אראל כתב: שכבר גרמו והביאו על אחב"י בכל מקומות מושבותיהם
אראל כתב:אך פליאה אחת שלא נפתרה כראוי...., וזועקת עד לב השמים....
למה ולמה, כל השקצים, הפסולת, והנושרים ממחנינו, ה'מכם ובכם', ה'מהרסיך ומחריביך'... כולם כאחד נתלים על אילן ה'פגיעה' הזה, וניגון ה'פוגעים תחת השטיח' בפיהם, ומוצאים בכך הצדקה לכל מעשיהם הנלוזים והמתועבים, כולל מסירות, האשמות, השמצות עלילות ובלבולים, וצרות צרורות, נחלי נהרות דמעות, שכבר גרמו והביאו על אחב"י בכל מקומות מושבותיהם, ועוד ידם נטויה רח"ל ......, וד"ל וד"ל.....
מי חכם יגיד פשר דבר?
מעיין כתב:בין הסיבות שהדברים נסתרים תחת השטיח, והפוגעים עושים את שלהם ואין מתפרסמים גם מהיודעים ממעשיות ומאנשים בעלי מעשה רשע, הוא אי הבקיאות בגדרי ההלכה, בענין מסירה לרשיות, וכיון שהרשיות מחמירות בזה בהפלגה, ואין מענישים בזה כפי גדרי ההלכה, וגם דרכם נסתרה בגביית העדות ועוד ועוד, וגם אין לעיניהם בעיקר תכלית העתיד שלא יזוקו הקטינים, רק ענישה למפרע למען ישמעו וייראו ולעשות להם שם, ולהבאיש ריח כידוע ליודעים, ונגד זה גדרי התורה ודעת תורה בזה שונים, ואף שבענין זה יש שכתבו דיתכן לענוש גם ע"פ אומדנא, כיון שהם דברים שבצנעה והדברים עתיקים, וגם ניתן להרבות בעונש ובי"ד מכין ועונשין שלא מן הדין, מ"מ ליהוי ידוע שכבר נמצאו וכבר היו, וגם בגוים כן הן פני הדברים והדברים מפורסמים בכתבי עת, שהרשיעו חפים מפשע ע"פ עדות בעלי דין, ואחר כך הוברר שלא דובים ולא יער, ורק נקמה מאת תלמיד מר שבא לנקום ברבו או במנהל אחר שנים רבות מחמת התמרמרות, ואולי אם הי' הרשיות נותנים רשות לאנשי הקהלה ולהעומדים בראשה, כמו שהי' בזמן ועד ארבע ארצות, לדון ולקנוס לעצמם בתוככי הקהלה, ויהיו המענישים אנשי שם, נבחרים ברוב קולות מאנשי הקהלה ידועים ומפורסמים לאנשי שם שאימתם על הצבור, אולי הי' פני הדברים שונים.
זאב ערבות כתב:אספר עוד מעשה אחד להמחשת הדברים. ילד כבן 12 בלייקווד סיפר להורים שהרבי שלו מלטף אותו. ההורים פנו להנהלה והכחישה שיש בעיה עם הרבי. ההורים פנו לראשי הקהילה וכיוון שהרבי הוא קרוב משפחה של אחד מהם יצאו אף הם להגנתו. לאחר שסירבו לפטר את הרבי, האב שהיה לו תפקיד בכיר בישיבה החליט לנקוט בהליכים משפטיים ומיד פיטרו אותו ממשרתו. המשפט החל ביום חמישי וביום שני להפתעת הנאשם התביעה הציגה עוד שורת נפגעים שהיתה מוכנה להעיד נגדו. ב12 בצהריים ראשי הקהילה קבלו טלפון בהול מהעורך דין של הרבי שהמצב אבוד ועומד להיות פה חילול ה' נורא ואיום כאשר אותם נפגעים יספרו אף הם את עדותם וקבל הוראה להכריז שהנאשם מודה באשמתו ולעשות פשרה וקיבל 13 שנים בכלא (פרט חשוב - הרבי הזה היה עדיין רווק). המקרה הזה קיבל סיקור נרחב והישיבה החזירה את האב למשרתו. אז מה יש לכם לומר על לתת לראשי הקהל לטפל בנושא?
תוכן כתב:זאב ערבות כתב:אספר עוד מעשה אחד להמחשת הדברים. ילד כבן 12 בלייקווד סיפר להורים שהרבי שלו מלטף אותו. ההורים פנו להנהלה והכחישה שיש בעיה עם הרבי. ההורים פנו לראשי הקהילה וכיוון שהרבי הוא קרוב משפחה של אחד מהם יצאו אף הם להגנתו. לאחר שסירבו לפטר את הרבי, האב שהיה לו תפקיד בכיר בישיבה החליט לנקוט בהליכים משפטיים ומיד פיטרו אותו ממשרתו. המשפט החל ביום חמישי וביום שני להפתעת הנאשם התביעה הציגה עוד שורת נפגעים שהיתה מוכנה להעיד נגדו. ב12 בצהריים ראשי הקהילה קבלו טלפון בהול מהעורך דין של הרבי שהמצב אבוד ועומד להיות פה חילול ה' נורא ואיום כאשר אותם נפגעים יספרו אף הם את עדותם וקבל הוראה להכריז שהנאשם מודה באשמתו ולעשות פשרה וקיבל 13 שנים בכלא (פרט חשוב - הרבי הזה היה עדיין רווק). המקרה הזה קיבל סיקור נרחב והישיבה החזירה את האב למשרתו. אז מה יש לכם לומר על לתת לראשי הקהל לטפל בנושא?
מכיון שאני מכיר את הסיפור הזה, אז אני יכול לומר שלדעת רבים מדובר פה במסירה למהדרין. ומקומו של אותו אב בשאול תחתית.
תוכן כתב:זאב ערבות כתב:אספר עוד מעשה אחד להמחשת הדברים. ילד כבן 12 בלייקווד סיפר להורים שהרבי שלו מלטף אותו. ההורים פנו להנהלה והכחישה שיש בעיה עם הרבי. ההורים פנו לראשי הקהילה וכיוון שהרבי הוא קרוב משפחה של אחד מהם יצאו אף הם להגנתו. לאחר שסירבו לפטר את הרבי, האב שהיה לו תפקיד בכיר בישיבה החליט לנקוט בהליכים משפטיים ומיד פיטרו אותו ממשרתו. המשפט החל ביום חמישי וביום שני להפתעת הנאשם התביעה הציגה עוד שורת נפגעים שהיתה מוכנה להעיד נגדו. ב12 בצהריים ראשי הקהילה קבלו טלפון בהול מהעורך דין של הרבי שהמצב אבוד ועומד להיות פה חילול ה' נורא ואיום כאשר אותם נפגעים יספרו אף הם את עדותם וקבל הוראה להכריז שהנאשם מודה באשמתו ולעשות פשרה וקיבל 13 שנים בכלא (פרט חשוב - הרבי הזה היה עדיין רווק). המקרה הזה קיבל סיקור נרחב והישיבה החזירה את האב למשרתו. אז מה יש לכם לומר על לתת לראשי הקהל לטפל בנושא?
מכיון שאני מכיר את הסיפור הזה, אז אני יכול לומר שלדעת רבים מדובר פה במסירה למהדרין. ומקומו של אותו אב בשאול תחתית.
שומע ומשמיע כתב:תוכן כתב:זאב ערבות כתב:אספר עוד מעשה אחד להמחשת הדברים. ילד כבן 12 בלייקווד סיפר להורים שהרבי שלו מלטף אותו. ההורים פנו להנהלה והכחישה שיש בעיה עם הרבי. ההורים פנו לראשי הקהילה וכיוון שהרבי הוא קרוב משפחה של אחד מהם יצאו אף הם להגנתו. לאחר שסירבו לפטר את הרבי, האב שהיה לו תפקיד בכיר בישיבה החליט לנקוט בהליכים משפטיים ומיד פיטרו אותו ממשרתו. המשפט החל ביום חמישי וביום שני להפתעת הנאשם התביעה הציגה עוד שורת נפגעים שהיתה מוכנה להעיד נגדו. ב12 בצהריים ראשי הקהילה קבלו טלפון בהול מהעורך דין של הרבי שהמצב אבוד ועומד להיות פה חילול ה' נורא ואיום כאשר אותם נפגעים יספרו אף הם את עדותם וקבל הוראה להכריז שהנאשם מודה באשמתו ולעשות פשרה וקיבל 13 שנים בכלא (פרט חשוב - הרבי הזה היה עדיין רווק). המקרה הזה קיבל סיקור נרחב והישיבה החזירה את האב למשרתו. אז מה יש לכם לומר על לתת לראשי הקהל לטפל בנושא?
מכיון שאני מכיר את הסיפור הזה, אז אני יכול לומר שלדעת רבים מדובר פה במסירה למהדרין. ומקומו של אותו אב בשאול תחתית.
זה לא סותר את מה שהוא טען. הוא רוצה להוכיח שהמערכת לא מטפלת מעצמה, אלא להיפך מגוננת.
זאב ערבות כתב:תוכן כתב:זאב ערבות כתב:אספר עוד מעשה אחד להמחשת הדברים. ילד כבן 12 בלייקווד סיפר להורים שהרבי שלו מלטף אותו. ההורים פנו להנהלה והכחישה שיש בעיה עם הרבי. ההורים פנו לראשי הקהילה וכיוון שהרבי הוא קרוב משפחה של אחד מהם יצאו אף הם להגנתו. לאחר שסירבו לפטר את הרבי, האב שהיה לו תפקיד בכיר בישיבה החליט לנקוט בהליכים משפטיים ומיד פיטרו אותו ממשרתו. המשפט החל ביום חמישי וביום שני להפתעת הנאשם התביעה הציגה עוד שורת נפגעים שהיתה מוכנה להעיד נגדו. ב12 בצהריים ראשי הקהילה קבלו טלפון בהול מהעורך דין של הרבי שהמצב אבוד ועומד להיות פה חילול ה' נורא ואיום כאשר אותם נפגעים יספרו אף הם את עדותם וקבל הוראה להכריז שהנאשם מודה באשמתו ולעשות פשרה וקיבל 13 שנים בכלא (פרט חשוב - הרבי הזה היה עדיין רווק). המקרה הזה קיבל סיקור נרחב והישיבה החזירה את האב למשרתו. אז מה יש לכם לומר על לתת לראשי הקהל לטפל בנושא?
מכיון שאני מכיר את הסיפור הזה, אז אני יכול לומר שלדעת רבים מדובר פה במסירה למהדרין. ומקומו של אותו אב בשאול תחתית.
היא הנותנת "לדעת רבים"! האם דעת רבים קובעת? האם אתה סבור שסתם כך העומדים מאחריו התקפלו? מדוע אם כן קבל האב מחדש את משרתו אם מקומו בשאול תחתית?
תוכן כתב:שומע ומשמיע כתב:תוכן כתב:זאב ערבות כתב:אספר עוד מעשה אחד להמחשת הדברים. ילד כבן 12 בלייקווד סיפר להורים שהרבי שלו מלטף אותו. ההורים פנו להנהלה והכחישה שיש בעיה עם הרבי. ההורים פנו לראשי הקהילה וכיוון שהרבי הוא קרוב משפחה של אחד מהם יצאו אף הם להגנתו. לאחר שסירבו לפטר את הרבי, האב שהיה לו תפקיד בכיר בישיבה החליט לנקוט בהליכים משפטיים ומיד פיטרו אותו ממשרתו. המשפט החל ביום חמישי וביום שני להפתעת הנאשם התביעה הציגה עוד שורת נפגעים שהיתה מוכנה להעיד נגדו. ב12 בצהריים ראשי הקהילה קבלו טלפון בהול מהעורך דין של הרבי שהמצב אבוד ועומד להיות פה חילול ה' נורא ואיום כאשר אותם נפגעים יספרו אף הם את עדותם וקבל הוראה להכריז שהנאשם מודה באשמתו ולעשות פשרה וקיבל 13 שנים בכלא (פרט חשוב - הרבי הזה היה עדיין רווק). המקרה הזה קיבל סיקור נרחב והישיבה החזירה את האב למשרתו. אז מה יש לכם לומר על לתת לראשי הקהל לטפל בנושא?
מכיון שאני מכיר את הסיפור הזה, אז אני יכול לומר שלדעת רבים מדובר פה במסירה למהדרין. ומקומו של אותו אב בשאול תחתית.
זה לא סותר את מה שהוא טען. הוא רוצה להוכיח שהמערכת לא מטפלת מעצמה, אלא להיפך מגוננת.
המערכת גוננה בצדק על בחור שכמעט ולא היה נגדו בדל ראיה. והאברך שרדף אותו ומסר אותו, עשה כן על דעת עצמו, והוא מוסר למהדרין מן המהדרין.
תוכן כתב:זאב ערבות כתב:תוכן כתב:זאב ערבות כתב:אספר עוד מעשה אחד להמחשת הדברים. ילד כבן 12 בלייקווד סיפר להורים שהרבי שלו מלטף אותו. ההורים פנו להנהלה והכחישה שיש בעיה עם הרבי. ההורים פנו לראשי הקהילה וכיוון שהרבי הוא קרוב משפחה של אחד מהם יצאו אף הם להגנתו. לאחר שסירבו לפטר את הרבי, האב שהיה לו תפקיד בכיר בישיבה החליט לנקוט בהליכים משפטיים ומיד פיטרו אותו ממשרתו. המשפט החל ביום חמישי וביום שני להפתעת הנאשם התביעה הציגה עוד שורת נפגעים שהיתה מוכנה להעיד נגדו. ב12 בצהריים ראשי הקהילה קבלו טלפון בהול מהעורך דין של הרבי שהמצב אבוד ועומד להיות פה חילול ה' נורא ואיום כאשר אותם נפגעים יספרו אף הם את עדותם וקבל הוראה להכריז שהנאשם מודה באשמתו ולעשות פשרה וקיבל 13 שנים בכלא (פרט חשוב - הרבי הזה היה עדיין רווק). המקרה הזה קיבל סיקור נרחב והישיבה החזירה את האב למשרתו. אז מה יש לכם לומר על לתת לראשי הקהל לטפל בנושא?
מכיון שאני מכיר את הסיפור הזה, אז אני יכול לומר שלדעת רבים מדובר פה במסירה למהדרין. ומקומו של אותו אב בשאול תחתית.
היא הנותנת "לדעת רבים"! האם דעת רבים קובעת? האם אתה סבור שסתם כך העומדים מאחריו התקפלו? מדוע אם כן קבל האב מחדש את משרתו אם מקומו בשאול תחתית?
אין היום אפשרות למשפט צודק בכל הקשור לתחום הזה. התקפלו כי בכל מקרה הוא היה נכנס לבית סוהר להרבה שנים, אז העדיפו לצאת עם כמה שפחות הפסדים.
אוצר החכמה כתב:כלומר אתה טוען שמערכת המשפט, המשטרה התביעה ובית המשפט בארה"ב מאד לא אמינים.
מעניין. אני חושב שכאן בארץ, אע"פ שבתחומים אחרים אין לציבור הרבה אמון במערכת המשפט, בתחום הספציפי הזה (כלומר פגיעה בילדים) אנשים מעריכים שהמערכת מגיעה פחות או יותר לחקר האמת.
זאב ערבות כתב:אראל כתב:אך פליאה אחת שלא נפתרה כראוי...., וזועקת עד לב השמים....
למה ולמה, כל השקצים, הפסולת, והנושרים ממחנינו, ה'מכם ובכם', ה'מהרסיך ומחריביך'... כולם כאחד נתלים על אילן ה'פגיעה' הזה, וניגון ה'פוגעים תחת השטיח' בפיהם, ומוצאים בכך הצדקה לכל מעשיהם הנלוזים והמתועבים, כולל מסירות, האשמות, השמצות עלילות ובלבולים, וצרות צרורות, נחלי נהרות דמעות, שכבר גרמו והביאו על אחב"י בכל מקומות מושבותיהם, ועוד ידם נטויה רח"ל ......, וד"ל וד"ל.....
מי חכם יגיד פשר דבר?מעיין כתב:בין הסיבות שהדברים נסתרים תחת השטיח, והפוגעים עושים את שלהם ואין מתפרסמים גם מהיודעים ממעשיות ומאנשים בעלי מעשה רשע, הוא אי הבקיאות בגדרי ההלכה, בענין מסירה לרשיות, וכיון שהרשיות מחמירות בזה בהפלגה, ואין מענישים בזה כפי גדרי ההלכה, וגם דרכם נסתרה בגביית העדות ועוד ועוד, וגם אין לעיניהם בעיקר תכלית העתיד שלא יזוקו הקטינים, רק ענישה למפרע למען ישמעו וייראו ולעשות להם שם, ולהבאיש ריח כידוע ליודעים, ונגד זה גדרי התורה ודעת תורה בזה שונים, ואף שבענין זה יש שכתבו דיתכן לענוש גם ע"פ אומדנא, כיון שהם דברים שבצנעה והדברים עתיקים, וגם ניתן להרבות בעונש ובי"ד מכין ועונשין שלא מן הדין, מ"מ ליהוי ידוע שכבר נמצאו וכבר היו, וגם בגוים כן הן פני הדברים והדברים מפורסמים בכתבי עת, שהרשיעו חפים מפשע ע"פ עדות בעלי דין, ואחר כך הוברר שלא דובים ולא יער, ורק נקמה מאת תלמיד מר שבא לנקום ברבו או במנהל אחר שנים רבות מחמת התמרמרות, ואולי אם הי' הרשיות נותנים רשות לאנשי הקהלה ולהעומדים בראשה, כמו שהי' בזמן ועד ארבע ארצות, לדון ולקנוס לעצמם בתוככי הקהלה, ויהיו המענישים אנשי שם, נבחרים ברוב קולות מאנשי הקהלה ידועים ומפורסמים לאנשי שם שאימתם על הצבור, אולי הי' פני הדברים שונים.
תראו איך התהפכו היוצרות, מפתיחת האשכול שנושאו כיצד לחנך ילדים להגן על עצמם מתקיפות כעת מנסים להגן על התוקפים ע"י הטיעונים הידועים שהרשויות מחמירות... ואין מענישים לפי גדרי ההלכה... ולהבאיש ריח... מסירות, האשמות, השמצות, עלילות... ולבסוף מציעים שאנשי הקהילה והעומדים בראשה יקבלו רשות לדון ולקנוס!
חבל להאריך אך אנשי הקהילות והעומדים בראשם כבר הוכיחו את אזלת ידם ותמיד מצדיקים את עושי הנבלה. אולי תביאו דוגמא אחת שאותם "צדיקים" הוקעו ע"י ראשי הקהילה - כלומר שמצאו שמעשיהם פסולים? ?
אראל כתב:זאב ערבות כתב:אראל כתב:אך פליאה אחת שלא נפתרה כראוי...., וזועקת עד לב השמים....
למה ולמה, כל השקצים, הפסולת, והנושרים ממחנינו, ה'מכם ובכם', ה'מהרסיך ומחריביך'... כולם כאחד נתלים על אילן ה'פגיעה' הזה, וניגון ה'פוגעים תחת השטיח' בפיהם, ומוצאים בכך הצדקה לכל מעשיהם הנלוזים והמתועבים, כולל מסירות, האשמות, השמצות עלילות ובלבולים, וצרות צרורות, נחלי נהרות דמעות, שכבר גרמו והביאו על אחב"י בכל מקומות מושבותיהם, ועוד ידם נטויה רח"ל ......, וד"ל וד"ל.....
מי חכם יגיד פשר דבר?מעיין כתב:בין הסיבות שהדברים נסתרים תחת השטיח, והפוגעים עושים את שלהם ואין מתפרסמים גם מהיודעים ממעשיות ומאנשים בעלי מעשה רשע, הוא אי הבקיאות בגדרי ההלכה, בענין מסירה לרשיות, וכיון שהרשיות מחמירות בזה בהפלגה, ואין מענישים בזה כפי גדרי ההלכה, וגם דרכם נסתרה בגביית העדות ועוד ועוד, וגם אין לעיניהם בעיקר תכלית העתיד שלא יזוקו הקטינים, רק ענישה למפרע למען ישמעו וייראו ולעשות להם שם, ולהבאיש ריח כידוע ליודעים, ונגד זה גדרי התורה ודעת תורה בזה שונים, ואף שבענין זה יש שכתבו דיתכן לענוש גם ע"פ אומדנא, כיון שהם דברים שבצנעה והדברים עתיקים, וגם ניתן להרבות בעונש ובי"ד מכין ועונשין שלא מן הדין, מ"מ ליהוי ידוע שכבר נמצאו וכבר היו, וגם בגוים כן הן פני הדברים והדברים מפורסמים בכתבי עת, שהרשיעו חפים מפשע ע"פ עדות בעלי דין, ואחר כך הוברר שלא דובים ולא יער, ורק נקמה מאת תלמיד מר שבא לנקום ברבו או במנהל אחר שנים רבות מחמת התמרמרות, ואולי אם הי' הרשיות נותנים רשות לאנשי הקהלה ולהעומדים בראשה, כמו שהי' בזמן ועד ארבע ארצות, לדון ולקנוס לעצמם בתוככי הקהלה, ויהיו המענישים אנשי שם, נבחרים ברוב קולות מאנשי הקהלה ידועים ומפורסמים לאנשי שם שאימתם על הצבור, אולי הי' פני הדברים שונים.
תראו איך התהפכו היוצרות, מפתיחת האשכול שנושאו כיצד לחנך ילדים להגן על עצמם מתקיפות כעת מנסים להגן על התוקפים ע"י הטיעונים הידועים שהרשויות מחמירות... ואין מענישים לפי גדרי ההלכה... ולהבאיש ריח... מסירות, האשמות, השמצות, עלילות... ולבסוף מציעים שאנשי הקהילה והעומדים בראשה יקבלו רשות לדון ולקנוס!
חבל להאריך אך אנשי הקהילות והעומדים בראשם כבר הוכיחו את אזלת ידם ותמיד מצדיקים את עושי הנבלה. אולי תביאו דוגמא אחת שאותם "צדיקים" הוקעו ע"י ראשי הקהילה - כלומר שמצאו שמעשיהם פסולים? ?
הרב זאב היקר
לא הודיעו לך הכל ..... יודע אני איך שבימים מקדם [כונתי מלפני כעשרים-שלשים שנה, כשעדיין לא הי' העולם כ"כ 'פתוח'], עשו שפטים בחברה הללו...., וכמובן, בצינעא....
מעיין כתב:איני נכנס לגדרי הלכה, ובדיני מוסר, ואת"ל שמותר ומחוייב, [וכבר נדפס ע"ז תשובה מגדולי ירושלים, ריש"א והביא דברי הראשונים מענין ראבר"ש, ומ"מ כתב שם והעיר דיש לוודאי שברור ולא שיהי' קרבן לנקמה], מ"מ להרגש האדם, כשרואין שהרשיות מענישים לגוזמאות של שנים בסוהר, [ק"ב במספר] ולא מענישים לדוגמא לחמש שנים, ואח"כ לאסור עליו בחומר מגע עם קטינים, [ואם הרשיות רוצין וודאי שיכולין לוודא שאכן מקיימים אזהרתיהם], אז כשאחר כך יש חשד על אדם, המציאות היא שזה גורם שלא ימסרו לרשיות.
וכדברי אראל, בשנים שעברו, הי' אנשים ידועים בקהלה שהי' מטפלים בזה, והי' מצליפים באיש כזה מכות שהי' ברצח בעצמותיו, ותורה נקנית בסימנין שעל גופו, והועיל. ובגלל ענין המסירות על הכאות, ופחד מהרשיות, פרצו הפוגעים, והמסירות החלו על ענין הפוגעים, וכשהרשיות לוקחים הדברים בידם הקלקול לפעמים מרובה על התיקון, וזה סיבה שהעסקנים הם נגד זה... וזה גורם במישרים ובעקיפין, שהרשיות [בארה"ב בנוא יארק (לע"ע לא הגיע הגזירה בלייקווד) ובקאנאדא בלונדון ובאה"ק] יתערבו במערכת החינוך, וינתבו לנו הדרך נחשוב בה ולעצב את הקולטור שלנו, יאנסו ללמוד דברים מתועבים ושילדינו יבינו שעבירות חמורות מותרים לכתחילה כשהיא ברצון בין הקטינים, ונגיעה בעלמא בין רב לתלמיד ללטף אותו ולהראות לו חיבה השמר והזהר, סחור לכרמא לא תקרב.
וכבר יצוייר בעולם שאנו חיים, שאם ח"ו יהי' מלמד שיראה סרטון מתועב לבכירי תלמידיו, סרטון המציג את כל הסוטים הכותבים כתובה לזכרים, ונשים המסוללות, וכו' וכו' בעין טובה כל שהיא במסגרת החוק, וההנהלה יפטרו אותו ממשמרתו בעבור זה, והרשיות ייודעו להם מזה, יסגירו את התלמוד תורה, כי הלא המלמד לא פגע בידיו בתלמידו, רק בנפשם וברוחם, ולפי דעת הרשיות אדרבה מצוה קעביד לפתח את לבבם לדעת את העולם.
ומענין נאמנות הרשיות אנו עדים ורואים בענין אחר, איך שהרשיות מעלילים על ענין הזנחה ואלימות של הורי משפחה, ולפעמים בחשד כל שהוא, לוקחים את כל הילדים לתחקירים, וכמה פעמים על בלבול שוא מעוררים טראמא לכל הילדים, ושוברים את כל המשפחה, והדברים ידועים לעסקנים, באופן שהצבור שלנו, רואים את הרשיות שפועלים בכמה פעמים נגד טובת הילדים, ואינם לוקחים את ענין הדת של המשפחה בחשבון. כיון שהם אינם אנשי דת, ולדעתם יש להפריד את הדת מהחוק, ולכן לכמה ליברלים השונאים את הדת כשיש להם פתח להכנס למחנינו, פועלים בנגיעה לתקן את הדת כפי ראות עיניהם, והדברים ידועים ומפורסמים.
זאב ערבות כתב:ישראליק כתב:אני דן רובם של הכותבים באשכול זו לכף זכות שאינם יודעים החורבן והשואה שקורה בגוף ונפש של ילד/ילדה/נער/נערה שנפגע שמלוה אותן עד בית עולמם, בעיתם או ח"ו באחישנה
הרוצח שהרג את הילד היקר לייבלה קלעצקי ע"ה הי"ד כולם מבינים שצריך להיות תחת נעל ובריח למשך ימי חייו, אבל לייבלה מיד כשנפטר הפסיק לסבול, משא"כ מי שנפגע ועדיין חי סובל כל ימי חייו! וכל שכן שהפוגע צריך להיאסר אחת ולתמיד שלא יהי' לו הזדמנות אחרת
ייש"כ, יפה אמרת ולך תאמר זאת למלמדי הזכות לעיל שאומרים שצריך להשאיר זאת לאנ"ש לעשות משפט דין וצדק עם הסוטים. כנראה שהם לא פגשו מעודם אדם שנפגע להיווכח מה עובר עליהם ואם ח"ו היה קורה באנשים הקרובים אליהם היו מדברים אחרת והיו דורשים 1000 שנה בכלא.
וְאִישׁ אֲשֶׁר-יִקַּח אֶת-אֲחֹתוֹ בַּת-אָבִיו אוֹ בַת-אִמּוֹ וְרָאָה אֶת-עֶרְוָתָהּ וְהִיא-תִרְאֶה אֶת-עֶרְוָתוֹ, חֶסֶד הוּא--וְנִכְרְתוּ, לְעֵינֵי בְּנֵי עַמָּם.
אראל כתב:בארה"ב נידון איש חרדי אדם טוב וישר, אשר אני מכירו היטב על מאסר ל107 שנים!!!
בגלל מסירה ועלילה שפילה ע"י חברה מוסרים מכת ה'נושרים' שקצים ומנוולים
עונש חמור, שלא נשמע כמוהו אפילו על רוצחים וטרוריסטים כבין לאדין או סאדאם חוסעין
ומאי חזית דדמך סומק טפי?
מעיין כתב:בענין דיווח לרשיות אעתיק סוף דבר מתשובת הרב ר' יהודה סילמאן רב דקהל רמת אלחנן ב"ב בישורון שם, שהפליא למצות תוכן העניןדינים העולים
א לענין לפטרו מעבודה בזה קי"ל זה כדעת השו"מ שסגי ביצא עליו שם רע דיש לחוש מספק ונ' דבכה"ג שיש רגלים לדבר אפשר לפטרו באמצע השנה וגם אין מגיע לו פיצויים
ב ולענין למוסרו לשלטון הרי אם המצב שסגי בפיטורים ואין לחוש שימשיך לפגוע יש לעשות כן ולא למוסרו
ג אבל אם יש חשש שהפגיעות ימשכו הרי עכ"פ משום לאפרושי מאיסורא אפשר לדווח ואף שאם אין זה ג"ע ממש אין בזה דין רודף אבל הרי בזמנינו בין כך אין במאסר שלהם דין פ"נ ואפשר לעשות כן
ד ומיהו אין למסור ההחלטה בזה לכל אדם אלא כמ"ש רש"ל לדיין או לאדם חשוב
ה וכל שהדברים נראים יש לעשות כן גם ע"פ עדות קטנים או הוכחות אחרות המעוררות חשד סביר וכמו הקלטות מכתבים או בדיקה בפוליגרף ובלא"ה בדרך כלל אם לא תהא הוכחה גם בדיניהם לא יענש ולענין זה א"צ הוכחה גמורה
ו ואמנם אם החשוד מוכן לקבל טיפול שיגמול אותו ובכלל זה גם טיפול פסיכולוגי וגם לפי הצורך תרופות שידכאו אצלו את היצר אם הדבר נראה לפי ראות עיני הדיין שיעשה מה שהבטיח ולפעמים לפי ראות עיניו בערבויות מתאימות יש להעדיף דרך זו על דיווח ובתנאי שעכ"פ יפסיק עבודתו
ז ובחו"ל במקום ששייך דינא דמלכותא ישנה סיבה נוספת להקל
ח ומן הראוי לקבוע דיין או ב"ד קבוע שיחליט בכל הנ"ל ולבחור לצורך זה אנשים עם נסיון בבעיות אלו מפני חשיבות הנושא הדורשת התמחות מיוחדת
------
והנה הרבה פעמים הפוגעים לא פגעו רק באם הי' להם גישה לילדים באופן קבוע, במסגרת עבודתם כמלמדים וכדומה, או כמטפלים בתלמידות 'טערעפיסט', ולעסקנים היודעים בטיב הדברים ניתן לפעמים להבחין שבהעביר את המלמד ממשמרתו, או האיש מעיסוקו, אין עכשיו החשש על העתיד, ובאופן זה הענישה הוא רק למפרע באופן עונש, והרשיות אינן מבחינין בזה כלל, וגם בכגון זה דנין לשנים מוגזמים של מאסר, וכל המסירה והענישה היא תחת מסוה שלא יזיק לצבור, באופן שכולם יודעים שהאיש במצב כזה אין מסוכן כלל לצבור, והמדווחים הם רק מאנשים שכואב להם מה שעשו לקרובם, והם גואלי הדם, ועושים זה בדרך נקמה והשמצה, ולפעמים תחת מסוה שאנשים אחרים או הצבור הכללי ישמע וייראו.
ובודאי שלפעמים שונים פני הדברים, באב שמעלל בילדיו, או המפורסם שמעלל בילדים ואורב אחריהם, ולא מועיל התראות ופרסום, כנידון השאלה בישורון, ואז כתורה יעשו ע"פ שאלת חכמי התורה ולא דעת בעל הבית.
הוי רעי ישראל אשר היו רעים אותם הלוא הצאן ירעו הרעים, את החלב תאכלו ואת הצמר תלבשו הבריאה תזבחו הצאן לא תרעו,את הנחלות לא חזקתם ואת החולה לא רפאתם ולנשברת לא חבשתם ואת הנדחת לא השבתם ואת האבדת לא בקשתם ובחזקה רדיתם אתם ובפרך, ותפוצינה מבלי רעה ותהיינה לאכלה לכל חית השדה ותפוצינה, ישגו צאני בכל ההרים ועל כל גבעה רמה ועל כל פני הארץ נפצו צאני ואין דורש ואין מבקש.
מעיין כתב:וודאי שהרבנים צריכים להיות אנשים שמתמחים בנושא על כל השלכותיה ויודעים היטיב את התוצאות מהתעללות ושזה מזיק לנפגעים לאורך חייהם בגשם וברוח כידוע ליודעים, מ"מ מה שכבודו כתב שדוקא שיהי' לו ל"ע בן או בת שנפגע ודוקא אז יהי' לו השיקול הנכון בנושא, זה כמדומה הפרזה, ונובע קצת משיקול דעת הרווח כהיום של מאי אהני ליה רבנן, עיין באמונה ובטחון לחזון איש, ואטו הרשיות והמטפלים עצמם הם דוקא אנשים שהי' להם פיגועים בעצמם או במשפחתם, או הם אנשים שעסקו וחקרו נושא זה מכל הכיוונים, וכמו שבתחום הרפואה יש רבנים ידועים בעלי שם, שמתעסקים ומתמחים בנושא, ויש להם יד ושם ושייכות עם אנשי מקצוע בנושאים אלו, אף שלאו דוקא שיש להם חולה במשפחתם, או וכן הרבנים שעוסקים בתחום ההפרי', הוא לאו דוקא אלו שציפו לבנים הרבה שנים, כן הדבר הזה.
אראל כתב:בארה"ב נידון איש חרדי אדם טוב וישר, אשר אני מכירו היטב על מאסר ל107 שנים!!!
בגלל מסירה ועלילה שפילה ע"י חברה מוסרים מכת ה'נושרים' שקצים ומנוולים
עונש חמור, שלא נשמע כמוהו אפילו על רוצחים וטרוריסטים כבין לאדין או סאדאם חוסעין
ומאי חזית דדמך סומק טפי?
אישצפת כתב:אראל כתב:בארה"ב נידון איש חרדי אדם טוב וישר, אשר אני מכירו היטב על מאסר ל107 שנים!!!
בגלל מסירה ועלילה שפילה ע"י חברה מוסרים מכת ה'נושרים' שקצים ומנוולים
עונש חמור, שלא נשמע כמוהו אפילו על רוצחים וטרוריסטים כבין לאדין או סאדאם חוסעין
ומאי חזית דדמך סומק טפי?
אני לא מכיר את המקרה ספייציפית.
האם זה שכבודו מכיר אותו כאדם חרדי טוב וישר זה אומר שהוא לא פגע.
לצערי יצא לי להכיר דמויות מוערכות מאוד כלפי חוץ שבחלום הכי שחור לא יכולתי לדמיין שיעשו מעשה נבלה שכזה, והנה נתברר שהם עשו אותו לא פעם ולא פעמיים ובאכזריות שלא היתה מביישת נאצי...
יתירה מזאת יש אמנם הבדלים ברמות הפגיעה. אבל מי שעבר או עברה פגיעה קשה או שהופך להיות שק חבטות ופירצה קוראת לכל סוטה או שלא מוכן/ה להתחתן וגם כאשר מחליטים שהם בשלים להתחתן בהרבה מקרים היו צריכים לעבור טיפולי פוריות כדי להיפקד, ויש גם כאלו שהפכו לחברים בקהילה השפלה שמתגאה בחולים שלה. וישנם כאלו שהפכו בעצמם להיות תוקפים.
כך שזו לא שאלה של מאי חזית.
כי אתה מונע את הכדור שלג להתגלגל ולפגוע בקרבנות נוספים.
מעיין כתב:וודאי שהרבנים (אדמורי"ם ... אם היא רב ודעתו דעת תורה... ומנהיג את הצבור מכיוון זה... או מפנה לרבנים ועסקנים שמתחים בנושא... ולא מייעץ מרוח הקודש...והרגש של ירושה מאבותיו...) צריכים להיות אנשים שמתמחים בנושא על כל השלכותיה ויודעים היטיב את התוצאות מהתעללות ושזה מזיק לנפגעים לאורך חייהם בגשם וברוח כידוע ליודעים, וגם בעלי דעת ויר"ש, באופן שלא ייעצו רק אם יודעים מה שמייעצים, מ"מ מה שכבודו כתב שדוקא שיהי' לו ל"ע בן או בת שנפגע ודוקא אז יהי' לו השיקול הנכון בנושא, זה כמדומה הפרזה, ונובע קצת משיקול דעת הרווח כהיום של מאי אהני ליה רבנן, עיין באמונה ובטחון לחזון איש, ואטו הרשיות והמטפלים מטעם הרשיות האם הם דוקא אנשים שהי' להם פיגועים בעצמם או במשפחתם, או הם אנשים שעסקו וחקרו נושא זה מכל הכיוונים...
וכמו שבתחום הרפואה יש רבנים ידועים בעלי שם, שמתעסקים ומתמחים בנושא, ויש להם יד ושם ושייכות עם אנשי מקצוע בנושאים אלו, אף שלאו דוקא שיש להם חולה במשפחתם, וכן הרבנים שעוסקים בתחום ההפרי', הוא לאו דוקא אלו שציפו לבנים הרבה שנים, כן הדבר הזה.
ואנו מאמינים בני מאמינים, ר' מאיר אומר כל הלומד תורה לשמה זוכה לדברים הרבה, ונהנין ממנו עצה ותושי'...
וזה שיש אדמורי"ם וגם רע-בנים שבעון הדור פוסחים על ראשי עם קודש, וכל מה דעבדו לגרמיהו עבדו, וע"ז צווח יחזקאלהוי רעי ישראל אשר היו רעים אותם הלוא הצאן ירעו הרעים, את החלב תאכלו ואת הצמר תלבשו הבריאה תזבחו הצאן לא תרעו,את הנחלות לא חזקתם ואת החולה לא רפאתם ולנשברת לא חבשתם ואת הנדחת לא השבתם ואת האבדת לא בקשתם ובחזקה רדיתם אתם ובפרך, ותפוצינה מבלי רעה ותהיינה לאכלה לכל חית השדה ותפוצינה, ישגו צאני בכל ההרים ועל כל גבעה רמה ועל כל פני הארץ נפצו צאני ואין דורש ואין מבקש.
וזה נוגע גם לדברים אחרים... וכבר המליצו על זה דור דור ודור-שוא...
אבל גם בדור הזה לא אלמן ישראל, ואם רוצה לדעת מה עליו לעשות, יכול לברר אצל מכיריו רב שיפסוק את הנכון ע"פ דעת תורה גם בנושא כאוב זה...
מעיין כתב:לרבינו זאב
מענין דיווח הרופאים נדבר מאלימות הכאה
ע"פ תורה חושך שבטו שונא בנו, ומצד ההלכה באופן חינוך גם אם מת על ידו 'פטור' וכי יזיד וכו' יצא אב שרדה בבנו, ואף שאפשר שאין זה פטור ומותר
ואין צריך לפרש שאין זה מכשיר אלימות בזדון באופן התעללות
אבל כהיום אם אב הכה את בנו גם שלא באופן כעס, אם באיזה סיבה נפל ונשברה ידו, או איזה היזק כל שהוא... אף רק באומדנא...
הרופא ידווח ע"ז והרשיות יקחו ממנו את כל הילדים... לתחקירים... ואם מוצאים שאמת נכון הדבר יש חשד... הילדים מקומם יהיו להתגולל בבתים אחרים... וקלקולם יתר על תיקונם... הרבה פעמים... ביודעי ומכירי בהמשרד של ACS - ולא הבאתי זה אלא להראות צד אחר של המטבע ושיש גם מציאות כזה
ומ"מ כבודו כבעל לרופאת ואומר ששאל בדעת תורה, אכן יעשה כפי מה שהורו לו הרבנים.
מענה איש כתב:ר' זאב תרפה
א''א לשמוע כ''כ הרבה זוועות ביום אחד
זאב ערבות כתב:מענה איש כתב:ר' זאב תרפה
א''א לשמוע כ''כ הרבה זוועות ביום אחד
הקדמתי שזו מנה האחרונה לקינוח ורק על קצה המזלג, וכן הזהרתי אתכם שיש באמתחתי סיפורים... ואולי טוב להזדעזע ואולי זה יגרום איזה תזוזה משמעותית לעשות משהו קונקרטי כיוון שהגיעו מים עד נפש.
אש משמים כתב:זאב ערבות כתב:מענה איש כתב:ר' זאב תרפה
א''א לשמוע כ''כ הרבה זוועות ביום אחד
הקדמתי שזו מנה האחרונה לקינוח ורק על קצה המזלג, וכן הזהרתי אתכם שיש באמתחתי סיפורים... ואולי טוב להזדעזע ואולי זה יגרום איזה תזוזה משמעותית לעשות משהו קונקרטי כיוון שהגיעו מים עד נפש.
נורא ואיום!
(אולי המשפחה כעסה על הילדה כי חשבה שהיא אשמה שגרמה לגיסה את חטאו וכדומה אך בכל אופן זהו סיפור נוראי)
נראה שדבר אחד מוסכם על כולם כאן, שהנושא חשוב מאוד מסובך ולא תמיד פתיר בצורה שווה ועל כן כל העוסק בנידון זה יזהר לנפשו עד מאוד שלא ימית אסון עד כדי איבוד נפש מישראל.
דרומי כתב:צירוף של יותר מידי מקרים מזעזעים בציבור החרדי מתחיל להזכיר אתר ידוע...
ה' ירחם.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 170 אורחים