חד ברנש כתב:אכן, הגליון האחרון (https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f ... A8#p653521), עמ' שנח ואילך.
מענה איש כתב:יפיותו של יפה תהא באהלי שם.
קו ירוק כתב:
מי שמאמץ שפה זו אינו בבית המדרש.
אבני גזית כתב:קו ירוק כתב:
מי שמאמץ שפה זו אינו בבית המדרש.
נסחפת.
זה אחד מהמ"ח קנינים?
לייטנר כתב:זכורני שלקובץ שערכתי יחד עם הרב הנקין הי"ד הגיע אלינו מאמר שלשונו כלל לא התאימה לאופיו של הקובץ (לדוגמא, נכתב שם: "והכס"מ הערה מקורו של הרמב"ם").
קו ירוק כתב:אבני גזית כתב:קו ירוק כתב:
מי שמאמץ שפה זו אינו בבית המדרש.
נסחפת.
זה אחד מהמ"ח קנינים?
לא. זה לפני הקנינים. זה הכלי
לייטנר כתב:זכורני שלקובץ שערכתי יחד עם הרב הנקין הי"ד הגיע אלינו מאמר שלשונו כלל לא התאימה לאופיו של הקובץ (לדוגמא, נכתב שם: "והכס"מ הערה מקורו של הרמב"ם"). עמלנו רבות ליישר את המעקשים, אך כותב המאמר זעם על תיקונינו וויתר על פרסום המאמר.
אבני גזית כתב:קו ירוק כתב:אבני גזית כתב:קו ירוק כתב:
מי שמאמץ שפה זו אינו בבית המדרש.
נסחפת.
זה אחד מהמ"ח קנינים?
לא. זה לפני הקנינים. זה הכלי
עכשיו זו היסחפות למערבולת.
שפה זה דבר שהשתנה בין ארצות לאסכולות.
לא דומה שפה של רב מנחם זמבה לשפה של רב עובדיה יוסף, ולא של רב"מ אזרחי לגרח"ק.
יש סגנון של הרש"ר הירש, ויש סגנון של אדמו"רי חב"ד.
יש סגנון של חכמי סלוניקי ואיזמיר ויש של תימן. אף אחד מהם לא דומה לחבירו.
בקיצור, להכפיף את כל העולם לנוסח שאתה הורגלת בו, ועוד להיות בטוח שהעיקרון הזה קדוש לפני המ"ח קניינים.
לי קשה לקבל את דבריך.
דרומי כתב:כדאי שתמהר לעשות את זה בחודש אלול, כי הוא זמן מסוגל לכגון דא, כידוע שאלול ר"ת א'וי ל'רשע ו'אוי ל'שכנו
כתיבה וחתימה טובה!
דרומי כתב:כדאי שתמהר לעשות את זה בחודש אלול, כי הוא זמן מסוגל לכגון דא, כידוע שאלול ר"ת א'וי ל'רשע ו'אוי ל'שכנו
כתיבה וחתימה טובה!
ודברי הרב 'דרומי' אף הם באותה נימה באו, ופשוט.בן מיכאל כתב:כמובן שדבריו היו בציניות.
דבי אליהו כתב:דרומי כתב:כדאי שתמהר לעשות את זה בחודש אלול, כי הוא זמן מסוגל לכגון דא, כידוע שאלול ר"ת א'וי ל'רשע ו'אוי ל'שכנו
כתיבה וחתימה טובה!
עצה טובה השמעתני, דרומי, והרוצה להחכים ידרים.
ובאמת יש לעיין בעניין הירחון שאיננו בדפוס ואי אפשר לקרוע ממנו מאמרי ליצנות של עובדי ע"ז (אוקאם, שר"י, היה גלח פרנציסקני) ולקיים ואבדתם את שמם וגו'. ואולי דברי תורה שאינם בדפוס אינם אלא אותיות פורחות באויר ואין בהם דין של איבוד ספרי מינים.
קו ירוק כתב:זו עמדת מיעוט בלתי נראה.
קו ירוק כתב:על מה אתה מתווכח, שהסגנון הזה צורם לעיני הציבור שקורא את הירחון הזה?
קו ירוק כתב:על מה אתה מתווכח, שהסגנון הזה צורם לעיני הציבור שקורא את הירחון הזה?
קו ירוק כתב:לכל מי שזכרת יש מכנה משותף. והדוגמאות שהבאת הינן אדרבא.
דברו פה שזו שפה שאיננה מקובלת בבית המדרש, ואף מטרת ניסוח זה, משונה, ומעורר לעג.
אתה חולק? זכותך. זו עמדת מיעוט בלתי נראה.
יוסף בניהו כתב:לדעתי יש להבדיל בין מה שנכתב בפורום בשפה חופשית
לבין מה שנכתב במאמר תורני בקובץ תורני.
יוסף בניהו כתב:לדעתי יש להבדיל בין מה שנכתב בפורום בשפה חופשית
לבין מה שנכתב במאמר תורני בקובץ תורני.
נהר שלום כתב:דבי אליהו כתב:דרומי כתב:כדאי שתמהר לעשות את זה בחודש אלול, כי הוא זמן מסוגל לכגון דא, כידוע שאלול ר"ת א'וי ל'רשע ו'אוי ל'שכנו
כתיבה וחתימה טובה!
עצה טובה השמעתני, דרומי, והרוצה להחכים ידרים.
ובאמת יש לעיין בעניין הירחון שאיננו בדפוס ואי אפשר לקרוע ממנו מאמרי ליצנות של עובדי ע"ז (אוקאם, שר"י, היה גלח פרנציסקני) ולקיים ואבדתם את שמם וגו'. ואולי דברי תורה שאינם בדפוס אינם אלא אותיות פורחות באויר ואין בהם דין של איבוד ספרי מינים.
תדפיס ותקרע...
דבי אליהו כתב:לייטנר כתב:כך אני נוהג בשולחן השבת בסעודת היום שלא לומר ח"ו את הפיוט "שמרו שבתותי" שבו נכתב: "אשה אל אחותה לצרור לגלות על יום שמחתי". ליצנות שכזו אין מקומה על שולחן יהודי. ובאמת ראוי היה לקרוע את דף הפיוט מן הסידור, ואף שבכך הייתי גם מוציא את "יום זה מכובד" ואת "כי אשמרה שבת" הרי על זה נאמר אוי לרשע ואוי לשכנו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 88 אורחים