עמוד 17 מתוך 22

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' ספטמבר 19, 2019 10:20 pm
על ידי ישא ברכה
חיימשה כתב:
קו ירוק כתב:אם יש לך מאות עדויות הפוכות כשמנין תלמידי הישיבה אז היה משהו כמו 700-800 בחורים כמדומה, אז אני באמת שותק..
אלא שמה לעשות ואת הסיפור הזה אני זוכר. וסיפורים כשלך - לא! (הגם שהיה לכאורה פשוט לנו שהוא יגיד לו בטח תלך להצביע).

בישיבה היו אז כ1000 בחורים, אבל השאלות הופנו ממאות תלמידים, כולל נשואים, ספרדים, חסידם וכדומה. לא זוכר ששמעתי ממישהו אחד שהותר לו החיוב הנורא. פעם ראשונה שאני שומע שענה תשובה כזו.


אני גם שמעתי מיהודי ירושלמי שהרב שך אמר לו לעשות כמנהג אביו, (אני לא יודע באלו בחירות זה היה).
הרב שך היה אולי הגדול שהכי הכיר בכך שיש צד שני ויש להם חכמים, וזכותם וזכות תלמידהם לנהוג כמותם.

אגב, אם כבר בחירות, במערכת הבחירות הנוכחית הרגשתי ברגעים מסוימים חרפה. סגנון התעמולה הוא בנוסח עלוני קופת העיר, שכבר טמטמו הרבה בני אדם. אין תוכן, אין מסר, אין משהו אנטלגנטי. הכל רק ברכות, לזכות בדין, בספרם של צדיקים, תמונות של רבנים עם קיטל או תפילין וכו' וכו'. במקביל התעוררו לי הירהורי כפירה בקידוש ה' הגדול שיש בהצבעה. ההכרזה של יהודי דתי שה' הוא האלוקים מתרחשת בכל רגע שהוא חי כאן במדינה כחרדי. אלו שלא מצביעים ומחרימים את המדינה מביעים את אותה ההכרזה בצורה שלהם, כל פעולה שנעשית מחמת מניע דתי מכריזה את הקידוש ה' המדובר, וככל שהיא בפומבי יש לה יותר קידוש ה', אבל ההצבעה איננה מכריזה זאת יותר מאשר אי ההצבעה הגלוי לכל. כמובן חשוב להצביע כדי שנוכל להשפיע על ההחלטות המתקבלות בכנסת, הנוגעות לנו ולעם היהודי, אבל נוסח הקדיש שאפף את היתד מתחילת המערכה עד סופה, נראה חסר טעם בעיני.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' ספטמבר 19, 2019 10:49 pm
על ידי קו ירוק
אמש שמעתי ממאן דהוא שנינות על עדה א', שנולדים - מברכות, חיים - מסגולות, מתים - מעין הרע ..
נראה שכיום רוב העדות ממזרח וממערב מצפון ומים - כך הם..

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' ספטמבר 19, 2019 11:37 pm
על ידי פרנקל תאומים
ישא ברכה כתב:
חיימשה כתב:
קו ירוק כתב:אם יש לך מאות עדויות הפוכות כשמנין תלמידי הישיבה אז היה משהו כמו 700-800 בחורים כמדומה, אז אני באמת שותק..
אלא שמה לעשות ואת הסיפור הזה אני זוכר. וסיפורים כשלך - לא! (הגם שהיה לכאורה פשוט לנו שהוא יגיד לו בטח תלך להצביע).

בישיבה היו אז כ1000 בחורים, אבל השאלות הופנו ממאות תלמידים, כולל נשואים, ספרדים, חסידם וכדומה. לא זוכר ששמעתי ממישהו אחד שהותר לו החיוב הנורא. פעם ראשונה שאני שומע שענה תשובה כזו.


אני גם שמעתי מיהודי ירושלמי שהרב שך אמר לו לעשות כמנהג אביו, (אני לא יודע באלו בחירות זה היה).
הרב שך היה אולי הגדול שהכי הכיר בכך שיש צד שני ויש להם חכמים, וזכותם וזכות תלמידהם לנהוג כמותם.

הגרמ''צ ברגמן שליט''א העיד בהספדו בפניא דמעלי שבתא בנסוע הארון, בעוד אשר מתו מוטל לפניו, כי כאשר בחור חסידי שאל את מרן נבג''מ למי להצביע, ציווהו מרן זי''ע: "אתה תעשה כמו שהרעבע (האדמו''ר) שלך מורה לכם לעשות". הוא סיפר זאת כדוגמא לנקיות הדעת המופלגת של חמיו זי''ע.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' ספטמבר 19, 2019 11:50 pm
על ידי נוטר הכרמים
פרנקל תאומים כתב:
ישא ברכה כתב:
חיימשה כתב:
קו ירוק כתב:אם יש לך מאות עדויות הפוכות כשמנין תלמידי הישיבה אז היה משהו כמו 700-800 בחורים כמדומה, אז אני באמת שותק..
אלא שמה לעשות ואת הסיפור הזה אני זוכר. וסיפורים כשלך - לא! (הגם שהיה לכאורה פשוט לנו שהוא יגיד לו בטח תלך להצביע).

בישיבה היו אז כ1000 בחורים, אבל השאלות הופנו ממאות תלמידים, כולל נשואים, ספרדים, חסידם וכדומה. לא זוכר ששמעתי ממישהו אחד שהותר לו החיוב הנורא. פעם ראשונה שאני שומע שענה תשובה כזו.


אני גם שמעתי מיהודי ירושלמי שהרב שך אמר לו לעשות כמנהג אביו, (אני לא יודע באלו בחירות זה היה).
הרב שך היה אולי הגדול שהכי הכיר בכך שיש צד שני ויש להם חכמים, וזכותם וזכות תלמידהם לנהוג כמותם.

הגרמ''צ ברגמן שליט''א העיד בהספדו בפניא דמעלי שבתא בנסוע הארון, בעוד אשר מתו מוטל לפניו, כי כאשר בחור חסידי שאל את מרן נבג''מ למי להצביע, ציווהו מרן זי''ע: "אתה תעשה כמו שהרעבע (האדמו''ר) שלך מורה לכם לעשות". הוא סיפר זאת כדוגמא לנקיות הדעת המופלגת של חמיו זי''ע.

לגופו של ענין, לכאורה צריך להכיר יותר את הפרטים,
כמה הבחור ומשפחתו הם באמת 'חסידים', והוא רבי שלו,
לפעמים הבחור יותר תלמיד של הישיבה ורבניה, ומשפחתו רק 'קשורים'.

ובענין דומה, 'סידור קידושין לאדמו"ר או לראש הישיבה,
והתפילות בימים הנוראים אצל האדמו"ר או בישיבה.
הכל לפי הענין.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' ספטמבר 20, 2019 12:00 am
על ידי אשר ברא
אראל כתב:
אשר ברא כתב:
יותר נראה לומר שהבינו שזה כמוציא זמנו לבטלה


החוצפה והעזות כאן נגד הרבי מסאטמאר כבר שובר כל השיאים,
היחצנים הללו משווים אותו כעפרא דארעא, וכאילו לא היה שווה שום התיחסות...., עפ"ל


כוונתי הי' שהם סברו שנימוקיו לאסור נבעו משיקולים חוץ הלכתיים ולא חשו שדבריו יתקבלו על לב הסרים למשמעתם.
ובנוגע לתלמידי וחסידי סאטמר סברו שגם הם ממילא ישמעו לדעת רבם ובכלל אסור להם לנטות מדעת רבם ולכן לא הי' להם שום ענין להתווכח.
וכנודע שהמהלך הנפוץ כיום של "ירא הציבור וישפוט" הי' רחוק מהם ומהמונם ונחשב להם למורים את מוריהם דוק ותשכח

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' ספטמבר 20, 2019 12:20 am
על ידי פרנקל תאומים
נוטר הכרמים כתב:
פרנקל תאומים כתב:
ישא ברכה כתב:
חיימשה כתב:
קו ירוק כתב:אם יש לך מאות עדויות הפוכות כשמנין תלמידי הישיבה אז היה משהו כמו 700-800 בחורים כמדומה, אז אני באמת שותק..
אלא שמה לעשות ואת הסיפור הזה אני זוכר. וסיפורים כשלך - לא! (הגם שהיה לכאורה פשוט לנו שהוא יגיד לו בטח תלך להצביע).

בישיבה היו אז כ1000 בחורים, אבל השאלות הופנו ממאות תלמידים, כולל נשואים, ספרדים, חסידם וכדומה. לא זוכר ששמעתי ממישהו אחד שהותר לו החיוב הנורא. פעם ראשונה שאני שומע שענה תשובה כזו.


אני גם שמעתי מיהודי ירושלמי שהרב שך אמר לו לעשות כמנהג אביו, (אני לא יודע באלו בחירות זה היה).
הרב שך היה אולי הגדול שהכי הכיר בכך שיש צד שני ויש להם חכמים, וזכותם וזכות תלמידהם לנהוג כמותם.

הגרמ''צ ברגמן שליט''א העיד בהספדו בפניא דמעלי שבתא בנסוע הארון, בעוד אשר מתו מוטל לפניו, כי כאשר בחור חסידי שאל את מרן נבג''מ למי להצביע, ציווהו מרן זי''ע: "אתה תעשה כמו שהרעבע (האדמו''ר) שלך מורה לכם לעשות". הוא סיפר זאת כדוגמא לנקיות הדעת המופלגת של חמיו זי''ע.

לגופו של ענין, לכאורה צריך להכיר יותר את הפרטים,
כמה הבחור ומשפחתו הם באמת 'חסידים', והוא רבי שלו,
לפעמים הבחור יותר תלמיד של הישיבה ורבניה, ומשפחתו רק 'קשורים'.

ובענין דומה, 'סידור קידושין לאדמו"ר או לראש הישיבה,
והתפילות בימים הנוראים אצל האדמו"ר או בישיבה.
הכל לפי הענין.

נכון נכון. כדבריך כן נראה.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' ספטמבר 20, 2019 12:37 am
על ידי הפצת המעיינות
פרנקל תאומים כתב:נכון נכון. כדבריך כן נראה.

גא"מ
ולהעיר שתלוי גם מיהו הרבי

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' ספטמבר 20, 2019 7:36 am
על ידי הרואה
ישא ברכה כתב:
אגב, אם כבר בחירות, במערכת הבחירות הנוכחית הרגשתי ברגעים מסוימים חרפה. סגנון התעמולה הוא בנוסח עלוני קופת העיר, שכבר טמטמו הרבה בני אדם. אין תוכן, אין מסר, אין משהו אנטלגנטי. הכל רק ברכות, לזכות בדין, בספרם של צדיקים, תמונות של רבנים עם קיטל או תפילין וכו' וכו'. במקביל התעוררו לי הירהורי כפירה בקידוש ה' הגדול שיש בהצבעה. ההכרזה של יהודי דתי שה' הוא האלוקים מתרחשת בכל רגע שהוא חי כאן במדינה כחרדי. אלו שלא מצביעים ומחרימים את המדינה מביעים את אותה ההכרזה בצורה שלהם, כל פעולה שנעשית מחמת מניע דתי מכריזה את הקידוש ה' המדובר, וככל שהיא בפומבי יש לה יותר קידוש ה', אבל ההצבעה איננה מכריזה זאת יותר מאשר אי ההצבעה הגלוי לכל. כמובן חשוב להצביע כדי שנוכל להשפיע על ההחלטות המתקבלות בכנסת, הנוגעות לנו ולעם היהודי, אבל נוסח הקדיש שאפף את היתד מתחילת המערכה עד סופה, נראה חסר טעם בעיני.

מי שעשה את הקמפיין זה פירסומאים שמה שמניע אותם זה נטו מה מביא יותר קולות, ולפי ניתוח מדוייק של קלפיות וסקרים פנימיים וכו'.
את האנשים שקידוש ה' יניע אותם לא צריך לשכנע, למשל חלק גדול מהמחשבה שם היתה על החרדים החדשים וכדומה.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' ספטמבר 20, 2019 10:55 am
על ידי ישא ברכה
בהחלט נכון, הפרסומאים הללו הם בעצמם משתייכים לרוב לחוגי החרדים חדשים (אצלי ההגדרה היא למחזיק סמרטפון בלא סינון אמיתי, לצערינו גם חלק מהפעילים הפוליטיים זכאים לתואר הזה). אם הם לא היו מקבלים משכורות שמנות, אז הם אלו שהיה צריך לשכנע אותם לעשות טובה ולהצביע. ואכן לדידם המערכה מתנהלת בצורה מסחרית גרידא בלא שום חיבור אמיתי, גם קופת העיר טוענים שזה מביא יותר כסף, השאלה היא האם יש לנו עקרונות נוספים מעבר לכסף וקולות.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' ספטמבר 20, 2019 11:13 am
על ידי הרואה
אני לא בטוח שאתה צודק לגבי אותם פרסומאים.
לגבי קופת העיר הגראי"ל שטיינמן התיר להם במפורש לעבוד כך מדין כופין על הצדקה.
אם היו טהורים ונקיים מכל רבב, לא היו עוברים את אחוז החסימה.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' ספטמבר 20, 2019 11:25 am
על ידי ישא ברכה
מה המקור שלך לדברי הגראי"ל? כי כל מי שלמד הלכות צדקה יודע שכיום כמעט אין אברך שאפשר לכפות אותו. מלבד זאת הוא גם התיר להם לכפות בדרכים נוספות?
לדבריך הנוספים, אין צורך להקצין. לא התכוונתי שצדיקים גמורים ינהלו את הכל, הם באמת לא מסוגלים, אבל מצד שני לא אלו שנמצאים בקצה של הציבור החרדי.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' ספטמבר 20, 2019 11:43 am
על ידי תם מה הוא אומר
בענין הוראה למי שרבותיו ואבותיו לא מצביעים.

התפרסמו דברי הגר"ח קנייבסקי שליט"א ש"היום כבר השתנה" ו"היום כבר מותר" להצביע. גם לאלה שלא מצביעים כבר דורות.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' ספטמבר 20, 2019 12:12 pm
על ידי חבר פורום אוצר החכמה
ישא ברכה כתב:כי כל מי שלמד הלכות צדקה יודע שכיום כמעט אין אברך שאפשר לכפות אותו.

הם פונים רק לאברכים?

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' ספטמבר 20, 2019 12:15 pm
על ידי הרואה
ישא ברכה כתב:מה המקור שלך לדברי הגראי"ל? כי כל מי שלמד הלכות צדקה יודע שכיום כמעט אין אברך שאפשר לכפות אותו. מלבד זאת הוא גם התיר להם לכפות בדרכים נוספות?
לדבריך הנוספים, אין צורך להקצין. לא התכוונתי שצדיקים גמורים ינהלו את הכל, הם באמת לא מסוגלים, אבל מצד שני לא אלו שנמצאים בקצה של הציבור החרדי.

שמעתי מכמה מקומות ששאלו אותו על כך וענה כופין על הצדקה.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' ספטמבר 20, 2019 1:32 pm
על ידי קו ירוק
תם מה הוא אומר כתב:בענין הוראה למי שרבותיו ואבותיו לא מצביעים.

התפרסמו דברי הגר"ח קנייבסקי שליט"א ש"היום כבר השתנה" ו"היום כבר מותר" להצביע. גם לאלה שלא מצביעים כבר דורות.

מה השתנה

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' ספטמבר 20, 2019 2:32 pm
על ידי תם מה הוא אומר
קו ירוק כתב:
תם מה הוא אומר כתב:בענין הוראה למי שרבותיו ואבותיו לא מצביעים.

התפרסמו דברי הגר"ח קנייבסקי שליט"א ש"היום כבר השתנה" ו"היום כבר מותר" להצביע. גם לאלה שלא מצביעים כבר דורות.

מה השתנה


רק אציין שאני רק ציטטתי את לשונו בערך.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' ספטמבר 20, 2019 3:14 pm
על ידי ישא ברכה
הרואה כתב:
ישא ברכה כתב:מה המקור שלך לדברי הגראי"ל? כי כל מי שלמד הלכות צדקה יודע שכיום כמעט אין אברך שאפשר לכפות אותו. מלבד זאת הוא גם התיר להם לכפות בדרכים נוספות?
לדבריך הנוספים, אין צורך להקצין. לא התכוונתי שצדיקים גמורים ינהלו את הכל, הם באמת לא מסוגלים, אבל מצד שני לא אלו שנמצאים בקצה של הציבור החרדי.

שמעתי מכמה מקומות ששאלו אותו על כך וענה כופין על הצדקה.


קשה להאמין שענה תשובה שכזו.
יכול להיות ששאלו אותו האם מותר לעשות מדין כופין על הצדקה פירסומת כזו, ואולי אולי על כך השיב שמותר.

ואם כבר עלה הנושא. אני חושב שצריך לחוקק חוק שעמותה ציבורית אסור לה לגדול מעבר לגבול מסוים.
כל מי שמכיר מקרוב עמותות ואירגונים למינהם יודע שהם נפתחות לשם שמים (כלומר גם לשם שמים, במקרה הטוב), ומהר מאד מתוך לשמה בא שלא לשמה, (הגדרה שאמר רבי נתן שולמן), הכסף, הכבוד, הכח, מסנוור את העוסקים במלאכה, והאינטרס הציבורי נעלם לטובת אינטרסים אחרים.
חוק שכזה ישאיר את הערכים שעמדו בבסיס היצירה שתמשיך להוות את מקור החיים של העסק/ארגון/עמותה/עסקנות

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' ספטמבר 20, 2019 4:37 pm
על ידי ונתנו ידידים
הרואה כתב:
ישא ברכה כתב:מה המקור שלך לדברי הגראי"ל? כי כל מי שלמד הלכות צדקה יודע שכיום כמעט אין אברך שאפשר לכפות אותו. מלבד זאת הוא גם התיר להם לכפות בדרכים נוספות?
לדבריך הנוספים, אין צורך להקצין. לא התכוונתי שצדיקים גמורים ינהלו את הכל, הם באמת לא מסוגלים, אבל מצד שני לא אלו שנמצאים בקצה של הציבור החרדי.

שמעתי מכמה מקומות ששאלו אותו על כך וענה כופין על הצדקה.

אני חושב שכונתו מסתמא לראי' ולא שיש כאן דין וקיום של כופין אלא שהוא משל וראי' שמותר לילך בדרכים משונות

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: א' ספטמבר 22, 2019 4:04 am
על ידי לעשות רצונך
ויחזור לתלמודו.

קיבלתי, מתוך ספר שיצא לאחרונה על רבי משה שטיגל.
מאוד מעניין.
הוראת החזו''א לרבי משה שטיגל דרך ר' דוד פרנקל.PNG
הוראת החזו''א לרבי משה שטיגל דרך ר' דוד פרנקל.PNG (119.9 KiB) נצפה 9413 פעמים


מישהו יכול להוסיף בענין? הספר מוכר? האיש מוסמך?

כשראיתי את הסיפור הזה הבנתי מדוע בספרו של ר' דוד פרנקל כתוב בשם החזון איש
שאמר שהחפץ חיים לא היה באגודה....

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ד' ספטמבר 25, 2019 11:54 am
על ידי ישיבה בחור
החומר המופיע פה על הרב בענגיס נראה מוזר מאוד ראשית מה הפריע להרב בענגיס ללכת רשמית עם אגודת ישראל הרי הוא היה הראב"ד עוד לפני קום המדינה ובתשרי תש"ט עם פטירת הרב דושינסקי הוא מונה לגאב"ד וזאת לפני שהבד"צ הכריע האם אסור להצביע בבחירות
הכרעת הבד"צ דאז לאסור את ההשתתפות בבחירות גרמה לכך שתלמידי וחסידי הרבנים חברי מועצת גדולי התורה דאגודת ישראל שחייבו את ההשתתפות בבחירות הפסיקו להיות כפופים למרות הבד"צ בכל הענינים
באם הרב בענגיס היה מורה להשתתף בבחירות סביר שהמצב היה הפוך
בפשיטות למראה עיני הרב בענגיס הורה לאיסור הבחירות במסירות נפש נגד רוב גדולי האדמו"רים והרבנים (אמנם יתכן שבתוך הנהלת העדה היה רוב לתומכי הקנאים)
נ.ב סביר שבאם הרב בענגיס היה מורה ליחידים להצביע היינו רואים עדות בכתב מאלו שקיבלו כזאת הוראה

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' אוקטובר 03, 2019 12:02 am
על ידי דרופתקי דאורייתא
בישורון חלק מא הנדפס מקרוב, מכתב של הגר"ש דבילצקי זצ"ל אל הגאון רש"ד הכהן מונק זצ"ל, בה הוא מעיד על דעת החזו"א שהורה לו להשתתף.
בתגובה כותב לו הגאון רש"ד הכהן מונק זצ"ל, שאי"ז סותר, כי החזו"א הורה לו לבדו, ולא לכולם, ולשונו בערך היא "איך אפשר להכחיש את מה שעדיין אלפי אנשים חיים בנינו ויודעים שהחזו"א לא הורה בזה שום הוראה".

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' אוקטובר 03, 2019 12:44 am
על ידי אצרן
מכתב מאת הגאון רבי אליקים שלזינגר שליט״א
אלול תשע״ט

349B1A1F-562D-4FB1-8173-9DF38233BCD5.jpeg
מכתב ר׳ אליקים שלזינגר שליט״ט
349B1A1F-562D-4FB1-8173-9DF38233BCD5.jpeg (537.87 KiB) נצפה 9065 פעמים

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' אוקטובר 03, 2019 12:50 am
על ידי ישעיהו לוריא
למרבה הצער והבושה, רוב מה שמתפרסם בשם תלמיד חכם זה, אינו אמת/ביזוי תלמידי חכמים וצדיקי הדורות.

לעניין מכתב זה עצמו, השקר מדבר בעד עצמו.
מרן הסטייפלער - גיסו של החזון איש ובנו מרן הגר"ח - מורים בכל תוקף להצביע עשרות ומאות פעמים כבר.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' אוקטובר 03, 2019 12:52 am
על ידי לעשות רצונך
אצרן כתב:מכתב מאת הגאון רבי אליקים שלזינגר שליט״א
אלול תשע״ט



יש תור על מי להגיב קודם, ונגיב אחת לאחת.
אני רק רוצה לשאול קודם מהי חוקת הפורום? כמה מותר להפריך תלמיד חכם?

כבר הוכחנו בעבר, וגם על מכתב זה יש כמה הפרכות מיניה וביה ומהמציאות, ובכלל רציתי לפתוח אשכול על כל הדברים המופלאים (אם זה לא היה ת"ח היינו כותבים בפירוש 'על השקרים הגסים והמתוזמנים') שמונפק ממנו מעת לעת, ולכן אני שואל קודם ממישהו שיש לו סמכות בפורום זה, כיצד ועד כמה מותר להגיב על דבריו.

לאחר שאקבל תשובה ממישהו מוסמך, אגיב.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' אוקטובר 03, 2019 1:01 am
על ידי חיים שאול
איך הביאו את המכתב הזה ולא חשו לכבודו של כותב המכתב?

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' אוקטובר 03, 2019 1:18 am
על ידי ישעיהו לוריא
בכל מקרה - אחר שהכותב הנ"ל כותב במכתבו זה, שלא הייתה לחזון איש ולרב מבריסק שום נאמנות לעסקני האגודה, בעוד הוא עצמו כתב עשרות מכתבים מלאי הערצה והערכה על עבודת הקודש של הרי"מ לוין באגודת ישראל, וכמו כן עשרות מכתבי בקשת סיוע ועזרה מלאי כבוד והוקרה לעסקנים היקרים: ר' יעקב כ"ץ מפא"י, ר' מנחם פרוש, ר' שלמה לורנץ ר' יהודה מאיר אברמוביץ, ר' ראובן אהרונוביץ, ר' זרח ורהפטיג ורבים אחרים,
מוכרחים לפסוק עליו שהוא: או 1. אינו תלמידם של הרב מבריסק והחזון איש - ולהיפך - פוסק אחרת מהם בעניין מהותי זה, או 2: משקר ומערב דמיונות והבלים. [שתי התשובות נכונות]

viewtopic.php?f=7&t=3943&hilit=%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%9D+%D7%A9%D7%9C%D7%96%D7%99%D7%A0%D7%92%D7%A8&start=40#p388127

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' אוקטובר 03, 2019 1:28 am
על ידי לעשות רצונך
ישעיהו לוריא כתב:בכל מקרה - אחר שהכותב הנ"ל כותב במכתבו זה, שלא הייתה לחזון איש ולרב מבריסק שום נאמנות לעסקני האגודה, בעוד הוא עצמו כתב עשרות מכתבים מלאי הערצה והערכה על עבודת הקודש של הרי"מ לוין באגודת ישראל, וכמו כן עשרות מכתבי בקשת סיוע ועזרה מלאי כבוד והוקרה לעסקנים היקרים: ר' יעקב כ"ץ מפא"י, ר' מנחם פרוש, ר' שלמה לורנץ ר' יהודה מאיר אברמוביץ, ר' ראובן אהרונוביץ, ר' זרח ורהפטיג ורבים אחרים,
מוכרחים לפסוק עליו שהוא: או 1. אינו תלמידם של הרב מבריסק והחזון איש - ולהיפך - פוסק אחרת מהם בעניין מהותי זה, או 2: משקר ומערב דמיונות והבלים. [שתי התשובות נכונות]

viewtopic.php?f=7&t=3943&hilit=%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%9D+%D7%A9%D7%9C%D7%96%D7%99%D7%A0%D7%92%D7%A8&start=40#p388127


הרב לוריא,
לצערי, מסמכים כאלו אינם מוכיחים, כי כאשר אמת ושקר משמשים בעירבוביה, ניתן לכתוב שפנה אל עסקני האגודה כי רצה לשמור עליהם מבפנים...

תגובה זהה, חייב אנוכי לכותב מעליך, הרב דרופתקי דאורייתא, שציטט את תשובת מכתב הרב מונק, שכתב לרבי שריה.
1. התגובה שהבאת אינה מדוייקת, הוא לא כתב שהוא לא הורה בזה שום הוראה, אלא שבעצמו לא הלך לבחירות ולא רצה לענות, וממשיך שם שכך הורה רק להמון העם וכו'.
וזה גופא מה שהרב שריה רמז לו בחידוד ובענוה שאולי גם הוא היה מפשוטי העם שהורה להם לבחור.
וכידוע כפי שהוכחנו כבר, אלו הם 'דלת העם' שהחזון איש הורה להם לבחור כי רצה להצילם 'מהירידה של האגודה' (נעבעך): משפחת קרליץ, משפחת קנייבסקי, ועוד רשימה של שלושים תלמידים מובהקים שהבאנו לעיל שהורה להם ללכת לבחירות, ורק לתלמיד אחד יחיד ומובחר הורה שלא ללכת (אה, וגם למהנדס החרדי שמואל טשורטקוב...).

מחכה עדיין לאישור ברור, בשביל להוכיח שלא יהיה לאף אחד ספיקות במי מדובר.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' אוקטובר 03, 2019 6:07 pm
על ידי עקביה
לעשות רצונך כתב:מחכה עדיין לאישור ברור, בשביל להוכיח שלא יהיה לאף אחד ספיקות במי מדובר.

יש לי הצעה פשוטה;
תכתוב בראש דבריך שברי לך שכל החומר היוצא מתחת יד הרב אליקים שלזינגר בנושא זה אינו ממנו, אלא מפרי עטו של איזה זייפן שפל, ואז תוכל לשפוך על ראשו של הזייפן ככל אוות נפשך.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ה' אוקטובר 03, 2019 8:41 pm
על ידי דרומי
ברור שהיו הבדלי שיטות בין החזו"א לבין הרב מבריסק, ולכן ה'שידוך' שלהם ביחד בנושא זה - שנוקטים בו שני הצדדים... - מוטעה ומבלבל [וכבר הערתי מזה לעיל].

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' אוקטובר 04, 2019 12:48 am
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
ויש ללמוד מזה לקח למעשה. כל ציטוט עוברת דרך המצטט, ואין שום נאמנות לשום מצטט מעבר לדעותיו בעצמו. אי אפשר לשום בן אדם להציג את עצמו כ׳ממשיך דרכו׳ של פלוני או אלמוני. אם האיש בעצמו שווה משהו, נקבל את מה שיאמר כפי מדרגתו, ולא יותר.

וזה נוגע לכמה עניינים, בא"י ובחו"ל

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' אוקטובר 04, 2019 3:31 am
על ידי אוצר בלוס
אפשר להעלות כאן את ההתכתבות של הני תרי רש"דים?

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' אוקטובר 04, 2019 10:44 am
על ידי ישעיהו לוריא
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:ויש ללמוד מזה לקח למעשה. כל ציטוט עוברת דרך המצטט, ואין שום נאמנות לשום מצטט מעבר לדעותיו בעצמו. אי אפשר לשום בן אדם להציג את עצמו כ׳ממשיך דרכו׳ של פלוני או אלמוני. אם האיש בעצמו שווה משהו, נקבל את מה שיאמר כפי מדרגתו, ולא יותר.

וזה נוגע לכמה עניינים, בא"י ובחו"ל

אלו התגובות הכי יפות. בלשון סגי נהור.
מוצאים אדם שמשקר פעם אחר פעם, הלה נחשב לאישיות מסוימת ולא נעים לומר שהוא כזבן סדרתי,
ממילא מסיקים שכל אחד משקר מידי פעם או תמיד.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' אוקטובר 04, 2019 1:41 pm
על ידי ישיבה בחור
בנוגע למרן הסטייפלער יש מכתב ממנו שיש להצביע בבחירות הן מסברא דנפשיה והן לפי הוראת גדולי ישראל גאב"ד טשיבין ור' אהרון קוטלר ובכלל ניכר מכלל מכתביו בעניין שלא רצה להשתמש בשם החזון איש בנושא
כנראה ברור שישנם רבים שקיבלו ביחידות הוראה מהחזון איש שדעתו נוטה שיצביעו אך מצד שני היו מגדולי הקנאים שהיו בני ביתו והראה להם הבנה מסוימת לדרכם אך סירב להוציא מכתב פומבי או אפילו מכתב פרטי בעניין בעבר שמעתי מגדול אחד שיתכן שטעמו היה שסבר שהמדינה לא תחזיק מעמד זמן רב ולכן הוא לא ראה חשיבות בהתערבות פומבית

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' אוקטובר 04, 2019 3:45 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
ברור שטרם מצאו אף אחד ששמע ממנו ברורות שאין להצביע. אפילו השקרים שהמציאו אינו אלא שפטורים מלהצביע. כך שה׳רבים׳ שלך נמדדים באצבעות שעל האוזן, עם שיריים.

גם ברור שכל ענין ההצבעה או ההמנעות ממנה אינה קשורה לקנאות, ששניהם הם דרכי הקנאים בתכסיסים שונים. כך שרוב המכתב המצו"ל איננו לענין.

גם ברור שאפילו כותב המכתב לא שמע מהחזו"א שלא להצביע, על כן לא העיז לכתוב, בתוך גל המלים, שום רמז מציווי החזו"א על הענין.

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ו' אוקטובר 04, 2019 11:20 pm
על ידי אראל
ובכלל, כל הנושא אם החזו"א היה בעד לבחירות או מנגד..., עלה לאחרונה על הבמה, וקיבל פרסום בגלל לבלר הגליון 'משנתו' הפך 'קערה' והביא עדותו מצד אסתן אשר באנגליא....
נתגדלתי בין חוגי הסאטמורים, לא שמעתי מעולם נידון כזה [עכ"פ מהוותיקים שבהם], אם החזו"א היה שווה בשווה עם דעת הרבי מסטמר או כנגד, בנושא הבחירות.... לא דנו ע"ז כלל וכלל, [הידועים והמפורסמים בין גדולי ישראל, שנידונו בין הסטמורים כבני פלוגתא עם הסאטמאר רב, היו הה"ק מבעלזא, והאגרו"מ, והרבי מליובאוויטש .........]

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ש' אוקטובר 05, 2019 9:09 pm
על ידי לעשות רצונך
ישיבה בחור כתב:בנוגע למרן הסטייפלער יש מכתב ממנו שיש להצביע בבחירות הן מסברא דנפשיה והן לפי הוראת גדולי ישראל גאב"ד טשיבין ור' אהרון קוטלר ובכלל ניכר מכלל מכתביו בעניין שלא רצה להשתמש בשם החזון איש בנושא
כנראה ברור שישנם רבים שקיבלו ביחידות הוראה מהחזון איש שדעתו נוטה שיצביעו אך מצד שני היו מגדולי הקנאים שהיו בני ביתו והראה להם הבנה מסוימת לדרכם אך סירב להוציא מכתב פומבי או אפילו מכתב פרטי בעניין בעבר שמעתי מגדול אחד שיתכן שטעמו היה שסבר שהמדינה לא תחזיק מעמד זמן רב ולכן הוא לא ראה חשיבות בהתערבות פומבית


כבוד הרב, אתה בחור צעיר כנראה, לכן לא הספקת עוד לעבור על 17 העמודים דלפניך.
הציטוט מהסטייפלער זה עוד דמוגגיה זולה, וכבר הופרכה בעמודים הקודמים, וכבר בעמודים הראשונים, עיין שם.
גדולי הקנאים לא היו מבאי ביתו של החזון איש, כי החזון איש עצמו היה קנאי, בדיוק כמו הרב מבעלזא האמרי חיים הבית ישראל ור' משה פיינשטיין.
עם הקנאות הזו שלהםם הם דאגו להפיץ תורה ויראת שמים בכל העולם.
אלו האחרים שקנאו קנאת ה' רק ואיפוא שהסתדר או התחשק להם, הגיעו גם לביתו של החזון איש לפעמים, כמו שהגיעו לביתה של הגיורת, וכמו שהגיעו לעוד מקומות.
רק בקיצור אצטט לך מכתב שמשום מה שכחת לצטט מהסטייפלער, ועיין בעמודים הקודמים ותראה באורך
סטייפלער 1.JPG
סטייפלער 1.JPG (38.55 KiB) נצפה 8683 פעמים


הגירסה המעודכנת של הסיפור שאתה כותב 'לא תחזיק מעמד זמן רב' על המדינה, מהחזון איש, זוהי גירסה משופרת לרגל המצב.

לפני תשנ"ח - אמרו שהחזון איש אמר שהמדינה לא תחזיק מעמד חמישים שנה,
לפני תשע"ח - אמרו שאמר שהמדינה לא תחזיק מעמד שבעים שנה.
ועכשיו עדכנו את הנוסח.

אני הקטן מחזיק הקלטה של ראש ישיבה הרמה רב שלזינגר, שאומר בשנת תשע''ה שהחזון איש אמר שבעים שנה,
מישהו שואל - אומרים שאמר חמישים שנה? וההוא עונה - לא, שבעים שנה!
והמשיך הראש ישיבה ההוא - אני במתח לראות איך בדיוק זה יתבטל, עוד מעט זה שבעים שנה....

כנראה זה מה שהתכוון לומר במכתבו כאן, שראה מה שהחזון איש אמר לו כבר לפני יותר משישים שנה, וכל מה שאמר נתקיים,
הוא מותיב לה והוא מפרק לה -
כי כעת במכתב מתשע"ט המעודכן, אחר השבעים שנה - הלשון נהפך ל'גזירה עבידא דבטלה'.... מתי? לה' הישועה.

אני משתדל להגיב על גופו של דברים, כי קיבלתי הוראה רק לענות על תוכן הדברים ואסור לדבר על אנשים עצמם...

יש עוד כמה דברים מצחיקים במכתב, ובכלל כעת התפרסם ברבים כפי שכותב רב שלזינגר על הקשר ההדוק בינו לבין הסלפן טעלעלעלעלעלער
כפי שהדגשנו בתחילת אשכול זה, וטעלער הנ''ל מוכיח כל פעם את ראיותיו מזקן דורינו תלמיד רבותינו, וכעת מתברר ערבך ערבא צריך.
ונעבעך נפל עם כמה מהשקרים כפי שכבר הוכחנו ואכמ"ל.

שימו לב לפרטים מעניינים במכתבו איזה שורות מודגשות, ומעניין האם הוא הדגיש את השורות האלו, או מישהו שהכתיב לו מה לכתוב,
הוא גם הדגיש איזה אותיות שרוצה, וכפי שכתב עקביה, עי"ז מתברר שאין להגאון והצדיק הנ''ל שום שייכות להנ''ל ורק זייפו חתימתו וכו'.

אני כותב בקיצור כי סוף כל סוף ערב יום כיפור, ואנשים רוצים להספיק לעשות תשובה על 4 בחירות בשנה אחת,
אז עוד כמה הערות על המכתב,
כותב רב שלזינגר ש'כמה פעמים' רצו להשתתף עם המזרחי והגרי''ז הזהיר וכו', גם זה שקר מפורסם, הנה העובדות:
1. תש"ט - בחירות ראשונות הלכו ביחד עם המזרחי בבלוק לבחירות, ומרן הגרי''ז לא הזהיר ולא דיבר, לא אזהרה גדולה ולא אזהרה קטנה, ואין ממנו אפילו בספרי מלר (שגם הוא מגמתי ואינטרסנט לפי המשלמים) שום אזהרות נגד זה.
2. תשי''א לא הלכו אפילו באגודת ישראל ביחד, כך שלא היו אזהרות גדולות בנושא.
3. תשט"ו - כן הלכו יחד עם המזרחי והכל היה חתום וסגור, והגרי''ז לא הזהיר ולא הפחיד ולא מידי, ורק ברגע האחרון המזרחי פוצץ את זה.
4. ורק בתשי"ט אז לחם הבריסק רב נגד החיבור עם המזרחי כידוע וכמפורסם, למרות שהרבה מגדולי דורו לא החזיקו איתו בתחילה בדעה זו כהגר''א קוטלר והרבי מליובאויטש והגר''ז סורוצקין ועוד.
כל זה לא מפריע לכתוב כי הרבה פעמים רצו ולחם וחלם והזהיר וכו', כי כולנו נולדנו אתמול.

מה שכותב שעסקני האגודה ניסו בענין הבחירות ולא הועיל להם כלום, שכח עסקן חרוץ אחד של האגודה הרב שלמה לורנץ, שדווקא הצליח להוציא מכתב מהרב מבריסק, שעד היום רב שלזינגר כועס על הרב מבריסק למה עשה להם את זה. ונכון שיש על זה הסברים ופירושים, אבל עדיין אין זה אומר ש'לא הועיל להם כלום'.....

מה שכותב שהחזון איש לא אסר ללכת לבחירות בגלל שלא רצה לאבד את השפעתו על בני הישוב החדש, אני דווקא מקובלני מפי זקן אחד שכך נאמר על הרב בענגיס שאסר את הבחירות כי לא רצה לאבד את השפעתו על הישוב הישן...
(בהמשך נתייחס לדברי הישיבה בחור בענין הרב בענגיס לעיל).

מה שכתב בלי להתבלבל ש'לבקשתו נתלה איסור הביד"ץ בבית מדרשו' כאן כבר יש ממש חידוש גדול ובפרט חידוש על הרב טעלער. ונרש שיחתנו:

הנה הרב טעלער - שחזו האי גברא רבא קמסהיד עליה - רב שליזנגר כותב עליו ש'לפני שנים מסרתי כל פרטי הדברים לידידי וכו' - ואם כן, כבר כמה שנים היה עדות זו של זקן תלמידי החזון והרב מבריסק, שהחזון איש ביקש לתלות את איסור הבד''ץ בבית מדרשו,
הנה לפניכם קטע מהעיתון שכותב טעלער, ומשום מה שכח שהגאון הקדוש בעצמו סיפר לו זאת כי הוא הביא את זה בשם מישהו אחר 'בעל המעשה בעצמו':

דער גראדע קשקוש.JPG
דער גראדע קשקוש.JPG (48.75 KiB) נצפה 8683 פעמים


והנה בעל המעשה בעצמו שאפילו לא ידע איך נראה החזון איש (כל הסיפור הזה מזוייף מתוכו ואכמ"ל, ואם זה היה -היה זה המהנדס החרדי טשורטקוב...) לא כותב שהחזון איש ביקש שיתלו את האיסור של הבדץ בבית מדרשו, אלא אמר לבחור שלא הכיר, שהוא ישמור שאף אחד לא יראה שהוא תולה את זה (כידוע החזון איש היה פחדן גדול ונורא בכל דיעותיו, וכאשר רצה לתלות זאת בבית מדרשו השגיח שאיש אל יראה.... ) ואם כן, אם הרב טעלער ידע כבר מרב שלזינגר שהחזון איש ביקש בעצמו לתלות את האיסור, מדוע לא הוסיף זאת אחר שורות ועדות של תלמיד החזון איש המפורסם עמרם משה גראד באחרית ימיו מרביץ בקרית יואל, שגם רשכבהג זקן דורנו סיפר שהחזון איש לא רק ששמר מבחוץ אלא אף לבקשתו נתלה פרסום האיסור בבית מדרשו. ונקווה שהטעלער בבחירות עוד ג' חדשים יעדכן סיפור זה בשקריו.

אחרון חביב כעת (וכפי שכותב הרב הנ''ל אף על פי שהארכתי יש עוד הרבה להאריך)
הוא כותב שקרוביו תלמידיו האמיתיים של החזון איש לא השתתפו בבחירות - עדיף לצחוק מאשר להסביר שזה שקר,
רק להדגיש מי הם תלמידיו האמיתיים של החזון : גראד מקרית יואל, שלזינגר מלונדון, טעלער מאמריקה ובלוי בן דוד.

מה שאין כן, הסטייפלער, ר' חיים, ר' חיים שאול, ר' שלמה שמשון, ר' ניסים, וכו' כולם - אינם תלמידיו האמיתיים....

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ש' אוקטובר 05, 2019 9:17 pm
על ידי לעשות רצונך
ישיבה בחור כתב:בנוגע למרן הסטייפלער יש מכתב ממנו שיש להצביע בבחירות הן מסברא דנפשיה והן לפי הוראת גדולי ישראל גאב"ד טשיבין ור' אהרון קוטלר ובכלל ניכר מכלל מכתביו בעניין שלא רצה להשתמש בשם החזון איש בנושא
כנראה ברור שישנם רבים שקיבלו ביחידות הוראה מהחזון איש שדעתו נוטה שיצביעו אך מצד שני היו מגדולי הקנאים שהיו בני ביתו והראה להם הבנה מסוימת לדרכם אך סירב להוציא מכתב פומבי או אפילו מכתב פרטי בעניין בעבר שמעתי מגדול אחד שיתכן שטעמו היה שסבר שהמדינה לא תחזיק מעמד זמן רב ולכן הוא לא ראה חשיבות בהתערבות פומבית


כבוד הרב, אתה בחור צעיר כנראה, לכן לא הספקת עוד לעבור על 17 העמודים דלפניך.
הציטוט מהסטייפלער זה עוד דמוגגיה זולה, וכבר הופרכה בעמודים הקודמים, וכבר בעמודים הראשונים, עיין שם.
גדולי הקנאים לא היו מבאי ביתו של החזון איש, כי החזון איש עצמו היה קנאי, בדיוק כמו הרב מבעלזא האמרי חיים הבית ישראל ור' משה פיינשטיין.
עם הקנאות הזו שלהםם הם דאגו להפיץ תורה ויראת שמים בכל העולם.
אלו האחרים שקנאו קנאת ה' רק ואיפוא שהסתדר או התחשק להם, הגיעו גם לביתו של החזון איש לפעמים, כמו שהגיעו לביתה של הגיורת, וכמו שהגיעו לעוד מקומות.
רק בקיצור אצטט לך מכתב שמשום מה שכחת לצטט מהסטייפלער, ועיין בעמודים הקודמים ותראה באורך

סטייפלער 1.JPG
סטייפלער 1.JPG (38.55 KiB) נצפה 8680 פעמים


2.
הגירסה המעודכנת של הסיפור שאתה כותב 'לא תחזיק מעמד זמן רב' על המדינה, מהחזון איש, זוהי גירסה משופרת לרגל המצב.

לפני תשנ"ח - אמרו שהחזון איש אמר שהמדינה לא תחזיק מעמד חמישים שנה,
לפני תשע"ח - אמרו שאמר שהמדינה לא תחזיק מעמד שבעים שנה.
ועכשיו עדכנו את הנוסח.

אני הקטן מחזיק הקלטה של ראש ישיבה הרמה רב שלזינגר, שאומר בשנת תשע''ה שהחזון איש אמר שבעים שנה,
מישהו שואל - אומרים שאמר חמישים שנה? וההוא עונה - לא, שבעים שנה!
והמשיך הראש ישיבה ההוא - אני במתח לראות איך בדיוק זה יתבטל, עוד מעט זה שבעים שנה....

כנראה זה מה שהתכוון לומר במכתבו כאן, שראה מה שהחזון איש אמר לו כבר לפני יותר משישים שנה, וכל מה שאמר נתקיים,
הוא מותיב לה והוא מפרק לה -
כי כעת במכתב מתשע"ט המעודכן, אחר השבעים שנה - הלשון נהפך ל'גזירה עבידא דבטלה'.... מתי? לה' הישועה.

3.
אני משתדל להגיב על גופו של דברים, כי קיבלתי הוראה רק לענות על תוכן הדברים ואסור לדבר על אנשים עצמם...

יש עוד כמה דברים מצחיקים במכתב, ובכלל כעת התפרסם ברבים כפי שכותב רב שלזינגר על הקשר ההדוק בינו לבין הסלפן טעלעלעלעלעלער
כפי שהדגשנו בתחילת אשכול זה, וטעלער הנ''ל מוכיח כל פעם את ראיותיו מזקן דורינו תלמיד רבותינו, וכעת מתברר ערבך ערבא צריך.
ונעבעך נפל עם כמה מהשקרים כפי שכבר הוכחנו ואכמ"ל.

שימו לב לפרטים מעניינים במכתבו איזה שורות מודגשות, ומעניין האם הוא הדגיש את השורות האלו, או מישהו שהכתיב לו מה לכתוב,
הוא גם הדגיש איזה אותיות שרוצה, וכפי שכתב עקביה, עי"ז מתברר שאין להגאון והצדיק הנ''ל שום שייכות להנ''ל ורק זייפו חתימתו וכו'.

אני כותב בקיצור כי סוף כל סוף ערב יום כיפור, ואנשים רוצים להספיק לעשות תשובה על 4 בחירות בשנה אחת,
אז עוד כמה הערות על המכתב,
כותב רב שלזינגר ש'כמה פעמים' רצו להשתתף עם המזרחי והגרי''ז הזהיר וכו', גם זה שקר מפורסם, הנה העובדות:
1. תש"ט - בחירות ראשונות הלכו ביחד עם המזרחי בבלוק לבחירות, ומרן הגרי''ז לא הזהיר ולא דיבר, לא אזהרה גדולה ולא אזהרה קטנה, ואין ממנו אפילו בספרי מלר (שגם הוא מגמתי ואינטרסנט לפי המשלמים) שום אזהרות נגד זה.
2. תשי''א לא הלכו אפילו באגודת ישראל ביחד, כך שלא היו אזהרות גדולות בנושא.
3. תשט"ו - כן הלכו יחד עם המזרחי והכל היה חתום וסגור, והגרי''ז לא הזהיר ולא הפחיד ולא מידי, ורק ברגע האחרון המזרחי פוצץ את זה.
4. ורק בתשי"ט אז לחם הבריסק רב נגד החיבור עם המזרחי כידוע וכמפורסם, למרות שהרבה מגדולי דורו לא החזיקו איתו בתחילה בדעה זו כהגר''א קוטלר והרבי מליובאויטש והגר''ז סורוצקין ועוד.
כל זה לא מפריע לכתוב כי הרבה פעמים רצו ולחם וחלם והזהיר וכו', כי כולנו נולדנו אתמול.

4.

מה שכותב שעסקני האגודה ניסו בענין הבחירות ולא הועיל להם כלום, שכח עסקן חרוץ אחד של האגודה הרב שלמה לורנץ, שדווקא הצליח להוציא מכתב מהרב מבריסק, שעד היום רב שלזינגר כועס על הרב מבריסק למה עשה להם את זה. ונכון שיש על זה הסברים ופירושים, אבל עדיין אין זה אומר ש'לא הועיל להם כלום'.....

מה שכותב שהחזון איש לא אסר ללכת לבחירות בגלל שלא רצה לאבד את השפעתו על בני הישוב החדש, אני דווקא מקובלני מפי זקן אחד שכך נאמר על הרב בענגיס שאסר את הבחירות כי לא רצה לאבד את השפעתו על הישוב הישן...
(בהמשך נתייחס לדברי הישיבה בחור בענין הרב בענגיס לעיל).

5.
מה שכתב בלי להתבלבל ש'לבקשתו נתלה איסור הביד"ץ בבית מדרשו' כאן כבר יש ממש חידוש גדול ובפרט חידוש על הרב טעלער. ונרש שיחתנו:

הנה הרב טעלער - שחזו האי גברא רבא קמסהיד עליה - רב שליזנגר כותב עליו ש'לפני שנים מסרתי כל פרטי הדברים לידידי וכו' - ואם כן, כבר כמה שנים היה עדות זו של זקן תלמידי החזון והרב מבריסק, שהחזון איש ביקש לתלות את איסור הבד''ץ בבית מדרשו,
הנה לפניכם קטע מהעיתון שכותב טעלער, ומשום מה שכח שהגאון הקדוש בעצמו סיפר לו זאת כי הוא הביא את זה בשם מישהו אחר 'בעל המעשה בעצמו':

דער גראדע קשקוש.JPG
דער גראדע קשקוש.JPG (48.75 KiB) נצפה 8680 פעמים


והנה בעל המעשה בעצמו שאפילו לא ידע איך נראה החזון איש (כל הסיפור הזה מזוייף מתוכו ואכמ"ל, ואם זה היה -היה זה המהנדס החרדי טשורטקוב...) לא כותב שהחזון איש ביקש שיתלו את האיסור של הבדץ בבית מדרשו, אלא אמר לבחור שלא הכיר, שהוא ישמור שאף אחד לא יראה שהוא תולה את זה (כידוע החזון איש היה פחדן גדול ונורא בכל דיעותיו, וכאשר רצה לתלות זאת בבית מדרשו השגיח שאיש אל יראה.... ) ואם כן, אם הרב טעלער ידע כבר מרב שלזינגר שהחזון איש ביקש בעצמו לתלות את האיסור, מדוע לא הוסיף זאת אחר שורות ועדות של תלמיד החזון איש המפורסם עמרם משה גראד באחרית ימיו מרביץ בקרית יואל, שגם רשכבהג זקן דורנו סיפר שהחזון איש לא רק ששמר מבחוץ אלא אף לבקשתו נתלה פרסום האיסור בבית מדרשו.

בכל אופן מתברר שבפגישה בין טעלער לרב שלזינגר, לא ראש הישיבה סיפר סיפורים לטעלער אלא טעלער סיפר לראש הישיבה, ובמשך הזמן כבר התערבבו וד''ל ונקווה שהטעלער בבחירות עוד ג' חדשים יעדכן סיפור זה בשקריו, ויספר 'וכבר כתב זקן דורינו' שהחזון איש הורה בעצמו לתלות האיסור בבית מדרשו.

6.
אחרון חביב כעת (וכפי שכותב הרב הנ''ל אף על פי שהארכתי יש עוד הרבה להאריך)
הוא כותב שקרוביו תלמידיו האמיתיים של החזון איש לא השתתפו בבחירות - עדיף לצחוק מאשר להסביר שזה שקר,
רק להדגיש מי הם תלמידיו האמיתיים של החזון : גראד מקרית יואל, שלזינגר מלונדון, טעלער מאמריקה ובלוי ורעביציעין בן דוד.

מה שאין כן, הסטייפלער, ר' חיים, ר' חיים שאול, ר' שלמה שמשון, ר' ניסים, וכו' כולם - אינם תלמידיו האמיתיים....

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ש' אוקטובר 05, 2019 9:19 pm
על ידי לעשות רצונך
אראל כתב:ובכלל, כל הנושא אם החזו"א היה בעד לבחירות או מנגד..., עלה לאחרונה על הבמה, וקיבל פרסום בגלל לבלר הגליון 'משנתו' הפך 'קערה' והביא עדותו מצד אסתן אשר באנגליא....
נתגדלתי בין חוגי הסאטמורים, לא שמעתי מעולם נידון כזה [עכ"פ מהוותיקים שבהם], אם החזו"א היה שווה בשווה עם דעת הרבי מסטמר או כנגד, בנושא הבחירות.... לא דנו ע"ז כלל וכלל, [הידועים והמפורסמים בין גדולי ישראל, שנידונו בין הסטמורים כבני פלוגתא עם הסאטמאר רב, היו הה"ק מבעלזא, והאגרו"מ, והרבי מליובאוויטש .........]


עיקר דבריך נכונים שכך היה צריך להיות, אבל זה לא נכון, אני מחזיק אצלי חומרי האוסרים מכל השנים ובפרט מתשנ''ב ואילך וכל הפעמים מנסים לשקר ולהוכיח בצורות שונות שהחזון איש היה נגד הבחירות וכו'.
אגב, מה הפירוש אסתן אשר באנגליא?

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: ש' אוקטובר 05, 2019 11:48 pm
על ידי חבר פורום אוצר החכמה
צ"ל עדים בצד אסתן, כתובות כג. ועוד

Re: דעת החזון איש בענין הצבעה בבחירות

פורסם: א' אוקטובר 06, 2019 12:56 am
על ידי מתהלך
בכל הנושאים הללו יש כלל גדול ופשוט.

יש שני סוגי 'תלמידים'. סוג אחד הוא אנשים שיש להם הרבה מהרבה מקומות, וגם למדו מגדול פלוני. לפעמים היו אפילו קרובים אליו מאוד מאוד וכבני בית, אבל יש להם עוד הרבה ממקומות הרבה.
הסוג השני הוא אנשים שכל מה שיש להם הוא מהגדול שהוא הרב שלהם. הם מבטלים דעתם לא בגלל שהם מסכימים לבטל דעתם אלא בגלל שאין להם דעה ביחס אליו, הדעה שלו היא הדעה שלהם.

הכלל הוא שבכל נושא של ויכוח בדעת אדם מסוים צריך להקשיב רק לסוג השני של התלמידים.
כך אם יש ויכוח מה דעת הגרשז"א בנושא פלוני, ותלמידיו המובהקים אומרים בשמו בפשטות משהו, אך לפתע מגיעים כמה ת"ח חזונאישניקים ואומרים שיש להם הוכחות מספריו ומתשובותיו שתלמידיו טועים. כך גם אם תלמידי הרב קוק אומרים בשמו משהו ומגיעים חרדים וטוענים שהם מבינים טוב יותר למה הוא התכוון. כך אם תלמידי הסאטמער רבי אומרים בשמו שאסור להצביע בבחירות גם היום בשופ"א ומגיעים רבנים אגודאיים ואומרים שהיום גם הרבי מסאטמער היה אומר שצריך להצביע, וכך ממש גם אצל תלמידי החזון איש.

יש לחזו"א רשימה של תלמידים שמתבטלים אליו לחלוטין בכל נושא, רואים בו רב מובהק ומוחלט, למשל: הסטייפלער, הגר"ח גריינמן, הגר"י שפירא והגר"י ברטלר זצ"ל ושיבדלחט"א הגר"נ קרליץ, הגר"ח קניבסקי, הגר"ד לנדו, הגר"י בויאר שליט"א ועוד.
כל התלמידים מהסוג הזה אומרים דבר אחד ברור לגבי דעתו על הבחירות.
כל האומרים אחרת אלו אנשים שהחזו"א היה אצלם תוספת, לא המנה העיקרית...

וכ"ת מהכ"ת? האמת תורה דרכה.

ולגבי המכתב שבוודאי כתבו זייפן בשמו של הרב אליקים שלזינגר? כל מי שעיניו בראשו רואה שהמכתב רצוף שקרים מרישא ועד גמירא.