עמוד 1 מתוך 2

מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 6:28 pm
על ידי קמצן_קדוש
(חיפשתי בפורום אשכול על הנושא ולא מצאתי. אם מישהו ימצא - אשמח).

בשבת האחרונה התפללתי בבוקר בבית כנסת של ישראל הצעיר.
במהלך התפילה הרב נעמד ואמר את "מי שברך לחיילי צבא הגנה לישראל" וגו'.

אחרי ששקלתי בדעתי האם לענות אמן או לכפוף את הראש עמוק יותר לתוך אחד העלונים שהיו פזורים על השולחן (מה שעשו שאר החרדים סביבי) שאלתי את עצמי למה בעצם גם אנחנו לא אומרים "מי שברך" לחיילי צה"ל.

הלא אין חולק על כך שבזמן שאנו יושבים לבטח בבית הכנסת או מסובים סביב שולחן השבת, משתדלים להתענג על ה' ולהשתלט על כל המפוטמים וכו' איש איש כמסורת ביתו - באותו זמן ממש, איפשהו בדרום או בצפון או בכרכי הים יושבים יהודים עם נשק, שומרים על גבולות ארצנו ומסכנים את נפשם למעננו פשוטו כמשמעו.

(אני לא נכנס לוויכוח על מי גרם לזה שנצטרך שמירה והטענה הקלושה לפיה בני ישמעאל חיו בשלום עם היהודים עד תקומת הציונות או שאר בבלאות מסוג זה).

וביותר; השבוע יצא לי לפתוח מחזור לראש השנה מתוקן ומדוייק על פי הגהותיו של רבי וולף היידנהיים (מהמאה התשע עשרה) ובתפילת שחרית של יום הדין נמצאת תפילה לשלום "[...] הקיר"ה המלך ווילהעלם הראשון והמלכה הקיסרית הגבירה אויגסטא. ממה"מ ברחמיו יחים וישמרם ומכל צרה ויגון ונזק יצילם...".

והלא דברים ק"ו; אם למלך ומלכה טמאים נתנו מקום של כבוד בתפילות ראש השנה הוא יום הדין וכו' לא כ"ש שנתפלל לשלום בני עמנו, אחינו, בשר מבשרנו שמסכנים עצמם על משמר ארצנו (בתמיה).

כמובן שהצבא מלא ביהודים שאינם שומתו"צ ל"ע, וע"ז הי' דוה ליבנו. אך מכ"מ וכו' כנ"ל.

ע"כ.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 7:12 pm
על ידי תם מה הוא אומר

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 7:22 pm
על ידי אוצר החכמה
אנחנו החרדים לא אוהבים לשנות את נוסחאותינו. אפילו קינה על השואה לא נכנסה לקינות שלנו.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 7:25 pm
על ידי לייטנר
אחר שאני זוכר בתי כנסת בירושלים שאמרו מי שבירך מיוחד לגנרל נורמן שוורצקופ בימי מלחמת המפרץ...

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 7:33 pm
על ידי קראקובער
אוצר החכמה כתב:אנחנו החרדים לא אוהבים לשנות את נוסחאותינו. אפילו קינה על השואה לא נכנסה לקינות שלנו.

גם אחרי שווילהעלם מת המשיכו להתפלל לשלומו (כדי לשמר את הנוסח המקורי) או לשם ממשיכו?

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 7:36 pm
על ידי ישראליק
ממה נפשך, אם המי שברך הוא להשומתו"צ בצבא אז הרי הם נכללים ב"כל הקהל הקודש", וב"עם כל ישראל", ואם הכוונה הוא על העולים מרוסיה וכו' ושאר שאינם מבני עמינו, הלא גם בחו"ל לא עושים מי שברך להמשטרה וצבא בכל שבת וגם לא בראש השנה, וצ"ע

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 7:54 pm
על ידי כרמי שלי
נדון קצת מהודעה זו ולאחרי'.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 8:16 pm
על ידי קראקובער
האם זה מקרי שהאשכול נפתח היום י"ב תמוז (20 ביולי 1949) יום שביתת הנשק של מלחמת העצמאות? (אחד מהטיעונים הקלאסיים שלא אומרים הלל בה' אייר כי אין משמעות להכרזה ורק על יום ניצחון המלחמה יש מקום לדון.)

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 8:21 pm
על ידי פרנקל תאומים
הטעם המרכזי והברור להימנעותינו מכל הנ''ל הוא משום שהם מבטאים הזדהות עם המדינה החילונית.
בראשית ימי המדינה מיהרו אלו שמיהרו לדחוק אותה בתוך חיינו הדתיים: "מי שברך" לזה ו''מי שברך" לזה, יום הזיכרון ויום העצמאות, הלל ושיר המעלות במנגינת ''התקווה'' וכו' וכו', ומה לעשות שאנחנו איננו מעוניינים להכניס את המדינה החילונית לתוך סידור התפילה ולתוך היהדות שלנו. תורה ומצוות לחוד ומדינת ישראל לחוד, נא לא לערבב.

אין הכ''נ, בעיתות מלחמה או מבצעים גדולים, מן הראוי לומר פרק/י תהילים חזן עם הציבור עפ''י הוראת הרב לשלומם של החיילים הנמצאים בסכנה ולאחמ''כ את נוסח "אחינו בית ישראל". אבל אין מן הראוי להשתמש בנוסחים שהוקצעו מתוך זווית ראיה השואפת להטמיע את המדינה בתוך הסידור ובתוך היהדות.



נ''ב:
שים לב לכל הטקסיות, בבתי כנסת דת''ל החזן מסלסל את שני ה''מי שברך'' למדינה ולחיילים ברוב טקס, הציבור כולו נעמד על רגליו ואף אחד לא מהין לפצות את פיו, א גאנצע עסק. הלוואי על חזרת הש''ץ וקריאת התורה.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 8:58 pm
על ידי אראל
איזה דמיון למי שברך לווילהעלעם ואגויסטא???
הלא המה היו שונאי ישראל, כל 'הברכה' להם היה 'מן השפה ולחוץ'.... כדי שלא יחרץ כלב לשונו.....
משא"כ המי שבירך לצה"ל, הלא הברכה להם, מכוונים בלב שלם ......., וכלום אתה דן שוגג כרצון ואונס כמזיד....

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 9:08 pm
על ידי עזריאל ברגר
אצלנו בחב"ד כמובן לא אומרים "מי שבירך" זה, כפי שרוב-ככל עם ישראל לא אומרים את התפילה לשלום המלוכה ("הנותן תשועה למלכים") מאז שהפסיקו הגויים לאכוף עלינו את אמירתה.
אבל כשיוצא לי להתפלל במקומות שאומרים - אני עונה עליו אמן, כדין העניה אחרי כל מי שמברך יהודי (וכפי שכבר כתבתי, שאצלנו בבית גם כשמישהו צועק בכעס על השני "שתהיה לי בריא" - אנחנו עונים לו "אמן"...).
משא"כ התפילה לשלום המדינה - עליה אינני עונה אמן, שכן היא כוללת דברים שאינני יכול להסכים איתם.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 9:19 pm
על ידי אישצפת
לא הייתי כולל את כל החרדים כמי שאינם אומרים מי שבירך לחיילי צה"ל בבית הכנסת.
מרן הגר"ע יוסף זצ"ל היה אומר זאת בכל פתיחת ההיכל, וברי לי שעוד חכמים נהגו כן בשבתות.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 9:28 pm
על ידי איש גלילי
אישצפת כתב:לא הייתי כולל את כל החרדים כמי שאינם אומרים מי שבירך לחיילי צה"ל בבית הכנסת.
מרן הגר"ע יוסף זצ"ל היה אומר זאת בכל פתיחת ההיכל, וברי לי שעוד חכמים נהגו כן בשבתות.

אכן.
באשכול שלונקק לעיל כתבתי שכן היה מנהג האדמו"ר מטאלנא זצללה"ה.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 9:46 pm
על ידי עקביה
קמצן_קדוש כתב:אחרי ששקלתי בדעתי האם לענות אמן או לכפוף את הראש עמוק יותר לתוך אחד העלונים שהיו פזורים על השולחן (מה שעשו שאר החרדים סביבי) שאלתי את עצמי למה בעצם גם אנחנו לא אומרים "מי שברך" לחיילי צה"ל.

ידידי היקר, אין שום סיבה שלא לענות אמן, ולענות אותו בכוונה.
אין סיבה עקרונית לא להתפלל לשלומם של החיילים, מלבד מה שכתב הרב פ"ת.
כך שאם במקרה באה תפילה זו לידך, אין סיבה להחמיצנה.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 10:54 pm
על ידי סגי נהור
אפשר לברך את החיילים בנוסח מי שברך המקובל שמופיע בסידור...

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 11:17 pm
על ידי קמצן_קדוש
אראל כתב:איזה דמיון למי שברך לווילהעלעם ואגויסטא???
הלא המה היו שונאי ישראל, כל 'הברכה' להם היה 'מן השפה ולחוץ'.... כדי שלא יחרץ כלב לשונו.....
משא"כ המי שבירך לצה"ל, הלא הברכה להם, מכוונים בלב שלם ......., וכלום אתה דן שוגג כרצון ואונס כמזיד....

נו באמת, אם הגבאים והחזנים וכל האורחים ומי שתרם את הקוגעל לקידוש וכל המתפללים זוכים ל"מי שברך"... לא תתן אחד לחייל שכל רגע עלול להידקר ע"י ישמעאלי?

פרנקל תאומים כתב:הטעם המרכזי והברור להימנעותינו מכל הנ''ל הוא משום שהם מבטאים הזדהות עם המדינה החילונית.
בראשית ימי המדינה מיהרו אלו שמיהרו לדחוק אותה בתוך חיינו הדתיים: "מי שברך" לזה ו''מי שברך" לזה, יום הזיכרון ויום העצמאות, הלל ושיר המעלות במנגינת ''התקווה'' וכו' וכו', ומה לעשות שאנחנו איננו מעוניינים להכניס את המדינה החילונית לתוך סידור התפילה ולתוך היהדות שלנו. תורה ומצוות לחוד ומדינת ישראל לחוד, נא לא לערבב.

אין הכ''נ, בעיתות מלחמה או מבצעים גדולים, מן הראוי לומר פרק/י תהילים חזן עם הציבור עפ''י הוראת הרב לשלומם של החיילים הנמצאים בסכנה ולאחמ''כ את נוסח "אחינו בית ישראל". אבל אין מן הראוי להשתמש בנוסחים שהוקצעו מתוך זווית ראיה השואפת להטמיע את המדינה בתוך הסידור ובתוך היהדות.

נ''ב:
שים לב לכל הטקסיות, בבתי כנסת דת''ל החזן מסלסל את שני ה''מי שברך'' למדינה ולחיילים ברוב טקס, הציבור כולו נעמד על רגליו ואף אחד לא מהין לפצות את פיו, א גאנצע עסק. הלוואי על חזרת הש''ץ וקריאת התורה.

כצ"ל.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 11:29 pm
על ידי שייף נפיק
אגב, בסידורים נוסח ע''מ חדשים יש נוסח המשלב חילי צה''ל עם בחורי הישיבות ואברכי הכוללים..

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 11:34 pm
על ידי פרנקל תאומים
סגי נהור כתב:אפשר לברך את החיילים בנוסח מי שברך המקובל שמופיע בסידור...

כוונתך ל''וכל מי שעוסקים בצרכי ציבור באמונה"?

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 11:41 pm
על ידי זאב ערבות
בהמעיין כרך מ"א גליון ג עמ' 22 יש מאמר במלאות כ"ה שנים לפטירת רב יחזקאל אברמסקי ובין שאר הדברים מובאים הדברים הבאים בענין חיילים בסעיף ו'.
בדידי הווה עובדה ששבת אחת התעוררתי מוקדם מהרגיל והלכתי למנין השכמה שבו אומרים ברכה למדינה ולחיילים אך לא ידעתי זאת. בשעת הברכות האלו עיינתי בספר ובגלל שמיעתי הלקויה לא שמתי לב למה שאומרים חשבתי שהם מאריכים ביקום פורקן שכבר סיימתי לומר והנה אני מרגיש טפיחה עזה על הכתף ואחד המתפללים אומר לי באנגלית שעלי להתבייש שכן איני נותן כבוד לחיילים. קמתי ממקומי ולא בדיוק הבנתי מה הוא רוצה ממני אך לאחר שקלטתי פניתי אליו ואמרתי: אני הוא זה שצריך להתבייש? אתה זה שצריך להתבייש, אני שרתתי בצהל ואתה לא!

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ב' יולי 15, 2019 11:45 pm
על ידי שמר
לענ"ד אין הנושא על מי ועל מה מתפללים, בזה כו"ע מודו שיש להתפלל עליהם, אלא ההימנעות ממי שברך זה דווקא הוא מחמת אי רצון לאיזו שהיא השתייכות למי שכתב מי שברך זה והממסד שעמד מאחוריו.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ג' יולי 16, 2019 12:01 am
על ידי זאב ערבות
שמר כתב:לענ"ד אין הנושא על מי ועל מה מתפללים, בזה כו"ע מודו שיש להתפלל עליהם, אלא ההימנעות ממי שברך זה דווקא הוא מחמת אי רצון לאיזו שהיא השתייכות למי שכתב מי שברך זה והממסד שעמד מאחוריו.

אז באיזה אופן אתה מציע להתפלל? אצלינו כשיש עת צרה בארץ כגון מלחמת המפרץ וכדומה אומרים כמה מזמורי תהלים לאחר קבלת שבת לפני דרשת הרב.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ג' יולי 16, 2019 12:12 am
על ידי שמר
זאב ערבות כתב:
שמר כתב:לענ"ד אין הנושא על מי ועל מה מתפללים, בזה כו"ע מודו שיש להתפלל עליהם, אלא ההימנעות ממי שברך זה דווקא הוא מחמת אי רצון לאיזו שהיא השתייכות למי שכתב מי שברך זה והממסד שעמד מאחוריו.

אז באיזה אופן אתה מציע להתפלל? אצלינו כשיש עת צרה בארץ כגון מלחמת המפרץ וכדומה אומרים כמה מזמורי תהלים לאחר קבלת שבת לפני דרשת הרב.

אין אני מתיימר להחליט איך להתפלל זה תפקידם של גדולים וחכמים ממני, כתבתי מדוע ישנה הסתייגות מנוסח זה דווקא.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ג' יולי 16, 2019 12:26 am
על ידי זאב ערבות
שמר כתב:
זאב ערבות כתב:
שמר כתב:לענ"ד אין הנושא על מי ועל מה מתפללים, בזה כו"ע מודו שיש להתפלל עליהם, אלא ההימנעות ממי שברך זה דווקא הוא מחמת אי רצון לאיזו שהיא השתייכות למי שכתב מי שברך זה והממסד שעמד מאחוריו.

אז באיזה אופן אתה מציע להתפלל? אצלינו כשיש עת צרה בארץ כגון מלחמת המפרץ וכדומה אומרים כמה מזמורי תהלים לאחר קבלת שבת לפני דרשת הרב.

אין אני מתיימר להחליט איך להתפלל זה תפקידם של גדולים וחכמים ממני, כתבתי מדוע ישנה הסתייגות מנוסח זה דווקא.

כן, הבנתי. לא חשבתי שאתה מתיימר אלא שאלתי בתור ידיד מה היית מציע.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ג' יולי 16, 2019 12:42 am
על ידי סגי נהור
פרנקל תאומים כתב:
סגי נהור כתב:אפשר לברך את החיילים בנוסח מי שברך המקובל שמופיע בסידור...

כוונתך ל''וכל מי שעוסקים בצרכי ציבור באמונה"?

הקב"ה ישמרם ויצילם מכל צרה וצוקה וכו' וישלח ברכה והצלחה בכל מעשי ידיהם עם כל ישראל אחיהם...

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ג' יולי 16, 2019 1:55 am
על ידי לעולם יהיה אדם
אראל כתב:הלא המה היו שונאי ישראל, כל 'הברכה' להם היה 'מן השפה ולחוץ'.... כדי שלא יחרץ כלב לשונו.....

גם היום אומרים את הברכה הזו בחו"ל, לפחות בקהילות מסוימות.
אם כי יתכן שרק מנהג אבותיהם בידיהם.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ד' יולי 17, 2019 8:40 am
על ידי עמקן
באנגליה עדיין אומרים תפילה על בית המלוכה. פעם אמרו זה בכל מקום, וסמכו זה על הגמ' שיתפלל בשלומה של מלכות. היום ברוב מקומות אינו נהוג, וכנראה ס"ל שעיקר תקנתה משום שלום מלכות, וברוב מדינות אינו שייך.
אגב, עיקר הטעם שבעל התניא זוכה, אחר שחקרו אותו בפטרסבורג, הוא משום שתוך ספריו שהם החרימו מביתו, הם מצאו התפילה לשלומה של מלכות רוסיה בכתב ידו, והם הסיקו מזה שהוא אינו מסוכן לשלטונם.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ד' יולי 17, 2019 12:12 pm
על ידי עזריאל ברגר
עמקן כתב:באנגליה עדיין אומרים תפילה על בית המלוכה. פעם אמרו זה בכל מקום, וסמכו זה על הגמ' שיתפלל בשלומה של מלכות. היום ברוב מקומות אינו נהוג, וכנראה ס"ל שעיקר תקנתה משום שלום מלכות, וברוב מדינות אינו שייך.
אגב, עיקר הטעם שבעל התניא זוכה, אחר שחקרו אותו בפטרסבורג, הוא משום שתוך ספריו שהם החרימו מביתו, הם מצאו התפילה לשלומה של מלכות רוסיה בכתב ידו, והם הסיקו מזה שהוא אינו מסוכן לשלטונם.

הערה היסטורית: בסידורי חב"ד (תורה אור ותהילת ה') נדפסה תפילה זו בימי הצאר, ואח"כ כשהדפיסו סידורים בארה"ב - השמיטוה, ובמקומה כתבו מנהגים של אמירת תהילים בשבת מברכין וכדומה.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ד' דצמבר 25, 2019 6:10 pm
על ידי הורודנאי
עקביה כתב:
קמצן_קדוש כתב:אחרי ששקלתי בדעתי האם לענות אמן או לכפוף את הראש עמוק יותר לתוך אחד העלונים שהיו פזורים על השולחן (מה שעשו שאר החרדים סביבי) שאלתי את עצמי למה בעצם גם אנחנו לא אומרים "מי שברך" לחיילי צה"ל.

ידידי היקר, אין שום סיבה שלא לענות אמן, ולענות אותו בכוונה.
אין סיבה עקרונית לא להתפלל לשלומם של החיילים, מלבד מה שכתב הרב פ"ת.
כך שאם במקרה באה תפילה זו לידך, אין סיבה להחמיצנה.


ב"אמן" זה אתה נותן להם גיבוי על כל מעשיהם ולא "כל" מעשיהם נאים
שבעצם אתה מברך חוטאים.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ד' דצמבר 25, 2019 6:13 pm
על ידי עקביה
מה עניין עניית אמן אצל נתינת גיבוי?

האם בעניית אמן על תפילת 'הנותן תשועה' נותנים גיבוי לכל מעשיה של המלכות?

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ד' דצמבר 25, 2019 8:06 pm
על ידי עזריאל ברגר
הורודנאי כתב:
עקביה כתב:
קמצן_קדוש כתב:אחרי ששקלתי בדעתי האם לענות אמן או לכפוף את הראש עמוק יותר לתוך אחד העלונים שהיו פזורים על השולחן (מה שעשו שאר החרדים סביבי) שאלתי את עצמי למה בעצם גם אנחנו לא אומרים "מי שברך" לחיילי צה"ל.

ידידי היקר, אין שום סיבה שלא לענות אמן, ולענות אותו בכוונה.
אין סיבה עקרונית לא להתפלל לשלומם של החיילים, מלבד מה שכתב הרב פ"ת.
כך שאם במקרה באה תפילה זו לידך, אין סיבה להחמיצנה.


ב"אמן" זה אתה נותן להם גיבוי על כל מעשיהם ולא "כל" מעשיהם נאים
שבעצם אתה מברך חוטאים.

האם כשמברכים יהודי ואומרים "וישלח ברכה והצלחה בכל מעשי ידיו" אתה גם סבור שעניית אמן היא "גיבוי על כל מעשיו"?

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ד' דצמבר 25, 2019 8:29 pm
על ידי אראל
[למי שחיילי צה"ל הם בגדר קדושים, בבקשה שלא יקרא את התגובה הבא]

איני יודע אם זה גיבוי או לא
אבל אצל מי שצה"ל הם בחזקת רשעים, אזי כשאומר 'אמן' אחר ברכה להצלחתם, לא עדיף ממה שאמרו לאגריפס 'אחינו אתה' שע"ז נחתם גז"ד הגלות...
חנופה לרשעים, ותפלה על הצלחתם

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ד' דצמבר 25, 2019 10:57 pm
על ידי פלתי
הם לא רשעים הם תינוקות שנשבו

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ד' דצמבר 25, 2019 10:59 pm
על ידי עזריאל ברגר
אראל כתב:[למי שחיילי צה"ל הם בגדר קדושים, בבקשה שלא יקרא את התגובה הבא]

איני יודע אם זה גיבוי או לא
אבל אצל מי שצה"ל הם בחזקת רשעים, אזי כשאומר 'אמן' אחר ברכה להצלחתם, לא עדיף ממה שאמרו לאגריפס 'אחינו אתה' שע"ז נחתם גז"ד הגלות...
חנופה לרשעים, ותפלה על הצלחתם

כמעט כל חיילי צה"ל הם יהודים, ויהודי הוא קדוש.
וכאשר מברכים יהודי - עונים אמן.

ויש עוד הרבה מה לענות על גיבובי שטויותיך, אלא שכבר אמר החכם מכל אדם "אם תכתוש" וגו'.

גילוי נאות: אתמול הודיעו לי שהוחלט לשחרר אותי סופית משירות-המילואים בצה"ל...
ובזאת באתי על החתום: רס"ל במיל' עזריאל ברגר

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ד' דצמבר 25, 2019 11:16 pm
על ידי נוטר הכרמים
אני מתפלל על חיילי צה"ל בכל יום שני וחמישי: אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה העומדים בין בים ובין ביבשה,
המקום ירחם עליהם ויוציאם מצרה לרווחה ומאפילה לאורה ומשיעבוד לגאולה.

ויה"ר שיזכו רובם - אלו היהודים מביניהם, לצאת מאפילת הכפירה והפריצות השוררת בצבא,
ומן השיעבוד למפקדים ואלופים שאינם מודרכים על פי דת תורתנו הק'.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ד' דצמבר 25, 2019 11:20 pm
על ידי עזריאל ברגר
נוטר הכרמים כתב:אני מתפלל על חיילי צה"ל בכל יום שני וחמישי: אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה העומדים בין בים ובין ביבשה,
המקום ירחם עליהם ויוציאם מצרה לרווחה ומאפילה לאורה ומשיעבוד לגאולה.

ויה"ר שיזכו רובם - אלו היהודים מביניהם, לצאת מאפילת הכפירה והפריצות השוררת בצבא,
ומן השיעבוד למפקדים ואלופים שאינם מודרכים על פי דת תורתנו הק'.

אמן!
וגם על הגויים אנחנו מתפללים ג פעמים ביום "וכל בני בשר יכרעו בשמך ... יכירו וידעו כל יושבי תבל כי לך תכרע כל ברך" וכו'.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ה' דצמבר 26, 2019 12:21 am
על ידי הורודנאי
עזריאל ברגר כתב:
הורודנאי כתב:
עקביה כתב:
קמצן_קדוש כתב:אחרי ששקלתי בדעתי האם לענות אמן או לכפוף את הראש עמוק יותר לתוך אחד העלונים שהיו פזורים על השולחן (מה שעשו שאר החרדים סביבי) שאלתי את עצמי למה בעצם גם אנחנו לא אומרים "מי שברך" לחיילי צה"ל.

ידידי היקר, אין שום סיבה שלא לענות אמן, ולענות אותו בכוונה.
אין סיבה עקרונית לא להתפלל לשלומם של החיילים, מלבד מה שכתב הרב פ"ת.
כך שאם במקרה באה תפילה זו לידך, אין סיבה להחמיצנה.


ב"אמן" זה אתה נותן להם גיבוי על כל מעשיהם ולא "כל" מעשיהם נאים
שבעצם אתה מברך חוטאים.

האם כשמברכים יהודי ואומרים "וישלח ברכה והצלחה בכל מעשי ידיו" אתה גם סבור שעניית אמן היא "גיבוי על כל מעשיו"?


במי שבירך ליהודי מן השורה אתה מברכו ואין בזה שום גיבוי כי מעשיו נסתרים
אבל לחיילי צה"ל שהמלחמות שלהם, מכונסות בהם "כוחי ועוצם ידי"
כמו במבצע אנטבה שבעל האבי עזרי אמר שזה כוע"י
ושענים אמן זה תלוי בכל העבירות התליות בכך אבל אם זה תלוי בחטאים שונים אז אין שום בעיה לענות אמן.

והלוואי שיחזרו מכל חטאותיהם.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ה' דצמבר 26, 2019 12:27 am
על ידי הפצת המעיינות
הפסוק וְאָמַרְתָּ בִּלְבָבֶךָ כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי עָשָֹה לִי אֶת הַחַיִל הַזֶּה. וְזָכַרְתָּ אֶת יי' אֱלֹהֶיךָ כִּי הוּא הַנֹּתֵן לְךָ כֹּחַ לַעֲשֹוֹת חָיִל וגו', נאמר רק לחיילים?
או גם לי ולך

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ה' דצמבר 26, 2019 12:34 am
על ידי עקביה
הורודנאי כתב:במי שבירך ליהודי מן השורה אתה מברכו ואין בזה שום גיבוי כי מעשיו נסתרים
אבל לחיילי צה"ל שהמלחמות שלהם, מכונסות בהם "כוחי ועוצם ידי"
כמו במבצע אנטבה שבעל האבי עזרי אמר שזה כוע"י
ושענים אמן זה תלוי בכל העבירות התליות בכך אבל אם זה תלוי בחטאים שונים אז אין שום בעיה לענות אמן.

התלבטתי אם לשבת ולכתוב תגובה, אבל אז נזכרתי בדבריו של הגרא"ז מלצר זצ"ל לב"ג: "אני רגיל ליישב רמב"ם מוקשה, אבל אני לא רגיל לענות על שאלה כמו מה זה כסא", ופטרתי את עצמי ממטלה זו.

נ.ב. אינני יודע מה אמר הרב שך על מבצע אנטבה, אבל בארחות רבנו מסופר שכששמע הסטייפלר על המבצע שמח מאד ואמר שרק יהודים מסוגלים לעשות דבר כזה.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ה' דצמבר 26, 2019 12:47 am
על ידי עקביה
אראל כתב:איני יודע אם זה גיבוי או לא
אבל אצל מי שצה"ל הם בחזקת רשעים, אזי כשאומר 'אמן' אחר ברכה להצלחתם, לא עדיף ממה שאמרו לאגריפס 'אחינו אתה' שע"ז נחתם גז"ד הגלות...
חנופה לרשעים, ותפלה על הצלחתם

חיילי צה"ל הם כמו כל אוכלוסיה גדולה. יש צדיקים ויש רשעים ובכלל יש סוגים רבים.
לומר ש"צה"ל הם בחזקת רשעים" זו שטות במחילה.
ה'מי שבירך' אינו תפילה על הצלחתם בחיים האישיים שלהם, אלא באותה מסגרת כלפיה יש אחריות לכולם, שכן הצבא הוא צורך כלל יהודי א"י, כך שאין כאן לא חנופה ולא ריח חנופה.

Re: מי שברך לחיילי צה"ל

פורסם: ה' דצמבר 26, 2019 2:03 pm
על ידי הורודנאי
עקביה כתב:
הורודנאי כתב:במי שבירך ליהודי מן השורה אתה מברכו ואין בזה שום גיבוי כי מעשיו נסתרים
אבל לחיילי צה"ל שהמלחמות שלהם, מכונסות בהם "כוחי ועוצם ידי"
כמו במבצע אנטבה שבעל האבי עזרי אמר שזה כוע"י
ושענים אמן זה תלוי בכל העבירות התליות בכך אבל אם זה תלוי בחטאים שונים אז אין שום בעיה לענות אמן.

התלבטתי אם לשבת ולכתוב תגובה, אבל אז נזכרתי בדבריו של הגרא"ז מלצר זצ"ל לב"ג: "אני רגיל ליישב רמב"ם מוקשה, אבל אני לא רגיל לענות על שאלה כמו מה זה כסא", ופטרתי את עצמי ממטלה זו.


יפה מה שאמרת את מה שר' איסר זלמן אמר ש"אני לא רגיל לענות על שאלה כמו מה זה כיסא"

וכך גם אני נוהג שלא לענות על שאלה מה זה כיסא, רק באשכול זה יצאתי מהכלל ועניתי על כמה הודעות בלבד מסוג שאלה כנ"ל.

אבל לא תמיד יש לי כח לענות על שאלות כאלה כמו עכשיו.