזאת דלכאו' לימדנו רבותינו שכל דבר שקורה בעולם הוא עבור ישראל, ופעמים בשביל לעורר אותנו, כך דיברו גם אחרי הצונמי, ואפי' שמעניש גויים שמסתמא חוטאים הם במה שהם מחויבים, או דלמא ישראל החוטא שאני, אף שרבים מהם הם רחוקים עד מאוד שמסתמא בטוחים שהם עושים את הטוב בעיני ה', אשמח לשמוע את דעת חו"ר הפורום דכאן.
ישא ברכה כתב:לעצם האשכול, אני לא כ"כ מבין מה הרב פותח האשכול מתכוין. כל אחד צריך לעשות חשבון נפשו, ולדעת ולזכור לפני מי הוא עומד. אבל איזה לימוד הוא רוצה ללמוד מהאסון הזה, חוץ מהתזכורת שיש מנהיג לבירה ויש שכר ועונש. הלוא אין אתנו נביא וחוזה.
תוכן כתב:ישא ברכה כתב:לעצם האשכול, אני לא כ"כ מבין מה הרב פותח האשכול מתכוין. כל אחד צריך לעשות חשבון נפשו, ולדעת ולזכור לפני מי הוא עומד. אבל איזה לימוד הוא רוצה ללמוד מהאסון הזה, חוץ מהתזכורת שיש מנהיג לבירה ויש שכר ועונש. הלוא אין אתנו נביא וחוזה.
אחרי כל אסון נורא, תמיד גדולי ישראל הניחו שהאסון הגיע על עבירה מסויימת, וכמו דיבור בבית כנסת וכיוצא. אז מה האסון המסויים הזה בא ללמד אותנו?
סגי נהור כתב:זנב לאריות כתב:שמעתי ממי שהוא תחושה שהייתה לו במשך הימים הראשונים של השבוע, שהקב"ה שלח לנו מסר להתעורר ע"י הפיגוע באמריקה שנהרגו 11 יהודים, והציבור לא כ"כ דיבר ע"ז ולא התעורר, [כך עכ"פ תחושתי מסביבתי הקרובה] והוא ליבו ניבא לו רעות מי יודע אם הקב"ה לא יצטרך לזעזע אותנו בצורה שיותר קרובה אלינו, ואשר יגור בא.
אח"כ שמעתי שיעור מיהודי בשם הרב אדרת [כמדומני שיקיר הפורום הרב זאב ערבות כתב עליו רבות ונצורות] שדיבר בתקיפות ובחריפות נגד האנשים ששם ופירט את תוכן האירוע שהם חגגו שם בשעת הפיגוע [ברית לילד שאימצו שני גברים "נשואים"] ואמר [בערך] שלא פלא שהקב"ה שלח לשם פיגוע להעניש חוטאים אלו, ואין זה כלל אסון בשבילנו, ואדרבה.
יש לקיים מצות מחאה על דיבורים נוראים אלה.
לייטנר כתב:מקובלנו מר' ישראל סלנטר שכשיהודי מבטל מלימודו בוילנה, יהודי מחלל שבת בפריז.
כאן מובא חידוש יותר גדול: "כשהציבור החרדי לדבר ה' עוסק רבות במחלוקת, ייענשו יהודים מכל מיני, רק לא מהציבור החרדי לדבר ה'".
טוביה חטא וזיגוד מינגד?!
לייטנר כתב:מקובלנו מר' ישראל סלנטר שכשיהודי מבטל מלימודו בוילנה, יהודי מחלל שבת בפריז.
כאן מובא חידוש יותר גדול: "כשהציבור החרדי לדבר ה' עוסק רבות במחלוקת, ייענשו יהודים מכל מיני, רק לא מהציבור החרדי לדבר ה'".
טוביה חטא וזיגוד מינגד?!
תמיד זה היה כך, כשיהודים חטאו גם כאלו שלא חטאו בחטא הזה לקו
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 159 אורחים