פרנקל תאומים כתב:הצדיקים שאני זכיתי להכיר, לא לקחו ולא לוקחים כסף מאף אחד, כ''א חיו וחיים בפשטות נפלאה (שלא לומר בעניות מופלגת) של אנשי מעלה שהחומריות והעוה''ז עליהם לזרא. כך שלא מתאים לכתוב כותרת כללית ''הנהגת הצדיקים לקחת כסף".
ברכות דף י' ע"ב כתב:אמר אביי ואיתימא ר' יצחק הרוצה להנות יהנה כאלישע ושאינו רוצה להנות אל יהנה כשמואל הרמתי
יוסף חיים אוהב ציון כתב:השבוע ראיתי בחוברת של הגרצ"מ זילברברג שליט"א שהנועם אלימלך לא היה יושן עד שהיה מחלק את כל הכסף שברשותו.
וכן שמעתי שכך היתה הנהגת בבא סאלי ע"ה.
איש גלילי כתב:פרנקל תאומים כתב:הצדיקים שאני זכיתי להכיר, לא לקחו ולא לוקחים כסף מאף אחד, כ''א חיו וחיים בפשטות נפלאה (שלא לומר בעניות מופלגת) של אנשי מעלה שהחומריות והעוה''ז עליהם לזרא. כך שלא מתאים לכתוב כותרת כללית ''הנהגת הצדיקים לקחת כסף".ברכות דף י' ע"ב כתב:אמר אביי ואיתימא ר' יצחק הרוצה להנות יהנה כאלישע ושאינו רוצה להנות אל יהנה כשמואל הרמתי
אישצפת כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:השבוע ראיתי בחוברת של הגרצ"מ זילברברג שליט"א שהנועם אלימלך לא היה יושן עד שהיה מחלק את כל הכסף שברשותו.
וכן שמעתי שכך היתה הנהגת בבא סאלי ע"ה.
על הנועם אלימלך גם אני קראתי. על הבבא סאלי קראתי הפוך נשאר לו חדר מלא כסף שחלק גדול ממנו אם לא כולו עבר מן העולם וראוי לצור על פי צלוחיתו. וברוך היודע.
עקביה כתב:איש גלילי כתב:פרנקל תאומים כתב:הצדיקים שאני זכיתי להכיר, לא לקחו ולא לוקחים כסף מאף אחד, כ''א חיו וחיים בפשטות נפלאה (שלא לומר בעניות מופלגת) של אנשי מעלה שהחומריות והעוה''ז עליהם לזרא. כך שלא מתאים לכתוב כותרת כללית ''הנהגת הצדיקים לקחת כסף".ברכות דף י' ע"ב כתב:אמר אביי ואיתימא ר' יצחק הרוצה להנות יהנה כאלישע ושאינו רוצה להנות אל יהנה כשמואל הרמתי
אלישע לא דרש כלום מהאשה השונמית. היא נתנה לו מעצמה, ולזה מתכוונת הגמ'.
אבני גזית כתב:אישצפת כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:השבוע ראיתי בחוברת של הגרצ"מ זילברברג שליט"א שהנועם אלימלך לא היה יושן עד שהיה מחלק את כל הכסף שברשותו.
וכן שמעתי שכך היתה הנהגת בבא סאלי ע"ה.
על הנועם אלימלך גם אני קראתי. על הבבא סאלי קראתי הפוך נשאר לו חדר מלא כסף שחלק גדול ממנו אם לא כולו עבר מן העולם וראוי לצור על פי צלוחיתו. וברוך היודע.
אתה מערב עם צדיק אחר שנותר לו כסף שפג תוקפו. וגם זה עם סיבה מאוד מסוימת.
לבבא סאלי עצמו כמעט לא היה רכוש משלו. מה שקיבל חילק מיד או לאחר זמן קצר.
איש גלילי כתב:עקביה כתב:איש גלילי כתב:פרנקל תאומים כתב:הצדיקים שאני זכיתי להכיר, לא לקחו ולא לוקחים כסף מאף אחד, כ''א חיו וחיים בפשטות נפלאה (שלא לומר בעניות מופלגת) של אנשי מעלה שהחומריות והעוה''ז עליהם לזרא. כך שלא מתאים לכתוב כותרת כללית ''הנהגת הצדיקים לקחת כסף".ברכות דף י' ע"ב כתב:אמר אביי ואיתימא ר' יצחק הרוצה להנות יהנה כאלישע ושאינו רוצה להנות אל יהנה כשמואל הרמתי
אלישע לא דרש כלום מהאשה השונמית. היא נתנה לו מעצמה, ולזה מתכוונת הגמ'.
אכן.
תגובתי היתה לרב פ"ת, לא לדיון האשכול.
אישצפת כתב:אבני גזית כתב:אישצפת כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:השבוע ראיתי בחוברת של הגרצ"מ זילברברג שליט"א שהנועם אלימלך לא היה יושן עד שהיה מחלק את כל הכסף שברשותו.
וכן שמעתי שכך היתה הנהגת בבא סאלי ע"ה.
על הנועם אלימלך גם אני קראתי. על הבבא סאלי קראתי הפוך נשאר לו חדר מלא כסף שחלק גדול ממנו אם לא כולו עבר מן העולם וראוי לצור על פי צלוחיתו. וברוך היודע.
אתה מערב עם צדיק אחר שנותר לו כסף שפג תוקפו. וגם זה עם סיבה מאוד מסוימת.
לבבא סאלי עצמו כמעט לא היה רכוש משלו. מה שקיבל חילק מיד או לאחר זמן קצר.
האם כבודו יודע בידיעה ברורה שהמעשה שהבאתי אינו נכון?.בסך הכל ההנהגה די ברורה בין אם זה לחלק לעניים ובין אם זה לא להשתמש בו עד שיפוג תוקפו. העיקר שהוא לא נהנה מזה.
פרנקל תאומים כתב:הלא הרב עקביה הבין היטב שידידי הגיב על דבריי, אלא שדבריו (לכאו') מעקרים את תגובתו.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אשמח למצוא מה מקור לענין בספרים הק' ללא ביזויים.
יבנה כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:אשמח למצוא מה מקור לענין בספרים הק' ללא ביזויים.
למה לי קרא סברא הוא. כן דרך העולם מי שיש ביקוש לשירות שלו, דורש תשלום על כך, ובפרט אם זה כל מקור ההכנסה שלו. ודרך החסידים לעשות "עניינים" מההנהגות הרגילות שלהם.
אישצפת כתב:אבני גזית כתב:אישצפת כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:השבוע ראיתי בחוברת של הגרצ"מ זילברברג שליט"א שהנועם אלימלך לא היה יושן עד שהיה מחלק את כל הכסף שברשותו.
וכן שמעתי שכך היתה הנהגת בבא סאלי ע"ה.
על הנועם אלימלך גם אני קראתי. על הבבא סאלי קראתי הפוך נשאר לו חדר מלא כסף שחלק גדול ממנו אם לא כולו עבר מן העולם וראוי לצור על פי צלוחיתו. וברוך היודע.
אתה מערב עם צדיק אחר שנותר לו כסף שפג תוקפו. וגם זה עם סיבה מאוד מסוימת.
לבבא סאלי עצמו כמעט לא היה רכוש משלו. מה שקיבל חילק מיד או לאחר זמן קצר.
האם כבודו יודע בידיעה ברורה שהמעשה שהבאתי אינו נכון?.בסך הכל ההנהגה די ברורה בין אם זה לחלק לעניים ובין אם זה לא להשתמש בו עד שיפוג תוקפו. העיקר שהוא לא נהנה מזה.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:השבוע ראיתי בחוברת של הגרצ"מ זילברברג שליט"א שהנועם אלימלך לא היה יושן עד שהיה מחלק את כל הכסף שברשותו.
וכן שמעתי שכך היתה הנהגת בבא סאלי ע"ה.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אשמח למצוא מה מקור לענין בספרים הק' ללא ביזויים.
דרופתקי דאורייתא כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:אשמח למצוא מה מקור לענין בספרים הק' ללא ביזויים.
אנסה לחדד את השאלה של פותח האשכול:
אברך ת"ח השוקד על תלמודו מתוך דוחק, קם ונסע ליטול ברכה מרבו שליט"א לרגל שמחה השרויה במעונו עם בוא בתו בברית האירוסין. וכבר ידוע שאין לבוא אל הרבי בלי כסף, ומשכך הוא אוסף עוד כמה מאות ש"ח או דולר, וניגש לרבו, מקבל ברכה, ומביא לו לרבו את הכסף "פדיון" (או כל שם וחניכא דאית ליה)..
ועמד השואל ושאל: האמנם?
הרי רבך זה, עשיר גדול הוא, ורק ממה ש"מוצהר" על פי חוק הרי זה סכומי עתק מנופחים, והוא יקח ממך, אברך עני, כסף? במקום שהוא יתן לך כסף כצדקה לרגל הבשורה על השמחה במעונך?!
אבני גזית כתב:אתם שואלים על מקרה מסוים?
אולי בקודש פנימה המציאות הפוכה, שהרבי מעניק מלוא השולחן לחסיד הנזקק?!
(לא פעם ראיתי זאת אצל אחד מצדיקי האמת, נכד הבבא סאלי. עני מרוד, שיהודים מביאים לו פדיונות מדי פעם. כשמגיע אליו מקרה, הוא פושט כל כיסיו למענו. גם כשיש שם כמה אלפים).
אבני גזית כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:אשמח למצוא מה מקור לענין בספרים הק' ללא ביזויים.
אנסה לחדד את השאלה של פותח האשכול:
אברך ת"ח השוקד על תלמודו מתוך דוחק, קם ונסע ליטול ברכה מרבו שליט"א לרגל שמחה השרויה במעונו עם בוא בתו בברית האירוסין. וכבר ידוע שאין לבוא אל הרבי בלי כסף, ומשכך הוא אוסף עוד כמה מאות ש"ח או דולר, וניגש לרבו, מקבל ברכה, ומביא לו לרבו את הכסף "פדיון" (או כל שם וחניכא דאית ליה)..
ועמד השואל ושאל: האמנם?
הרי רבך זה, עשיר גדול הוא, ורק ממה ש"מוצהר" על פי חוק הרי זה סכומי עתק מנופחים, והוא יקח ממך, אברך עני, כסף? במקום שהוא יתן לך כסף כצדקה לרגל הבשורה על השמחה במעונך?!
אתם שואלים על מקרה מסוים?
אולי בקודש פנימה המציאות הפוכה, שהרבי מעניק מלוא השולחן לחסיד הנזקק?!
(לא פעם ראיתי זאת אצל אחד מצדיקי האמת, נכד הבבא סאלי. עני מרוד, שיהודים מביאים לו פדיונות מדי פעם. כשמגיע אליו מקרה, הוא פושט כל כיסיו למענו. גם כשיש שם כמה אלפים).
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אולי תגלה לנו מי זה?
ארזי ביתר כתב:כמה שנאה לחסידים וצדיקים יש בדברים.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:ארזי ביתר כתב:כמה שנאה לחסידים וצדיקים יש בדברים.
נטו להבין, חס שלום שנאה, זה שאלה שאנו נשאלים ע"י בע"ב תמימים, ואין מענה משביע. אז אנא אל תאשים
בשנאה, כי את הדורנות שאני הבאתי לאדמו"ר ר"א אביחצירא זצ"ל לא נ"ל שראית.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:נטו להבין, חס שלום שנאה, זה שאלה שאנו נשאלים ע"י בע"ב תמימים, ואין מענה משביע. אז אנא אל תאשים
בשנאה, כי את הדורנות שאני הבאתי לאדמו"ר ר"א אביחצירא זצ"ל לא נ"ל שראית.
יוסף חיים אוהב ציון כתב:אבני גזית כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:אשמח למצוא מה מקור לענין בספרים הק' ללא ביזויים.
אנסה לחדד את השאלה של פותח האשכול:
אברך ת"ח השוקד על תלמודו מתוך דוחק, קם ונסע ליטול ברכה מרבו שליט"א לרגל שמחה השרויה במעונו עם בוא בתו בברית האירוסין. וכבר ידוע שאין לבוא אל הרבי בלי כסף, ומשכך הוא אוסף עוד כמה מאות ש"ח או דולר, וניגש לרבו, מקבל ברכה, ומביא לו לרבו את הכסף "פדיון" (או כל שם וחניכא דאית ליה)..
ועמד השואל ושאל: האמנם?
הרי רבך זה, עשיר גדול הוא, ורק ממה ש"מוצהר" על פי חוק הרי זה סכומי עתק מנופחים, והוא יקח ממך, אברך עני, כסף? במקום שהוא יתן לך כסף כצדקה לרגל הבשורה על השמחה במעונך?!
אתם שואלים על מקרה מסוים?
אולי בקודש פנימה המציאות הפוכה, שהרבי מעניק מלוא השולחן לחסיד הנזקק?!
(לא פעם ראיתי זאת אצל אחד מצדיקי האמת, נכד הבבא סאלי. עני מרוד, שיהודים מביאים לו פדיונות מדי פעם. כשמגיע אליו מקרה, הוא פושט כל כיסיו למענו. גם כשיש שם כמה אלפים).
אולי תגלה לנו מי זה?
דרומי כתב:כמדומני שתמצית האשכול היא מי 'צדיק' ומי לא.
לאחר שמאמינים במישהו שהוא צדיק אמת אין כל שאלות עליו וסומכים עליו שהוא עושה עם הכסף רק דברים טובים...
.
ארזי ביתר כתב:מה מאיתנו יהלוך כמה ממון יש להצדיקים ע"פ נתונים ממשלתיים כאלו ואחרים? אחת היא לנו! אנו רוצים לזכות ליתן כסף להצדיקים.
\
איש_ספר כתב:דרומי כתב:כמדומני שתמצית האשכול היא מי 'צדיק' ומי לא.
לאחר שמאמינים במישהו שהוא צדיק אמת אין כל שאלות עליו וסומכים עליו שהוא עושה עם הכסף רק דברים טובים...
.
אני לא יודע אם כתבת בסרקזם או ברצינות. אבל האמת צריכה להאמר בקול צלול וברור: גם גדולים אינם חסינים מביקורת. או בלשון אחר: האישים שלחינוכנו הם אנשים גדולים, הם רק אנשים שעוברים את מבחן הביקורת שלנו. אנחנו רואים את מעשיהם והרי הם מעשים שלחינוכינו הם מעשים חיובים, ומתוך כך אנו מבינים את גדולתם, ואז מבטלים דעתינו בפני דעתם. אכן לא יראה ולא ימצא גדול שיעשה מעשים שלפי חינוכינו הם מעשים שליליים. אם אנו נסוגים מקו זה, אנו פותחים פתח למנוולים מן הסוג של ברלנד שר"י ועוד.
אבני גזית כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:אבני גזית כתב:דרופתקי דאורייתא כתב:יוסף חיים אוהב ציון כתב:אשמח למצוא מה מקור לענין בספרים הק' ללא ביזויים.
אנסה לחדד את השאלה של פותח האשכול:
אברך ת"ח השוקד על תלמודו מתוך דוחק, קם ונסע ליטול ברכה מרבו שליט"א לרגל שמחה השרויה במעונו עם בוא בתו בברית האירוסין. וכבר ידוע שאין לבוא אל הרבי בלי כסף, ומשכך הוא אוסף עוד כמה מאות ש"ח או דולר, וניגש לרבו, מקבל ברכה, ומביא לו לרבו את הכסף "פדיון" (או כל שם וחניכא דאית ליה)..
ועמד השואל ושאל: האמנם?
הרי רבך זה, עשיר גדול הוא, ורק ממה ש"מוצהר" על פי חוק הרי זה סכומי עתק מנופחים, והוא יקח ממך, אברך עני, כסף? במקום שהוא יתן לך כסף כצדקה לרגל הבשורה על השמחה במעונך?!
אתם שואלים על מקרה מסוים?
אולי בקודש פנימה המציאות הפוכה, שהרבי מעניק מלוא השולחן לחסיד הנזקק?!
(לא פעם ראיתי זאת אצל אחד מצדיקי האמת, נכד הבבא סאלי. עני מרוד, שיהודים מביאים לו פדיונות מדי פעם. כשמגיע אליו מקרה, הוא פושט כל כיסיו למענו. גם כשיש שם כמה אלפים).
אולי תגלה לנו מי זה?
על החיים לא ראוי לכתוב.
אציין כמה מהדור האחרון, רובם ידועים כך.
רב יואל מסאטמר, הרבי מסקולען, האמרי חיים מויז'ניץ והרבי משומרי אמונים.
ואם הזכרת על אותו צדיק. די בכך שהאיש היה מסוגר בחדרו רוב שעות היום והלילה, חדר פשוט וסטנדרטי. שולחן, כסאות וספרים. שנים ארוכות ישב בתענית, ובערב אכל רק לחמניה טבולה בדג טונה. בשר אכל רק בימים טובים. מוסדות רבים קיבלו ממנו אחזקה קבועה (שבוע לפני מותו העביר מיליון שקל לישיבת תפרח). עם כל הכסף הרב שמסרו בידו, כמעט ולא נהנה לעצמו.
הקיצור, אם רוצים להשיב לבעל בית שבתוך הלב, אפשר למצוא ק"ן טעמים.
והדמים מודיעים. אנשי עסקים שמשתפים צדיקי אמת ברווחיהם, מצליחים בצורה יוצאת דופן. פוק חזי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 99 אורחים