מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

"כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ"

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.
נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

"כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ"

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ו' יולי 30, 2021 2:22 pm

זה לא מכבר הגיעתנו שמועה רעה כי באה: אסון נוסף בשרשרת האסונות, טרגדיה מחרידה, שלשה בני ישיבה יקרים ניספו במיתה מבוהלת ומשונה, מעין ארבע מיתות בית דין, על אדמת נכר, ואין אתנו יודע עד מה. "עַד־מָ֣ה ד' תֶּאֱנַ֣ף לָנֶ֑צַח תִּבְעַ֥ר כְּמוֹ־אֵ֝֗שׁ קִנְאָתֶֽךָ".

אאמו"ר שליט"א העיר, שישנו איזה קו אחד משותף לכל סידרת המאורעות המחרידים של קיץ תשפ"א: מירון; קרלין; מיאמי; אוקריינה. הכל היה ב'דרך נפילה', אנשים נופלים זה על זה וכך מוצאים את מיתתם, נופלים מגובה, התמוטטות בנין, נפילת מטוס.

ומיד עולה במחשבה הפסוק בפרשת כי תצא (כב, ח) "וְלֹֽא־תָשִׂ֤ים דָּמִים֙ בְּבֵיתֶ֔ךָ כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ". הנפילות הנוראות של דורינו מחמת ה'דמים בביתך' – פגעי הטכנולוגיה המסוכנים שרבים חללים לאלפים ולרבבות הפילו, נפילה בתר נפילה, עד לבאר שחת, למיתה רוחנית ולנזיקין, רחמנא ליצלן.

נוטר הכרמים
הודעות: 8552
הצטרף: א' אוקטובר 17, 2010 8:19 pm

Re: "כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ"

הודעהעל ידי נוטר הכרמים » ו' יולי 30, 2021 2:40 pm

תגובה מעניינת מאוד שקיבלתי באישי:

אם כבר, כבר העירו המעוררים לדברי הפסיקתא.

פסיקתא רבתי (איש שלום) פיסקא לד - גילי מאד בת ציון

זו היא שנאמרה ברוח הקדש על ידי ישעיה ונודע בגוים זרעם וצאצאיהם בתוך העמים (ישעיה ס"א ט'), כנגד מי אמרו ישעיה למקרא הזה לא אמרו אלא כנגד אבילי ציון שהקדוש ברוך הוא עתיד ליתן להם (נצחם) [ניצוחם] על אויביהם שנאמר ונודע בגוים זרעם, אל תהי קורא זרעם אלא זרועם, ומי עומד להם בזרוע הקדוש ברוך הוא עומד להם בזרוע שנאמר ה' חנינו לך קוינו היה זרועם לבקרים אף ישועתינו [בעת צרה (שם /ישעיהו/ ל"ג ב'), לבקרים] אותם (שמשו בימים) [שמשכימים] בכל בוקר ובוקר לבקש רחמים, אף (ע"פ) [ישועתנו בעת צרה] אילו אבלים שחמדו את הישועה ערב ובקר וצהרים, והיתה צרה גדולה (מישראל) [לישראל] שמבזין אותם ומלעיגין עליהן, כיון שרואים אותן גזירות של שנה האחרת שהמשיח נגלה בהם והן באות זו אחר זו ואין (מספיקו) [מפסיקות] מיד (מבזין) [מבינין] ואומרים (בימינו) [מימינו] לא הייתה כזאת שמא משיח (נגוע) [מגיע], ואלו הן גזירות שהן מתוכם (מניני') [מבינים], בניסן בערב שבת שביעית, ויצא רוח מערבית וירד שלג מן השמים (והלקה) [ומלקה] את הזרע, ואחר כך מתחילים רעות בכל חודש וחודש (ונופלים) [וכופלים], ואחר כך מבינין ואומרים בודאי זה מלך המשיח, אעפי"כ אין דעתן מיושבת עד שנידונים בשביעית עד שיהיו פניהם כשולי קדירה, ובמה נידונים, ברעב, שאין לבם של ישראל נשבר אלא על ידי רעב, ואחר כך עומדים צדיקי הדור ומסלקים תפלתם ומניחים אותם על הארץ (ואמר) [ואומרים] לפניו רבונו של עולם לא עשינו יפה כל השנים כצאן תעינו, אמר להם הקדוש ברוך הוא מחול לכם (ומנשקתו ומניחם) [ומנשקם ומניח] להם כתר, מי שיש לו זכות תורה היא עומדת לו, ומי שאין לו זכות תורה תהא עליו, הא למדת שכל המאמין (במשנה) [משנה] הראשונה כופלים לו שכרו כפלי כפולים. כל רואיהם יכירום (ישעיה ס"א שם) אילו אבילי ציון, שעשה (עמם) הקדוש ברוך הוא על עולמו מלאכי חבלה ומחבלים והולכים כל [ימות] הגאולה ואבילי ציון עמהם נכנסים ועמהם יוצאים, כאדם שנכנס אצל חבירו ויוצא ואין מזיקים אותו, והרואה אותם יושב ואומר לשוא שחקנו לשוא לעגנו על דבריהם, אמר רבי בר חנינא זכות של אילו (מצמחת) [מצמתת] אותם ואנו הרהרנו אחריהם, על אותה שעה אמר ישעיה וראו גוים צדקך (שם /ישעיהו/ ס"ב ב') אילו אומות העולם שהם רואים צדקתם של אבילי ציון, וכל מלכים כבודך (שם /ישעיהו ס"ב/) אילו מלכים, כבודך אילו (מלכים) [מלכי] תושיה שהן רואין בכבודך לכך נאמר ונודע בגוים זרעם.

----
אני כותב כמה הערות שיוצא מהדברים.
(דרך אגב בניו יורק היה שלג בניסן, אמנם לא שמענו שזה קלקל הזרע)
מוזכר כמה צרות שיהיו בערב שנת השמיטה, שיש צרות רודף אחרי צרות, שזה בדיוק מה שעברנו השנה, שבדיוק מתי שסיים הקורונה היה אסון מירון, ואחרי זה כל חודש היה עוד דבר.
כתוב בפסיקתא שהם צרות של חודש "ונופלים". וככה היא בגירסא הישנה. אמנם הרד"ל הגיה את זה להיות "וכופלים" או צרות "ונפלאים", כי כנראה לא היה לו מהלך להסביר מה זה צרה של נופלים. אמנם לאחר שכל חודש רח"ל היה צרה של נפילה ממש, לא צריכים לקבל ההגה שלו.
יש גם ענין שרואים הרבה, שאנשים אומרים שזה משיח משיח משיח, ומדברים על הצרות שזה סימן של משיח, אבל לא עושים תשובה בכלל. המדרש הזכיר את זה.

הקב"ה יצילנו מכל צרה וצוקה, ויאמר לצרותינו די

עזריאל ברגר
הודעות: 12990
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: "כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ"

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' יולי 30, 2021 3:37 pm

נוטר הכרמים כתב:זה לא מכבר הגיעתנו שמועה רעה כי באה: אסון נוסף בשרשרת האסונות, טרגדיה מחרידה, שלשה בני ישיבה יקרים ניספו במיתה מבוהלת ומשונה, מעין ארבע מיתות בית דין, על אדמת נכר, ואין אתנו יודע עד מה. "עַד־מָ֣ה ד' תֶּאֱנַ֣ף לָנֶ֑צַח תִּבְעַ֥ר כְּמוֹ־אֵ֝֗שׁ קִנְאָתֶֽךָ".

אאמו"ר שליט"א העיר, שישנו איזה קו אחד משותף לכל סידרת המאורעות המחרידים של קיץ תשפ"א: מירון; קרלין; מיאמי; אוקריינה. הכל היה ב'דרך נפילה', אנשים נופלים זה על זה וכך מוצאים את מיתתם, נופלים מגובה, התמוטטות בנין, נפילת מטוס.

ומיד עולה במחשבה הפסוק בפרשת כי תצא (כב, ח) "וְלֹֽא־תָשִׂ֤ים דָּמִים֙ בְּבֵיתֶ֔ךָ כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ". הנפילות הנוראות של דורינו מחמת ה'דמים בביתך' – פגעי הטכנולוגיה המסוכנים שרבים חללים לאלפים ולרבבות הפילו, נפילה בתר נפילה, עד לבאר שחת, למיתה רוחנית ולנזיקין, רחמנא ליצלן.

לכאורה המשותף לכולם הוא שלא נזהרו ב"לא תשים דמים בביתך" כפשוטו.
בכל הארבעה היו מחדלים בטיחותיים!!!

אליעזר ג
הודעות: 734
הצטרף: ד' ינואר 01, 2020 10:28 pm

Re: "כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ"

הודעהעל ידי אליעזר ג » ו' יולי 30, 2021 3:45 pm

נוטר הכרמים כתב:זה לא מכבר הגיעתנו שמועה רעה כי באה: אסון נוסף בשרשרת האסונות, טרגדיה מחרידה, שלשה בני ישיבה יקרים ניספו במיתה מבוהלת ומשונה, מעין ארבע מיתות בית דין, על אדמת נכר, ואין אתנו יודע עד מה. "עַד־מָ֣ה ד' תֶּאֱנַ֣ף לָנֶ֑צַח תִּבְעַ֥ר כְּמוֹ־אֵ֝֗שׁ קִנְאָתֶֽךָ".

אאמו"ר שליט"א העיר, שישנו איזה קו אחד משותף לכל סידרת המאורעות המחרידים של קיץ תשפ"א: מירון; קרלין; מיאמי; אוקריינה. הכל היה ב'דרך נפילה', אנשים נופלים זה על זה וכך מוצאים את מיתתם, נופלים מגובה, התמוטטות בנין, נפילת מטוס.

ומיד עולה במחשבה הפסוק בפרשת כי תצא (כב, ח) "וְלֹֽא־תָשִׂ֤ים דָּמִים֙ בְּבֵיתֶ֔ךָ כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ". הנפילות הנוראות של דורינו מחמת ה'דמים בביתך' – פגעי הטכנולוגיה המסוכנים שרבים חללים לאלפים ולרבבות הפילו, נפילה בתר נפילה, עד לבאר שחת, למיתה רוחנית ולנזיקין, רחמנא ליצלן.



ואולי כפשוטו אל תשים דמים בביתך וכפירוש רוב הפוסקים לאו דווקא בביתך אלא בכל מקום אל תשים סכנה פיזית בפני אחרים שזה הרי הדין הנלמד מפסוק זה ,למשל כשיש מחלה שאתה עלול להיות נשא שלה מבלי להרגיש וכ"ש אם אתה מרגיש סימפטומים כלשהם, אל תלך למקום התכנסות ציבורית סגור ללא אמצעי מגן כלומר מסכות כי אתה עלול להגביר את הפצת הנגיפים גם לאלו שזה מסוכן להם .וכ"ש אל תפיץ תמונות איך זה נעשה על ידי רבים במקום צפוף כי כאשר זאת עבירה של אל תשים, פרסומה הוא חילול השם.

ולמה לחפש את הדמיון בלשון נופל על לשון בשפה המדוברת ולא בלשון הפסוק ממש ולא באופי המאורעות ממש אתמה ?

מחשב מסלול
הודעות: 430
הצטרף: ו' מאי 01, 2020 11:24 am
מיקום: ירושלים

Re: "כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ"

הודעהעל ידי מחשב מסלול » ו' יולי 30, 2021 6:11 pm

ישנו איזה קו אחד משותף לכל סידרת המאורעות המחרידים של קיץ תשפ"א: 'מירון' [מ"ה הרוגים]; קרלין [ג' הרוגים]; מיאמי; אוקראינה [ג' הרוגים]. הכל היה ב'דרך נפילה', אנשים נופלים זה על זה וכך מוצאים את מיתתם, נופלים מגובה, התמוטטות בנין, נפילת מטוס.

ומיד עולה במחשבה הפסוק: "וְלֹא־תָשִׂים דָּמִים בְּבֵיתֶךָ כִּי־יִפֹּל הַנֹּפֵל מִמֶּנּוּ" (דברים כב, ח). ומכאן למדו חז"ל שאסור להחזיק בבית כל דבר רע ומזיק (עיין כתובות מא, ב; חיזקוני שם).

אין יותר דבר רע ומזיק לגדל בתוך ביתו של אדם יותר מ'שנאת חינם', לשנוא את השני בחינם, אף אם זה מתכסה באצטלה של 'הוא לא בדרך שלי', 'הוא לא מהחוג/העדה שלי', ועוד סיבות שונות ומשונות - שיכלה הדף והמה לא יכלו, זה השורש לכל הגלות המרה הזאת, המלווה בקשיים רבים בכל תחום שהוא; בריאות, פרנסה, זיווגים, שלום בית, צער גידול בנים.

במקום שיתרחש ביננו 'אהבת חינם' – אשר יכולה להתבטאות בעזרה לשני, לעודד אותו, לתמוך בו - כדי שיוכל כל יהודי באשר הוא להתגבר על הקשיים הרוחניים והגשמים. אז משפילים אותו, מפילים את רוחו – פעמים בלי שימת לב.

בנין בית המקדש – עדיין לא נבנה, לא רק בגלל 'שנאה לשמה', אלא מחוסר 'אהבת חינם', לאהוב כל יהודי באשר הוא – כי הוא חלק אלו-ה ממעל.

בורא עולם שלח 'נגיף' שעדיין מבלבל את כולם, אבל כנראה שזה לא היה מספיק. כנראה שזה כבר לא משפיע עלינו מבחינה 'מוסרית'. הנה הקב"ה שלח משהו אישי לציבור החרדי - שומר התורה והמצווה; ארבעה אסונות - לא פשוטים – אשר אירעו ומבטאים את הבעיה עם הדמים - השנאה בביתך אשר מביאים לנפילה.

התקומה מכל המצב הזה, מכל האסונות האלה, היא דרך 'אהבת חינם', לקום להתאחד ולעלות על דרך - שתביא אותנו לתכלית, אשר תביא אותנו לייעוד שלנו בזה העולם, למקום שלא יהיו עוד צרות, ייסורים וקשיים – בית המקדש השלישי, בית שכולל את כל הבתים, בית שיאחד את כל הברואים.

לכתבה המלאה באתר 'בימה' »»»
https://bimmae.com/p/14697
נערך לאחרונה על ידי מחשב מסלול ב ש' יולי 31, 2021 11:39 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

אבני גזית
הודעות: 1361
הצטרף: א' אוגוסט 26, 2018 11:09 am

Re: "כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ"

הודעהעל ידי אבני גזית » ש' יולי 31, 2021 10:06 pm

נוטר הכרמים כתב:
ומיד עולה במחשבה הפסוק בפרשת כי תצא (כב, ח) "וְלֹֽא־תָשִׂ֤ים דָּמִים֙ בְּבֵיתֶ֔ךָ כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ". הנפילות הנוראות של דורינו מחמת ה'דמים בביתך' – פגעי הטכנולוגיה המסוכנים שרבים חללים לאלפים ולרבבות הפילו, נפילה בתר נפילה, עד לבאר שחת, למיתה רוחנית ולנזיקין, רחמנא ליצלן.


אינני בדרגה של היודעים להצביע על מה אבדה הארץ, אבל כבר עשרים שנה פגעי הטכנולוגיה מכים בנו, לא דבר שהתחדש עתה.

הקרבנות מכלל ציבור היראים, מהמודרניים והפתוחים ועד השמורים והשמרנים, ובעיקר באחרונים. חלק נכבד מהרוגי מירון הכרתי היטב, היו רחוקים מאוד מהשייכות לדיגיטציה.

אם רוצים להצביע על אמירה משמים, צריך לחדד יותר ולהסביר למה זה כך. לא די להצביע על רמז קלוש של נפילה מגובה או טביעה במים וכו'. לא תקום פעמיים צרה

כולל יונגערמאן
הודעות: 588
הצטרף: ו' דצמבר 10, 2010 9:09 pm

Re: "כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ"

הודעהעל ידי כולל יונגערמאן » א' אוגוסט 01, 2021 10:45 am

טעות מפורסם

הגמרא מפורש אומרת במס' כתובות שזה חשיבות לאיתפוסי אדרא, היינו שבחורים צדיקים מתים בעוון שבחורים אחרים דיברו ניבול פה, ובני צדיקים מתים בעון הדור "מכעס בניו ובנותיו" לא כי אבותם חטאו אלא כי הדור חטא.

תא חזי
הודעות: 919
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: "כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ"

הודעהעל ידי תא חזי » א' אוגוסט 01, 2021 11:30 am

אבני גזית כתב:
נוטר הכרמים כתב:חלק נכבד מהרוגי מירון הכרתי היטב, היו רחוקים מאוד מהשייכות לדיגיטציה.

אכן ידוע, ואדרבה ואדרבה הוא (וכן שמעתי מפורשות מהגרי"מ מורגנשטרן שליט"א) כי דווקא בגלל שחלק נכבד מאוד מהרוגי מירון היו רחוקים כמטחווי קשת מהשייכות לכלים הט' וכו', הם באו כקרבנות ציבור ונתפסו בעוון הדור.

תא חזי
הודעות: 919
הצטרף: ו' יולי 17, 2020 1:48 pm

Re: "כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ"

הודעהעל ידי תא חזי » א' אוגוסט 01, 2021 11:32 am

נוטר הכרמים כתב:זו היא שנאמרה ברוח הקדש על ידי
....
יש גם ענין שרואים הרבה, שאנשים אומרים שזה משיח משיח משיח, ומדברים על הצרות שזה סימן של משיח, אבל לא עושים תשובה בכלל. המדרש הזכיר את זה.

הקב"ה יצילנו מכל צרה וצוקה, ויאמר לצרותינו די

א. היה נחמד אם ה'אישי' היה מצטט את הפסיקתא בלי ריבוי שינויי הנוסחאות. כפי שזה עתה אי אפשר לקרוא ג' תיבות רצופות בלי (איזה) [סוגריים] {וכפל} <תיבות> מיותרות. תודה.
ב. כן ידוע משם מוהר"ן מברסלב, שלפעמים ישנו באמת עת קץ בעולם, וודווקא מפני שמדברים ממנו יותר מדאי ועושים עסק, אזי קדמא ואזלא לה אותה עת רצון. ולכאו' פירושו כמו שאמרת - שמדברים יותר מדאי מבלי לעשות תשובה באמת.

הפצת המעיינות
הודעות: 1238
הצטרף: ב' יוני 11, 2018 11:23 pm
שם מלא: ג'ינג'י

Re: "כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ"

הודעהעל ידי הפצת המעיינות » א' אוגוסט 01, 2021 12:43 pm

נוטר הכרמים כתב:הכל היה ב'דרך נפילה', אנשים נופלים זה על זה וכך מוצאים את מיתתם, נופלים מגובה, התמוטטות בנין, נפילת מטוס.
ומיד עולה במחשבה הפסוק בפרשת כי תצא (כב, ח) "וְלֹֽא־תָשִׂ֤ים דָּמִים֙ בְּבֵיתֶ֔ךָ כִּֽי־יִפֹּ֥ל הַנֹּפֵ֖ל מִמֶּֽנּוּ". הנפילות הנוראות של דורינו מחמת ה'דמים בביתך' – פגעי הטכנולוגיה המסוכנים שרבים חללים לאלפים ולרבבות הפילו, נפילה בתר נפילה, עד לבאר שחת, למיתה רוחנית ולנזיקין, רחמנא ליצלן.

הרבה זמן לא שמעתי כזה דרוש גג על גג קושר נימה בנימה...


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 96 אורחים