מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
אש משמים
הודעות: 1726
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי אש משמים » ד' נובמבר 13, 2019 3:18 pm

חיימשה כתב:א. אני חלוק על ההנחה הבסיסית.

כד הוינא טליא היה המלמד בחיידר עונה על כגון דא:
מניין שאסור להיכנס לביהכנ''ס כשאני אוחז בידי בזנבותיהם של עשרה חתולים שחורים?
יש אינספור הוכחות לכך שהתורה דורשת קודם כל דרך ארץ בסיסית.
אנקוט בדוגמא בסיסית. מי שמשלם רעה תחת טובה, גם אם יהיו בידיו מליארדים של עניות אמן, איננו מעובדי ד', גם אם אין ע''ז לאו מפורש. ראה למשל אוחה''ק בפרשתנו בענין טענת אבימלך לאברהם.
הקב''ה בחר באבות כי הם הלכו בדרך טובים, ולא כי הם דקדקו בהלכה.

כאשר אדם נמצא בחתונה ומוצא את עצמו פתאום בגן חיות, עד שהוא מתבייש לשהות במקום, זהו היפך התורה וא''צ לזה שום הוכחה.

על איזו הנחה אתה חולק?
נעלמה מעיני המלמד שלך ההלכה שיש להסיר המפריעים לכוונה בתפילה קודם לה.
אם החלטת שהיפך התורה דבר מסוים ואי"צ לכך ראיה. איך אני אמור לענות לך??

עולמינו מלא באנשים שלב כל אחד סולד מדבר מסוים ובטוח הוא בליבו כי זהו היפך התורה ואין צריך להוכיח את זה. אז מה? אני מחויב לגחמותיהם? התורה הופכת להיות הרגשות ברורות של כל חובש כיפה ללא שום ראיה? אתה יודע עד לאן אפשר להגיע אם טענה כמו שלך?
אתה יכול להסביר לאנשים איך זה מוסרי לקחת כבש ולהורגו על לא עוול בכפיו ע"מ למלא איזה תאווה בהמית של אדם אחד? אז מה? נפסיק לאכול בשר?

גבולות האסור של העולם צריכות להיות מבוססות על ספר החוקים המוסרי ביותר והוא ספר התורה שבידינו. כל הבא לאסור דבר ולו הקטן ביותר מעבר למופיע בה, עליו מוטלת הראיה. לא ההרגשה! אך ורק הראיה!

יש מושג של גזירות חז"ל וכדומה שהוסיפו סייג לתורה אך בימינו 'אין גוזרים גזירות מדעתינו' ואין לנו אלא דברי התורה וחז"ל הק'.

חיימשה
הודעות: 1709
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי חיימשה » ד' נובמבר 13, 2019 4:05 pm

מה שנאמר בתורה אסור או מותר אינו נכנס בגדר שום ויכוח.
אבל מהו ''נבל ברשות התורה'', או מותר או אסור לא כן?

מה שלא נאמר בתורה, ע''ז נאמר בראשונים אין ספור פעמים שתכלית התורה והמצוות היא לעדן לקדש ולהיטיב את האדם.

כל מה שלאדם מהשורה נראה רחוק מהתכלית הנ''ל הוא מוקצה מחמת מיאוס לבן תורה.

יש שור בר ויש בן תרבות. אם יבוא מישהו ויגדיר שהפקר הוא תרבות אין שומעין לו.

[בעצם אפשר לשאול ע''ז גופא, מהו מחמת מיאוס. יש אנשים ששוחים בבוץ ובמיאוס וזה עבורם כמעדנים...]

ראה גמרא חגיגה דף ה, שמצרף נחושת ובורסקי פטורים מן העליה לרגל מפני שאינם יכולים לעלות עם כל ישראל מפני ריחם הרע...
לגמרא פשוט שמי שריחו רע אינו יכול לעלות עם כולם, לזה כלל לא מחפשים ראיה!
נערך לאחרונה על ידי חיימשה ב ד' נובמבר 13, 2019 4:34 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

זאב ערבות
הודעות: 3365
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי זאב ערבות » ד' נובמבר 13, 2019 4:30 pm

חיימשה כתב:כל מה שלאדם מהשורה נראה רחוק מזה הוא מוקצה מחמת מיאוס לבן תורה.

אתה מוכן להגדיר מהו אדם מהשורה?

חיימשה
הודעות: 1709
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי חיימשה » ד' נובמבר 13, 2019 4:35 pm

כל מי שאינו זקוק להגדרה זו, הוא אדם מן השורה...

זאב ערבות
הודעות: 3365
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי זאב ערבות » ד' נובמבר 13, 2019 4:56 pm

תשובה שנונה... ולי נראה ש"המצווה טענץ" שלא נאמר בתורה,לא עומדת בקריטריון של "לעדן לקדש ולהיטיב את האדם".
כלומר לכל אחד ולכל קבוצה יש את ההגדרה שלהם לאדם מן השורה, וכל מי שאינו נוהג כמוהם נחשב שלא מן השורה, או במלים אחרות לא מחוגים שלנו, אז לאחד הריקודים והמוסיקה של חוג מסויים נראה בהמי, ולשני המצוה טענץ נראה חוסר צניעותי וכן הלאה.

הרואה
הודעות: 1466
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי הרואה » ד' נובמבר 13, 2019 5:06 pm

מוסיקה זו שפה לכל דבר.
השאלה מה אומרים בשפה הזו. אין לי בעיה שמישהו ידבר באנגלית או ברוסית, השאלה מה הוא אומר.
אותו הדבר אני לא חושב שיש בעיה במוסיקת רוק או היפ הופ, השאלה מה התוכן.
כמובן שיש 'שפות' במוסיקה שהם יותר קרובות לפריקת עול או ליצר הרע, אבל גם בהם הבעיה היא בסופו של דבר לא בשפה אלא בתוכן.
יש שירים שמשמעותם בתרגום חפשי הוא 'אכול ושתה כי מחר נמות', ויש שירים חסידיים שורשיים שמשמעותם 'אוי כמה שאני מתוק', יש שירים שמשמעותם 'הריני מתחכם' וכן הלאה.
כמובן התוכן הוא לא רק המילים והמנגינה אלא לא פחות מזה העיבוד והביצוע.
למשל השיר 'בס קול' שהיה ב4 שנים האחרונות להיט חתונות ענק, המסר שלו לא כל כך חיובי, וכל שכן 'בן פייגא', אלו דוגמאות קיצוניות, אבל גם שירים אחרים לא רחוקים משם.

סגי נהור
הודעות: 3663
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי סגי נהור » ד' נובמבר 13, 2019 5:27 pm

דברי אמת, אלא שחשוב לשים לב שהתוכן המוזיקלי הוא לא חד משמעי כמו התוכן המילולי. זאת 'תנועה' לכיוון מסוים, אבל בהקשרים שונים היא תתפרש בדרכים שונות. ניגון שתוכנו 'אני מצפצף על...' יכול להיות בהקשר מסוים (כגון אצל בחורי ישיבה...) צפצוף על הקב"ה והתורה, ובהקשר אחר (כגון אצל זמר בעל תשובה) - אני מצפצף על היצר הרע ועל המוסכמות של העולם הזה ודבק רק בה'. כמובן לכל זה צריך אוזניים מאוד קשובות...

חיימשה
הודעות: 1709
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי חיימשה » ד' נובמבר 13, 2019 5:31 pm

זאב ערבות כתב:
חיימשה כתב:
זאב ערבות כתב:
חיימשה כתב:כל מה שלאדם מהשורה נראה רחוק מזה הוא מוקצה מחמת מיאוס לבן תורה.

אתה מוכן להגדיר מהו אדם מהשורה?

כל מי שאינו זקוק להגדרה זו, הוא אדם מן השורה...

תשובה שנונה... ולי נראה ש"המצווה טענץ" שלא נאמר בתורה,לא עומדת בקריטריון של "לעדן לקדש ולהיטיב את האדם".
כלומר לכל אחד ולכל קבוצה יש את ההגדרה שלהם לאדם מן השורה, וכל מי שאינו נוהג כמוהם נחשב שלא מן השורה, או במלים אחרות לא מחוגים שלנו, אז לאחד הריקודים והמוסיקה של חוג מסויים נראה בהמי, ולשני המצוה טענץ נראה חוסר צניעותי וכן הלאה.

במחכ"ת, כבר כתבו למעלה.
כל ישיבה, אם יכנס אחד מגדולי הדור לא ימשיכו בהתבהמות הזו, מה שאומר שאין כאן ספק.
את המצוה טאנץ הכנסת 'למען הכייף' , וע"כ אני לא אקלקל לך.

זאב ערבות
הודעות: 3365
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי זאב ערבות » ד' נובמבר 13, 2019 5:33 pm

הרואה כתב:מוסיקה זו שפה לכל דבר.
השאלה מה אומרים בשפה הזו. אין לי בעיה שמישהו ידבר באנגלית או ברוסית, השאלה מה הוא אומר.
אותו הדבר אני לא חושב שיש בעיה במוסיקת רוק או היפ הופ, השאלה מה התוכן.
כמובן שיש 'שפות' במוסיקה שהם יותר קרובות לפריקת עול או ליצר הרע, אבל גם בהם הבעיה היא בסופו של דבר לא בשפה אלא בתוכן.
יש שירים שמשמעותם בתרגום חפשי הוא 'אכול ושתה כי מחר נמות', ויש שירים חסידיים שורשיים שמשמעותם 'אוי כמה שאני מתוק', יש שירים שמשמעותם 'הריני מתחכם' וכן הלאה.
כמובן התוכן הוא לא רק המילים והמנגינה אלא לא פחות מזה העיבוד והביצוע.
למשל השיר 'בס קול' שהיה ב4 שנים האחרונות להיט חתונות ענק, המסר שלו לא כל כך חיובי, וכל שכן 'בן פייגא', אלו דוגמאות קיצוניות, אבל גם שירים אחרים לא רחוקים משם.

יפה. יש להבדיל בין המילים לבין המנגינה ויש הבדל תהומי ביניהם. כמובן אם המלים באות מאדם הרחוק מתורה, יש לפסול אותם כמו שלא תכניסו ספר דברי תורה שנכתב ע"י חילוני לבית המדרש, הבעיה היא לכאורה במנגינות וכאן קשה יותר לקבוע עובדות כיוון שכידוע וכפי שכבר העירו כאן, הרבה לחנים ומנגינות עברו הכשר במשך הדורות וקשה לדעת מה המקור שלהם וספק עם מישהו יזהה היום מנגינות שהיו מקובלות בחתונות לפני אלפיים או אלף שנים. השאלה היותר גדולה היא האם בכחה של מנגינה שמקורה מאיזה כומר או עובד זרה יכולה להשפיע בצורה שלילית ועל כך יש וורט ידוע מהרב הוטנר שכאשר דלק לבן אחר יעקב והשיג אותו הוא שואל את יעקב (ברא' לא כז) למה נחבאת לברח ותגנב אתי ולא הגדת לי ואשלחך בשמחה ובשרים בתף ובכנור. מה משמעות כל האריכות הזו? אלא לבן ידע שבכח המנגינות שלו במסיבת הפרידה הזו היה יכול להשפיע על יעקב ולהפוך את לבבו.

זאב ערבות
הודעות: 3365
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי זאב ערבות » ד' נובמבר 13, 2019 5:42 pm

חיימשה כתב:
זאב ערבות כתב:
חיימשה כתב:
זאב ערבות כתב:
חיימשה כתב:כל מה שלאדם מהשורה נראה רחוק מזה הוא מוקצה מחמת מיאוס לבן תורה.

אתה מוכן להגדיר מהו אדם מהשורה?

כל מי שאינו זקוק להגדרה זו, הוא אדם מן השורה...

תשובה שנונה... ולי נראה ש"המצווה טענץ" שלא נאמר בתורה,לא עומדת בקריטריון של "לעדן לקדש ולהיטיב את האדם".
כלומר לכל אחד ולכל קבוצה יש את ההגדרה שלהם לאדם מן השורה, וכל מי שאינו נוהג כמוהם נחשב שלא מן השורה, או במלים אחרות לא מחוגים שלנו, אז לאחד הריקודים והמוסיקה של חוג מסויים נראה בהמי, ולשני המצוה טענץ נראה חוסר צניעותי וכן הלאה.

במחכ"ת, כבר כתבו למעלה.
כל ישיבה, אם יכנס אחד מגדולי הדור לא ימשיכו בהתבהמות הזו, מה שאומר שאין כאן ספק.
את המצוה טאנץ הכנסת 'למען הכייף' , וע"כ אני לא אקלקל לך.

כמובן שאני כותב את דברי במודעות שאנו מכירים זה את זה ומבינים את המסר הלא כתוב... אך לא הכנסתי את המצווה טאנץ למען הכייף אלא לאלו שלא גדלו בסביבה חסידית הדבר נראה תמוה וחוסר צניעותי ומרחמים על הכלה המסכנה שצריכה לעמוד באמצע הרחבה כאשר אלפי עיני אנשים מסתכלים, שלא נדבר מכך שלפעמים רוקדים שם אף בלי מטפחת. איני מסוגל לדמיין כזה דבר בחתונה ישיבתית שהראש ישיבה ירקוד עם הכלה.
ובקשר לקביעתך שאם יכנס אחד מגדולי הדור לא ימשיכו בהתבהמות... הם לא סבורים שזו התבהמות, אלא מאי, מן הסתם אם זה יקרה מן הסתם התזמורת תתחיל לנגן ימי מלך ובהכרח ישתנה אף הריקוד.
דבר נוסף, בדרך כלל אחד מגדולי הדור הנמצא בחתונה הוא בדרך כלל בחופה ורוקד קצת בתחילת הריקודים כאשר הם עדיין "מתורבתים". הסגנון עליו מדובר כאן בא בהמשך ובפרט בסבב הריקודים לאחר הסעודה כשהקהל כבר מבושם כהוגן.

חיימשה
הודעות: 1709
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי חיימשה » ד' נובמבר 13, 2019 6:43 pm

הנושא של מצוה טאנץ הוא ענין הלכתי / קבלי. ראוי או לא ראוי.
בדומה לו גם הריקודים של 'כיצד מרקדין' וכו'
אם היינו דנים בסגנון של קרליבך וכדומה, אני מבין את חילוקי הדעות.

הנושא שלנו כאן, להבחין אם מדובר בריקודים של שמחה או בהילולת שיכורים, הוא נושא שא''צ שום השכלה תורנית כדי לחוות עליו דעה. סאיז נישט יידיש.

נוטר הכרמים
הודעות: 5950
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm
מיקום: בני ברק

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ד' נובמבר 13, 2019 8:00 pm

בנושא ה'מצוה טאנץ' כבר נכתב רבות, גם כאן, ולאחרונה ראיתי בזה, אולי ב'ישורון' האחרון
התכתבות מענינת מאוד בין הגאונים ר' בנימין זילבר ור' שריה זצ"ל, הראשון נגד האחרון בעד.

בכל אופן, כל אחד מבין שבדברים מעין אלו הכוונה ונקודת המוצא קובעים את הכיוון.
המצוה טאנץ אצל חסידים אמיתיים שורשיים מגיע מרצון להשפעות רוחניות של קדושה ושמחה,
ובאים לשמר מסורת קדומה מבוססת.
התרבות המוזיקלית החדשה באה ויונקת ממקורות זרים וטמאים,
ועל ידי קלים שבציבור במקרה הטוב.

על נושא זה של התרבות,
ישנה שיחה מקיפה בספר השיחות של הגאון ר' יעקב הורביץ זצ"ל מאופקים על גלות וגאולה,
דברים מאלפים, ובסגנון מאוד לא בניברקי.
הוא מסביר בטוטו"ד את כל המבט.

זאב ערבות
הודעות: 3365
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי זאב ערבות » ד' נובמבר 13, 2019 9:12 pm

חיימשה כתב:הנושא של מצוה טאנץ הוא ענין הלכתי / קבלי. ראוי או לא ראוי.
בדומה לו גם הריקודים של 'כיצד מרקדין' וכו'
אם היינו דנים בסגנון של קרליבך וכדומה, אני מבין את חילוקי הדעות.
הנושא שלנו כאן, להבחין אם מדובר בריקודים של שמחה או בהילולת שיכורים, הוא נושא שא''צ שום השכלה תורנית כדי לחוות עליו דעה. סאיז נישט יידיש.

לא באתי לשלול את המצוה טאנץ שהיה אף בחתונתי, אלא שוב רק לעורר שהכל תלוי בנקודת המבט של המביט מבחוץ. איני בא להצדיק את סגנון הריקודים "הבהמי" והפרוע שעליו מדובר כאן אלא רק להבהיר שמסיבה זו או אחרת כך נוהגים כעת בחתונות של המגזר המדובר, ולא נראה שנעשה משהו לבלום זאת אלא אדרבא נהייה יותר ויותר רעשני ופרוע (כך אף כאן). אז כיצד ניתן להבין שבחורים שזה עתה עמדו תחת החופה ועומדים להתחיל את חיי הנישואים נותנים יד לכזו התנהגות? האין זה מראה על חסרון כלשהו בחינוך ובהשקפה?
כבר נכתב כאן שכנראה הגורם העיקרי לכך הוא שתיית האלכוהול המרובה ואולי ראוי להפסיק להגיש משקאות חריפים וכן אם בעלי השמחה ידרשו מהלהקה להנמיך את הווליום. כידוע הווליום מגביר את הרצון להשתולל ולהתפרע וזה ידוע מהמופעים של העולם החילוני שכמה שיותר רועש - יותר מופרע.

זאב ערבות
הודעות: 3365
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי זאב ערבות » ד' נובמבר 13, 2019 9:20 pm

נוטר הכרמים כתב:בכל אופן, כל אחד מבין שבדברים מעין אלו הכוונה ונקודת המוצא קובעים את הכיוון.
המצוה טאנץ אצל חסידים אמיתיים שורשיים מגיע מרצון להשפעות רוחניות של קדושה ושמחה,
ובאים לשמר מסורת קדומה מבוססת.
התרבות המוזיקלית החדשה באה ויונקת ממקורות זרים וטמאים,
ועל ידי קלים שבציבור במקרה הטוב.

אתה כותב "המצוה טאנץ אצל חסידים אמיתיים שורשיים מגיע מרצון להשפעות רוחניות של קדושה ושמחה"
לא אתווכח על קביעה זו, אך זה אולי היה נכון בימים קדמונים, וספק בכמה חתונות זה היום כך ועושים את המצווה טאנץ כמצוות אנשים מלומדה כאחד מהפרוטוקולים כגון בדחן וכדומה, שאף על מנהג זה אומרים שיש שם כל מיני כוונות גבוהות ונסתרות להשפעה רוחנית...
איני יודע כיצד היה נעשה המצווה טאנץ בימים קדמונים, אך מן הסתם לא לעיני אלפי אנשים ובוודאי לא צילמו את המאורע והעלו לרשת בכדי שכל העולם יוכלו לצפות בו. זה מאבד את כל הקדושה שבדבר.
אתה מדבר על תרבות מוזיקלית חדשה. למה אתה מתכוין ב"תרבות"? סוג המוזיקה? סוג הריקודים?

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 339
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
שם מלא: יוסף חיים

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ד' נובמבר 13, 2019 10:05 pm

צודק בהחלט ר' זאב.

בברכה המשולשת
הודעות: 10707
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ד' נובמבר 13, 2019 10:10 pm

זאב ערבות כתב: וכן אם בעלי השמחה ידרשו מהלהקה להנמיך את הווליום. כידוע הווליום מגביר את הרצון להשתולל ולהתפרע וזה ידוע מהמופעים של העולם החילוני שכמה שיותר רועש - יותר מופרע.


וזה גם מזיק לשמיעה (ולמטב זכרוני יש בזה עוד נזקים בריאותיים)

זאב ערבות
הודעות: 3365
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי זאב ערבות » ד' נובמבר 13, 2019 10:34 pm

בברכה המשולשת כתב:
זאב ערבות כתב: וכן אם בעלי השמחה ידרשו מהלהקה להנמיך את הווליום. כידוע הווליום מגביר את הרצון להשתולל ולהתפרע וזה ידוע מהמופעים של העולם החילוני שכמה שיותר רועש - יותר מופרע.


וזה גם מזיק לשמיעה (ולמטב זכרוני יש בזה עוד נזקים בריאותיים)

נכון, ויש כאן גם ענין של ונשמרתם... מכל חשיפה לרעש גבוה במשך זמן כגון בחתונות מאבדים עוד קצת מיכולת השמיעה וכאשר מבחינים בכך כבר מאוחר מדי ואין לזה רפואה אלא רק מכשירי שמיעה (יש לנו גמ"ח לאוזניות בשם עוד ישמע שמחלקים למוזמנים בחתונות. למבוגרים פקקים ולילדים ותינוקות אזניות מעל הראש. מניחים בסלסלה בכניסה לאולם עם דף הסבר לנזק הבלתי הפיך שנגרם).

לענין
הודעות: 2483
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי לענין » ד' נובמבר 13, 2019 10:39 pm

מבלי להתבטא בנושא הכאוב של האשכול (האשכול הוא קצה קרחון של תופעת אימה. נקודה נוספת שגם היא קצה קרחון - התופעה המבישה והמעציבה של בחורים המשוטטים בלילות ליד מרכזי משרדים בכדי 'לזכות' למצוא קליטה באיזה מקום למכשיר שבידם) -
אני רוצה להניח את האצבע על יום בו הרגשתי את השינוי.
לפני כעשור בערך התחילו לחדור למחנינו סגנון שירה מסוים - שלא הכרתי ולא שמעתי עד אז. דומני כי האלבום 'נקודה טובה' של שוקי נרד היה הסנונית הראשונה - שצרמה באזני רבים (כמובן האבות יותר מהבחורים...), כמובן מבלי לגרוע מאומה מפעולותיו הברוכות והעצומות של אותו אמן נפלא, זה למעשה נתן לגיטימציה לשיר מה שאתה רוצה, כאשר כמובן 'זה הולך על הנשמה'... את השיר 'אחותי', מעולם לא הייתי מסוגל לשמוע, למרות שבימי הוא דלק בישיבה נון-סטופ [למעשה נכנסתי לאתר שלו בדרך מקרה לפני כמה זמן, וראיתי שם שירים שיש בהם - לפחות לפי המקובל בציבור שלנו - ניבול פה של ממש].
ומי לנו גדול מאברהם פריד - שביצע באוירה של דבקות את 'שהשמש תעבור עלי'...
ומכאן ואילך, נהיו לציבור שלנו 'אמנים'!
המוזיקה ה'חסידית', למרות שמעולם לא היתה יותר מדי חסידית, אך חרדית היא בודאי היתה. השמות הגדולים של הזמר החרדי בעשרות השנים האחרונות הם אנשים שאורח חייהם הוא חרדי במובהק (פחות או יותר). מכאן ואילך שרים בחתונות בכיף שירים של אודי דוידי או כיוצא בזה (סלחו נא לי, 'נתקעתי' בעשור הקודם, מהחתונה אני לא מעודכן, בחסדי שמים). ומכאן ואילך מי יאמר מה תעשה? עד עכשיו היו היוצרים שלנו (זמרים מלחינים וכדומה) משועבדים לקוד שירה מסוים, ומפני שהקהל יוקיע אותם אם הם יעברו את הגבול - כמובן לפי הטעם שלנו, אך כאשר את הבמה תפסו (או יותר נכון קבלו) אנשים שההוויי הרוחני שלהם הוא בסיסי ביותר - אך חרדי ודאי הוא לא, למי בדיוק הם אמורים לתת דין וחשבון על שירים אפריקאיים-מטמטמים-וגם קצת פרוצים?
[וגם הבחורים עצמם שואלים, אם 'שהשמש תעבור עלי' כשר למהדרין, אז למה 'עוף גוזל' לא? קשה לענות להם].

אש משמים
הודעות: 1726
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי אש משמים » ד' נובמבר 13, 2019 11:32 pm

משהו לא מסתדר לי. אני לא כזה זקן ומנותק ובכל זאת לא ידוע לי על איזו 'תופעת אימה' המורכבת מבחורי ישיבות אפרקאיים מטומטמים ופרוצים. או שאתם מגזימים טובא או שאני בלי שימת לב התנתקתי מהווי עולם הישיבות וסיגנונם הבהמי ולא ידעתי כי הפכו עורם לשבט פראי רווי שיכרות ושיגעון.
כן שותים אלכוהול בשמחות. כן שונו השירים. ואכן השתנו הריקודים. אבל עד מטח ההשמצות שמופיע כאן נראה לי שיש מרחק גדול.
עכ"פ כל מה שאמרתי הוא, שלאסור דבר מסוים צריך גב חזק לפחות כשל רוב גדול"י באותו דור וגם אז הדבר נשאר בגדר של 'תקנה' ולא איסור והמרחק בין תקנה זמנית לבין איסור חלוט הוא גדול מאוד.
לעיל הביאו איזו דוגמא לתקנה שנעשתה באיזו קהילה ע"מ שלא יתערבו בין הגויים וכדו' ולא קיבלו גרים. ודאי שנעשו כל הדורות תקנות וגדרים משמרת לשומרת, אך זה נעשה ע"י גדולי הדור ועם כל זה אין הדבר כאיסור גמור.
בנושא דידן. או שגדולי התורה לא ראו בחומרת המצב כפי שרואים רבני הפורום או שראו בחומרת המצב והחליטו שאין בעיה רוחנית בכך. בכל מקרה, רק הם אלו היכולים לתת לתופעה שאינה רצויה את המשקל הרוחני ולקבוע איזו תקנה וכדו'.

אנו הקטנים גם אם נהיה בטוחים שיש לעצור כל מיני 'תופעות חמורות' שהם 'רמיסת הדת' ו'עקירת התורה' עדיין לא נוכל לתת שום משקל רוחני לכך ע"י איזה שטיקל רמב"ן שראינו על 'מנוול ברשות התורה' או ווארט יפה על אברהם אבינו. לא מדובר כאן על איזה עסק או עיתון שאפשר במחי פשקוויל להקימו או לבטלו. מדובר על התורה הק' הנמצאת אך ורק בידי המהבילים כל חיי עוה"ז ואין להם אלא חיי רוח, חיי נצח.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 339
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
שם מלא: יוסף חיים

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ד' נובמבר 13, 2019 11:44 pm

אז אנא עיין במכתבים נגד זמרים פסולים שלצערינו נשמעים בהיכלי הישיבות וכל גדולי הדור חתומים עליהם.

אש משמים
הודעות: 1726
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי אש משמים » ד' נובמבר 13, 2019 11:46 pm

תוכל להרחיב מה אני ימצא שם שקשור למה שכתבתי?

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 339
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
שם מלא: יוסף חיים

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ה' נובמבר 14, 2019 12:05 am

אנא קרא בעיון היטב אות ד'
קבצים מצורפים
shira_and_bidor.pdf
(44.99 KiB) הורד 29 פעמים

אש משמים
הודעות: 1726
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי אש משמים » ה' נובמבר 14, 2019 12:36 am

ג. יש למחות בתוקף ביד הזמרים ובפרט בחתונות שלא להכניס ארס בקרב בחורי ישראל ע"י
תזמורות פראיים הצורחים בקולי קולות עם הדים משונים המושכים אחריהם גם ריקודים של
הוללות וכן אורות חשמליים צבעוניים וזיקוקים ועשן וכיוצא שכל זה התפרקות חיצונית וחיקוי של
התרבות החילונית ולא שמחה אמיתית הראויה לנו.

ד. כאן המקום להתריע על אותם זמרים, המלחינים שירים בניגונים חילוניים, עם מילים בלי תוכן
רוחני, במקום אותם שירים שנחלנו מאבותינו, אשר ייסדום גדולי עולם, כהאבן עזרא ור' יהודה
הלוי ור' ישראל נג'ארה שהיו שירי שבח והודאה, ערגה וכיסופין להשי"ת, עם מילות קודש מלאים
בתורה ויראת שמים, ולהם היה נאה ויאה לחבר שירים על כנסת ישראל וביהמ"ק והגאולה
העתידה וכיוצא, וממילא היתה זו שמחה של מצוה, ומקור להשראת שכינה. ובדור האחרון פנו
לשירים "חדשים" של הבל וסרק הריקים מתוכן עם מנגינות של ריקנות וקלילות ועל הציבור
להזהר ולהרחיק אותם מקרב מחנינו.

אני מאמין שהחלק המצוטט הוא הנוגע לנושא שלנו.
עשיתי כבקשתך וקראתי בעיון רב את דברי כבוד רבני ספרד החתומים על 'קריאה' זו.
לא מצאתי לשון איסור כלל וכלל. ראיתי רק לשונות הקוראים להרחיק ולהיזהר משירים ללא תוכן רוחני ולמחות ביד הזמרים שלא מרבים שמחה אמיתית אלא חיקוי חילוני ע"י 'צרחות עם הדים משונים'.
זה לא שאני לומד עכשיו רשב"א ורמב"ן אבל כך לא אוסרים את השירים המושרים היום בחתונות. מה גם שכמדומני שלכל השירים החדשים יש איזה מסר רוחני או מילים הלקוחות ממקור החיים ולא זכיתי לשמוע את הצרחות המדוברות עם ההדים המשונים בחתונות.
מופעים וערבי שירה הם סוגיא בפני עצמה ואין לערבם אם בעייתו של פותח האשכול להשתלב במעגל הריקודים.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 339
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
שם מלא: יוסף חיים

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ה' נובמבר 14, 2019 12:44 am

כנראה שכת"ר לא היה בחתונה הרבה זמן.

אש משמים
הודעות: 1726
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי אש משמים » ה' נובמבר 14, 2019 1:09 am

יוסף חיים אוהב ציון כתב:כנראה שכת"ר לא היה בחתונה הרבה זמן.

אכן.

הרואה
הודעות: 1466
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי הרואה » ה' נובמבר 14, 2019 1:23 am

לענין כתב:מבלי להתבטא בנושא הכאוב של האשכול (האשכול הוא קצה קרחון של תופעת אימה. נקודה נוספת שגם היא קצה קרחון - התופעה המבישה והמעציבה של בחורים המשוטטים בלילות ליד מרכזי משרדים בכדי 'לזכות' למצוא קליטה באיזה מקום למכשיר שבידם) -
אני רוצה להניח את האצבע על יום בו הרגשתי את השינוי.
לפני כעשור בערך התחילו לחדור למחנינו סגנון שירה מסוים - שלא הכרתי ולא שמעתי עד אז. דומני כי האלבום 'נקודה טובה' של שוקי נרד היה הסנונית הראשונה - שצרמה באזני רבים (כמובן האבות יותר מהבחורים...), כמובן מבלי לגרוע מאומה מפעולותיו הברוכות והעצומות של אותו אמן נפלא, זה למעשה נתן לגיטימציה לשיר מה שאתה רוצה, כאשר כמובן 'זה הולך על הנשמה'... את השיר 'אחותי', מעולם לא הייתי מסוגל לשמוע, למרות שבימי הוא דלק בישיבה נון-סטופ [למעשה נכנסתי לאתר שלו בדרך מקרה לפני כמה זמן, וראיתי שם שירים שיש בהם - לפחות לפי המקובל בציבור שלנו - ניבול פה של ממש].
ומי לנו גדול מאברהם פריד - שביצע באוירה של דבקות את 'שהשמש תעבור עלי'...
ומכאן ואילך, נהיו לציבור שלנו 'אמנים'!
המוזיקה ה'חסידית', למרות שמעולם לא היתה יותר מדי חסידית, אך חרדית היא בודאי היתה. השמות הגדולים של הזמר החרדי בעשרות השנים האחרונות הם אנשים שאורח חייהם הוא חרדי במובהק (פחות או יותר). מכאן ואילך שרים בחתונות בכיף שירים של אודי דוידי או כיוצא בזה (סלחו נא לי, 'נתקעתי' בעשור הקודם, מהחתונה אני לא מעודכן, בחסדי שמים). ומכאן ואילך מי יאמר מה תעשה? עד עכשיו היו היוצרים שלנו (זמרים מלחינים וכדומה) משועבדים לקוד שירה מסוים, ומפני שהקהל יוקיע אותם אם הם יעברו את הגבול - כמובן לפי הטעם שלנו, אך כאשר את הבמה תפסו (או יותר נכון קבלו) אנשים שההוויי הרוחני שלהם הוא בסיסי ביותר - אך חרדי ודאי הוא לא, למי בדיוק הם אמורים לתת דין וחשבון על שירים אפריקאיים-מטמטמים-וגם קצת פרוצים?
[וגם הבחורים עצמם שואלים, אם 'שהשמש תעבור עלי' כשר למהדרין, אז למה 'עוף גוזל' לא? קשה לענות להם].

אכן.
דווקא ספציפית שני השמות שהזכרת אינם בעייתיים, וזה דבר טוב לענ"ד שיש עוד סגנונות של שירים כשרים.
חידוש גדול יותר הוא ה'דואט'ים, אם ישי ריבו (גם לא סמל של חרדיות וממש ההפך מהחינוך בישיבות על אף שמהכרות מסוימת אתו הוא יהודי כשר) שר עם ××× ועם ××× זה כבר מכשיר את השירים שלהם האחרים, ובפרט ש××× החילוני הוא משלנו כי הוא לא מופיע בשבת.... וכן הלאה.

ליטוואק פון בודאפעסט
הודעות: 1183
הצטרף: ב' מאי 16, 2016 8:17 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי ליטוואק פון בודאפעסט » ה' נובמבר 14, 2019 5:32 am

יוסף חיים אוהב ציון כתב:אז אנא עיין במכתבים נגד זמרים פסולים שלצערינו נשמעים בהיכלי הישיבות וכל גדולי הדור חתומים עליהם.

הרוצה לשקר ירחיק עדותו. אין שם כל גדולי הדור, וגם לא רובם. וגם אינם מתריעים אלא כאשר המילים אין להם תוכן רוחני, לא שום טענות נגד ריקודים 'ברברים', וכדו'.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 339
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
שם מלא: יוסף חיים

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » ה' נובמבר 14, 2019 12:05 pm

ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אז אנא עיין במכתבים נגד זמרים פסולים שלצערינו נשמעים בהיכלי הישיבות וכל גדולי הדור חתומים עליהם.

הרוצה לשקר ירחיק עדותו. אין שם כל גדולי הדור, וגם לא רובם. וגם אינם מתריעים אלא כאשר המילים אין להם תוכן רוחני, לא שום טענות נגד ריקודים 'ברברים', וכדו'.

מי אצלך גדולי הדור?

דרומי
הודעות: 5445
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי דרומי » ה' נובמבר 14, 2019 12:18 pm

לאחר שכמה כותבים נכבדים פירטו והרחיבו, נראה שהבעיה העיקרית בענין זה היא העדר קריטריונים ברורים.

למשל, העובדה שבחור ישיבה סטנדרטי צריך להיות עם חולצה לבנה וכן עם מגבעת וחליפה היא דבר ברור וחד משמעי.

לעומת זאת, אצל הבנות הרבה יותר קשה להגדיר מהו לבוש מתאים ומהו לא. יש אמנם את אמות המדה של כיסוי הברך והזרוע וכדומה, אבל כשבאים להגדיר בגד שנחשב 'צמוד' הרי זה כבר לא כזה חד משמעי, ובפרט שאצל הבנות יש הרבה פעמים שינויים במבנה הגוף מחמת הריון או דיאטות, וקשה לקבוע אמת מדה ברורה מתי זה נחשב 'צמוד' ומתי זה נחשב 'סביר'.

לכן בענין זה יש מקום לפירצה, ובפרט בציבורים מסויימים שבהם יש יותר מרחב מחיה ואין כל כך 'אכיפה' וד"ל.

כך גם בענין הנידון כאן, מכיון שאין קריטריונים ברורים להגדיר מיהו זמר 'חרדי' ומי לא (ועל כך נוסיף את קיומם של המחמירים יתר על המדה ופוסלים זמרים שהם באמת חרדים, ואכמ"ל, וזה מוסיף עוד יותר בבלבול), הרי יש כאן מקום גדול לפירצה ובלגן.

הפתרון הפשוט הוא כן לקבוע כללים מוסכמים, דבר שיותר קל בקהילות סגורות, שבהן קל לקבוע ששרים רק שירים שהולחנו עד שנת תש"ל, על דרך משל, וכל השירים החדשים מלכתחילה לא באים בחשבון.

הפתרון היותר עמוק הוא להשקיע בחינוך הפנימי ולחדד רגשות יהודיים אצל כל צעיר, אבל זה לא כל כך יעיל לגבי אירועים המוניים שבהם באים מכל הסוגים והרמות.

חיימשה
הודעות: 1709
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי חיימשה » ה' נובמבר 14, 2019 2:31 pm

זאב ערבות כתב:
נוטר הכרמים כתב:בכל אופן, כל אחד מבין שבדברים מעין אלו הכוונה ונקודת המוצא קובעים את הכיוון.
המצוה טאנץ אצל חסידים אמיתיים שורשיים מגיע מרצון להשפעות רוחניות של קדושה ושמחה,
ובאים לשמר מסורת קדומה מבוססת.
התרבות המוזיקלית החדשה באה ויונקת ממקורות זרים וטמאים,
ועל ידי קלים שבציבור במקרה הטוב.

אתה כותב "המצוה טאנץ אצל חסידים אמיתיים שורשיים מגיע מרצון להשפעות רוחניות של קדושה ושמחה"
לא אתווכח על קביעה זו, אך זה אולי היה נכון בימים קדמונים, וספק בכמה חתונות זה היום כך ועושים את המצווה טאנץ כמצוות אנשים מלומדה כאחד מהפרוטוקולים כגון בדחן וכדומה, שאף על מנהג זה אומרים שיש שם כל מיני כוונות גבוהות ונסתרות להשפעה רוחנית...
איני יודע כיצד היה נעשה המצווה טאנץ בימים קדמונים, אך מן הסתם לא לעיני אלפי אנשים ובוודאי לא צילמו את המאורע והעלו לרשת בכדי שכל העולם יוכלו לצפות בו. זה מאבד את כל הקדושה שבדבר.

מעידני, שבחתונות של צאצאי אני שוכר ''גראמער'' ולא בדחן, אשר בהחלט מעורר את לבבם של הנוכחים ובפרט המחותנים והחו''כ, א''צ להיות מאמין גדול בעניינים העמוקים שבזה, מכל הערב המושקע של החתונה, רגעי האיכות הבלתי נשכחים והמרגשים ביותר הם רגעי המצוה טאנץ, אשר הופכים את הארוע להרבה יותר מחובר לקב''ה, מה שקצת קשה ליישום כשכל 3 שניות אתה מחזיר למז''ט לאחד האורחיםפ היקרים שטרחו להגיע לכבוד שמחתך. אפשר לומר שברוב זמן החתונה כמעט שהמחותן שוכח שיש לו בת מעבר למחיצה שהיום הוא יום כלולותיה...

זאת לעומת המצוה טאנץ שהיה בחתונתי כמנהג ירושלים, שהיה טקס יבש למדי עם 'עקביה בן מהללאל' די מזכיר לוי'ה סטנדרטית.

המצווה טאנץ אצלינו בהחלט מצולם ומוסרט, וזה מהדברים היחידים שרואים ילדי בבין הזמנים, כאשר זה משחזר בליבותיהם את הרגעים מלאי ההוד.

מי שמסתופף אצל צדיק, ומרגיש עצמו חלק מהארוע, ברור שמתרגש ומתעלה גם במצוה טאנץ שנערכת בשמחת רבו.

זה שזה עולה לרשת ע''י אתרים צמאי רייטינג אין לו שום קשר לאירוע עצמו, זו סוגיה בפני עצמה, סוגיית תקשורת של ימנו ולא סוגיית מצוה טאנץ.

וכבר שמעתי על אתר שהציע לשכור אולם ענק למעמד יציאת נשמה, ה''י.

חיימשה
הודעות: 1709
הצטרף: ב' מאי 29, 2017 2:49 pm

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי חיימשה » ה' נובמבר 14, 2019 3:00 pm

זאב ערבות כתב:
בברכה המשולשת כתב:
זאב ערבות כתב: וכן אם בעלי השמחה ידרשו מהלהקה להנמיך את הווליום. כידוע הווליום מגביר את הרצון להשתולל ולהתפרע וזה ידוע מהמופעים של העולם החילוני שכמה שיותר רועש - יותר מופרע.


וזה גם מזיק לשמיעה (ולמטב זכרוני יש בזה עוד נזקים בריאותיים)

נכון, ויש כאן גם ענין של ונשמרתם... מכל חשיפה לרעש גבוה במשך זמן כגון בחתונות מאבדים עוד קצת מיכולת השמיעה וכאשר מבחינים בכך כבר מאוחר מדי ואין לזה רפואה אלא רק מכשירי שמיעה (יש לנו גמ"ח לאוזניות בשם עוד ישמע שמחלקים למוזמנים בחתונות. למבוגרים פקקים ולילדים ותינוקות אזניות מעל הראש. מניחים בסלסלה בכניסה לאולם עם דף הסבר לנזק הבלתי הפיך שנגרם).

זה מכבר אני תוהה, שאולי זה שכמעט בכל מנין מתפללים יש אחד עם מכשיר שמיעה, אם אין זו תוצאה של הנ''ל.

זאב ערבות
הודעות: 3365
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' נובמבר 14, 2019 4:33 pm

חיימשה כתב:
זאב ערבות כתב:
נוטר הכרמים כתב:בכל אופן, כל אחד מבין שבדברים מעין אלו הכוונה ונקודת המוצא קובעים את הכיוון.
המצוה טאנץ אצל חסידים אמיתיים שורשיים מגיע מרצון להשפעות רוחניות של קדושה ושמחה,
ובאים לשמר מסורת קדומה מבוססת.
התרבות המוזיקלית החדשה באה ויונקת ממקורות זרים וטמאים,
ועל ידי קלים שבציבור במקרה הטוב.

אתה כותב "המצוה טאנץ אצל חסידים אמיתיים שורשיים מגיע מרצון להשפעות רוחניות של קדושה ושמחה"
לא אתווכח על קביעה זו, אך זה אולי היה נכון בימים קדמונים, וספק בכמה חתונות זה היום כך ועושים את המצווה טאנץ כמצוות אנשים מלומדה כאחד מהפרוטוקולים כגון בדחן וכדומה, שאף על מנהג זה אומרים שיש שם כל מיני כוונות גבוהות ונסתרות להשפעה רוחנית...
איני יודע כיצד היה נעשה המצווה טאנץ בימים קדמונים, אך מן הסתם לא לעיני אלפי אנשים ובוודאי לא צילמו את המאורע והעלו לרשת בכדי שכל העולם יוכלו לצפות בו. זה מאבד את כל הקדושה שבדבר.

מעידני, שבחתונות של צאצאי אני שוכר ''גראמער'' ולא בדחן, אשר בהחלט מעורר את לבבם של הנוכחים ובפרט המחותנים והחו''כ, א''צ להיות מאמין גדול בעניינים העמוקים שבזה, מכל הערב המושקע של החתונה, רגעי האיכות הבלתי נשכחים והמרגשים ביותר הם רגעי המצוה טאנץ, אשר הופכים את הארוע להרבה יותר מחובר לקב''ה, מה שקצת קשה ליישום כשכל 3 שניות אתה מחזיר למז''ט לאחד האורחיםפ היקרים שטרחו להגיע לכבוד שמחתך. אפשר לומר שברוב זמן החתונה כמעט שהמחותן שוכח שיש לו בת מעבר למחיצה שהיום הוא יום כלולותיה...

זאת לעומת המצוה טאנץ שהיה בחתונתי כמנהג ירושלים, שהיה טקס יבש למדי עם 'עקביה בן מהללאל' די מזכיר לוי'ה סטנדרטית.

המצווה טאנץ אצלינו בהחלט מצולם ומוסרט, וזה מהדברים היחידים שרואים ילדי בבין הזמנים, כאשר זה משחזר בליבותיהם את הרגעים מלאי ההוד.

מי שמסתופף אצל צדיק, ומרגיש עצמו חלק מהארוע, ברור שמתרגש ומתעלה גם במצוה טאנץ שנערכת בשמחת רבו.

זה שזה עולה לרשת ע''י אתרים צמאי רייטינג אין לו שום קשר לאירוע עצמו, זו סוגיה בפני עצמה, סוגיית תקשורת של ימנו ולא סוגיית מצוה טאנץ.

וכבר שמעתי על אתר שהציע לשכור אולם ענק למעמד יציאת נשמה, ה''י.

לא באתי לערער על מנהג הטאנץ הבדחן או הגראמער וכל אחד ישמור על המנהגים שלו, אלא רק להעיר שבדיוק כמו שיש המביטים על חתונות בהם יש מוסיקה וריקודים פרועים כדבר פסול ובלתי ראוי (ואכן כך אף אני סבור), כך יש המסתכלים על מנהגי הטאנץ וכדומה כדבר לא ראוי ולא משנה כמה ינסו להסביר את עניני הקדושה והכוונות שבדבר כגון שזה הרוקד עם הכלה מצייר בצעדיו כל מיני פסוקים להצלחת הזיווג. (מסקרן לדעת מה חושבת הכלה באותו זמן , אם היא בכלל חושבת או סתם מרגישה את עצמה מבויישת, אך כמובן אין לה רשות להביע דעה).

זאב ערבות
הודעות: 3365
הצטרף: ו' יוני 22, 2018 3:47 am

Re: אני לא מצליח להשתלב במעגל הריקודים

הודעהעל ידי זאב ערבות » ה' נובמבר 14, 2019 4:37 pm

חיימשה כתב:
זאב ערבות כתב:
בברכה המשולשת כתב:
זאב ערבות כתב: וכן אם בעלי השמחה ידרשו מהלהקה להנמיך את הווליום. כידוע הווליום מגביר את הרצון להשתולל ולהתפרע וזה ידוע מהמופעים של העולם החילוני שכמה שיותר רועש - יותר מופרע.


וזה גם מזיק לשמיעה (ולמטב זכרוני יש בזה עוד נזקים בריאותיים)

נכון, ויש כאן גם ענין של ונשמרתם... מכל חשיפה לרעש גבוה במשך זמן כגון בחתונות מאבדים עוד קצת מיכולת השמיעה וכאשר מבחינים בכך כבר מאוחר מדי ואין לזה רפואה אלא רק מכשירי שמיעה (יש לנו גמ"ח לאוזניות בשם עוד ישמע שמחלקים למוזמנים בחתונות. למבוגרים פקקים ולילדים ותינוקות אזניות מעל הראש. מניחים בסלסלה בכניסה לאולם עם דף הסבר לנזק הבלתי הפיך שנגרם).

זה מכבר אני תוהה, שאולי זה שכמעט בכל מנין מתפללים יש אחד עם מכשיר שמיעה, אם אין זו תוצאה של הנ''ל.

אינך צריך לתהות אלא זה אכן אחד הגורמים העיקריים לכך, שכן עיקר הנזק נגרם מרעש גבוה מתמשך כגון בחתונות (סתם רעש גבוה חולף כגון משאית וכדומה היזקו מועט), והרבה לא מודעים כלל לכך ששמיעתם לקויה ולהבדיל מלבישת משקפיים, לא טורחים לבדוק ויש מין סטיגמא להראות עם מכשירי שמיעה.


חזור אל “אספקלריא”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 19 אורחים