מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 1183
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ב' אפריל 15, 2019 6:50 pm

כל אימת שהראב"ד משיג על הרמב"ם בחריפות, הרי הוא קורא את דבריו טעיות והבל וכדו׳, ולפעמים ישיג על הסבה שלו להגיד את דבריו. התקפות אישית על האיש, איני זוכר.

טמה גם ששם היתה המחלוקת בין שני אנשים, לא איש אחד נגד כל גדולי ישראל שבדור

אראל
הודעות: 1152
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי אראל » ב' אפריל 15, 2019 7:32 pm

דרומי כתב:איני סבור כדיעותיו של הרבי מסטמר בענין זה. ואעפ"כ, הסגנון החריף שלו הוא לפי הבנתי ענין של סגנון בלבד, וכמדומה שבכתבי ה'מנחת אלעזר' ממונקאטש תמצא סגנונות חריפים עוד יותר. וידועה גם השגת הראב"ד על דברי הרמב"ם בהלכות תשובה.

מהרי"ד מבעלזא אמר שמי שאינו מאמין שהה"ק ר"מ מטשערנוביל פירנס את הל"ו צדיקים, הוא בכלל אפיקורוס (ארחות רבותינו טשרנוביל]... [הגרח"ק מאמין בזה? תשאל אותו]

ב'ביתו נאוה קודש' בליל שמח"ת [הערה מספר 880], מביא שם מאחד מאדמור"י בעלזא, מי שאינו מאמין במנהג האליפצעס בשמח"ת, הוא בכלל 'אפיקורוס'....

וכן יש להביא דוגמאות למאות....
נערך לאחרונה על ידי אראל ב ב' אפריל 15, 2019 7:39 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

אראל
הודעות: 1152
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי אראל » ב' אפריל 15, 2019 7:33 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:התקפות אישית על האיש, איני זוכר.

איפא מצאת התקפות 'אישית' בדברי הרבי מסאטמאר הנ"ל??, הוא לא מזכיר בשמות כלל

נוטר הכרמים
הודעות: 5935
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm
מיקום: בני ברק

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ב' אפריל 15, 2019 7:40 pm

אראל כתב:
דרומי כתב:איני סבור כדיעותיו של הרבי מסטמר בענין זה. ואעפ"כ, הסגנון החריף שלו הוא לפי הבנתי ענין של סגנון בלבד, וכמדומה שבכתבי ה'מנחת אלעזר' ממונקאטש תמצא סגנונות חריפים עוד יותר. וידועה גם השגת הראב"ד על דברי הרמב"ם בהלכות תשובה.

מהרי"ד מבעלזא אמר שמי שאינו מאמין שהה"ק ר"מ מטשערנוביל פירנס את הל"ו צדיקים, הוא בכלל אפיקורוס (ארחות רבותינו טשרנוביל]... [הגרח"ק מאמין בזה? תשאל אותו]
וכן יש להביא דוגמאות למאות....

אני כבר לא מצליח להתאפק מגודל הצביעות של כמה כותבים כאן ששמו את הרב מסטמאר כמטרה לחיציהם. וכי ה'דברי חיים' מצאנז לא כתב שמי שלא מאמין שלאוה"ח הק' היה רוח הקודש הוא אפיקורס... ניתן להבין את זה כפשוטו, והרי פשיטא שמי שלא מכיר בכלל את האוה"ח ג"כ אינו אפיקורס.

אראל
הודעות: 1152
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי אראל » ב' אפריל 15, 2019 7:44 pm

בקיצור, ידחקו בכל מיני תירוצים שונים ומשונים על דא ועל הא, העיקר שרק להאדמו"ר מסאטמאר לא הותר חס ושלום להזכיר מילת 'אפיקורוס' על הציונים הקדושים.......

בכל החצרות, גם בחצרת בעלזא [שכנראה אליו משתייכים לכה"פ מקצת מהכותבים כאן נגד הרבי מסטמר כידוע...] מקובל לומר על כמה ענינים שמי שאינו מאמין בהם הוא 'אפיקורוס'......, אלא החילוק הוא כך, הרבי מסאטמאר כותב הביטוי 'אפיקורסים' על הציונים שכפרו בביאת המשיח ושמו בטחונם בזרוע בשר, ואילו ב'ביתו נאוה קודש' מביא כן על מי שאינו מאמין במנהג האליפצעס בשמח"ת

כך נראה כל האשכול ההזוי הזה ...., מי שאומר אחרת ממה שהוחלט כבר אצלך... כבר הותר לזלזל בכבודו ולהשוותו כאחד הריקים .....
נערך לאחרונה על ידי אראל ב ב' אפריל 15, 2019 8:03 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מקדש מלך
הודעות: 2445
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' אפריל 15, 2019 7:50 pm

נוטר הכרמים כתב:אני כבר לא מצליח להתאפק מגודל הצביעות של כמה כותבים כאן ששמו את הרב מסטמאר כמטרה לחיציהם. וכי ה'דברי חיים' מצאנז לא כתב שמי שלא מאמין שלאוה"ח הק' היה רוח הקודש הוא אפיקורס... ניתן להבין את זה כפשוטו, והרי פשיטא שמי שלא מכיר בכלל את האוה"ח ג"כ אינו אפיקורס.

המודגש הוא טעות בהבנת העניין. וכמובן שמי שלא מכיר את האור החיים אינו אפיקורס, ואין לזה קשר לפסק של הדברי חיים (שפסק הלכה למעשה בשו"ת שיש לגרש מלמד תינוקות שאמר ככה, משמע שבאמת הוא אפיקורס. גם אם אינו אפיקורס גמור שיינו יין נסך ומורידין וכו' ואינו מצטרף למנין, עכ"פ אדם פסול הוא בודאי).

מקדש מלך
הודעות: 2445
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' אפריל 15, 2019 7:55 pm

אראל כתב:בקיצור, ידחקו בכל מיני תירוצים שונים ומשונים על דא ועל הא, העיקר שרק להאדמו"ר מסאטמאר לא הותר חס ושלום להזכיר מילת 'אפיקורוס' על הציונים הקדושים.......

בכל החצרות, גם בחצרת בעלזא [שכנראה אליו משתייכים לכה"פ מקצת מהכותבים כאן נגד הרבי מסטמר כידוע...] מקובל לומר על כמה ענינים שמי שאינו מאמין בהם הוא 'אפיקורוס'......

כך נראה כל האשכול ההזוי הזה ...., מי שאומר אחרת ממה שהוחלט כבר אצלך... כבר הותר לזלזל בכבודו ולהשוותו כאחד הריקים .....

גם לזה אין כמובן שום השוואה וקשר בין מה שהדברי יואל כינה 'אפיקורס'. (בעלזער חסיד שאינו מאמין בדברים שבחצר שלו רואים בהם עיקרים, הריהו 'קאלטער', וזה עצמו ענף אפיקורסות, ואין הכוונה שהוא אפיקורס ממש, אלא שנגוע במידה הזו). וחלילה איני בא לדבר עליו, אבל לא זו הדרך ולא זו העיר ליישב את דבריו. אלא נאמר שאמרו על אנשים ריקים ופוחזים ולא כיון על גדולי הדור, או תירוץ אחר כיוצא בו.

לעשות רצונך
הודעות: 105
הצטרף: ד' ינואר 02, 2019 10:15 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי לעשות רצונך » ב' אפריל 15, 2019 8:04 pm

דרומי כתב:איני סבור כדיעותיו של הרבי מסטמר בענין זה. ואעפ"כ, הסגנון החריף שלו הוא לפי הבנתי ענין של סגנון בלבד, וכמדומה שבכתבי ה'מנחת אלעזר' ממונקאטש תמצא סגנונות חריפים עוד יותר. וידועה גם השגת הראב"ד על דברי הרמב"ם בהלכות תשובה.

פשש...
בקצב הזה עוד תביא גם את משה רבינו שאמר לקב"ה למה הרעתה.
מה ההקשרים בכלל. ראשונים כמלאכים.

מבחינתי הדיון פה ממש לא קשור אם הרבי מסאטמאר אמר על מישהו אפיקורוס או לא, אם זה חל או לא, אם הוא התכוון או לא, אם כך דרכם או לא, זה פשוט לא מעניין. כן אמר לא אמר. לא זה הדיון.
יש פה בעיה של אפיקורסות אחרת לגמרי.
יש פה קבוצה, שלא מאמינה כמעט בשום דבר, ומחדירה בכוח לכל המאמינים, לכל הדבקים בתורת רבם ובדרכם, ולכל מי שהם לא כמוהם בכוח בטירור ובשטיפות מוח, לקלקל אותם. כמו החרדים החדשים, כך האפיקורסים החדשים. באידיש. כמו הבונד.

הרחק מפתח ביתם.

הרבי מסאטמאר באמת לא קשור לענין.

אראל
הודעות: 1152
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי אראל » ב' אפריל 15, 2019 8:07 pm

מקדש מלך כתב:
אראל כתב:בקיצור, ידחקו בכל מיני תירוצים שונים ומשונים על דא ועל הא, העיקר שרק להאדמו"ר מסאטמאר לא הותר חס ושלום להזכיר מילת 'אפיקורוס' על הציונים הקדושים.......

בכל החצרות, גם בחצרת בעלזא [שכנראה אליו משתייכים לכה"פ מקצת מהכותבים כאן נגד הרבי מסטמר כידוע...] מקובל לומר על כמה ענינים שמי שאינו מאמין בהם הוא 'אפיקורוס'......

כך נראה כל האשכול ההזוי הזה ...., מי שאומר אחרת ממה שהוחלט כבר אצלך... כבר הותר לזלזל בכבודו ולהשוותו כאחד הריקים .....

גם לזה אין כמובן שום השוואה וקשר בין מה שהדברי יואל כינה 'אפיקורס'. (בעלזער חסיד שאינו מאמין בדברים שבחצר שלו רואים בהם עיקרים, הריהו 'קאלטער', וזה עצמו ענף אפיקורסות, ואין הכוונה שהוא אפיקורס ממש, אלא שנגוע במידה הזו). וחלילה איני בא לדבר עליו, אבל לא זו הדרך ולא זו העיר ליישב את דבריו. אלא נאמר שאמרו על אנשים ריקים ופוחזים ולא כיון על גדולי הדור, או תירוץ אחר כיוצא בו.


אם אתה מבין שבעלזער חסיד שאינו מאמין בדברים שבחצר שלו רואים בהם עיקרים, ומשום שהוא קאלטער הוא כבר בגדר ענף אפיקורס, למה לא תבין שהרבי מסאטמאר סבר שכל המדינה כולה הוא בעצם כפירה בביאת המשיח [רעיון הציוני כולה הוא בעצם כפירה באמונת גאולה מן השמים...], וכבר פסק הרמב"ם בי"ג עקרים שלו, שהמאמין בכל התורה כולה בפרטיה ובדקדוקיה, רק שאינו מאמין באמונת ביאת המשיח, אף שנוהג ללבוש בעקיטשע עם סטראקעס, ומתלהב בנשמת ובלכה דודי, הרי הוא 'אפיקורוס' גמור...., משום מה זה צורם לך לקרות...
נערך לאחרונה על ידי אראל ב ב' אפריל 15, 2019 8:13 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

אראל
הודעות: 1152
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי אראל » ב' אפריל 15, 2019 8:09 pm

לעשות רצונך כתב:
דרומי כתב:איני סבור כדיעותיו של הרבי מסטמר בענין זה. ואעפ"כ, הסגנון החריף שלו הוא לפי הבנתי ענין של סגנון בלבד, וכמדומה שבכתבי ה'מנחת אלעזר' ממונקאטש תמצא סגנונות חריפים עוד יותר. וידועה גם השגת הראב"ד על דברי הרמב"ם בהלכות תשובה.

יש פה קבוצה, שלא מאמינה כמעט בשום דבר, ומחדירה בכוח לכל המאמינים, לכל הדבקים בתורת רבם ובדרכם, ולכל מי שהם לא כמוהם בכוח בטירור ובשטיפות מוח, לקלקל אותם. כמו החרדים החדשים, כך האפיקורסים החדשים. באידיש. כמו הבונד....


אני יכול להראות לך 'קבוצות טירור שוטפי מוח' כאלו, כמעט בכל חצר וחסידות כהיום..., אין רצוני לקטרג, אבל האמת ידוע ומפורסם לכל.......

מקדש מלך
הודעות: 2445
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' אפריל 15, 2019 8:15 pm

אראל כתב:אם אתה מבין שבעלזער חסיד שאינו מאמין בדברים שבחצר שלו רואים בהם עיקרים, ומשום שהוא קאלטער הוא כבר בגדר ענף אפיקורס, למה לא תבין שהרבי מסאטמאר סבר שכל המדינה כולה הוא בעצם כפירה בביאת המשיח [רעיון הציוני כולה הוא בעצם כפירה באמונת גאולה מן השמים...], וכבר פסק הרמב"ם בי"ג עקרים שלו, שהמאמין בכל התורה כולה בפרטיה ובדקדוקיה, רק שאינו מאמין באמונת ביאת המשיח, אף שנוהג ללבוש בעקיטשע עם סטראקעס, ומתלהב בנשמת ובלכה דודי, הרי הוא 'אפיקורוס' גמור....

קאלטער אין הכוונה מי שלא מתהלב בנשמת. זה משהו אחר (בעברית קוראים לזה 'מנוכר'). ואולי אינך מכיר אפיקורסים למחצה לשליש ולרביע (הכוונה על אלו שבלבוש חרדי). אבל אם היית מכיר לא היתה לך שום קושיא. זה משהו פשוט ומוחשי, רק השאלה עד כמה הולכים רחוק.
הרגש הפסול הנ"ל, אי אפשר לייחס לא מיניה ולא מקצתיה לגדולי ישראל חלילה וחס. ולכן אין קשר בין הדוגמאות הללו למה הסאטמער רב כתב.
והקשר בין מי שמפרש פשטים במדרש למי שאינו מאמין בביאת המשיח אינו מובן אפילו בדרך דרש. בכל מקרה, לא בזה באתי לדון, אלא להסביר את חוסר הקשר בין האפיקורסים של הדברי יואל לאפיקורסים של בעלז.

נוטר הכרמים
הודעות: 5935
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm
מיקום: בני ברק

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ב' אפריל 15, 2019 8:54 pm

מקדש מלך כתב:
נוטר הכרמים כתב:אני כבר לא מצליח להתאפק מגודל הצביעות של כמה כותבים כאן ששמו את הרב מסטמאר כמטרה לחיציהם. וכי ה'דברי חיים' מצאנז לא כתב שמי שלא מאמין שלאוה"ח הק' היה רוח הקודש הוא אפיקורס... ניתן להבין את זה כפשוטו, והרי פשיטא שמי שלא מכיר בכלל את האוה"ח ג"כ אינו אפיקורס.

המודגש הוא טעות בהבנת העניין. וכמובן שמי שלא מכיר את האור החיים אינו אפיקורס, ואין לזה קשר לפסק של הדברי חיים (שפסק הלכה למעשה בשו"ת שיש לגרש מלמד תינוקות שאמר ככה, משמע שבאמת הוא אפיקורס. גם אם אינו אפיקורס גמור שיינו יין נסך ומורידין וכו' ואינו מצטרף למנין, עכ"פ אדם פסול הוא בודאי).

קודם כל, יש כאן איזה ממ"נ, אם אותו מלמד ביזה את האוה"ח זה נידון של מבזה ת"ח, שיש לו דין אפיקורס, וגם רק בתנאים מסוימים, המבוארים בשו"ע. אם לא מאמין בגדולתו האמיתית, לכאורה אין לזה שייכות לאפיקורס במובן ההלכתי הטהור, אלא ענין אחר של פסלות או קאלטקייט, ולזה היה כוונתי, שמי שקצת מתמצא בספרים רואה שהתואר אפיקורס שכיח בתדירות גבוהה, ואינו מובן תמיד לפי פשוטו.
ובכל מקרה, ההיטפלות הזאת, ובכלל כל העיסוק האובססיבי בנושא של חסידי גור כאן בפורום ובכלל, אחרי שבעים שנות ויכוח, הוא מוזר ומתמיה. כל אימת שזה היה סביב וינמן, ניחא, אבל בלשביל מה לפגל בקדשים ולעורר 'חיטוטי שכבי' כפי שהיה מכנה זאת הגרמ"מ הלוי, ואין זו תשובה, שאחרים עשו ועושים, חדא, מה דסני עלך, ואטו בנקמות עסקינן. ועוד, הקנאים זה דרכם ואופן פעולתם, אך מי ש'יושב על הסוס' ומוביל את רוב הציבור בדרכו. מה הלהיטות הזאת? וכי מה איכפת לך מכמה מיילים וקונטרסים. זה מאוד מחשיד ומעורר מחשבות בכיוון של מה שכבר נכתב כאן בעבר, ואכמ"ל.

מקדש מלך
הודעות: 2445
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי מקדש מלך » ב' אפריל 15, 2019 9:02 pm

הענין עם אותו מלמד היה שלא האמין שלגדולי ישראל יש רוח הקודש, ולא ספציפי לגבי האור החיים. וזו ודאי דעה פסולה. קל וחומר כשאדם מסביבה חסידית טוען כך.

קראקובער
הודעות: 2835
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי קראקובער » ג' אפריל 16, 2019 5:46 pm

אראל כתב:ב'ביתו נאוה קודש' בליל שמח"ת [הערה מספר 880], מביא שם מאחד מאדמור"י בעלזא, מי שאינו מאמין במנהג האליפצעס בשמח"ת, הוא בכלל 'אפיקורוס'....

מישהו יודע להרחיב בנושא?

חשוב מאד לדעת כי לפי האני מאמין הידוע שנדפס בסידור ביאלה http://www.otzar.org/wotzar/Book.asp?155688&BOOKS מי שלא שמע על מנהג של חוליפצעס הוא גם מין..(אם גם נחשוש כדברי הגר"ח מבריסק הידועים לגבי נעבעך אפיקורוס)

חיימשה
הודעות: 1708
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי חיימשה » ג' אפריל 16, 2019 10:03 pm

נוטר הכרמים כתב:
מקדש מלך כתב:
נוטר הכרמים כתב:אני כבר לא מצליח להתאפק מגודל הצביעות של כמה כותבים כאן ששמו את הרב מסטמאר כמטרה לחיציהם. וכי ה'דברי חיים' מצאנז לא כתב שמי שלא מאמין שלאוה"ח הק' היה רוח הקודש הוא אפיקורס... ניתן להבין את זה כפשוטו, והרי פשיטא שמי שלא מכיר בכלל את האוה"ח ג"כ אינו אפיקורס.

המודגש הוא טעות בהבנת העניין. וכמובן שמי שלא מכיר את האור החיים אינו אפיקורס, ואין לזה קשר לפסק של הדברי חיים (שפסק הלכה למעשה בשו"ת שיש לגרש מלמד תינוקות שאמר ככה, משמע שבאמת הוא אפיקורס. גם אם אינו אפיקורס גמור שיינו יין נסך ומורידין וכו' ואינו מצטרף למנין, עכ"פ אדם פסול הוא בודאי).

קודם כל, יש כאן איזה ממ"נ, אם אותו מלמד ביזה את האוה"ח זה נידון של מבזה ת"ח, שיש לו דין אפיקורס, וגם רק בתנאים מסוימים, המבוארים בשו"ע. אם לא מאמין בגדולתו האמיתית, לכאורה אין לזה שייכות לאפיקורס במובן ההלכתי הטהור, אלא ענין אחר של פסלות או קאלטקייט, ולזה היה כוונתי, שמי שקצת מתמצא בספרים רואה שהתואר אפיקורס שכיח בתדירות גבוהה, ואינו מובן תמיד לפי פשוטו.
ובכל מקרה, ההיטפלות הזאת, ובכלל כל העיסוק האובססיבי בנושא של חסידי גור כאן בפורום ובכלל, אחרי שבעים שנות ויכוח, הוא מוזר ומתמיה. כל אימת שזה היה סביב וינמן, ניחא, אבל בלשביל מה לפגל בקדשים ולעורר 'חיטוטי שכבי' כפי שהיה מכנה זאת הגרמ"מ הלוי, ואין זו תשובה, שאחרים עשו ועושים, חדא, מה דסני עלך, ואטו בנקמות עסקינן. ועוד, הקנאים זה דרכם ואופן פעולתם, אך מי ש'יושב על הסוס' ומוביל את רוב הציבור בדרכו. מה הלהיטות הזאת? וכי מה איכפת לך מכמה מיילים וקונטרסים. זה מאוד מחשיד ומעורר מחשבות בכיוון של מה שכבר נכתב כאן בעבר, ואכמ"ל.

דברים מוזרים ותמוהים.
מדובר בקבוצה שמציפה אותנו בפרסומים מזוויעים נגד רבותינו מאורינו, בהשקעה של מליונים ושטיפת מח מתמשכת, ואתה מיתמם ושואל למי זה מפריע.
צר לי לומר, אתה מאבד פרופורציות כשזה מגיע לנושאים הללו. חבל.

חיימשה
הודעות: 1708
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי חיימשה » ג' אפריל 16, 2019 10:27 pm

כל אלו שהביאו את הגהות הראבד כדוגמה, שכחו לציין את הפרופורציה.
הראבד היה גדול וזקן חכמי דורו, כשהגיה וחלק על הרמבם שהיה ת''ח צעיר.
מה בין זה ובין דברי הרבי מסאטמר שחלק על רוב מנין ובנין של גדולים ממנו, והציגם כאילו עוברים על כל התורה.

הטשיבינער רב היה המסדר קידושין אצל הרבי מסאטמאר.
שלא לדבר על מעמדם של מהר''א מבעלזא, החזון איש, האגרות משה ור''א קוטלר.

דרומי
הודעות: 5432
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי דרומי » ג' אפריל 16, 2019 11:06 pm

אני חושב שזה מגוחך שהניק 'חיימשה' חושב שהוא יכול לקבוע מסמרות בענין 'משקלם' של גדולי הדור, ובפרט כאשר מדובר על כאלה ש(מן הסתם) נלב"ע (לפחות חלקם) עוד לפני שנולד.

אני רחוק מלהיות חסיד סטמר, אבל המציאות היא שרבי יואליש הקים אימפריה בארצות הברית, ובמובן זה אי אפשר להשוותו להרב מטשעבין (לא שזה קובע 'משקל' מבחינת גדלות וכו', אבל כשמדובר על עניני 'עסקנות' אי אפשר להשוות ביניהם). המציאות היא גם שתשעים ותשע אחוז מהציבור החרדי בארץ סומך בעניני כשרות בעיקר על 'העדה החרדית' שמבחינה רשמית הם ממשיכים של סטמר.

אני גם חושב שהדיעה שלהם בענין זה מוטעית, אבל לא חכם ולא נכון לשלול כליל את העובדה שהיו גדולים וטובים שסברו כדעתם.

לענין
הודעות: 2471
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי לענין » ג' אפריל 16, 2019 11:37 pm

דרומי כתב:אני חושב שזה מגוחך שהניק 'חיימשה' חושב שהוא יכול לקבוע מסמרות בענין 'משקלם' של גדולי הדור, ובפרט כאשר מדובר על כאלה ש(מן הסתם) נלב"ע (לפחות חלקם) עוד לפני שנולד.
אני רחוק מלהיות חסיד סטמר, אבל המציאות היא שרבי יואליש הקים אימפריה בארצות הברית, ובמובן זה אי אפשר להשוותו להרב מטשעבין (לא שזה קובע 'משקל' מבחינת גדלות וכו', אבל כשמדובר על עניני 'עסקנות' אי אפשר להשוות ביניהם). המציאות היא גם שתשעים ותשע אחוז מהציבור החרדי בארץ סומך בעניני כשרות בעיקר על 'העדה החרדית' שמבחינה רשמית הם ממשיכים של סטמר.
אני גם חושב שהדיעה שלהם בענין זה מוטעית, אבל לא חכם ולא נכון לשלול כליל את העובדה שהיו גדולים וטובים שסברו כדעתם.


כל מה שכתבת כאן הוא רחוק ממרכז האמת (מה זה קשור לאימפריה הסאטמארית? אין לו אפשרות להעמיד את המסדר קדושין שלו שהוא גדול הדור, יחד עם כל הגדולים ממנו, כפושעי הדור ואפיקורסים), אבל המודגש הוא בדיחה עובדתית [-מלבד השאלה הפשוטה - מה הקשר? עשרות אלפים טלטלו על פי פסקי ר' משה הלברשטאם ור' מאיר ברנדסדורפר ואכלו מעופות הנשחטים על פי הוראותיו, ולא ראו כל צורך ללכת ללוייתם. זה שזה הכשר טוב כי יש להם הקפדה ודרישות לא אומר שום דבר על הסכמה בצדקת הדרך. אם להכשר 'בית יוסף' היה את אותה הקפדה ודקדוק היו אוכלים גם אותם].

דרומי
הודעות: 5432
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי דרומי » ג' אפריל 16, 2019 11:45 pm

הדגשתי 'מבחינה רשמית', אבל באמת חבל לבזבז את הזמן על שטויות כגון אלו.

ולגבי השאלה 'מה הקשר'? זה בדיוק מה שאני שואל. מה הקשר בין העובדה שהגאון מטשעבין היה גדול בתורה וביראה (ואף סידר קידושין אצלו - מה זה כ"כ משנה? אבל שיהיה) לבין העובדה שלדעתו של הרבי מסטמר 'האדמה בוערת' ואיש לא חש לכבות את האש?

אפשר לומר שהוא טעה בהערכת המציאות. אפשר לומר שהוא קידש עיקרון אחד ודרך על הרבה עקרונות אחרים. אבל אי אפשר לבקש ממנו לשתוק כאשר זו המציאות שהוא רואה מול העיניים, רק משום שאחרים לא רואים את המציאות כך. ואין לדיין אלא מה שעיניו רואות.

[אגב, ציינתי לעיל להשגת הראב"ד על הרמב"ם והבינו שכוונתי לסגנונות החריפים שבהם נוקט הראב"ד. ולא היא. התכוונתי לדברי הראב"ד הל' תשובה פ"ג ה"ז: "ולמה קרא לזה מין, וכמה גדולים וטובים ממנו הלכו בזו המחשבה, לפי מה שראו במקראות ויותר ממה שראו בדברי האגדות המשבשות את הדיעות". רואים כאן שיתכנו 'גדולים וטובים ממנו' שבענין מסויים היו להם דיעות משובשות ועד להגדרת 'מין'].

וכמובן שלא באתי אלא ללמד זכות ולא שאני סובר כך.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 1183
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ד' אפריל 17, 2019 2:30 am

כל הנושא של ׳רעיות הציונות׳ נטולה היא מהמציאות. מי שיש לו מאפייה, ונכנסים לשם שני בני אדם לקנות לחם, אחד מהם מתכונן לאכול סעודת ערב יוהכ"פ ולקיים מצוה, והשני מתכונן לאכול את הלחם ביוהכ"פ ולהתחייב כרת, האם החנות היא חנות של מצוה או עבירה?

יש שניסו להשתמש בארץ ישראל כדי להפוך את עם ישראל לעם חילוני, ככל הגוים בית ישראל. יש שראו בבנין מדינה בארץ ישראל משום הכנת הדרך למשיח. יש שחשבו להשתמש בישוב ארץ ישראל כאמצעי לקרב אנשים שנתרחקו ממקור מחצבתם. ויש שלא רואים בזה כלום משמעותי, ומתגוררים שם ומנסים להקים חיים לעצמם ללא קשר לבנין הארץ.

אין ׳עצם רעיון׳ משותף לכולם, ואם כולם יושבים ביחד לסדר את העניינים לתועלתם, אין כאן בית מינות ולא כפירה במשיח, אלא מאפיית לחם לחוד.

חיימשה
הודעות: 1708
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי חיימשה » ד' אפריל 17, 2019 7:16 am

מה מגוחך ר דרומי?
משקלם של גדולי הדור הוא לא משהו שצריכים לקבוע בו עובדות. הדברים קביעי וקיימי.
כל נער בישיבה קטנה יודע היטב באיזה אופן מתייחסים לדעה של כל אחד מהם, לא רק אצל אלו שנפטרו קודם שנולד, אלא גם מאות שנים אחורה.
מי שלא ברור בעיניו מעמדם של החזון איש ור' משה פיינשטיין נמצא בבעיה של ממש... נכון שיש גדולים מסויימים שמעמדם פחות חד משמעי בגלל חילוקי דעות.
כאשר הרבי מסאטמאר שהיה איש ביקורתי ביותר, לא רק בנושא הציונות כידוע ליודעי ההיסטוריה, בחר ברב מטשיבין להיות מסדר קידושין זה די ברור שהוא ראה בו אחד מהפוסקים היותר מוסמכים.
אין לי שום בעיה עם זה שהרבי מסאטמאר ראה אש בוערת לדעתו והתריע עליה, יש לי בעיה עם הצגת הדברים כאיסור הלכתי חמור שבחמורים, בניגוד לדעת גדולי הדור כולם, ועם ראיות הלכתיות קלושות למדי, ובעיה כפולה ומכופלת עם הדרך הממש לא תורנית שבה מנסים לאלץ את כלל ישראל לקבל שיטה יחידאה ודחויה.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 1183
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ד' אפריל 17, 2019 12:41 pm

סידור קידושין איננו ראיה כלל. מי היו המועמדים אשר מהם בחר את הרב מטשעבין? אם אלטע פייגא התגוררה תחת ממשלת הרב מטשעבין, האם היה לו בכלל ברירה את מי לבחור?
והרב מטשעבין גם לא זקוק לראיות ממין אלו

דרומי
הודעות: 5432
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי דרומי » ד' אפריל 17, 2019 3:02 pm

אוסיף עוד מלה אחת ובזה אסיים את חלקי בנידון זה, בל"נ.

הויכוח בין 'סטמר' ל'אגודת ישראל', אינו ויכוח הלכתי ביסודו (גם אם כל אחד מהצדדים מביא ראיות לשיטתו), אלא ויכוח מציאותי. כיצד נצליח לשמר את היראת שמים ואת המשך הדורות, כיצד נצליח להביא לאוירת הקידמה בא"י ובארה"ב ובשאר מדינות את האוירה ה'חסידית' שהיתה באירופה. האם על ידי 'התמסדות' או על ידי 'קנאות'.

כאשר מסתכלים על המציאות רואים, ששני הצדדים הצליחו להעמיד דורות ישרים, אבל משום מה עדיין נתפס - במבט חיצוני - הצד ה'קנאי' כמזוהה יותר עם יראת שמים, בעיקר בארצות הברית, אבל גם בארץ (דוגמא לכך היא ההצלחה של 'העדה החרדית', שבמקורה היא מוסד של ה'קנאים', למרות שבמציאות זה לא בדיוק ככה. כך גם בעל 'שבט הלוי' שהעמיד תלמידים הרבה, מורי הוראה בישראל, והיה ידוע כמחמיר גדול בכל הענינים, נחשב נוטה יותר לצד של סטמר. ועוד).

זה לא אומר בכלל שהם צודקים בויכוח, זה רק אומר שהרב מסטמר לא טעה כ"כ בהערכת המציאות, לפחות לגבי בני קהילתו יוצאי הונגריה וסביבותיה.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 1183
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ד' אפריל 17, 2019 3:14 pm

אני לא יודע מאיזה כיוון אתה מסתכל, אבל בחו"ל אין שום סבה לחשוב שסאטמאר פירושו יותר יראת שמים. מאז המחלוקת אף אחד לא מסתכל עליהם כעל קנה מדה ביראת שמים. אם אצל החסידים היה מישהו במעמד הזה, הרי זה האדמו"ר מסקולען שנפטר לאחרונה. אצל בני הישיבות סאטמאר הם היכי תימצי לאפיית מצות ותו לא.

ואני לא חושב שבארץ הקנאים נחשבים סמל ליראת שמים לכלל הציבור החרדי. אצל אברך בבני ברק המברך את ילדיו שיגדל כמו הרב שך, הקנאות שלהם תופסת מקום בכלל? השטריימל מורה על תוספת יהדות באיזה שהוא מובן? אני פה, לא שם. אבל כשהייתי בארץ (דוקא בישיבה המזדהה יותר עם הקנאים) לא הרגשתי שום נחיתות ביהדות אצל חובשי כובע קנייטש כלפי חובשי השטריימלים למיניהם.

הפוליטיקה הוא משהו אחר. אף אחד לא מברך את הבן שלו שיגדל כמו שלמה לורנץ או מוניע שפירא. אלו עשו את עבודתם, ובוחרים בהם וביורשיהם משום הצורך שבדבר, ורק השכבות הנמוכות של הציבור (אשר אכן יש מספיק אנשים כאלה לייצר רוח של ציבור) מתגאים בהם ומזדהים אתם. כלפי אלו, הקנאים הם ׳יותר חרדים׳ שגם בשכבות הנמוכות, אינם מזדהים עם אלו שעובדים בכנסת ביחד עם מינים ורשעים.

אראל
הודעות: 1152
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי אראל » ד' אפריל 17, 2019 3:29 pm

לא אתייחס עוד אי"ה להנושא
[אחד כאן כותב סתם מתוך שנאה כבושה, משפיל גדולים וטובים ממנו ומגביה ... כפי רצונו.... והשני כאן כותב סתם מתוך בורות גדול המבצבץ ויוצא מכל שורה ושורה...]
אבל סתם לתקן פרט 'קטן' אחד,
הרב מטשיבין 'לא' היה המסדר קידושין של הרבי בזיוו"ש, הוא לא היה אז בעיר [על אף שכתוב כן בכמה ספרי תולדותיו, אבל זה טעות]

ובכן תמשיכו הלאה.... הרבי מסטמר היה סתם 'עסקן'.... והרב פלוני.. היה מנהיג הדור בארה"ב והחזיר עטרה ליושנה ......
[חבל על הרוק...]

לעשות רצונך
הודעות: 105
הצטרף: ד' ינואר 02, 2019 10:15 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי לעשות רצונך » ד' אפריל 17, 2019 6:39 pm

נוטר הכרמים כתב:
מקדש מלך כתב:
נוטר הכרמים כתב:אני כבר לא מצליח להתאפק מגודל הצביעות של כמה כותבים כאן ששמו את הרב מסטמאר כמטרה לחיציהם. וכי ה'דברי חיים' מצאנז לא כתב שמי שלא מאמין שלאוה"ח הק' היה רוח הקודש הוא אפיקורס... ניתן להבין את זה כפשוטו, והרי פשיטא שמי שלא מכיר בכלל את האוה"ח ג"כ אינו אפיקורס.

ובכל מקרה, ההיטפלות הזאת, ובכלל כל העיסוק האובססיבי בנושא של חסידי גור כאן בפורום ובכלל, אחרי שבעים שנות ויכוח, הוא מוזר ומתמיה. כל אימת שזה היה סביב וינמן, ניחא, אבל בלשביל מה לפגל בקדשים ולעורר 'חיטוטי שכבי' כפי שהיה מכנה זאת הגרמ"מ הלוי, ואין זו תשובה, שאחרים עשו ועושים, חדא, מה דסני עלך, ואטו בנקמות עסקינן. ועוד, הקנאים זה דרכם ואופן פעולתם, אך מי ש'יושב על הסוס' ומוביל את רוב הציבור בדרכו. מה הלהיטות הזאת? וכי מה איכפת לך מכמה מיילים וקונטרסים. זה מאוד מחשיד ומעורר מחשבות בכיוון של מה שכבר נכתב כאן בעבר, ואכמ"ל.


הרב הנוטר,
לקח לי תקופה קצרה לקלוט שכבודו תלמיד חכם וכו', ולכן אני מתייחס לדבריו, בשונה מאחרים הכותבים מסרים מוכתבים ומוזמנים, ולפיכך לא תמיד ראויים ליחס. אבל פלא לי על כבודו, לזרוק 'חסידי גור' וללכת? כאילו יש כאן בעיה של חסידי גור? אינני מכיר כאן את רוב הכותבים משני הצדדים, וכפי הנראה רבים מהם אינם חסידי גור, זוהי אמירה שלדעתי מנסה להגדיר כאילו שהבעיה היא של מישהו מסויים.
ואם כבודו באמת לא מבין מה הבעיה, והופך זאת לכמה מיילים וקונטרסים, אז כבודו צריך לעבור קורס ביחסי ציבור. מי לנו גדול מרבינו הגדול שר התורה רבן של כל בני הגולה, שעד עצם היום הזה גדולתו נמדדת בציבור על פי שיווקו, ולא על פי גדולתו האדירה בתורה. לצערינו הרב.
אך בשביל שגם נאיביים יבינו את הבעיה אבחר לצטט חלקים מהאפיקורסות החדשה, ותגיד לי אם זו אמורה להיות בעיה של חסידי גור, או בעיה מהותית שיש לעוקרה מן השורש.
יגיד כבודו באמת ובתמים האם אלו הם רק כמה מיילים וקונטרסים או שטיפת מוח, ממוקדת, משתלחת, ארסית, ונועדה לבנות נרטיב.

מה יעשו לי כאן בפורום אם אכתוב למשל שבענין המחלוקת על הפיאות מהודו, נחלקו בזה חכמי ישראל והאוסרים היו מרן רבינו הקוה"ט בעל האגרות משה, מרן שר התורה בעל ה'דברי יציב' זיעוכי"א, ורשכבה"ג בעל האילת השחר זצוקללה"ה, ואילו על כרוז המתירים חתמו יואל טייטלבוים מסאקמיר, שמואל אויערבך מירושלים, וחיים קנייבסקי מבני ברק.
האם זה בעיה של כמה מיילים וקונטרסים, או בעיה של אפיקורסות מובנית הבאה לשרש כל מי שהוא לא חסיד קלויזנבורג?
האם זה בעיה מקומית "מוזרה ומתמיהה" של כמה חסידי גור, שאסור בגלל זה ל"ע 'לפגל בקדשים' ולצעוק הצילו?

הנה דוגמאות בשביל שלא תגיד שהגזמתי.

אפיקורסים נגד הרב מפוניבז ועוד.JPG
אפיקורסים נגד הרב מפוניבז ועוד.JPG (75.34 KiB) נצפה 3915 פעמים


והנה עוד אפיקורסות וארס
נגד ראשי הישיבות.JPG
נגד ראשי הישיבות.JPG (103.19 KiB) נצפה 3915 פעמים


ועוד בוז ארסי

לכידה1.JPG
לכידה1.JPG (58.99 KiB) נצפה 3915 פעמים


להזכירך, כל זה נכתב בגליונות רשמיים של סאטמאר, או הופץ עם הכיתוב ועד ההסברה של היהדות החרדית רחוב יונה 20... ביהמ''ד סאטמאר.

האם כל זה אינו ראוי להשיב מלחמה שערה?
האם אתה באמת חושב שזה לא משפיע?

אדרבה, תרגיע אותי שזה לא נורא.
ממך הייתי מצפה שתעמוד ותזעק נגד אלו העורכים דה לגיטמציה לאלו שאינם אוחזים כשיטתם...

מקדש מלך
הודעות: 2445
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 9:16 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי מקדש מלך » ד' אפריל 17, 2019 6:53 pm

יש לשים לב. כבודו מציג את הדברים כאילו הקובץ מזכיר את הגדולים הנ"ל בלי תואר כאחד הריקים.
האמנם האמת שהקובץ נוקט גישה מתחכמת. הוא לא מזכיר אותם בעצם, אלא מעתיק את החתימות הרשומות על הכרוז ככתבן.
יתכן שיש כאן התחכמות, ויתכן שהדבר נעשה בתמימות (כל אחד יחליט לעצמו מה יותר מסתבר).
אבל כך או כך, זה עדיין לא זלזול מחפיר כפי שנראה בהשקפה ראשונה.
גם כשמוחים נגד עושי רע, יש להיזהר לא להגדיל את העוול יותר ממה שהוא.

קרית מלך
הודעות: 362
הצטרף: ד' מרץ 09, 2016 1:50 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי קרית מלך » ה' אפריל 18, 2019 1:00 am

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:סידור קידושין איננו ראיה כלל. מי היו המועמדים אשר מהם בחר את הרב מטשעבין? אם אלטע פייגא התגוררה תחת ממשלת הרב מטשעבין, האם היה לו בכלל ברירה את מי לבחור?
והרב מטשעבין גם לא זקוק לראיות ממין אלו


מבלי להכנס לכל הנושא בירור היסטורי פשוט: הרה"ק מסאטמאר ביקש מהגה"ק מטשעבין שיסדר קידושין אצלו אך הוא לא הסכים, אי לכך הטריח את עצמו הרה"ק מסאטמאר לערוך את הנשואין בעיר טשעבין כדי שהגה"ק מטשעבין יהיה מוכרח לסדר קידושין כמרא דאתרא!
עובדות אלו ניתנות לבירור אצל יודעי דבר וכמדומני שאין ויכוח עליהם.

לעשות רצונך
הודעות: 105
הצטרף: ד' ינואר 02, 2019 10:15 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי לעשות רצונך » ה' אפריל 18, 2019 1:47 am

מקדש מלך כתב:יש לשים לב. כבודו מציג את הדברים כאילו הקובץ מזכיר את הגדולים הנ"ל בלי תואר כאחד הריקים.
האמנם האמת שהקובץ נוקט גישה מתחכמת. הוא לא מזכיר אותם בעצם, אלא מעתיק את החתימות הרשומות על הכרוז ככתבן.
יתכן שיש כאן התחכמות, ויתכן שהדבר נעשה בתמימות (כל אחד יחליט לעצמו מה יותר מסתבר).
אבל כך או כך, זה עדיין לא זלזול מחפיר כפי שנראה בהשקפה ראשונה.
גם כשמוחים נגד עושי רע, יש להיזהר לא להגדיל את העוול יותר ממה שהוא.


אבקשך ידידי, אתה כבר מכיר אותי קצת זמן. לא הייתי כותב את הערתי לפני שבדקתי במקור.
גם בכרוזים שהתפרסמו ברחוב, גם בכל העתקות שציטטו אותם כמו בספר התקופה הגדולה,
כולם כתובים עם התואר הרב לפני השם.
כרוז ראשי הישיבות מתוך כשר (1) - עותק.JPG
כרוז ראשי הישיבות מתוך כשר (1) - עותק.JPG (243.17 KiB) נצפה 3845 פעמים


ואילו כשהוא בא להזכיר את אלו שלא חתמו (למרות שנעבעך הוא מעתיק מ'מקטוביץ' והכל שם שקרים כפי שהוכחנו בפרט בדבר זה)
הוא פתאום כן נזכר לחלק תארים:
הגאון רבי מאיר.JPG
הגאון רבי מאיר.JPG (36.96 KiB) נצפה 3845 פעמים


אה, ולתקן את כהנמן לכהנמאן ואת פוניבז לפוניוויטש הוא כן זכר לשנות...

עימם אסור להיות תמימים. להוריד את המסיכה עד הסוף.
כנלענ"ד.

אראל
הודעות: 1152
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי אראל » ד' יולי 17, 2019 4:30 pm

גילוי חדש ... [חדש?]
מכת"י ר' מתתי' דייוויס
http://www.ivelt.com/forum/download/file.php?id=217466

אראל
הודעות: 1152
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי אראל » ד' יולי 17, 2019 4:37 pm

קרית מלך כתב:
מבלי להכנס לכל הנושא בירור היסטורי פשוט: הרה"ק מסאטמאר ביקש מהגה"ק מטשעבין שיסדר קידושין אצלו אך הוא לא הסכים, אי לכך הטריח את עצמו הרה"ק מסאטמאר לערוך את הנשואין בעיר טשעבין כדי שהגה"ק מטשעבין יהיה מוכרח לסדר קידושין כמרא דאתרא!

סתם הבלים, לא ביקש ולא שמיקש
החתונה היה בטשיבין פשוט מבחינת טכנית, מפני שמשפחת הכלה היו ממדינת פולין, והאדמו"ר גר ברומניה, התקיים החתונה בעיר טשיבין שהיה בערך בין הגבולות
ובאמת לבסוף הרב מטשיבין לא היה כלל מס"ק, כאשר הזכרתי לעיל

[למה נזכרתי עתה??.. תיקו]

ברוז
הודעות: 1288
הצטרף: ו' מאי 12, 2017 12:10 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי ברוז » ד' יולי 17, 2019 4:47 pm

אראל כתב:גילוי חדש ... [חדש?]
מכת"י ר' מתתי' דייוויס
http://www.ivelt.com/forum/download/file.php?id=217466

היכן אפשר לראות עוד מכתבים מופלאים אלו?
האם ידוע ממקורות נוספים על דיבורים בסגנון שכזה ממרן החזו"א?
מדוע לא הבאת את דברי מרן הגרח"ק על הנכתב?

אראל
הודעות: 1152
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי אראל » ד' יולי 17, 2019 4:57 pm

ברוז כתב:
אראל כתב:גילוי חדש ... [חדש?]
מכת"י ר' מתתי' דייוויס
http://www.ivelt.com/forum/download/file.php?id=217466

היכן אפשר לראות עוד מכתבים מופלאים אלו?
האם ידוע ממקורות נוספים על דיבורים בסגנון שכזה ממרן החזו"א?
מדוע לא הבאת את דברי מרן הגרח"ק על הנכתב?


מילאתי דבריך, לכבוד היאצ"ט של הגה"צ רבי עמרם זצ"ל, שחל היום
קבצים מצורפים
חזוא.pdf
(942.76 KiB) הורד 106 פעמים

חיימשה
הודעות: 1708
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי חיימשה » ד' יולי 17, 2019 9:46 pm

אינני מתייחס לרמ''ד כלל שאיני מכירו, ואינני יודע אם הוא כתב את הדברים או הלבישום עליו.
.דבר אחד ברור
מי שמסוגל להאמין שדברים אלו באמת נאמרו בידי החזו''א הוא כנראה גר צדק... אין זה ראוי להקרא בשם זיוף אלא הלצה ותו לא.

עקביה
הודעות: 3044
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי עקביה » ד' יולי 17, 2019 9:53 pm

אראל כתב:
ברוז כתב:
אראל כתב:גילוי חדש ... [חדש?]
מכת"י ר' מתתי' דייוויס
http://www.ivelt.com/forum/download/file.php?id=217466

היכן אפשר לראות עוד מכתבים מופלאים אלו?
האם ידוע ממקורות נוספים על דיבורים בסגנון שכזה ממרן החזו"א?
מדוע לא הבאת את דברי מרן הגרח"ק על הנכתב?


מילאתי דבריך, לכבוד היאצ"ט של הגה"צ רבי עמרם זצ"ל, שחל היום

ידיעות אלה מצדיקות פתיחת אשכול חדש, שישא את הכותרת "החזון איש שלא הכרנו", ובו תתואר דמותו של החזו"א כבבא, הדולה פנינים מאחורי הפרגוד ומשקה למאמיניו.

חיימשה
הודעות: 1708
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי חיימשה » ד' יולי 17, 2019 10:13 pm

אולי נתחלף להם עם הגראי''ה

זאב ערבות
הודעות: 3365
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי זאב ערבות » ד' יולי 17, 2019 11:06 pm

.
נערך לאחרונה על ידי זאב ערבות ב א' יולי 28, 2019 8:51 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

עקביה
הודעות: 3044
הצטרף: ד' אוקטובר 07, 2015 11:19 pm

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי עקביה » ה' יולי 18, 2019 8:47 am

זאב ערבות כתב:פתחתי כזה אשכול שמטרתו היתה לקבץ עובדות מהחזון איש המפוזרים בספרים וחוברות וכדומה אך האשכול נעלם. חבל על דאבדין. אולי תפתח אתה אשכול וישפר מזלך ממזלי. אני רואה צד נגד אשכול מעין זה שכן יגרור להרבה פולמוסים

אתה מבין מן הסתם שלא התכוונתי לומר שהחזו"א אכן היה בבא. זה היה רמז למה שאני חושב על הבדותות המגוחכות שהובאו כאן משמו.

הוה אמינא
הודעות: 1032
הצטרף: ג' ינואר 14, 2014 2:08 am

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי הוה אמינא » ה' יולי 18, 2019 6:49 pm

אאל"ט התאריך למעלה הוא תשט"ו,
החזו"א נפטר בתשי"ד.

הוי אומר שיש פה אולי ציטוט של שורה / קטע מהזכרון של הכותב שמיחס לחזו"א אבל השאר של הכותב או שמישהו אחר בכלל דיבר וזו ט"ס.

שברי לוחות
הודעות: 1985
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

הודעהעל ידי שברי לוחות » ה' יולי 18, 2019 7:02 pm

הוה אמינא כתב:אאל"ט התאריך למעלה הוא תשט"ו,
החזו"א נפטר בתשי"ד.

הוי אומר שיש פה אולי ציטוט של שורה / קטע מהזכרון של הכותב שמיחס לחזו"א אבל השאר של הכותב או שמישהו אחר בכלל דיבר וזו ט"ס.

כתוב באמצע ששאלו אותו (החזו"א) אם הוא נשמת משה וכו'


חזור אל “אספקלריא”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 20 אורחים